GP Węgier: Hamilton dominuje w kwalifikacjach

Lewis Hamilton okazał się bezkonkurencyjny na węgierskim torze i to on wystartuje z pierwszego pola do GP Węgier.  

Lewis Hamilton
fot. Pirelli

Mimo zapowiedzi synoptyków o możliwym deszczu nad torem Hungaroring do końca kwalifikacji świeciło słońce i temperatura toru wynosiła aż 46 stopni Celsjusza. Większość kierowców w trzeciej części czasówki zdecydowała się wykonać tylko jedno pomiarowe okrążenie. Niestety na dobre nie wyszło to zawodnikom Ferrari, którzy zajęli odpowiednio szóste -Alonso i siódme – Massa – miejsce.

Z drugiego pola wyruszy Romain Grosjean, który niespodziewanie pokonał Vettela. Za wspomnianą trójką ustawi się Jenson Button, który był szybszy od Kimiego Raikkonena i wspomnianej dwójki Ferrari. Czołową dziesiątkę uzupełnili Maldonado, Senna oraz dobrze spisujący się podczas tego weekendu Nico Hulkenberg.

Niestety słabo wypadła dwójka Mercedesa, co potwierdziło, że ich tempo z trzeciego treningu nie było spowodowane dużym obciążeniem paliwa. Sensacji dostarczył także Mark Webber, który podobnie jak dwójka Srebrnych Strzał nie awansował do Q3.

Zapowiada się niesamowity wyścig, a synoptycy wróżą opady deszczu. Czy te wróżby okażą się słuszne? Zobaczymy.

Poz.        Kierowca                 Zespół             Czas

   1          L.Hamilton              McLaren         1:20.953

   2          R.Grosjean              Lotus              1:21.366

   3          S.Vettel                    Red Bull         1:21.416

   4          J.Button                   McLaren         1:21.583

   5          K.Raikkonen           Lotus              1:21.730

   6          F.Alonso                  Ferrari             1:21.844

   7          F.Massa                   Ferrari             1:21.900

   8          P.Maldonado           Williams          1:21.939

   9          B.Senna                   Williams          1:22.343

   10        N.Hulkenberg          Force India     1:22.847

   11        M.Webber                Red Bull         1:21.715

   12        P. di Resta               Force India     1:21.813

   13        N.Rosberg               Mercedes        1:21.895

   14        S.Perez                    Sauber             1:21.895

   15        K.Kobayashi           Sauber             1:22.300

   16        J.E.Vergne               Toro Rosso      1:22.380

   17        M.Schumacher        Mercedes        1:22.723

   18        D.Ricciardo             Toro Rosso      1:23.250

   19        H.Kovalainen          Caterham        1:23.576

   20        W.Pietrow               Caterham        1:24.167

   21        C.Pic                       Marussia         1:25.244

   22        T.Glock                    Marussia         1:25.476

   23        P.de la Rosa             HRT F1           1:25.916

   24        N.Karthikeyan         HRT F1           1:26.178

 

Strategia opon pierwszej dziesiątki

Hamilton: 1:20.953s – Soft

Grosjean: 1:21.366s – Soft

Vettel: 1:21.416s – Soft

Button: 1:21.583s – Soft

Raikkonen: 1:21.730s – Soft

Alonso: 1:21.844s – Soft

Massa: 1:21.900s – Soft

Maldonado: 1:21.939s – Soft

Senna: 1:22.343s – Soft

Hulkenberg: 1:22.847s – Soft

 

soft – miękka mieszanka

Najnowsze

GP Węgier: Webber najszybszy przed kwalifikacjami

Mark Webber był najszybszy podczas trzeciego treningu przed kwalifikacjami do GP Węgier.  

Sobotni poranek znów przywitał kierowców słonecznym i błękitnym niebem. Taka aura spowodowała, że zespoły ochoczo zabrały się do pracy i nadrabiania zaległości z wczoraj. Mark Webber, który był najszybszy na torze Hungaroring, na godzinę przed kwalifikacjami ustanowił swój czas na mieszance miękkiej. Najszybszy – jeżeli chodzi o średnią mieszankę – był Lewis Hamilton. Niestety Anglik po zmianie opon ze średnich na miękkie nie był wstanie przebić czasu Australijczyka.

Mark Webber
fot. RedBull

Zaraz za Webberem i Hamitonem dość niespodziewanie trening zakończył Bruno Senna. Brazylijczyk wyprzedził między innymi Alonso oraz Kimiego Raikkonena, który nadal testował podwójny system DRS w swoim Lotusie. Jak się okazało po treningu, odległy czas Buttona był spowodowany mocno obciążonym bolidem.

Prawdopodobnie podobną strategię obrali obaj kierowcy Mercedesa, którzy zajęli odpowiednio siedemnaste i osiemnaste miejsce. Tradycyjnie na końcu zaleźli się kierowcy Caterhama, Marussi oraz HRT. 

  Poz.      Kierowca                 Zespół             Czas                Okr.

   1          M.Webber                Red Bull           1:21.550          27

   2          L.Hamilton                McLaren          1:21.643          17

   3          S.Vettel                     Red Bull           1:21.671          29

   4          B.Senna                    Williams           1:21.876          22

   5          F.Alonso                   Ferrari             1:21.884          13

   6          K.Raikkonen            Lotus               1:21.953          20

   7          R.Grosjean               Lotus               1:22.110          24

   8          F.Massa                   Ferrari             1:22.136          15

   9          P. di Resta                Force India      1:22.191          20

   10        J.Button                    McLaren          1:22.233          24

   11        P.Maldonado            Williams           1:22.381          21

   12        K.Kobayashi            Sauber             1:22.387          20

   13        J.E.Vergne                Toro Rosso      1:22.492          26

   14        N.Hulkenberg           Force India      1:22.530          25

   15        S.Perez                     Sauber             1:22.597          23

   16        D.Ricciardo              Toro Rosso      1:22.716          24

   17        M.Schumacher         Mercedes        1:22.868          30

   18        N.Rosberg                Mercedes        1:22.931          30

   19        H.Kovalainen            Caterham         1:24.036          20

   20        W.Pietrow                Caterham         1:24.547          18

   21        C.Pic                        Marussia          1:25.224          22

   22        T.Glock                    Marussia          1:25.497          21

   23        P.de la Rosa              HRT F1           1:26.785          20

   24        N.Karthikeyan          HRT F1           1:26.898          26

Najnowsze

Jedyna na świecie kobieca załoga w rajdach cross country! Film i galeria zdjęć

27 lipca na terenie poligonu w gminie Dobra koło Szczecina odbyła się prezentacja pierwszej w Polsce i jedynej na świecie kobiecej załogi w rajdach cross country. Od września pilotem Klaudii Podkalickiej będzie Joanna Madej, mistrzyni Polski w klasie Super 1600 w 2007 roku i II wicemistrzyni Polski w Rajdowym Pucharze Peugeota 206 w 2002 roku.

Prezentacja nowej ekipy rajdowej połączona zostanie z testami samochodu Mitsubishi Pajero T2 przed startem w rajdzie Baja Poland 2012, czyli Rundą Pucharu Świata w rajdach terenowych FIA i trzecią rundą Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych.

„Chcemy złamać stereotyp, że kobiety są słabe i nie potrafią walczyć. Kobiety XXI wieku są silne i odważne, i, tak jak my, śmiało wkraczają w dziedziny zarezerwowane do tej pory wyłącznie dla mężczyzn… Jestem przekonana, że współpraca z Asią przebiegać będzie świetnie – w końcu obie jesteśmy stuprocentowymi kobietami” – śmieje się Klaudia Podkalicka.

Piękne, kobiece i zdolne – Joanna Madej i Klaudia Podkalicka
fot. biuro prasowe Klaudii Podkalickiej

Bez wątpienia, obecność damskiej ekipy wzbudza zainteresowanie zdominowanego przez mężczyzn świata motoryzacyjnego, tym bardziej, że obie zawodniczki są doświadczone i mają ambitne plany startów w kolejnych imprezach rajdowych. Odwaga, szybkość, precyzja połączona z kobiecą delikatnością i subtelnym wdziękiem oraz wiara w zwycięstwo to bez wątpienia atuty, z jakimi spotkamy się podczas startów Klaudii i Joanny.

Dziewczyny cieszą się na współpracę i wierzą w sukces
fot. biuro prasowe Klaudii Podkalickiej

„Cieszę się na współpracę z Klaudią. To doświadczony sportowiec, z którym na pewno będzie się mi świetnie współpracowało. Myślę, że wspólnie możemy namieszać w tym męskim „świecie”. Znamy i lubimy się prywatnie, a to na pewno pomoże nam w pracy” –  dodaje Joanna Madej.

Pierwszy egzamin kobieca ekipa otoMoto Team będzie zdawać podczas wrześniowych startów w Baja Poland 2012.

Najnowsze

GP Węgier: Pierwszy i drugi trening

Pierwszy i drugi trening upłynęły pod znakiem testowania. Nie obyło się bez incydentów: Romain Grosjean zaliczył kolizję z bandą, a Schumacher nie zapanował nad bolidem.  

I trening: Dublet McLarena

Lewis Hamilton wygrał pierwszy trening do GP Węgier. Drugi był Jenson Button, a trzeci Fernando Alonso.

Tor Hungaroring przywitał wszystkich słoneczną pogodą i prawie bezchmurnym niebem. Jak to zawsze bywa, pierwsza sesja treningowa przebiegła pod znakiem testowania nowych części aerodynamicznych oraz długich wyjazdów. Kierowcy podczas tej sesji pracowali głównie z mieszanką pośrednią, zostawiając sobie mieszankę miękką na drugi trening.

Jenson Button
fot. Pirelli

Za dwójką McLarena uplasował się Fernando Alonso, który prawie cały trening poświęcił na testowanie nowych części zwłaszcza przedniego skrzydła. Pracowity był także drugi z kierowców Ferrari, Felipe Massa, który zajął siódme miejsce, a który także testował nowe skrzydło w swoim Ferrari. Z czwartym czasem sesję zakończył Nico Rosberg, wyprzedzając Grosjeana i Schumachera.

Pierwsza sesja treningowa to także możliwość jazdy bolidem dla testowych kierowców, między innymi Williamsa, Force India oraz HRT. Najlepiej poradził sobie testowy Williamsa, Valtteri Bottas, który był dziewiąty. Jednak uwagę mediów przyciągały dwie sprawy zupełnie inne niż trening. Otóż w bolidzie Kimiego Raikkonena znów mogliśmy podziwiać innowacyjne rozwiązanie systemu DRS, tzw. podwójny DRS. Drugą sprawą jest oświadczenie FIA, mówiące o tym, że Red Bull musi zmienić mapowanie swojego silnika, co może wpłynąć na osiągi zarówno Vettela, jak i Webbera.

Tradycyjnie koniec stawki okupowali kierowcy z najsłabszych ekip. 

Poz.        Kierowca                 Zespół             Czas                Okr.

   1          L.Hamilton              McLaren         1:22.821          30

   2          J.Button                   McLaren         1:22.922          24

   3          F.Alonso                  Ferrari             1:23.397          24

   4          N.Rosberg               Mercedes        1:23.628          29

   5          R.Grosjean              Lotus              1:23.633          24

   6          M.Schumacher        Mercedes        1:23.845          26

   7          F.Massa                   Ferrari             1:23.904          25

   8          K.Raikkonen           Lotus              1:23.983          24

   9          V.Bottas                  Williams          1:24.152          24

   10        S.Perez                    Sauber             1:24.268          27

   11        P.Maldonado           Williams          1:24.300          23

   12        K.Kobayashi           Sauber             1:24.394          19

   13        M.Webber                Red Bull         1:24.546          24

   14        P. di Resta               Force India     1:24.559          22

   15        S.Vettel                    Red Bull         1:24.608          25

   16        D.Ricciardo             Toro Rosso      1:25.354          25

   17        J.E.Vergne               Toro Rosso      1:25.559          27

   18        J.Bianchi                  Force India     1:25.715          26

   19        W.Pietrow               Caterham        1:26.440          27

   20        C.Pic                                   Marussia         1:26.705          23

   21        H.Kovalainen          Caterham        1:26.755          28

   22        T.Glock                    Marussia         1:27.015          24

   23        P.de la Rosa             HRT F1           1:27.101          21

   24        D.Clos                     HRT F1           1:28.176          24

II trening: Czasem słońce, czasem deszcz – Hamilton najszybszy

Słońce i deszcz – tak w skrócie wyglądał drugi trening na torze Hungaroring, który także padł łupem Hamiltona.

Kierowcy już od samego początku spodziewali się opadów deszczu, które przyszły około 45 minut od rozpoczęcia treningu, dlatego też kierowcy od razu decydowali się na okrążenia z wykorzystaniem miękkiej mieszanki opon. Najszybszy na suchym torze znów okazał się Hamilton, który wyprzedził Raikkonena (cały czas eksperymentującego z podwójnym systemem DRS) i Sennę, co było małą niespodzianką. Zanim zaczęło padać, kolizję z bandą zaliczył Romain Grosjean, który z uszkodzonym przednim skrzydłem i nosem był zmuszony zjechać do boksu.

Lewis Hamilton
fot. Pirelli

Niestety wraz z nadejściem deszczu ustał ruch na torze. Po kilku minutach przerwy na torze postanowił pojawić się Schumacher, jednak Niemiec – tak jak miało to w przypadku II treningu na torze w Niemczech – nie opanował bolidu i zakończył swoją przygodę na bandzie. Po tym incydencie z jazdy całkowicie zrezygnował Hamilton i Button, co w przypadku panujących warunków było słuszną decyzją.

Czy opony przejściowe znów odegrają decydującą rolę w jutrzejszych kwalifikacjach?
fot. Pirelli

Warunki na torze nie należały do łatwych. W czasie, gdy w jednej części toru panowała ulewa, w drugiej świeciło słońce, co bardzo utrudniało wybór opon pomiędzy przejściową a deszczową. Tradycyjnie w końcówce stawki znalazły się ekipy HRT, Marussia oraz Caterham.

Wypadek Schumachera:

Kolizja Grosjeana z bandą:

 

Poz.       Kierowca                 Zespół             Czas                Okr.

   1          L.Hamilton              McLaren         1:21.995          20

   2          K.Raikkonen           Lotus              1:22.180          20

   3          B.Senna                   Williams          1:22.253          34

   4          F.Massa                   Ferrari             1:22.417          29

   5          F.Alonso                  Ferrari             1:22.582          22

   6          J.Button                   McLaren         1:22.747          17

   7          P. di Resta               Force India     1:22.794          23

   8          S.Vettel                    Red Bull         1:22.824          18

   9          R.Grosjean              Lotus              1:22.922          12

   10        M.Schumacher        Mercedes        1:23.160          19

   11        N.Rosberg               Mercedes        1:23.164          29

   12        P.Maldonado           Williams          1:23.337          26

   13        N.Hulkenberg          Force India     1:23.713          26

   14        M.Webber                Red Bull         1:23.814          17

   15        K.Kobayashi           Sauber             1:23.841          28

   16        J.E.Vergne               Toro Rosso      1:24.328          25

   17        D.Ricciardo             Toro Rosso      1:24.345          28

   18        S.Perez                    Sauber             1:24.623          23

   19        W.Pietrow               Caterham        1:24.823          30

   20        H.Kovalainen          Caterham        1:25.220          30

   21        T.Glock                    Marussia         1:27.104          28

   22        P.de la Rosa             HRT F1           1:27.106          19

   23        C.Pic                        Marussia         1:27.185          24

   24        N.Karthikeyan         HRT F1           1:27.822          20

Najnowsze

Klaudia Podkalicka i Joanna Miller na VERVA Street Racing

15 września na trasie VERVA Street Racing przed polską publicznością zaprezentują się wielokrotni triumfatorzy Rajdu Dakar, a także, oczywiście, Orlen Team. Podczas tego wielkiego motoryzacyjnego show nie zabraknie również kobiecych akcentów: pojawią się Joanna Miller i Klaudia Podkalicka.  

Na trasie VERVA Street Racing zobaczymy Marca Comę, który w Rajdzie Dakar zwyciężył trzykrotnie, jak również Rubena Farię i Heldera Rodriguesa, zdobywcę tytułu portugalskiego Sportowca Roku w 2011 – pokonał wtedy samego Cristiano Ronaldo.  

Do rywalizacji staną też najlepsi polscy motocykliści: Jacek Czachor, Marek Dąbrowski i Kuba Przygoński.

Pojawią się kierowcy, których wielbiciele sportów motorowych dobrze znają z udanych startów zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami, m.in. Szymon Ruta, Grzegorz Bębenek i Grzegorz Grono.

Klaudia Podkalicka
fot. materiały zawodniczki

Nas jednak najbardziej cieszy zapowiedziany udział pań. Z mężczyznami będą się mierzyć Joanna Miller, uczestniczka Mistrzostw Świata Kobiet w Motocrossie i zdobywczyni Pucharu Polski Kobiet; oraz Klaudia Podkalicka, startująca w Mistrzostwach Polski oraz Europy Cross Country, która poprowadzi po ulicznym torze Mitsubishi Pajero.

Joanna Miller
fot. materiały zawodniczki

Wstęp na imprezę jest bezpłatny. Bilety na trybuny i Pit Party w cenie 69 zł można kupić za pośrednictwem sklepu internetowego www.ebilet.pl 

 

Najnowsze