Honda CB125F 2021 - maszyna o wielu obliczach. Dane techniczne

Honda CB125F 2021 - maszyna o wielu obliczach. Dane techniczne

23 września 2020
29
Popularny model Hondy CB125F z roku modelowego 2021 jest o całe 11 kg lżejszy od poprzednika. Stylistyczne modyfikacje linii zewnętrznych Hondy CB125F korzystają z pomysłów wdrożonych do siostrzanych modeli z rodziny CB, a wyposażenie obejmuje reflektor LED, podstawkę centralną i cyfrowy zespół wskaźników z miernikiem ECO.

Nowy CB125F jest niewielką maszyną, której rozwój zaowocował złożeniem 19 wniosków patentowych. Motocykl produkowany w fabryce Hondy w Atessa, w południowo-wschodnich Włoszech, napędzany jest silnikiem Smart Power (eSP), chłodzonym powietrzem, oferującym ogromny skok pod względem oszczędności paliwa, który nie został okupiony utratą osiągów.

CB125F jest także o 11 kg lżejszy, z przeprojektowaną ramą i nowoczesnym wyglądem w stylu dużego motocykla, a reflektor LED i odmieniony cyfrowy zestaw wskaźników podkreślają wysoką jakość wyposażenia i wykonania jednośladu.

Moc maksymalna 8 kW jest osiągana przy 7 500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 10,9 Nm przy 6.000 obr/min (w porównaniu do 7,8 kW przy 7 750 obr/min i 10,2 Nm przy 6 250 obr/min z poprzedniego modelu) Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 50x63,1 mm, a stopień sprężania, to 10,0:1. Pokonanie pierwszych 200 metrów przy ruszaniu z miejsca zajmuje 12,4 sek., ale co ważniejsze, średnie zużycie paliwa zostało obniżone z 2,0 l/100 km do 1,5 l/100 km, co daje teoretyczny zasięg ponad 800 km na jednym tankowaniu zbiornika o pojemności 11 litrów.

Udoskonalanie zaczyna się od redukcji masy silnika. Nowy silnik eSP jest o 7 kg lżejszy od silnika, który zastąpił. Oś cylindra jest przesunięta względem osi wału korbowego, co zmniejsza tarcie pomiędzy ścianką tłoka a cylindrem, natomiast sam tłok jest chłodzony od spodu strumieniem oleju, co dodatkowo zmniejsza straty tarcia. Sterowanie zaworami odbywa się za pomocą dźwigni i rolek wyposażonych w łożyska igiełkowe.

Podwójne tylne amortyzatory oferują 5-stopniową regulację napięcia wstępnego sprężyny i wraz z teleskopowym widelcem o średnicy 31 mm przyczyniają się do poprawy jakości jazdy. Stylowe, 18-calowe obręcze obu kół o podwójnych ramionach, wykonane z odlewanego ciśnieniowo aluminium, zwiększają stabilność i kulturę jazdy we wcale niełatwych, miejskich warunkach. Opony mają rozmiary 80/100 z przodu i 90/90 z tyłu. Przednia tarcza hamulcowa o średnicy 240 mm współpracuje z dwutłoczkowym zaciskiem hamulcowym, a z tyłu zastosowano hamulec bębnowy o średnicy 130 mm. Combined Braking System (CBS) oznacza, że aktywacja tylnego hamulca powoduje również zastosowanie pewnej siły hamowania z przodu.

Silnik, rura wydechowa, dolna część widelca i obręcze kół są ciemne – podkreślają one mocne linie i wyraziste wykończenia lakiernicze. Tłumik również jest przyciemniony, ale wykończono go chromowaną osłoną termiczną. Jasnoczerwone detale znajdują się na sprężynach zawieszenia, fajce świecy zapłonowej i na znaku HONDA na lewej pokrywie silnika. Inne, wysokiej jakości elementy wykończeniowe to trójwymiarowe skrzydełka Hondy na owiewkach oraz ukształtowanie lusterek i kierunkowskazów, odwzorowujące język projektu całej maszyny.

Model CB125F z roku modelowego 2021 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych: Splendor Red, Pearl Cool White, Black.

SILNIK

 

Typ

Chłodzony powietrzem czterosuwowy, jednocylindrowy, rozrząd OHC

Pojemność skokowa

124 cm3

Liczba zaworów na cylinder

2

Średnica cylindra i skok

50 x 63,1 mm

Stopień sprężania

10,0:1

Moc maksymalna

8 kW przy 7 500 obr/min

Moment obrotowy

10,9 Nm przy 6 000 obr/min

Pojemność układu smarowania

1,0

SYSTEM PALIWOWY

 

Zasilanie

Wtrysk paliwa

Zbiornik paliwa

11 l

Zużycie paliwa (cykl WMTC)

1,5 l/100 km

Emisja CO2 (cykl WMTC)

34 g/km

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Pojemność akumulatora

12 V-5 Ah

Moc alternatora

390 W

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Typ sprzęgła

Mokre wielopłytkowe ze sprężynami walcowymi

Typ skrzyni biegów

5-biegowa

Przełożenie główne

Łańcuchowa

RAMA

 

Typ

Rurowa stalowa

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2015mm x 750mm x 1100mm

Rozstaw osi

1280 mm

Kąt pochylenia główki ramy

26°

Wyprzedzenie

92,4 mm

Wysokość siedziska

790 mm

Prześwit

160 mm

Masa własna

117 kg

Promień skrętu

2,04 m

ZAWIESZENIE

 

Przednie

Widelec teleskopowy 31 mm

Tył

Dwa amortyzatory, 5-pozycyjna regulacja napięcia wstępnego sprężyny

KOŁA

 

Przednie

18-calowe pięcioramienne ze stopu aluminium

Tył

18-calowe pięcioramienne ze stopu aluminium

Opona przednia

80/100 18M/C

Opona tylna

90/90 18M/C

Hamulce

 

Typ układu

CBS

Przednie

Tarcza pojedyncza 240 mm z dwutłoczkowym zaciskiem

Tył

Bęben hamulcowy 130 mm

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

 

Zespół wskaźników

Prędkościomierz, licznik przebiegu, wskaźnik poziomu paliwa, obrotomierz, wskaźnik załączonego biegu

Reflektory

LED

 

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!