Groźna kolizja i wzorowa postawa policjanta

Od osób pracujących w służbach takich jak policja czy straż pożarna możemy oczekiwać, że w niebezpiecznych sytuacjach będą potrafiły szybko i właściwie zareagować. Co nie znaczy, że nie należy im się za to pochwała i wdzięczność.

Do zdarzenia doszło na obwodnicy Słupska. Samochodowa kamera nagrała moment, kiedy jadący z naprzeciwka Mercedes nagle skręcił na przeciwległy pas i uderzył w bariery energochłonne. Nie przebił ich, ale zaczął wzdłuż nich sunąć, obracając się i uderzając w samochód z kamerą.

Wideo nie pokazuje całości zajścia, ponieważ uczestniczyły w nim w sumie cztery pojazdy w tym dwa ciężarowe. Jednym ze świadków był policjant, który natychmiast wezwał odpowiednie służby. Zabezpieczył też miejsce zdarzenia, z Mercedesa wyprowadził kobietę w ciąży, a z Opla, z którego zaczął ulatniać się gaz, pięcioosobową rodzinę. Zadbał także o utworzenie korytarza życia.

Najnowsze

17-letnia Marcelina Czepiel będzie się ścigać w Zjednoczonych Emiratach Arabskich!

17-letnia Marcelina Czepiel, która w tym sezonie zadebiutowała w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, jesień i zimę ma poświęcić na starty w UAE Procar Championship za kierownicą Renault Clio.

Ścigająca się Kią Picanto Czepiel po raz pierwszy w wyścigu jechała podczas lipcowych rund WSMP. W debiucie od razu zwyciężyła w klasie DN 1, sezon zakończyła na czwartej lokacie. Ma też za sobą już debiut w Kia Platinum Cup, gdzie jechała w wyścigu na torze w czeskim Moście, a na początku października wystąpi w finałowych zmaganiach serii na Monzy.

Od pierwszego startu zrobiłam ogromne postępy, a tego nikt się nie spodziewał. W lipcu okrążenie Toru Poznań pokonywałam w 2:08, teraz było to 2:05. Jak na tak krótki czas za kierownicą, to jest bardzo dobrze. Cieszę się z tego, ale wiem, że jeszcze mogę dużo poprawić. – mówi Czepiel.

Teraz dostała propozycję startu w rozgrywanych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich zawodach z serii UAE Procar Championship. To seria sześciu weekendów wyścigowych. Pierwszy odbędzie się na torze Yas Marina Circuit, który od dekady gości Formułę 1.

Pozostałych pięć zorganizowanych zostanie na torze w Dubaju, gdzie ścigały się prestiżowe serie GT. W UAE Procar Championship rywalizują samochody klasy GT3, GT4, prototypy czy auta pucharowe jak Toyota GT86 czy Renault Clio. Czepiel w Zjednoczonych Emiratach Arabskich ma ścigać Clio, czyli przesiądzie się do znacznie szybszego auta niż Picanto, w którym stawia pierwsze wyścigowe kroki. Do tego, zmierzy się z torami, na których jeszcze nigdy wcześniej nie jeździła. Pierwszy start w nowej serii w dniach 24-26 października.

Najnowsze

Lexus SC – pierwsze coupé japońskiej marki. Prawdziwy trendsetter!

Luksusowe limuzyny i wygodne SUV-y mogą być podstawą ofert producentów aut klasy premium, ale to sportowe coupé są klejnotami w ich koronach. Lexus stworzył kilka takich diamentów – wystarczy spojrzeć na legendarny model LFA czy porywającego wyglądem grand tourera LC. Ale jest jedno auto, od którego wszystko się zaczęło. Przedstawiamy historię Lexusa SC.

Kiedy w 1983 roku prezes koncernu Toyota, Eiji Toyoda zlecił inżynierom opracowanie pierwszego samochodu ze znaczkiem Lexusa, modelu LS 400, cel był jeden – stworzyć konkurenta dla słynnego Mercedesa Klasy S. Ale jednym autem trudno było wyraźnie zagrozić niemieckiej konkurencji. Dlatego przedstawiciele nowo powstałej marki postanowili pójść dalej. Obok LS-a Lexus stworzył także pozycjonowanego o klasę niżej sedana ES. I na tym się nie zatrzymał. Kolejnym samochodem w ofercie było luksusowe coupé. A dokładnie sportowe coupé, bowiem skrótem od tych słów stała się nazwa nowego modelu. 

Gotowy samochód zadebiutował w połowie 1991 roku równocześnie z bliźniaczą Toyotą Soarer trzeciej generacji. Pod smukłą sylwetką Lexusa SC kryło się rasowe, sportowe coupé zbudowane wedle tradycyjnej receptury. Silnik znalazł się z przodu, a moc była przekazywana na tylne koła. A we wnętrzu dwudrzwiowego nadwozia wygospodarowano miejsce dla czterech osób. Flagowym silnikiem Lexusa SC była jednostka V8 4.0 o mocy 250 KM, która wcześniej trafiła do modelu LS 400. Samochód z tym silnikiem otrzymał nazwę SC 400 i występował tylko w wersjach z automatyczną skrzynią biegów. Oznaczenie SC 300 zarezerwowano natomiast dla auta z dobrze znanym z Toyoty Supry A80 motorem 2JZ-GE o pojemności trzech litrów i mocy około 225 KM. W takiej wersji auto było dostępne również z manualną skrzynią biegów. Silnik nie był jedynym elementem, który łączył Lexusa SC i Suprę czwartej generacji. Auta zostały oparte na wspólnej platformie, a na dodatek oba modele były produkowane w tej samej fabryce. 

Koncept Lexusa SC drugiej generacji japoński producent zaprezentował na rodzimym Tokyo Motor Show w 1999 roku. Cechą szczególną nowego samochodu był sztywny składany dach. I właśnie w takiej formie Lexus SC w 2001 roku oficjalnie trafił na rynek. Samochód ponownie był bliźniaczą konstrukcją z Toyotą Soarer, tym razem czwartej generacji, a jego debiut zbiegł się z 20. rocznicą premiery sportowego coupé Toyoty. W 2005 roku Soarer zniknął z japońskiego rynku i od tej pory również w Kraju Kwitnącej Wiśni auto występowało pod nazwą Lexus SC. 

Jak przystało na luksusowy kabriolet, Lexus SC 430 otrzymał eleganckie wnętrze pokryte skórzaną tapicerką i przełamane wstawkami ze szczotkowanego aluminium oraz drewna kolonu i orzecha włoskiego. Nie zabrakło również nowoczesnego wyposażenia. Dla przykładu klimatyzacja i system audio Mark Levinson z dziewięcioma głośnikami automatycznie dostosowywały swoje ustawienia, kiedy kierowca zdecydował się opuścić twardy dach. Historia Lexusa SC zakończyła się w 2010 roku. A auto zostało zapamiętane również dzięki występom w motorsporcie – wyścigowy samochód oparty na tym modelu z sukcesami rywalizował w klasie GT500 japońskiej serii Super GT, a drifter Daigo Saito startował zmodyfikowanym Lexusem SC 430 z silnikiem 2JZ w amerykańskiej serii Formula Drift.

Najnowsze

Porsche Panamera 10 Years Edition. Znamy ceny!

Porsche świętuje dziesiątą rocznicę linii Panamera, prezentując specjalną edycję modelu - Panamera 10 Years Edition.

Panamerę 10 Years Edition wyróżniają również ekskluzywne, zarezerwowane wyłącznie dla specjalnej edycji elementy stylistyczne, takie jak nowe 21-calowe obręcze Panamera Sport Design w metalizowanym kolorze białego złota, z satynowym wykończeniem, oraz utrzymane w tym samym odcieniu logo „Panamera10” na przednich drzwiach. Jubileuszowe logo znajduje się także w kabinie, na panelu ozdobnym przed pasażerem z przodu i osłonach progów drzwi. 

Nowa urodzinowa edycja jest dostępna dla wariantów Panamera 4 i Panamera 4 E-Hybrid oraz dla odmian Sport Turismo z tymi samymi zespołami napędowymi.Hybrydowe odmiany Panamera 10 Years Edition zostają wyposażone w pokładową ładowarkę o mocy 7,2 kW zamiast standardowych 3,6 kW.

Porsche Panamera 4 10 Years Edition z 2,9-litrową jednostką biturbo o mocy 243 kW (330 KM) można już zamawiać w cenie od 522 tys. zł. Wariant Sport Turismo z tym samym silnikiem kosztuje od 535 tys. zł.

Ceny urodzinowej edycji Porsche Panamera 4 E-Hybrid startują od 580 tys. zł, a odmiany Sport Turismo – od 593 tys. zł. 2,9-litrowy motor biturbo i mocny, 136 konny silnik elektryczny dostarczają tu łącznie 340 kW (462 KM).

Panamera 10 Years Edition jest fabrycznie wyposażona w szereg dodatkowych elementów z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Do rozszerzonej standardowej specyfikacji należą: matrycowe reflektory LED z PDLS Plus, Asystenci zmiany i utrzymania pasa ruchu z rozpoznawaniem znaków drogowych, Asystent parkowania z kamerą cofania, a także panoramiczny dach, przyciemniane szyby, podgrzewane komfortowe fotele z 14-zakresową regulacją i herbem Porsche na zagłówkach, domykanie drzwi, cyfrowe radio oraz nagłośnienie przestrzenne BOSE.

Najnowsze

Nowy samochód wyścigowy Mazda 3 TCR ruszy na podbój torów w 2020 roku

Mazda Motorsports zaprezentowała najnowszy element swojego programu sportów motorowych, przedstawiając całkowicie nowy samochód wyścigowy – Mazdę 3 TCR. Ten model ruszy na podbój torów wyścigowych w ramach cyklu IMSA Michelin Pilot Challenge 2020

Mazda3 TCR będzie napędzana przez czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 350 KM oraz sześciobiegową skrzynię biegów sterowaną łopatkami. Opracowana i wspierana przez Long Road Racing, producenta samochodu Global Mazda MX-5 Cup, Mazda3 TCR posiada homologację pozwalającą na udział w 36 cyklach mistrzostw TCR rozgrywanych na całym świecie.

Cena bazowa Mazdy3 TCR będzie wynosiła 175 000 dolarów amerykańskich.

Ten model ruszy na podbój torów wyścigowych w ramach cyklu IMSA Michelin Pilot Challenge 2020, zaczynając od startu w czterogodzinnym Endurance Challenge, który jest częścią weekendowego wyścigu Rolex 24 w Daytona, 26 stycznia 2020 r.

Najnowsze