Gymkhana GP – II runda we Wrocławiu
28 czerwca w sobotę miłośnicy walki z kolorowymi pachołkami z całej Polski spotkają się na terenie PZM Niskie Łąki we Wrocławiu.
W pierwszej rundzie Gymkhany GP wystartowała Maja, autorka jednego z blogów motocainy – Baba na Motorze – jak wspomina swój występ, możecie przeczytać tutaj.
Maja była najlepsza wśród kobiet w Szczecinie i można to uznać za spory sukces, bo pojechała na zawody pożyczonym motocyklem; wystartowała praktycznie bez treningu. Dodatkowo osiągnęła 7. czas wśród amatorów i 15. w klasyfikacji generalnej – co dało jej punkt w serii Gymkhana GP.
Tym razem Maja pomaga w organizacji zawodów we Wrocławiu, a i wystartuje w nich na swoim nowym motocyklu, który zdołała już dostatecznie poznać. Czy będzie rywalizowała w licznej klasie kobiet? Mamy nadzieję!
Zapraszamy do udziału w zawodach – odbędą się 28 czerwca na terenie PZM Niskie Łąki we Wrocławiu. Gwarantowana dobra zabawa i wiele wrażeń dla zawodników, jak i kibiców!
Będzie to już druga z pięciu zaplanowanych w tym sezonie rund zawodów w randze mistrzostw Polski w jeździe sprawnościowej. Organizatorem jest motoFUNdacja, wspierana przez przyjaciół i ochotników z Wrocławia.
Wstęp i udział w zawodach jest bezpłatny zarówno dla zawodników, jak i widzów. Zawodnicy rywalizować będą w dwóch klasach: amatorskiej i zawodowej. Zatem każdy, nawet debiutant, może powalczyć o podium i cenne nagrody, ufundowane przez Modeka Polska. Zwycięzca klasy amatorów otrzyma kurtkę Modeka Mesh 2, w puli nagród są ponadto rękawiczki Modeka MX Top, Modeka Mesh oraz rozmaite akcesoria od Modeki. Specjalne wyróżnienie przeznaczone jest dla najszybszej z pań. Rozegrany też będzie konkurs GP8, czyli pięciokrotne pokonanie ósemki na czas. Po sesjach treningowych odbędą się dwie serie przejazdów mierzonych konkursu głównego, a o miejscu w klasyfikacji decydować będzie suma czasów.
Maja – Baba na Motorze – podczas zawodów Gymkhana |
![]() |
fot. archiwum Mai |
Wystartować może każdy, kto dysponuje motocyklem, motorowerem lub skuterem (ubezpieczonym i z ważnym przeglądem) oraz uprawnieniami do kierowania zmotoryzowanym jednośladem. Po rejestracji zawodnicy mogą wziąć udział w treningu (nieobowiązkowym). Trasa konkursowa jest trzymana w ścisłej tajemnicy do chwili, gdy się ją ogłasza na 45 minut przed rozpoczęciem przejazdów konkursowych. W tym czasie zawodnicy mogą zapoznać się z nią pieszo. Pierwsza seria przejazdów konkursowych odbywa się wg. numerów startowych. Po przerwie w drugim przejeździe zawodnicy startują wg czasów uzyskanych w pierwszym – począwszy od najwolniejszego. O miejscu decyduje suma czasów obu przejazdów.
W przeciwieństwie do wyścigów torowych, nominalne prędkości rozwijane w czasie przejazdu są niewielkie (do 25-30km/h), ważniejsza od prędkości jest bowiem dokładność i omijanie kolorowych pachołków z właściwej strony. Ponadto umiejętności nabywane w treningu gymkhany bardzo podnoszą bezpieczeństwo motocyklisty w ruchu miejskim. Umiejętność zrobienia uniku (dopiero w tym roku wprowadzona do szkolenia i egzaminu na prawo jazdy) czy efektywnego przyhamowania – przydaje się bardzo w nieprzewidzianych sytuacjach na drogach publicznych. Albo chociażby wtedy, gdy trzeba zawrócić motocyklem na wąskiej drodze.
Do zawodów rejestrować się można na stronie www.gymkhana-gp.pl. Tam też można zapoznać się z regulaminem oraz z zasadami klasyfikacji do grupy zawodowej i wynikami poprzednich edycji. A dobrą ściągę z zasad motogymkhany znajdziecie tutaj.
Maja – Baba na Motorze – podczas zawodów Gymkhana |
![]() |
fot. archiwum Maji |
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: