
Honda CB650R 2021 – stylowy cafe racer odświeżony. Dane techniczne
W roku modelowym 2021 motocykl CB650R otrzymał ulepszone przednie zawieszenie, a także wiele szczegółowych udoskonaleń, które zwiększają komfort, użyteczność i praktyczność. Główną nowością w zmodernizowanym CB650R jest zastosowanie widelca USD Showa 41mm typu Separate Function Big Piston!
Stalowa rama typu diament wykorzystuje tłoczone (zamiast kutych) płyty w mocowaniu sworznia wahacza i dwie eliptyczne belki o specjalnie dostosowanej sztywności (sztywniejsze w rejonie główki ramy i bardziej „elastyczne” w części belkowej), aby zapewnić zrównoważoną charakterystykę prowadzenia z wysoką precyzją informacji zwrotnych, odbieranych przez kierowcę. Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 25,5°/101 mm, przy rozstawie osi 1 450 mm. Masa własna wynosi 202,5 kg.
Zamocowany promieniowo, czterotłoczkowy zacisk przedniego hamulca współpracuje z pływającymi tarczami o średnicy 310 mm, a z tyłu hamowanie zapewnia jednotłoczkowy zacisk i tarcza 240 mm. Hamowanie usprawnia dwukanałowy system ABS.
Nowe, mniejsze panele boczne podkreślają minimalizm, podobnie jak tylny błotnik, który jest teraz wykonany ze stali, a nie z tworzywa nylonowego. Pod siedzeniem znajduje się gniazdo USB typu C, które ułatwia ładowanie urządzenia mobilnego. Wysokość siedzenia wynosi 810 mm.
Okrągły reflektor to jeden z ważnych akcentów języka stylistycznego Neo Sports Café. Jest on wykonany w technice LED, podobnie jak całość oświetlenia motocykla.
16-zaworowy silnik DOHC o pojemności 649 cm3 jest tak dostrojony, aby zapewnić najczystsze, najradośniejsze osiągi, jakie można uzyskać z czterocylindrowej jednostki napędowej średniej wielkości, z tradycyjnie już błyskawiczną reakcją w całym zakresie obrotów i z mocną, wysokoobrotową górą, z której rzędowe czwórki Hondy są znane od dekad. Moc maksymalna 70 kW pojawia się przy 12 000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 63 Nm – przy prędkości obrotowej 8 500 obr/min. Łatwa konwersja z ograniczeniem mocy do 35 kW stanowi ukłon w stronę posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.
Bezpośrednie sterowanie zaworami przez krzywki rozrządu umożliwiło uzyskanie zwartej budowy głowicy. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą odpowiednio 67 mm i 46 mm przy stopniu sprężania podniesionym do 11,6:1. Zastosowano irydowe świece zapłonowe, a podwójne kanały dolotowe – po obu stronach zbiornika paliwa – zasilają airbox większą ilością powietrza i odpowiadają za gardłowy odgłos kolektora wlotowego.
Asymetryczne kształty płaszczy tłoków minimalizują kontakt z tulejami cylindrów i zmniejszają tarcie. Stalowe „kolce” na zewnętrznej powierzchni tulei cylindrowych zmniejszają zużycie oleju (i tarcie) poprzez poprawę odprowadzania ciepła, a cichy łańcuch rozrządu SV zmniejsza straty spowodowane tarciem dzięki zastosowaniu wanadowej powłoki na sworzniach. Wewnętrzne kanały cieczy chłodzącej, łączące głowicę z blokiem cylindrów, eliminują większość zewnętrznych połączeń.
SILNIK |
|
Typ |
Chłodzony cieczą 4-suwowy, 16-zaworowy DOHC, rzędowy 4-cylindrowy |
Pojemność skokowa (cm³) |
649 cm3 |
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) |
67,0 x 46,0 |
Stopień sprężania |
11.6:1 |
Moc maksymalna |
70 kW przy 12 000 obr/min |
Max. moment obrotowy |
63 Nm przy 8 500 obr/min |
Pojemność układu smarowania |
2,7 l |
SYSTEM PALIWOWY |
|
Zasilanie |
PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa |
15,4 l |
Zużycie paliwa |
4,9 l/100 km |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA |
|
Rozrusznik |
Elektryczny |
Pojemność akumulatora |
12V/8,6 AH |
Moc alternatora |
370 W |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU |
|
Typ sprzęgła |
Mokre wielopłytkowe |
Typ skrzyni biegów |
6-biegowa |
Przełożenie główne |
Łańcuch |
RAMA |
|
Typ |
Stalowa dwubelkowa rurowa (diament) |
PODWOZIE |
|
Wymiary (dł. x szer. x wys.) |
2 130 x 780 x 1 075mm |
Rozstaw osi |
1 450 mm |
Kąt pochylenia kolumny |
25,5° |
Wyprzedzenie |
101 mm |
Wysokość siedziska |
810 mm |
Prześwit |
150 mm |
Masa własna |
202,5 kg |
Promień zawracania |
|
ZAWIESZENIE |
|
Przednie |
Regulowane przednie zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston z rozdzieleniem funkcji i goleniami o średnicy 41 mm (SFF-BP). |
Tył |
Pojedynczy amortyzator z 7-stopniową regulacją napięcia wstępnego, skok kolumny 43,5 mm |
KOŁA |
|
Obręcz przednia |
Odlew aluminiowy, 6- drążonych ramion |
Obręcz tylna |
Odlew aluminiowy, 6- drążonych ramion |
Opona przednia |
120/70ZR17 M/C (58W) |
Opona tylna |
180/55ZR17 M/C (73W) |
Hamulce |
|
Układ ABS |
ABS 2-kanałowy, hydrauliczne hamulce z podwójnymi tarczami hamulcowymi 310 mm z przodu i tarczą hamulcową 240 mm z tyłu |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY |
|
Zespół wskaźników |
Cyfrowy prędkościomierz, cyfrowy obrotomierz słupkowy, podwójny licznik przebiegów dziennych, cyfrowy słupkowy wskaźnik paliwa, załączony bieg i wskaźnik zmiany biegu na wyższy, cyfrowy zegar |
Reflektor |
LED |
Światła tylne |
LED |
Najnowsze
-
6. Rajd Motocyklowy Weteranów – hołd na dwóch kołach dla tych, którzy nie wrócili z misji. Start już 24 kwietnia!
Wkrótce rusza 6. edycja Rajdu Motocyklowego Weteranów - start już 24 kwietnia 2025 roku. Setki motocyklistów, weteranów i pasjonatów ruszą w trasę, by oddać hołd tym, którzy nie wrócili z misji. -
Od kartingu do F1 Academy? Kornelia Olkucka walczy o marzenia we włoskiej Formule F4!
-
XPENG P7, G6 i G9 – wideo z pierwszych jazd w Polsce! Ceny, dane techniczne, rywale. Oto chińskie modele, które rzucają rękawicę Tesli
-
Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie – poznaj nowe systemy w Toyocie C-HR
-
Audi Q4 e-tron – elektryczny SUV klasy premium dla nowoczesnych kierowców
Zostaw komentarz: