Agnieszka Serafinowicz

GWM TANK w 2023 wjedzie do Europy? Nie, nie chodzi o czołgi

GWM TANK to chińska marka, obecna na rynkach Azji i Australii, planuje ekspansję na pozostałe światowe rynku, w Europie szanse ma terenowa hybryda.

Spis treści

GWM TANK to kolejna chińska marka, która planuje ekspansję na inne rynki niż rodzimy rynek azjatycki i rynek australijski. Marka należy do założonej w 1984 roku firmy Great Wall Motor produkującej auta, przede wszystkim na rynek chiński. GWM TANK produkuje przede wszystkim SUV-y, pickupy i pojazdy terenowe.

GWM TANK 300 HEV

GWM TANK 2023 – jaki model spodziewany w Europie?

Przykładem modelu, którym chiński producent chce zawojować nowe rynki jest GWM TANK 300 HEV, model ten właśnie otrzymał najwyższą, pięciogwiazdkową ocenę w testach organizacji ANCAP (Australasian New Car Assessment Program), czyli odpowiednika europejskiego EURO NCAP.

Parker Shi, dyrektor działu Great Wall Motor odpowiedzialnego za rynki zagraniczne uważa, że to właśnie model GWM TANK 300 będzie idealnym kandydatem na podbój reszty świata przez tę markę, o czym przekonuje mówiąc:

Zazwyczaj tego typu samochody o pudełkowatym kształcie z napędem na cztery koła, tworzone są z myślą o jeździe w terenie. GWM TANK 300 jest jednak w stanie zaoferować zarówno wysokie osiągi, jak i bezpieczeństwo, dzięki rozwiązaniom konstrukcyjnym i zaawansowaniu technicznemu„.

GWM TANK – oferta modeli chińskiej marki na 2023

Obecnie marka produkuje m.in. modele:

  • TANK 300
  • TANK 500,
  • TANK 700
  • TANK 800.

W Europie ma pojawić się GWM TANK 300 oraz – ewentualnie później – GWM TANK 500.

GWM TANK 300 HEV

GMW TANK 300 HEV – co o nim wiemy?

GWM TANK 300 HEV to pojazd terenowy, który w najnowszym wydaniu przygotowanym na rok 2023 korzysta z hybrydowego (klasyczna hybryda, bez gniazdka) układu napędowego łączącego dwulitrowy, czterocylindrowy silnik o mocy 180 kW i 380 Nm momentu obrotowego z jednostką elektryczną o mocy 78 kW i 268 Nm momentu obrotowego. Moc systemowa tego układu oczywiście nie jest sumą i wynosi 224 kW (304 KM) oraz 640 Nm momentu, co ma pozwolić rozpędzić się tej terenówce od zera do 100 km/h w 7,9 sekund. Moc i moment obrotowych przenoszone są tu na wszystkie koła za pośrednictwem hybrydowej, automatycznej, dziewięciostopniowej przekładni. Tank 300 HEV ma również elektronicznie kontrolowaną blokadę mechanizmu różnicowego na obu osiach. Deklarowane przez producenta zużycie paliwa dla tego, mierzącego 4760 mm długości, 1930 mm szerokości i 1903 mm wysokości auta to 9-10 l/100 km. Prześwit wynosi 224 mm, kąt natarcia to 33 stopnie, kąt zejścia 34 stopnie, rozstaw osi 2750 mm. Auto może holować przyczepę hamowaną o masie do 2,5 tony. DMC tego modelu wg danych na rynku australijskim to 2725 kg.

GWM TANK 300 HEV

Siedmioletnia gwarancja bez limitu kilometrów

Ciekawostką jest to, że Chińczycy zdają się być pewni jakości swojego produktu, na rynku australijskim oferują go z siedmioletnią gwarancją bez limitu kilometrów i z pięcioletnim assistance. Nie wiadomo jednak, czy taki sam pakiet ochronny otrzymywali by konsumenci na Starym Kontynencie.

GWM TANK 300 HEV i wyposażenie technologiczne

Pojazd wyposażono w szereg technologicznych rozwiązań, bez których nie zaliczyłby poprawnie testów bezpieczeństwa. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in:

  • autonomiczny hamulec awaryjny,
  • ostrzeżenie przed przypadkową zmianą pasa,
  • asystenta utrzymania pojazdu na pasie,
  • rozpoznawanie znaków drogowych,
  • monitorowanie ruchu poprzecznego z tyłu z hamowaniem awaryjnym przeciwdziałającym kolizji,
  • adaptacyjny tempomat,
  • dookólny system obserwacji za pomocą kamer.

Oczywiście nie zabrakło też siedmiu poduszek powietrznych. Cena? Na rynku australijskim model ten wyceniany jest na 55 900 dolarów australijskich, co w przeliczeniu oznaczałoby ponad 167 tys. zł, ale w Europie dodać do tego trzeba cło i podatki (VAT).

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze