Honda CBR650R - w nowej, ostrej stylistyce. Dane techniczne

Honda CBR650R - w nowej, ostrej stylistyce. Dane techniczne

05 października 2020
17
1
Wszechstronny sportowy motocykl Hondy klasy średniej zyskał widelec Showa 41 mm z dużym tłokiem i z rozdzielonymi funkcjami pracy (Separate Function Big Piston) oraz zgodność wysokoobrotowego, czterocylindrowego silnika z normą EURO5. Co ejszcze się zmieniło?

Główną nowością w zmodernizowanym CBR650R jest zastosowanie widelca USD Showa 41mm typu Separate Function Big Piston – wysokiej jakości zawieszenia, które jeszcze skuteczniej wspomaga znakomite prowadzenie się motocykla.

Zgodność silnika z normą EURO5 została osiągnięta bez obniżenia mocy maksymalnej. Inne usprawnienia obejmują lepszą widoczność wyświetlacza LCD, nowe reflektory oraz gniazdo ładowania USB typu C pod siedzeniem. Dodatkiem są drobne zmiany kosmetyczne obejmujące nowe osłony boczne i nowe mocowanie tablicy rejestracyjnej.

CBR650R będzie dostępny w dwóch zmienionych opcjach kolorystycznych: Matt Gunpowder Black Metallic ma teraz dyskretne srebrne (a nie czerwone) akcenty, podczas gdy wersja Candy Chromosphere Red ma bardziej wyrazistą czarno-białą grafikę na bokach owiewki oraz (dodatkowo w stosunku do poprzedniej wersji) na zbiorniku paliwa i tylnej kanapie.

Stalowa rama typu diament wykorzystuje tłoczone (zamiast kutych) płyty mocowania sworznia wahacza i dwie eliptyczne belki o specjalnie dostosowanej sztywności (sztywniejsze w rejonie główki ramy i bardziej „elastyczne” w części belkowej). Zapewnia to zrównoważoną charakterystykę prowadzenia z wysoką precyzją informacji zwrotnych odbieranych przez kierowcę. Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 25,5°/101 mm, przy rozstawie osi 1 450 mm. Masa własna wynosi 208 kg.

Zamocowany promieniowo, czterotłoczkowy zacisk przedniego hamulca współpracuje z pływającymi tarczami o średnicy 310 mm, a z tyłu hamowanie zapewnia jednotłoczkowy zacisk i tarcza 240 mm. Hamowanie usprawnia dwukanałowy system ABS.

Agresywna pozycja kierowcy wynika z zastosowania kierownicy typu clip-on, która mocowana jest teraz pod górną półką i z pozycji dopasowanych tylnych podnóżków. Pod siedzeniem znajduje się gniazdo USB typu C, które ułatwia ładowanie urządzenia mobilnego. Wysokość siedzenia wynosi 810 mm.

16-zaworowy silnik DOHC o pojemności 649 cm3 jest tak dostrojony, aby zapewnić najczystsze, najradośniejsze osiągi, jakie można uzyskać z czterocylindrowej jednostki napędowej średniej wielkości, z tradycyjnie już błyskawiczną reakcją w całym zakresie obrotów i mocną, wysokoobrotową górą, z której rzędowe czwórki Hondy są znane od dekad. Moc maksymalna 70 kW pojawia się przy 12 000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 63 Nm przy prędkości obrotowej 8 500 obr/min. Łatwa konwersja z ograniczeniem mocy do 35 kW stanowi ukłon w stronę posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.

W ramach aktualizacji na rok 2021, jedyne zmiany w specyfikacji silnika dotyczą zgodności z normą EURO5, co wymagało zmian w oprogramowaniu ECU, w geometrii krzywek rozrządu, w czasach zaworów dolotowych, zmiany rury wydechowej, katalizatora i tłumika, a także dodania czujnika położenia wału korbowego.

SILNIK

 

Typ

Chłodzony cieczą 4-suwowy, 16-zaworowy DOHC, rzędowy 4-cylindrowy

Pojemność skokowa (cm³)

649 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka (mm)

67,0 x 46,0

Stopień sprężania

11,6:1

Moc maksymalna

70 kW przy 12 000 obr/min

Max. moment obrotowy

63 Nm przy 8 500 obr/min

Pojemność układu smarowania

2,7 l

SYSTEM PALIWOWY

 

Zasilanie

PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa

Zbiornik paliwa

15,4 l

Zużycie paliwa

4,9 l/100 km

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Rozrusznik

Elektryczny

Pojemność akumulatora

12V/8,6 AH

Moc alternatora

370 W

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Typ sprzęgła

Mokre wielopłytkowe

Typ skrzyni biegów

6-biegowa

Przełożenie główne

Łańcuch

RAMA

 

Typ

Stalowa dwubelkowa rurowa (diament)

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2 120 x 750 x 1 150 mm

Rozstaw osi

1 450 mm

Kąt pochylenia kolumny

25,5°

Wyprzedzenie

101 mm

Wysokość siedziska

810 mm

Prześwit

130 mm

Masa własna

208 kg

Promień zawracania

 

ZAWIESZENIE

 

Przednie

Regulowane przednie zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston z rozdzieleniem funkcji i goleniami o średnicy 41 mm (SFF-BP).

Tył

Pojedynczy amortyzator z 7-stopniową regulacją napięcia wstępnego, skok 43,5 mm

KOŁA

 

Obręcz przednia

Odlew aluminiowy, 6- drążonych ramion

Obręcz tylna

Odlew aluminiowy, 6- drążonych ramion

Opona przednia

120/70ZR17 M/C (58W)

Opona tylna

180/55ZR17 M/C (73W)

Hamulce

 

Układ ABS

ABS 2-kanałowy, hydrauliczne hamulce z podwójnymi tarczami hamulcowymi 310 mm z przodu i tarczą hamulcową 240 mm z tyłu

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

 

Zespół wskaźników

Cyfrowy prędkościomierz, cyfrowy obrotomierz słupkowy, podwójny licznik przebiegów dziennych, cyfrowy słupkowy wskaźnik paliwa, załączony bieg i wskaźnik zmiany biegu na wyższy, cyfrowy zegar

Reflektor

LED

Światła tylne

LED

Komentarze

CBR1000RR
05 października 2020 12:31
Cały świat dostanie na 2021 r. CBR600RR, za wyjątkiem eurokołchozu, który swoim niewolnikom eko-terrorystów oferuje tylko takie wozidełka o żenującej mocy i osiągach.