Honda CB650R 2021 - stylowy cafe racer odświeżony. Dane techniczne

Honda CB650R 2021 - stylowy cafe racer odświeżony. Dane techniczne

06 października 2020
20
W roku modelowym 2021 motocykl CB650R otrzymał ulepszone przednie zawieszenie, a także wiele szczegółowych udoskonaleń, które zwiększają komfort, użyteczność i praktyczność. Główną nowością w zmodernizowanym CB650R jest zastosowanie widelca USD Showa 41mm typu Separate Function Big Piston!

Stalowa rama typu diament wykorzystuje tłoczone (zamiast kutych) płyty w mocowaniu sworznia wahacza i dwie eliptyczne belki o specjalnie dostosowanej sztywności (sztywniejsze w rejonie główki ramy i bardziej "elastyczne" w części belkowej), aby zapewnić zrównoważoną charakterystykę prowadzenia z wysoką precyzją informacji zwrotnych, odbieranych przez kierowcę. Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 25,5°/101 mm, przy rozstawie osi 1 450 mm. Masa własna wynosi 202,5 kg.

Zamocowany promieniowo, czterotłoczkowy zacisk przedniego hamulca współpracuje z pływającymi tarczami o średnicy 310 mm, a z tyłu hamowanie zapewnia jednotłoczkowy zacisk i tarcza 240 mm. Hamowanie usprawnia dwukanałowy system ABS.

Nowe, mniejsze panele boczne podkreślają minimalizm, podobnie jak tylny błotnik, który jest teraz wykonany ze stali, a nie z tworzywa nylonowego. Pod siedzeniem znajduje się gniazdo USB typu C, które ułatwia ładowanie urządzenia mobilnego. Wysokość siedzenia wynosi 810 mm.

Okrągły reflektor to jeden z ważnych akcentów języka stylistycznego Neo Sports Café. Jest on wykonany w technice LED, podobnie jak całość oświetlenia motocykla.

16-zaworowy silnik DOHC o pojemności 649 cm3 jest tak dostrojony, aby zapewnić najczystsze, najradośniejsze osiągi, jakie można uzyskać z czterocylindrowej jednostki napędowej średniej wielkości, z tradycyjnie już błyskawiczną reakcją w całym zakresie obrotów i z mocną, wysokoobrotową górą, z której rzędowe czwórki Hondy są znane od dekad. Moc maksymalna 70 kW pojawia się przy 12 000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 63 Nm – przy prędkości obrotowej 8 500 obr/min. Łatwa konwersja z ograniczeniem mocy do 35 kW stanowi ukłon w stronę posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.

Bezpośrednie sterowanie zaworami przez krzywki rozrządu umożliwiło uzyskanie zwartej budowy głowicy. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą odpowiednio 67 mm i 46 mm przy stopniu sprężania podniesionym do 11,6:1. Zastosowano irydowe świece zapłonowe, a podwójne kanały dolotowe - po obu stronach zbiornika paliwa - zasilają airbox większą ilością powietrza i odpowiadają za gardłowy odgłos kolektora wlotowego.

Asymetryczne kształty płaszczy tłoków minimalizują kontakt z tulejami cylindrów i zmniejszają tarcie. Stalowe „kolce” na zewnętrznej powierzchni tulei cylindrowych zmniejszają zużycie oleju (i tarcie) poprzez poprawę odprowadzania ciepła, a cichy łańcuch rozrządu SV zmniejsza straty spowodowane tarciem dzięki zastosowaniu wanadowej powłoki na sworzniach. Wewnętrzne kanały cieczy chłodzącej, łączące głowicę z blokiem cylindrów, eliminują większość zewnętrznych połączeń.

SILNIK

 

Typ

Chłodzony cieczą 4-suwowy, 16-zaworowy DOHC, rzędowy 4-cylindrowy

Pojemność skokowa (cm³)

649 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka (mm)

67,0 x 46,0

Stopień sprężania

11.6:1

Moc maksymalna

70 kW przy 12 000 obr/min

Max. moment obrotowy

63 Nm przy 8 500 obr/min

Pojemność układu smarowania

2,7 l

SYSTEM PALIWOWY

 

Zasilanie

PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa

Zbiornik paliwa

15,4 l

Zużycie paliwa

4,9 l/100 km

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Rozrusznik

Elektryczny

Pojemność akumulatora

12V/8,6 AH

Moc alternatora

370 W

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Typ sprzęgła

Mokre wielopłytkowe

Typ skrzyni biegów

6-biegowa

Przełożenie główne

Łańcuch

RAMA

 

Typ

Stalowa dwubelkowa rurowa (diament)

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2 130 x 780 x 1 075mm

Rozstaw osi

1 450 mm

Kąt pochylenia kolumny

25,5°

Wyprzedzenie

101 mm

Wysokość siedziska

810 mm

Prześwit

150 mm

Masa własna

202,5 kg

Promień zawracania

 

ZAWIESZENIE

 

Przednie

Regulowane przednie zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston z rozdzieleniem funkcji i goleniami o średnicy 41 mm (SFF-BP).

Tył

Pojedynczy amortyzator z 7-stopniową regulacją napięcia wstępnego, skok kolumny 43,5 mm

KOŁA

 

Obręcz przednia

Odlew aluminiowy, 6- drążonych ramion

Obręcz tylna

Odlew aluminiowy, 6- drążonych ramion

Opona przednia

120/70ZR17 M/C (58W)

Opona tylna

180/55ZR17 M/C (73W)

Hamulce

 

Układ ABS

ABS 2-kanałowy, hydrauliczne hamulce z podwójnymi tarczami hamulcowymi 310 mm z przodu i tarczą hamulcową 240 mm z tyłu

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

 

Zespół wskaźników

Cyfrowy prędkościomierz, cyfrowy obrotomierz słupkowy, podwójny licznik przebiegów dziennych, cyfrowy słupkowy wskaźnik paliwa, załączony bieg i wskaźnik zmiany biegu na wyższy, cyfrowy zegar

Reflektor

LED

Światła tylne

LED

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!