Honda CBR650R – w nowej, ostrej stylistyce. Dane techniczne
Wszechstronny sportowy motocykl Hondy klasy średniej zyskał widelec Showa 41 mm z dużym tłokiem i z rozdzielonymi funkcjami pracy (Separate Function Big Piston) oraz zgodność wysokoobrotowego, czterocylindrowego silnika z normą EURO5. Co ejszcze się zmieniło?
Główną nowością w zmodernizowanym CBR650R jest zastosowanie widelca USD Showa 41mm typu Separate Function Big Piston – wysokiej jakości zawieszenia, które jeszcze skuteczniej wspomaga znakomite prowadzenie się motocykla.
Zgodność silnika z normą EURO5 została osiągnięta bez obniżenia mocy maksymalnej. Inne usprawnienia obejmują lepszą widoczność wyświetlacza LCD, nowe reflektory oraz gniazdo ładowania USB typu C pod siedzeniem. Dodatkiem są drobne zmiany kosmetyczne obejmujące nowe osłony boczne i nowe mocowanie tablicy rejestracyjnej.
CBR650R będzie dostępny w dwóch zmienionych opcjach kolorystycznych: Matt Gunpowder Black Metallic ma teraz dyskretne srebrne (a nie czerwone) akcenty, podczas gdy wersja Candy Chromosphere Red ma bardziej wyrazistą czarno-białą grafikę na bokach owiewki oraz (dodatkowo w stosunku do poprzedniej wersji) na zbiorniku paliwa i tylnej kanapie.
Stalowa rama typu diament wykorzystuje tłoczone (zamiast kutych) płyty mocowania sworznia wahacza i dwie eliptyczne belki o specjalnie dostosowanej sztywności (sztywniejsze w rejonie główki ramy i bardziej „elastyczne” w części belkowej). Zapewnia to zrównoważoną charakterystykę prowadzenia z wysoką precyzją informacji zwrotnych odbieranych przez kierowcę. Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 25,5°/101 mm, przy rozstawie osi 1 450 mm. Masa własna wynosi 208 kg.
Zamocowany promieniowo, czterotłoczkowy zacisk przedniego hamulca współpracuje z pływającymi tarczami o średnicy 310 mm, a z tyłu hamowanie zapewnia jednotłoczkowy zacisk i tarcza 240 mm. Hamowanie usprawnia dwukanałowy system ABS.
Agresywna pozycja kierowcy wynika z zastosowania kierownicy typu clip-on, która mocowana jest teraz pod górną półką i z pozycji dopasowanych tylnych podnóżków. Pod siedzeniem znajduje się gniazdo USB typu C, które ułatwia ładowanie urządzenia mobilnego. Wysokość siedzenia wynosi 810 mm.
16-zaworowy silnik DOHC o pojemności 649 cm3 jest tak dostrojony, aby zapewnić najczystsze, najradośniejsze osiągi, jakie można uzyskać z czterocylindrowej jednostki napędowej średniej wielkości, z tradycyjnie już błyskawiczną reakcją w całym zakresie obrotów i mocną, wysokoobrotową górą, z której rzędowe czwórki Hondy są znane od dekad. Moc maksymalna 70 kW pojawia się przy 12 000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 63 Nm przy prędkości obrotowej 8 500 obr/min. Łatwa konwersja z ograniczeniem mocy do 35 kW stanowi ukłon w stronę posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.
W ramach aktualizacji na rok 2021, jedyne zmiany w specyfikacji silnika dotyczą zgodności z normą EURO5, co wymagało zmian w oprogramowaniu ECU, w geometrii krzywek rozrządu, w czasach zaworów dolotowych, zmiany rury wydechowej, katalizatora i tłumika, a także dodania czujnika położenia wału korbowego.
|
SILNIK |
|
|
Typ |
Chłodzony cieczą 4-suwowy, 16-zaworowy DOHC, rzędowy 4-cylindrowy |
|
Pojemność skokowa (cm³) |
649 cm3 |
|
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) |
67,0 x 46,0 |
|
Stopień sprężania |
11,6:1 |
|
Moc maksymalna |
70 kW przy 12 000 obr/min |
|
Max. moment obrotowy |
63 Nm przy 8 500 obr/min |
|
Pojemność układu smarowania |
2,7 l |
|
SYSTEM PALIWOWY |
|
|
Zasilanie |
PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
|
Zbiornik paliwa |
15,4 l |
|
Zużycie paliwa |
4,9 l/100 km |
|
INSTALACJA ELEKTRYCZNA |
|
|
Rozrusznik |
Elektryczny |
|
Pojemność akumulatora |
12V/8,6 AH |
|
Moc alternatora |
370 W |
|
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU |
|
|
Typ sprzęgła |
Mokre wielopłytkowe |
|
Typ skrzyni biegów |
6-biegowa |
|
Przełożenie główne |
Łańcuch |
|
RAMA |
|
|
Typ |
Stalowa dwubelkowa rurowa (diament) |
|
PODWOZIE |
|
|
Wymiary (dł. x szer. x wys.) |
2 120 x 750 x 1 150 mm |
|
Rozstaw osi |
1 450 mm |
|
Kąt pochylenia kolumny |
25,5° |
|
Wyprzedzenie |
101 mm |
|
Wysokość siedziska |
810 mm |
|
Prześwit |
130 mm |
|
Masa własna |
208 kg |
|
Promień zawracania |
|
|
ZAWIESZENIE |
|
|
Przednie |
Regulowane przednie zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston z rozdzieleniem funkcji i goleniami o średnicy 41 mm (SFF-BP). |
|
Tył |
Pojedynczy amortyzator z 7-stopniową regulacją napięcia wstępnego, skok 43,5 mm |
|
KOŁA |
|
|
Obręcz przednia |
Odlew aluminiowy, 6- drążonych ramion |
|
Obręcz tylna |
Odlew aluminiowy, 6- drążonych ramion |
|
Opona przednia |
120/70ZR17 M/C (58W) |
|
Opona tylna |
180/55ZR17 M/C (73W) |
|
Hamulce |
|
|
Układ ABS |
ABS 2-kanałowy, hydrauliczne hamulce z podwójnymi tarczami hamulcowymi 310 mm z przodu i tarczą hamulcową 240 mm z tyłu |
|
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY |
|
|
Zespół wskaźników |
Cyfrowy prędkościomierz, cyfrowy obrotomierz słupkowy, podwójny licznik przebiegów dziennych, cyfrowy słupkowy wskaźnik paliwa, załączony bieg i wskaźnik zmiany biegu na wyższy, cyfrowy zegar |
|
Reflektor |
LED |
|
Światła tylne |
LED |
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Cały świat dostanie na 2021 r. CBR600RR, za wyjątkiem eurokołchozu, który swoim niewolnikom eko-terrorystów oferuje tylko takie wozidełka o żenującej mocy i osiągach.