Hamilton przełamuje dominację Red Bulla
Nie do pokonania okazał się na torze Gilles Villeneuve'a w Montrealu Lewis Hamilton. Kierowcy Red Bulla, którzy wygrali wszystkie dotychczasowe kwalifikacje w tym sezonie, musieli uznać dziś wyższość zawodnika McLarena.
W takim zestawie już ich widzieliśmy, jak będzie w niedzielę? |
fot. McLaren
|
Kolejne sesje treningowe w trakcie weekendu na wyspie Notre Dame wygrywali Jenson Button, Sebastian Vettel i Lewis Hamilton. Jak zwykle trudno jest wyciągać wnioski na podstawie wyników osiąganych w trakcie treningów, ponieważ zespoły pracują według różnych programów. Dodatkowo, tor w Kanadzie znany jest z tego, że jako bardzo rzadko używany, jest brudny i bolidy mają tam problemy z przyczepnością. W tym roku okazało się ponadto,
że panuje tam niższa temperatura niż się spodziewano. Bridgestone założył, że odpowiednie na GP Canada będą średnie i supermiękkie opony.
W trakcie treningów temperatura toru wynosiła zaledwie 19 stopni Celsjusza. Kierowcy narzekali więc na trudności z dogrzaniem i granulkowaniem,
a co za tym idzie nadmierną degradacją opon. Sytuacja zmieniła się jednak tuż przed kwalifikacjami – temperatura nawierzchni wynosiła już 31 stopni Celsjusza.
Tor na montrealskiej wyspie wymaga zdecydowanie mniejszej siły docisku. Renault przygotowało ponownie zmienione przednie skrzydło w swoim bolidzie. Wszystkie elementy oprócz głównej jego części zostały zmodyfikowane, dodano pionowy wewnętrzny element na jego końcach, dodatkową partię z tyłu
i usunięto górny płat.
Ze względu na bardzo duże obciążenie układu hamulcowego – kanadyjski tor jest najtrudniejszym w kalendarzu, pod tym względem – Ferrari zdecydowało się na poszerzenie kanału doprowadzającego powietrze celem uzyskania lepszego chłodzenia hamulców. Z tego samego powodu ważne jest z jakiego materiału wykonane są okładziny i tarcze. Zarówno Ferrari jak i McLaren oraz Williams korzystają podczas kanadyjskiego wyścigu nie z produktów firmy Brembo, ale Carbon Industries.
Tor Gilles Villeneuve’a to także długie proste, które wymagają właśnie mniejszego docisku, co faworyzuje zespół McLarena wyposażony w dopracowany znacznie bardziej niż w przypadku takich teamów jak Mercedes, Ferrari, Red Bull czy Force India F-duct (kanał F). Już w pierwszej części kwalifikacji tę przewagę (a może nie tylko tę), wykorzystał Lewis Hamilton, ustanawiając świetny czas, poniżej 1 minuty 16 sekund. Tylko o 0,240 sekundy gorszy był Sebastian Vettel. Trzeci wynik należał do Fernando Alonso. Zaskoczeniem był słaby wynik Michaela Schumachera. Siedmiokrotnemu mistrzowi świata nie udało się zakwalifikować do Q2. Niestety, jego los podzielił także partner Roberta Kubicy z Renault. Zadowolony z występu swoich zawodników powinien za to być zespół Force India. Obydwaj znaleźli się w pierwszej dziesiątce kierowców, co więcej Vitantonio Liuzzi wystartuje z szóstego pola – przed Robertem Kubicą, a Adrian Sutil, który uzyskał lepszy czas od Nico Rosberga z dziewiątego.
Pokonałem ich! |
fot. McLaren
|
Lewis Hamilton po raz 18. w swojej karierze zdobył dzisiaj pierwsze miejsce startowe, zagradzając do niego drogę kierowcom Red Bull, którzy w siedmiu wyścigach tego sezonu zdobyli je siedmiokrotnie!
Wyniki kwalfikacji do GP Kanady:
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Liczba okrążeń |
1 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:15.889 |
1:15.528 |
1:15.105 |
20 |
2 |
6 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
1:16.423 |
1:15.692 |
1:15.373 |
21 |
3 |
5 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
1:16.129 |
1:15.556 |
1:15.420 |
24 |
4 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:16.171 |
1:15.597 |
1:15.435 |
24 |
5 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:16.371 |
1:15.742 |
1:15.520 |
24 |
6 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1:17.086 |
1:16.171 |
1:15.648 |
22 |
7 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:16.673 |
1:16.314 |
1:15.688 |
23 |
8 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1:16.370 |
1:15.682 |
1:15.715 |
21 |
9 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1:16.495 |
1:16.295 |
1:15.881 |
21 |
10 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1:16.350 |
1:16.001 |
1:16.071 |
20 |
11 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1:16.880 |
1:16.434 |
– |
22 |
12 |
10 |
Nico Hulkenberg |
Williams-Cosworth |
1:16.770 |
1:16.438 |
– |
20 |
13 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
1:16.598 |
1:16.492 |
– |
16 |
14 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1:16.569 |
1:16.844 |
– |
21 |
15 |
16 |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
1:17.356 |
1:16.928 |
– |
16 |
16 |
17 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
1:17.027 |
1:17.029 |
– |
17 |
17 |
22 |
Pedro de la Rosa |
BMW Sauber-Ferrari |
1:17.611 |
1:17.384 |
– |
19 |
18 |
23 |
Kamui Kobayashi |
BMW Sauber-Ferrari |
1:18.019 |
– |
– |
10 |
19 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1:18.237 |
– |
– |
12 |
20 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1:18.698 |
– |
– |
11 |
21 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1:18.941 |
– |
– |
12 |
22 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1:19.484 |
– |
– |
10 |
23 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1:19.675 |
– |
– |
12 |
24 |
20 |
Karun Chandhok |
HRT-Cosworth |
1:27.757 |
– |
– |
3 |
Najnowsze
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskich -
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
DACIA DUSTER ZDOBYWA TYTUŁ CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
-
LEXUS RC SKOŃCZYŁ 10 LAT. PIERWSZE COUPE Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM I WERSJA RC F Z SILNIKIEM V8
Zostaw komentarz: