Harley Davidson Demo Truck Tour 2012

W dniach od 27 kwietnia do 11 sierpnia wszyscy motocykliści i pasjonaci marki Harley-Davidson będą mieli okazję się z nią bliżej zapoznać. W ośmiu lokalizacjach na terenie Polski pojawi się ponad 20 maszyn gotowych do bezpłatnych testów.

Wśród nich będą i miejskie motocykle Sportster, i Dyna, i klasyczna linia Softail, a nawet wielkie krążowniki Touring. Będą je mogły wypróbować nawet osoby bez prawa jazdy kategorii A (oczywiście bez wyjeżdżania na ulicę). Na specjalnej platformie JumpStart (stacjonarna platforma z systemem utrzymującym prawdziwy motocykl) będzie można odpalić silnik, zmieniać biegi i popracować manetką.

Harley Demo Truck
fot. Harley-Davidson

Daty i miejsca:

27-28 kwietnia Warszawa (Liberator)
3 maja zamek w Chudowie k. Gliwic (Arrow)
4 maja Katowice (Arrow)
6 maja Kraków (Dragon)
20-21 lipca Gdynia (Zdanowicz)
27-28 lipca Łódź (Harley-Davidson Łódź)
3-4 sierpnia Karpacz (Appaloosa)
11 sierpnia Poznań (V-Force)

Platforma JumpStart
fot. Harley-Davidson

Dokładne lokalizacje i zapisy na jazdy:

http://tour.harley-davidson.pl lub www.harley-davidson.pl

Najnowsze

Beccy Gordon za kierownicą Mitsubishi i-MiEV

Beccy Gordon, uczestniczka terenowych rajdów Score International, 8 lipca weźmie udział w wyścigu górskim Pikes Peak International Hill Climb. Zawodniczka zasiądzie za kierownicą Mitsubishi i-MiEV.

Beccy Gordon wyścigi ma we krwi. Członkowie jej rodziny uczestniczą w nich od lat. Brat, Robby, jest utytułowanym uczestnikiem wyścigów w Indianapolis, NASCAR oraz rajdów terenowych, a siostra, Robyn, jest pierwszą kobietą, która zwyciężyła w wyścigu Baja 1000.  Bob, ojciec Beccy, to wieloletni uczestnik wyścigów terenowych; Huntley, jej dziadek, brał udział w wyścigach w Indianapolis na początku XX wieku, a mąż, Ryan Hunter-Reay, jest uczestnikiem wyścigów IZOD IndyCar Series w zespole Andretti Autosport.

Beccy Gordon
fot. Mitsubishi

Beccy jest podekscytowana myślą o starcie w wyścigu, również ze względu na to, że wystartuje samochodem z w pełni elektrycznym napędem:

„Nie mogę się doczekać, kiedy zasiądę za kierownicą Takie samochody mają przed sobą wielką przyszłość, zarówno w codziennym transporcie, jak i jeździe wyczynowej” – powiedziała.

Mitsubishi i-MiEV
fot. Mitsubishi

Mitsubishi Motors wystawi dwa pojazdy tego typu w tegorocznej edycji wyścigu Pikes Peak International Hill Climb: Mitsubishi i-MiEV  z elektrycznym układem napędowym w wersji standardowej (prowadzony przez Beccy Gordon) oraz i-MiEV Prototype  w wersji rajdowej z napędem elektrycznym (prowadzony przez Hiroshi Masuoka, dwukrotnego triumfatora Rajdu Paryż – Dakar).

 

Najnowsze

Upewnij się, że możesz jechać. Kampania „Ile mogę wypić”

Długi weekend majowy to okres wzmożonego ruchu na drogach – i zwiększonego niebezpieczeństwa. W 2011 roku nietrzeźwi kierowcy spowodowali 2075 wypadków, w których życie straciło 265 osób.

Nie ryzykuj życiem swoim i innych
fot. motocaina.pl

Rok temu podczas weekendu majowego zatrzymano aż 2268 nietrzeźwych kierowców, przy czym część z nich nawet nie wiedziała, że znajduje się pod wpływem alkoholu. Nieświadomie stanowili zagrożenie – dla siebie i innych.

W porównaniu ze statystykami policyjnymi z roku 2010, w 2011 niestety doszło do wzrostu liczby wypadków drogowych. Często kierowcy nie mają wystarczającej wiedzy dotyczącej spożycia alkoholu i czasu jego wydalania z organizmu. Nie zdają sobie sprawy, że trzeba brać poprawkę na szereg czynników: masę ciała, płeć, wiek, picie na pełny czy pusty żołądek. Ilość to jeszcze nie wszystko.

Przyjmuje się, że w ciągu godziny organizm mężczyzny jest w stanie spalić maksymalnie 100 mg alkoholu na każdy kilogram ciała. Kobiety w tym samym czasie spalają dawkę ok. 85 mg na każdy kilogram ciała. Oznacza to, że w ciągu godziny organizm ludzki nie jest w stanie spalić nawet ćwierci kieliszka wódki.

Wsiadając do auta nawet następnego dnia po zakrapianej imprezie ryzykujemy, że nadal jesteśmy „pod wpływem”.

Alkohol zmniejsza umiejętność oceny sytuacji, pogarsza refleks kierującego oraz negatywnie wpływa na rozumienie sygnałów odbieranych z otoczenia. W razie najmniejszych wątpliwości – lepiej przebadać się alkomatem. Stawką może być ludzkie życie i zdrowie.  .

Akcja społeczna „Ile mogę wypić?” (www.ilemogewypic.pl) zachęca do świadomego spożywania alkoholu. Sprawdź wirtualnym alkomatem, jak długo znajdujesz się pod wpływem alkoholu na stronie  http://www.ilemogewypic.pl/alkomat.php

Nie ryzykuj!

Rok 2011 w liczbach (źródło: policja.pl)

2717 to liczba wypadków z udziałem nietrzeźwych użytkowników dróg, w których zginęło 30 osób, a 3753 zostało rannych.

Nietrzeźwi kierowcy samochodów spowodowali 2075 wypadków, w których zginęło  265 osób.

299 wypadków zostało spowodowanych przez nietrzeźwych kierujących motocyklami i motorowerami – 15 ofiar śmiertelnych.

Pijani rowerzyści spowodowali 244 wypadki, a śmierć poniosło 12 osób.

99 wypadków zostało spowodowanych przez pozostałe pojazdy, a zginęło w nich 8 osób.

 

Najnowsze

Fiat Viaggio debiutuje w Pekinie

Włosi planują podbijać chiński rynek motoryzacyjny. Ma im w tym pomóc właśnie zaprezentowany w Pekinie Fiat Viaggio. Chińczycy poznają go pod nazwą Fei Xiang.

Nowy Fiat Viaggio to kompaktowy sedan, którego konstrukcja opiera się na płycie podłogowej Alfa Romeo Giulietty. Zaprojektowano go oczywiście w Turynie, we współpracy Fiata i Chryslera. Viaggio ma 4,7 metra długości, 1,85 metra szerokości i rozstaw osi 2,71 metra.

Fiat Viaggio
fot. Fiat

Jeżeli chodzi o silnik, to będzie to turbodoładowana jednostka o pojemności 1,4 litra i mocy do wyboru – 120 lub 150 KM. Skrzynia biegów może być ręczna, 5-biegowa, ale również automatyczna, dwusprzęgłową, 6–biegowa, z podwójnym suchym sprzęgłem: samochód został pomyślany tak, żeby swobodnie współpracować z jedną i drugą.

Viaggio – czyli podróż. W tym wypadku podróż do Chin
fot. Fiat

Pierwsze egzemplarze trafią do sprzedaży pod koniec roku, na razie tylko na rynku chińskim. Produkować je będzie fabryka Gac-Fiat w Changsha.

Najnowsze

Nowe Audi A3: trzecia generacja

Na światowe rynki trafia trzecia generacja modelu Audi A3. Auto należące do segmentu premium samochodów kompaktowych zadebiutowało podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie.

Materiały wykorzystane przez Audi do produkcji nowego modelu są na tyle lekkie, że Audi A3 waży o 80 kg mniej od swojego poprzednika – 1175 kg. Długość pozostała ta sama (4,24 m), natomiast rozstaw osi wzrósł do 2,60 m, a słupek C jest pochylony jak w coupé. Z przodu wyróżnia się osłona chłodnicy „singleframe”, w opcji dostępne są reflektory w technologii Xenon plus z diodowymi światłami do jazdy dziennej.

Nowe Audi A3
fot. Audi

Przednie błotniki i maska silnika zostały wykonane z aluminium; większość elementów karoserii powstała natomiast z formowanej na gorąco stali o wysokiej wytrzymałości.

Kolorowy ekran systemu informacji kierowcy (należący do wyposażenia standardowego wersji Ambition oraz Ambiente) wyświetla trójwymiarową grafikę w wysokiej rozdzielczości.

Audi oferuje do wyboru trzy wersje wyposażenia: Attraction, Ambition oraz Ambiente. Klient może wybierać spośród wielu opcji sportowych oraz komfortowych, od systemu adaptive light z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów przez zawieszenie magnetic ride aż po szklany dach panoramiczny.

Audi A3 prezentowane w Genewie przy dźwiękach muzyki
fot. Audi

Pojawiły się też nowe systemy wspomagania kierowcy. Oferta obejmuje radarowy tempomat adaptacyjny, asystenta zmiany pasa ruchu (Audi side assist), asystenta toru jazdy (Audi active lane assist), system rozpoznawania znaków drogowych czy system bezpieczeństwa (Audi pre sense basic).

Nowe Audi A3 będzie dostępne z zupełnie nowymi jednostkami – trzema silnikami czterocylindrowymi. Dwa silniki TFSI oraz jeden TDI czerpią moc
z pojemności 1.4, 1.8 oraz 2.0 litrów. Wynosi ona odpowiednio 90 kW (122 KM), 132 kW (180 KM) oraz 105 kW (143 KM).

Silnik 1.8 TFSI standardowo współpracuje z siedmiostopniową przekładnią
S-tronic; jednostki 1.4 TFSI oraz 2.0 TDI pracują z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. We wszystkich przypadkach napęd kierowany jest na przednie koła.

Audi A3 podczas prezentacji w Genewie
fot. Audi

Układ stabilizacji toru jazdy ESP jest wyposażony w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego, co w założeniu ma zwiększać płynność prowadzenia pojazdu na zakrętach.

Za pomocą opcjonalnego systemu Audi drive select (w standardzie w wersji Ambition) kierowca może zmieniać działanie układu kierowniczego, parametry przyspieszenia oraz charakterystykę przełożeń. System uwzględnia również adaptacyjne amortyzatory, wykorzystujące technologię Audi magnetic ride.
Koła mają średnicę od 16 do 18 cali.

 

Najnowsze