Gruntowna modernizacja Jaguara XE

Gruntowna modernizacja Jaguara XE

02 marca 2019
19
Nowy Jaguar XE to unowocześniona stylistyka nadwozia, zupełnie nowe, wnętrze oraz nowe elementy wyposażenia.
Loading module...

Jaguar XE wydaje się szerszy i niższy niż dotychczas dzięki większym wlotom powietrza z przodu, elementom graficznym i muskularnym liniom. Nowe reflektory Full-LED ze światłami do jazdy dziennej w kształcie litery „J” odpowiadają za bardziej zdecydowany wygląd przedniej części nadwozia. Z tyłu samochodu pojawiły się nowy zderzak i smukłe lampy tylne LED o unowocześnionym wzorze graficznym.

W wersjach R-Dynamic zastosowano dodatkowe elementy stylistyczne nadwozia, w tym wyprofilowane powierzchnie inspirowane aeronautyką, detale z ciemnej siatki w pasie tylnym oraz nowe wzory obręczy kół. We wnętrzu znajdujemy inne sportowe wpływy: sportowe siedzenia z kontrastowym przeszyciem, łopatki do zmiany biegów Satin Chrome oraz listwy progowe R-Dynamic. W każdej wersji zastosowano dużo miękkich materiałów, wysokiej jakości fornir oraz całkowicie nowe wykończenie drzwi.

Nowy XE po raz pierwszy dostępny jest współdzielony z modelem I-Pace system multimedialny Touch Pro Duo Jaguara, zapewniający obsługę za pośrednictwem dwóch zintegrowanych ekranów dotykowych o wysokiej rozdzielczości. Bezprzewodowe ładowanie urządzeń i przemyślana funkcja Smart Settings również debiutują w modelu XE. Nowa kierownica, również znana z elektrycznego modelu I-Pace. zawiera podświetlane elementy graficzne oraz dotykowe przełączniki.

Wewnętrzne lusterko wsteczne ClearSight wykorzystuje szerokokątną tylną kamerę, przesyłającą na wbudowany w bezramkowe lusterko wsteczne ekran HD obraz, nieograniczony przez pasażerów tylnej kanapy, słabe światło czy deszcz na tylnej szybie.

Oferowany standardowo we wszystkich wersjach modelu XE tryb Dynamic wzmacnia charakter samochodu dzięki szybszej zmianie biegów i reakcji na gaz oraz silniejszym oporom na kierownicy. Za pomocą systemu Configurable Dynamics kierowca może dopasować samochód do własnych upodobań, wybierając na centralnym ekranie dotykowym ustawienia Comfort lub Dynamic dla silnika, skrzyni biegów i układu kierowniczego. Dostępny za dopłatą układ aktywnego zawieszenia nieustannie reguluje pracę amortyzatorów, aby zapewnić optymalną równowagę pomiędzy komfortem a jak najlepszym prowadzeniem.

Nowy XE został standardowo wyposażony w automatyczną przekładnię ZF i jest dostępny w wersjach z napędem na tylną oś lub na wszystkie koła. 2.0-litrowa jednostka benzynowa Ingenium jest dostępna w dwóch wariantach mocy 250 KM i 300 KM, oznaczonych odpowiednio jako P250 i P300, natomiast 180-konny diesel Ingenium o oznaczeniu D180 zapewnia 430 Nm momentu obrotowego i zużycie paliwa od 4,9 l/100 km.

Podstawowe wyposażenie modelu XE obejmuje 18-calowe obręcze, elektrycznie regulowane skórzane siedzenia, reflektory Full-LED i tylne lampy, dwustrefową automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tylną kamerę, autonomiczny system hamowania awaryjnego czy asystenta pasa ruchu. Klienci mogą wybierać spośród poziomów wyposażenia S, SE i HSE, z których każdy jest także dostępny ze sportowym pakietem R-Dynamic. Cennik otwiera wersja 2.0 i4D 180 KM RWD Auto S za 186 900 zł.

Loading module...

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!