Hamilton przełamuje dominację Red Bulla

Nie do pokonania okazał się na torze Gilles Villeneuve'a w Montrealu Lewis Hamilton. Kierowcy Red Bulla, którzy wygrali wszystkie dotychczasowe kwalifikacje w tym sezonie, musieli uznać dziś wyższość zawodnika McLarena.  

W takim zestawie już ich widzieliśmy, jak będzie w niedzielę?
fot. McLaren

Kolejne sesje treningowe w trakcie weekendu na wyspie Notre Dame wygrywali Jenson Button, Sebastian Vettel i Lewis Hamilton. Jak zwykle trudno jest wyciągać wnioski na podstawie wyników osiąganych w trakcie treningów, ponieważ zespoły pracują według różnych programów. Dodatkowo, tor w Kanadzie znany jest z tego, że jako bardzo rzadko używany, jest brudny i bolidy mają tam problemy z przyczepnością. W tym roku okazało się ponadto,
że panuje tam niższa temperatura niż się spodziewano. Bridgestone założył, że odpowiednie na GP Canada będą średnie i supermiękkie opony.
W trakcie treningów temperatura toru wynosiła zaledwie 19 stopni Celsjusza. Kierowcy narzekali więc na trudności z dogrzaniem i granulkowaniem,
a co za tym idzie nadmierną degradacją opon. Sytuacja zmieniła się jednak tuż przed kwalifikacjami – temperatura nawierzchni wynosiła już 31 stopni Celsjusza.

Tor na montrealskiej wyspie wymaga zdecydowanie mniejszej siły docisku. Renault przygotowało ponownie zmienione przednie skrzydło w swoim bolidzie.  Wszystkie elementy oprócz głównej jego części zostały zmodyfikowane, dodano pionowy wewnętrzny element na jego końcach, dodatkową partię z tyłu
i usunięto górny płat. 

Ze względu na bardzo duże obciążenie układu hamulcowego – kanadyjski tor jest najtrudniejszym w kalendarzu, pod tym względem –  Ferrari zdecydowało się na poszerzenie kanału doprowadzającego powietrze celem uzyskania lepszego chłodzenia hamulców. Z tego samego powodu ważne jest z jakiego materiału wykonane są okładziny i tarcze. Zarówno Ferrari jak i McLaren oraz Williams korzystają podczas kanadyjskiego wyścigu nie z produktów firmy Brembo, ale Carbon Industries.    

Tor Gilles Villeneuve’a to także długie proste, które wymagają właśnie mniejszego docisku, co faworyzuje zespół McLarena wyposażony w dopracowany znacznie bardziej niż w przypadku takich teamów jak Mercedes, Ferrari, Red Bull czy Force India F-duct (kanał F). Już w pierwszej części kwalifikacji tę przewagę (a może nie tylko tę), wykorzystał Lewis Hamilton, ustanawiając świetny czas, poniżej 1 minuty 16 sekund. Tylko o 0,240 sekundy gorszy był Sebastian Vettel. Trzeci wynik należał do Fernando Alonso. Zaskoczeniem był słaby wynik Michaela Schumachera. Siedmiokrotnemu mistrzowi świata nie udało się zakwalifikować do Q2. Niestety, jego los podzielił także partner Roberta Kubicy z Renault. Zadowolony z występu swoich zawodników powinien za to być zespół Force India. Obydwaj znaleźli się w pierwszej dziesiątce kierowców, co więcej Vitantonio Liuzzi  wystartuje z szóstego pola – przed Robertem Kubicą, a Adrian Sutil, który uzyskał lepszy czas od Nico Rosberga z dziewiątego. 

Pokonałem ich!
fot. McLaren

Lewis Hamilton po raz 18. w swojej karierze zdobył dzisiaj pierwsze miejsce startowe, zagradzając do niego drogę kierowcom Red Bull, którzy w siedmiu wyścigach tego sezonu zdobyli je siedmiokrotnie!

 

 

 

 

 

 

Wyniki kwalfikacji do GP Kanady:

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Q1

Q2

Q3

Liczba okrążeń

1

2

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

1:15.889

1:15.528

1:15.105

20

2

6

Mark Webber

RBR-Renault

1:16.423

1:15.692

1:15.373

21

3

5

Sebastian Vettel

RBR-Renault

1:16.129

1:15.556

1:15.420

24

4

8

Fernando Alonso

Ferrari

1:16.171

1:15.597

1:15.435

24

5

1

Jenson Button

McLaren-Mercedes

1:16.371

1:15.742

1:15.520

24

6

15

Vitantonio Liuzzi

Force India-Mercedes

1:17.086

1:16.171

1:15.648

22

7

7

Felipe Massa

Ferrari

1:16.673

1:16.314

1:15.688

23

8

11

Robert Kubica

Renault

1:16.370

1:15.682

1:15.715

21

9

14

Adrian Sutil

Force India-Mercedes

1:16.495

1:16.295

1:15.881

21

10

4

Nico Rosberg

Mercedes GP

1:16.350

1:16.001

1:16.071

20

11

9

Rubens Barrichello

Williams-Cosworth

1:16.880

1:16.434

22

12

10

Nico Hulkenberg

Williams-Cosworth

1:16.770

1:16.438

20

13

3

Michael Schumacher

Mercedes GP

1:16.598

1:16.492

16

14

12

Vitaly Petrov

Renault

1:16.569

1:16.844

21

15

16

Sebastien Buemi

STR-Ferrari

1:17.356

1:16.928

16

16

17

Jaime Alguersuari

STR-Ferrari

1:17.027

1:17.029

17

17

22

Pedro de la Rosa

BMW Sauber-Ferrari

1:17.611

1:17.384

19

18

23

Kamui Kobayashi

BMW Sauber-Ferrari

1:18.019

10

19

19

Heikki Kovalainen

Lotus-Cosworth

1:18.237

12

20

18

Jarno Trulli

Lotus-Cosworth

1:18.698

11

21

24

Timo Glock

Virgin-Cosworth

1:18.941

12

22

21

Bruno Senna

HRT-Cosworth

1:19.484

10

23

25

Lucas di Grassi

Virgin-Cosworth

1:19.675

12

24

20

Karun Chandhok

HRT-Cosworth

1:27.757

3

Najnowsze

Anna Dereszowska w bolidzie Renault F1 Team!

Anna Dereszowska, Hubert Urbański i Olivier Janiak wzięli udział w specjalnym programie Feel It i osobiście poprowadzili bolid Formuły 1 Renault F1 Team. Program wydarzenia uświetnił swoją obecnością Robert Kubica, który służył radami w trudnych lekcjach opanowania sztuki prowadzenia samochodu F1.

Anna Dereszowska w bolidzie Renault F1 Team
fot. Renault

Program Feel It to wyjątkowy dzień z Formułą 1 organizowany przez zespół Reanult F1 Team. W ramach programu uczestnik przechodzi profesjonalne szkolenie prowadzone przez specjalistów i inżynierów zespołu, które pozwoli mu poprowadzić samochód Formuły 1 po torze. Tylko na ten jeden dzień zaproszona osoba wciela się w rolę kierowcy wyścigowego z pełnymi konsekwencjami tej decyzji. Wśród śmiałków, którzy zdecydowali się na udział w programie i przejażdżkę bolidem Formuły 1 na torze Hungaroring w Budapeszcie, znaleźli się m.in.: Anna Dereszowska, Hubert Urbański i Olivier Janiak. 

Przeczytaj też Motocainowe emocje z jazdy Formułą 1 podczas „Feel it”.
Aktorka przed jazdą bolidem Formuły 1.
fot. Renault

Perspektywa wcielenia się w rolę kierowcy Formuły 1 i doświadczenia wszystkich związanych
z tym wrażeń okazała się tym bardziej interesująca, że gościom podczas szkolenia towarzyszył sam Robert Kubica. Kierowca przyglądał się postępom zaproszonych gwiazd i udzielał rad związanych z prowadzeniem bolidu. Wyniki z przejazdów były analizowane przez specjalistów zespołu Renault F1 Team i porównywane z wynikami profesjonalnych kierowców F1. 

Poza testami samochodu Formuły 1, uczestnicy mieli do swojej dyspozycji przejazd samochodem Formuły Renault 2.0 oraz przejazd pasażerski w trzyosobowym bolidzie F1 kierowanym przez rezerwowego kierowcę zespołu Renault F1 Team. Goście mieli okazję doświadczyć również dużej prędkości podczas przejazdu z Robertem Kubicą w Nowym Renault Megane Trophy. Blisko 30 członków zespołu Renault F1 Team – instruktorzy, inżynierowie, mechanicy i fizjoterapeuci – zajmowało się uczestnikami, którzy na ten jeden dzień wcielili się w rolę kierowcy czołowego zespołu wyścigowego.

Najnowsze

Audi A1 i Justin Timberlake – pożegnanie

Przygoda Justina Timberlake'a z modelem Audi A1 dobiega końca, podobnie jak emocjonujące przygody Johna i Toni. Pora na ostatni odcinek "The next big thing".

Po sześciu tygodniach śledzenia losów Toni i Johna oraz przyglądaniu się debiutującemu już niedługo A1, ostatni odcinek rozczarowuje. Jest za mało samochodu, a za dużo fantazji. Chyba należy zgodzić się z opinią innych, że Audi robi lepsze samochody niż filmy.

Niemniej sama koncepcja, dobór aktorów i scenariusz (czasami) zasługują na uznanie. Marka wytycza nowe standardy reklamy pokazując, jak wiele można zdziałać interaktywnością i jak bardzo liczy się interakcja z potencjalnym klientem – zaciekawienie go, zaintrygowanie i przytrzymanie.

Co łączy Toni i Johna oraz jakie zadanie stoi przed naszym głównym bohaterem? Obejrzyjcie ostatni odcinek „The next big thing”, a wszystko się wyjaśni.

Do premiery nowego Audi jeszcze kilka miesięcy, pozostało więc oczekiwanie…

Najnowsze

Hyundai z wizytą w Harrodsie

Kto był w londyńskim Harrodsie wie, że to mekka zakupów, odstresowujący raj i świątynia dla wymagających klientów. Teraz zagościł w nim Hyundai!

fot. Hyundai

Obok jedwabnych i powabnych ubrań, apetycznego jedzenia i ekskuzywnych perfum, w Harrodsie – luksusowym i prestiżowym domu towarowym w Londynie – pojawił się biały Hyundai ix35.

Auto zagościło na witrynie ulubionego sklepu wszystkich Brytyjek w związku z rozpoczynającymi się w RPA mistrzostwami w piłce nożnej, których Hyundai jest sponsorem.
Południowokoreański producent podkreśla, że wybór lokalizacji nie jest przypadkowy i uważany za prestiżowy. ix35, zdaniem Tony Whitehorn, dyrektora zarządzającego Hyundaia w Wielkiej Brytanii, podobnie jak wszystko co dostępne na Knightsbridge, został zaprojektowany jako rzecz stylowa, o wysokiej wartości użytkowej i najwyższej jakości.
Hyundai zniknie ze sklepowej wystawy 14 czerwca, a do tego czasu towarzyszyć mu będą przedstawiciele marki, którzy nie tylko chętnie odpowiedzą na pytania potencjalnych klientów, ale i chętnie spiszą od razu zamówienie na auto. W Harrodsie cena klientów przerażać nie będzie, więc rezultaty mogą się okazać ciekawe.

ix35, który w europejskiej gamie zajął miejsce modelu Tucson, wszedł do sprzedaży w marcu bieżącego roku. W Harrodsie prezentowana jest jego najlepsza wersja Premium. Do tej pory na kupno Hyundaia ix35 zdecydowało się nad Tamizą ponad 2 300 klientów.

Najnowsze

Robert Kubica na torze w Poznaniu!

17 lipca, podczas N-gine Renault F1 Team Show, po raz pierwszy w Polsce tegoroczny samochód Formuły 1 zostanie zaprezentowany szerokiej publiczności na poznańskim torze wyścigowym. Bolid Renault F1 Team poprowadzi Robert Kubica. Wstęp wolny!

fot. Renault

Tor wyścigowy w Poznaniu zamieni się na jeden dzień w miasteczko sportów motorowych.
– Jazda bolidem Formuły 1 po torze w Polsce to spełnienie jednego z moich marzeń. Nie ma Grand Prix w Polsce, ale to co wydarzy się w Poznaniu, będzie tak bliskie tym wrażeniom jak jest to możliwe. Cieszę się na spotkanie z fanami. Będzie to okazja, żeby zobaczyć samochód F1 z bliska, a ja postaram się pokazać wszystkim, jak niezwykłe są te maszyny – mówi Robert Kubica.

Bolid Formuły 1 będzie jeździł po torze o długości ponad 4000 m, to więcej niż wynosi np. długość toru ulicznego w Monte Carlo.
– Świat Formuły 1 z bliska i spotkanie z jednym z najlepszych kierowców F1. Nie ma chyba nic bardziej ekscytującego dla fanów tego sportu – dodaje Agata Szczech z Renault Polska.

W programie przewidziano między innymi:

– przejazd bolidu Renault F1 Team
– przejazd bolidu Formuły Renault 2.0
– przejazd Megane Trophy
– prezentacje sportowych modeli Renault
– pit stop, czyli zmiana opon na czas, a także symulatory F1, konkursy i wiele innych atrakcji.

Miasteczko F1 zajmie powierzchnię prawie 50 tys. m². Wstęp wolny! 

N-GINE Renault F1 Team Show
Miejsce: Poznań, Tor Poznań
Data: 17 lipca 2010 r.
Godziny: 9.00 – 18.00

Organizator: Renault Polska, Sponsor tytularny: marka N-GINE 

fot. Renault

Renault jest kluczowym graczem w Formule 1 od ponad 30 lat – przez ten czas zespół zdobył 15 tytułów Mistrza Świata Kierowców i Konstruktorów. 

Robert Kubica już w wieku 10 lat miał na swoim koncie wiele osiągnięć jako kierowca gokartów. W 2001 roku rozpoczął przygodę z Formułą Renault 2000 Eurocup, a następnie zadebiutował w Formule 3. Sezon 2005 rozpoczął jako zawodnik World Series by Renault i zakończył z tytułem mistrzowskim. Nagrodą za to osiągnięcie był test z zespołem Renault F1 Team, który właśnie zdobył Mistrzostwo Świata F1. Sezon 2006 rozpoczął jako trzeci kierowca w barwach stajni BMW-Sauber, a pod koniec roku zadebiutował na torze. Od sezonu 2010 Robert Kubica jeździ w barwach Renault F1 Team. 

Najnowsze