Harley-Davidson prezentuje motocykle Pan America i Bronx

Na targach EICMA w Mediolanie pokazano modele w całkowicie nowych dla Harley-Davidson segmentach: Pan America (adventure touring) i Bronx (streetfighter) Oba motocykle napędzane są całkowicie nową jednostką napędową Revolution Max.

Ten potężny, całkowicie nowy silnik w układzie V (rozchylenie cylindrów 60°), zaprojektowany dla nowej serii motocykli Harley-Davidson, ma dwie pojemności: 1250 cm 3 wykorzystany w nowym motocyklu Harley-Davidson Pan America i 975 cm 3 wykorzystany w modelu Bronx. Obie te niesamowite maszyny, pokazano po raz pierwszy – jako prototypy – w lipcu 2018 r.

Model Pan America to całkowicie nowy, motocykl turystyczny typu adventure – doskonale dobrana mieszanka dla miłośników zapachu ogniska, włóczęgi i nieutwardzonej nawierzchni pod kołami. Pan America jest jak dwukołowe narzędzie wielofunkcyjne o wielkiej wytrzymałości, zaprojektowane do odkrywania i podróży w nieznane.

Nowy układ napędowy Revolution Max jest również sercem całkowicie nowego modelu Bronx. Ta miejska maszyna wagi średniej charakteryzuje się zadziornością i osiągami oraz oferuje moment obrotowy, prowadzenie i technikę w nowoczesnym wydaniu.

Oba motocykle napędzane są całkowicie nowymi, chłodzonymi cieczą silnikami Revolution Max o pojemności 975 cm 3 i 1250 cm 3 . Silnik ten, stworzony do napędzania serii nowych modeli motocykli Harley-Davidson, został zaprojektowany tak, aby oferować elastyczne osiągi w szerokim zakresie mocy generowanej przy wysokich obrotach silnika.

Dzięki zminimalizowanej masie i zmaksymalizowanej wydajności, silnik Revolution Max zapewnia wąski profil układu napędowego, który jest zintegrowany z motocyklem jako centralny element ramy, tak aby obniżyć środek ciężkości i poprawić prowadzenie. Ten lekki układ napędowy posiada wewnętrzne wałki wyrównoważające, które eliminują drgania silnika, zwiększając komfort jazdy i wytrzymałość pojazdu.

Docelowe parametry użytkowe silnika Revolution Max 1250

  • Pojemność 1250 cm 3
  • Moc – ponad 145 KM
  • Maksymalny moment obrotowy – ponad 120 Nm

Docelowe parametry użytkowe silnika Revolution Max 975  

  • Pojemność 975 cm 3
  • Moc – ponad 115 KM
  • Maksymalny moment obrotowy – ponad 95 Nm

Najnowsze

Lexus pracuje nad napędem na cztery koła dla samochodów hybrydowych

Nowy napęd na cztery koła nosi nazwę E-Axle. Układ jest połączony z jednostką hybrydową i tak jak znany obecnie z hybryd Lexusa system E-Four napędza tylną oś za pomocą dodatkowego silnika elektrycznego.

Taka konfiguracja eliminuje wał napędowy, co z kolei ułatwia zachowanie przestrzeni we wnętrzu auta. W układzie E-Axle moc tylnego motoru elektrycznego ma wynosić około 80-100 KW, czyli nawet 135 KM. Obecnie układ hybrydowy przednionapędowego modelu ES 300h wytwarza łącznie 218 KM. Debiut już wkrótce Inżynierowie Lexusa zapowiadają, że nowy napęd 4×4 E-Axle ma trafić do samochodów japońskiego producenta na początku przyszłej dekady.

Wykorzystanie modelu ES jako prototypu pozwala sądzić, że będzie on jednym z pierwszych aut, które otrzymają taką technologię. Japońscy dziennikarze, którzy mieli już okazję przetestować sedana z nowym napędem podkreślają, że samochód nie tylko prowadzi się pewnie, ale także zapewnia większe poczucie mocy.

Najnowsze

Po co ciągnąć przyczepę, skoro można załadować ją na pakę?

Nietypowy transport zatrzymał patrol wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Samochodem dostawczym przewożono przyczepę rolniczą ze sprzętem do prac polowych.

Inspektorzy ITD z Leszna zatrzymali do kontroli na ekspresowej „piątce” dostawczaka o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 ton. Wyróżniający się już z daleka wymiarami ładunek zwrócił ich uwagę.

Samochodem przewożono przyczepę rolniczą ze sprzętem do prac polowych, która znacznie wystawała poza skrzynię ładunkową (dyszel przyczepy!). Sposób zabezpieczenia ładunku również pozostawiał wiele do życzenia. Auto ważyło o pół tony za dużo.

Kierującego ukarano dwoma mandatami za niezabezpieczenie ładunku przed możliwością zmiany miejsca położenia oraz przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu. Kierowcy wydano zakaz kontynuowania przewozu do czasu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości w transporcie.

Najnowsze

Kierowca tego Punto nie da sobie w kaszę dmuchać

Nieważne jakim samochodem jeździsz. Ten kierowca Fiata Punto udowodnił, że każdym autem można pokazać innym swoją „wyższość”.

Zakaz wyprzedzania, wyspa pośrodku drogi, powierzchnia wyłączona z ruchu – kierowcy tego Punto nic nie zatrzyma. Może niezbyt szybko, ale za to niezłomnie, wyprzedził kilka pojazdów, pokazując kto tu jest najlepszym kierowcą na drodze.

A skąd przekonanie, że kierowca Punto chciał okazać innym swoją „wyższość”? Według autora nagrania wyprzedził to auto pół minuty wcześniej i w jego opinii ryzykowne zachowanie kierującego Fiatem było spowodowane chęcią „odwetu”.

Najnowsze

Pijany zakończył jazdę na sygnalizacji świetlnej

Alkohol za kierownicą to zawsze bardzo zły pomysł. Przekonał się o tym boleśnie pewien mieszkaniec Zabrza.

Zdarzenie miało miejsce w Gliwicach, a zarejestrowała je kamera monitoringu. Widać na nim jak samochód ścina słup z sygnalizacją świetlną i dopiero uderzenie w drugi go zatrzymuje. Na szczęście nikogo nie było na skrzyżowaniu, ani na przejściu dla pieszych.

Jak podała policja, za kierownicą Volkswagena siedział 31-latek, który miał w organizmie ponad pół promila alkoholu. Oznacza to, że popełnił przestępstwo i o jego losie będzie decydował sąd. Z pewnością zostanie orzeczony wobec niego zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych na przynajmniej 3 lata (zawsze jest orzekany, jeśli pijany doprowadzi do kolizji) i będzie musiał zapłacić wysoką grzywnę. Grozi mu również kara ograniczenia lub pozbawienia wolności do 2 lat.

Najnowsze