Hamilton przełamuje dominację Red Bulla

Nie do pokonania okazał się na torze Gilles Villeneuve'a w Montrealu Lewis Hamilton. Kierowcy Red Bulla, którzy wygrali wszystkie dotychczasowe kwalifikacje w tym sezonie, musieli uznać dziś wyższość zawodnika McLarena.  

W takim zestawie już ich widzieliśmy, jak będzie w niedzielę?
fot. McLaren

Kolejne sesje treningowe w trakcie weekendu na wyspie Notre Dame wygrywali Jenson Button, Sebastian Vettel i Lewis Hamilton. Jak zwykle trudno jest wyciągać wnioski na podstawie wyników osiąganych w trakcie treningów, ponieważ zespoły pracują według różnych programów. Dodatkowo, tor w Kanadzie znany jest z tego, że jako bardzo rzadko używany, jest brudny i bolidy mają tam problemy z przyczepnością. W tym roku okazało się ponadto,
że panuje tam niższa temperatura niż się spodziewano. Bridgestone założył, że odpowiednie na GP Canada będą średnie i supermiękkie opony.
W trakcie treningów temperatura toru wynosiła zaledwie 19 stopni Celsjusza. Kierowcy narzekali więc na trudności z dogrzaniem i granulkowaniem,
a co za tym idzie nadmierną degradacją opon. Sytuacja zmieniła się jednak tuż przed kwalifikacjami – temperatura nawierzchni wynosiła już 31 stopni Celsjusza.

Tor na montrealskiej wyspie wymaga zdecydowanie mniejszej siły docisku. Renault przygotowało ponownie zmienione przednie skrzydło w swoim bolidzie.  Wszystkie elementy oprócz głównej jego części zostały zmodyfikowane, dodano pionowy wewnętrzny element na jego końcach, dodatkową partię z tyłu
i usunięto górny płat. 

Ze względu na bardzo duże obciążenie układu hamulcowego – kanadyjski tor jest najtrudniejszym w kalendarzu, pod tym względem –  Ferrari zdecydowało się na poszerzenie kanału doprowadzającego powietrze celem uzyskania lepszego chłodzenia hamulców. Z tego samego powodu ważne jest z jakiego materiału wykonane są okładziny i tarcze. Zarówno Ferrari jak i McLaren oraz Williams korzystają podczas kanadyjskiego wyścigu nie z produktów firmy Brembo, ale Carbon Industries.    

Tor Gilles Villeneuve’a to także długie proste, które wymagają właśnie mniejszego docisku, co faworyzuje zespół McLarena wyposażony w dopracowany znacznie bardziej niż w przypadku takich teamów jak Mercedes, Ferrari, Red Bull czy Force India F-duct (kanał F). Już w pierwszej części kwalifikacji tę przewagę (a może nie tylko tę), wykorzystał Lewis Hamilton, ustanawiając świetny czas, poniżej 1 minuty 16 sekund. Tylko o 0,240 sekundy gorszy był Sebastian Vettel. Trzeci wynik należał do Fernando Alonso. Zaskoczeniem był słaby wynik Michaela Schumachera. Siedmiokrotnemu mistrzowi świata nie udało się zakwalifikować do Q2. Niestety, jego los podzielił także partner Roberta Kubicy z Renault. Zadowolony z występu swoich zawodników powinien za to być zespół Force India. Obydwaj znaleźli się w pierwszej dziesiątce kierowców, co więcej Vitantonio Liuzzi  wystartuje z szóstego pola – przed Robertem Kubicą, a Adrian Sutil, który uzyskał lepszy czas od Nico Rosberga z dziewiątego. 

Pokonałem ich!
fot. McLaren

Lewis Hamilton po raz 18. w swojej karierze zdobył dzisiaj pierwsze miejsce startowe, zagradzając do niego drogę kierowcom Red Bull, którzy w siedmiu wyścigach tego sezonu zdobyli je siedmiokrotnie!

 

 

 

 

 

 

Wyniki kwalfikacji do GP Kanady:

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Q1

Q2

Q3

Liczba okrążeń

1

2

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

1:15.889

1:15.528

1:15.105

20

2

6

Mark Webber

RBR-Renault

1:16.423

1:15.692

1:15.373

21

3

5

Sebastian Vettel

RBR-Renault

1:16.129

1:15.556

1:15.420

24

4

8

Fernando Alonso

Ferrari

1:16.171

1:15.597

1:15.435

24

5

1

Jenson Button

McLaren-Mercedes

1:16.371

1:15.742

1:15.520

24

6

15

Vitantonio Liuzzi

Force India-Mercedes

1:17.086

1:16.171

1:15.648

22

7

7

Felipe Massa

Ferrari

1:16.673

1:16.314

1:15.688

23

8

11

Robert Kubica

Renault

1:16.370

1:15.682

1:15.715

21

9

14

Adrian Sutil

Force India-Mercedes

1:16.495

1:16.295

1:15.881

21

10

4

Nico Rosberg

Mercedes GP

1:16.350

1:16.001

1:16.071

20

11

9

Rubens Barrichello

Williams-Cosworth

1:16.880

1:16.434

22

12

10

Nico Hulkenberg

Williams-Cosworth

1:16.770

1:16.438

20

13

3

Michael Schumacher

Mercedes GP

1:16.598

1:16.492

16

14

12

Vitaly Petrov

Renault

1:16.569

1:16.844

21

15

16

Sebastien Buemi

STR-Ferrari

1:17.356

1:16.928

16

16

17

Jaime Alguersuari

STR-Ferrari

1:17.027

1:17.029

17

17

22

Pedro de la Rosa

BMW Sauber-Ferrari

1:17.611

1:17.384

19

18

23

Kamui Kobayashi

BMW Sauber-Ferrari

1:18.019

10

19

19

Heikki Kovalainen

Lotus-Cosworth

1:18.237

12

20

18

Jarno Trulli

Lotus-Cosworth

1:18.698

11

21

24

Timo Glock

Virgin-Cosworth

1:18.941

12

22

21

Bruno Senna

HRT-Cosworth

1:19.484

10

23

25

Lucas di Grassi

Virgin-Cosworth

1:19.675

12

24

20

Karun Chandhok

HRT-Cosworth

1:27.757

3

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze