GP Węgier 2013, treningi
Pierwsze dwa treningi należały do Red Bulla, natomiast przed kwalifikacjami najlepszy okazał się Romain Grosjean.
I trening: Red Bull na czele
Sebastian Vettel oraz Mark Webber z Teamu Red Bull Racing byli dziś najszybsi podczas porannego treningu na torze Hungaroring pod Budapesztem.
Po 3 tygodniach przerwy Formuła 1 wróciła na tor. Tym razem do Węgier, gdzie debiutował Robert Kubica. W pierwszych minutach trwania treningu na torze był tylko Daniel Ricciardo, który aspiruje do zajęcia fotela po odchodzącym po tym sezonie Webberze.
Wiele problemów podczas tego weekendu będzie stwarzać temperatura zarówno toru jak i powietrza. Jak zapowiadają synoptycy, w niedzielę ma być aż 40 stopni. Już dziś słupek rtęci pokazywał 30 stopni Celsjusza, a tor miał prawię 44 stopnie.
Mark Webber |
fot. Pirelli |
Pierwsza sesja przebiegała spokojnie, nie licząc drobnych wyjazdów poza tor. Ekipy – po testach młodych kierowców – mają spory materiał do przeanalizowania. Przypomnijmy, że wiele ekip testowało również ustawienia na Hungaroring.
Jako trzeci za plecami dwójki z Red Bulla uplasował się Kimi Raikkonen, który prawdopodobnie zostanie w Lotusie na przyszły sezon. Za nim znalazł się Fernando Alonso, który wczoraj wraz z Markiem Gene oddali hołd ofiarom katastrofy kolejowej w Hiszpanii. Również Lotus pamięta o ofiarach umieszczając flagę Galicji na tylnym skrzydle.
Słabo poszło Felipe Massie, który uplasował się na 15 pozycji. Warto również dodać, że za sterami Marussi pojawił się Rodolfo Gonzalez, jednak zajął on ostatnią pozycję.
Poz. Kierowca Zespół Czas Okr.
1 S.Vettel Red Bull 1:22.723 19
2 M.Webber Red Bull 1:22.982 24
3 K.Raikkonen Lotus 1:23.010 20
4 F.Alonso Ferrari 1:23.099 22
5 R.Grosjean Lotus 1:23.111 20
6 J.Button McLaren 1:23.370 26
7 A.Sutil Force India 1:23.390 20
8 N.Rosberg Mercedes 1:23.531 28
9 S.Perez McLaren 1:23.591 26
10 P.Maldonado Williams 1:23.911 21
11 E.Gutierrez Sauber 1:24.119 21
12 V.Bottas Williams 1:24.150 27
13 L.Hamilton Mercedes 1:24.157 28
14 J.E.Vergne Toro Rosso 1:24.204 15
15 F.Massa Ferrari 1:24.299 19
16 N.Hulkenberg Sauber 1:24.314 23
17 D.Ricciardo Toro Rosso 1:24.383 24
18 P. di Resta Force India 1:24.608 21
19 C.Pic Caterham 1:25.827 24
20 G.van der Garde Caterham 1:26.808 25
21 J.Bianchi Marussia 1:27.617 20
22 R.Gonzalez Marussia 1:28.927 25
II trening: Red Bull po raz drugi najszybszy
Sebastian Vettel oraz Mark Webber również podczas drugiego treningu pokazali, że mają sporą ochotę na dublet na Hungaroringu.
Temperatura podczas drugiego treningu nie rozpieszczała kierowców. Temperatura asfaltu wynosiła 46 stopni, powietrza 33.. a to nie koniec.
Jak to tradycyjnie bywa, drugi trening przebiegał pod znakiem testowania miękkiej mieszanki, która okazało się być o ponad sekundę szybsza niż twardsza.
Na trzeci miejscu uplasował się Romain Grosjean, a za nim Fernando Alonso i Felipe Massa. Warte uwagi są czasy kierowców Mercedesa, którzy ze względu na karę nałożoną przez FIA nie mogli brać udział w teście młodych kierowców a co za tym idzie, testować mieszanek Pirelli.
Weekend na Hungaroringu jest również małym świętem dla Adriana Sutil, który świętuje swoje 100 Grand Prix. Sporo problemów miął podczas drugiego treningu Bottas, który zmagał się z awarią systemu KERS. Tradycyjnie stawka zamknęli kierowcy Marussi.
Poz. Kierowca Zespół Czas Okr.
1 S.Vettel Red Bull 1:21.264 34
2 M.Webber Red Bull 1:21.308 42
3 R.Grosjean Lotus 1:21.417 40
4 F.Alonso Ferrari 1:21.426 34
5 F.Massa Ferrari 1:21.544 37
6 L.Hamilton Mercedes 1:21.802 42
7 N.Rosberg Mercedes 1:21.199 40
8 K.Raikkonen Lotus 1:22.011 32
9 J.Button McLaren 1:22.180 41
10 A.Sutil Force India 1:22.304 41
11 P. di Resta Force India 1:22.526 39
12 S.Perez McLaren 1:22.529 37
13 P.Maldonado Williams 1:22.781 36
14 E.Gutierrez Sauber 1:22.837 42
15 N.Hulkenberg Sauber 1:22.841 39
16 J.E.Vergne Toro Rosso 1:23.369 34
17 D.Ricciardo Toro Rosso 1:23.411 41
18 V.Bottas Williams 1:23.646 34
19 C.Pic Caterham 1:24.324 38
20 G.van der Garde Caterham 1:25.065 36
21 J.Bianchi Marussia 1:25.143 39
22 M.Chilton Marussia 1:26.647 33
III trening: Grosjean najszybszy przed kwalifikacjami
Romain Grosjean okazał się najszybszy podczas trzeciej sesji treningowej na torze Hungaroring.
Wysoka temperatura asfaltu prawdopodobnie nie służy bolidom Red Bulla. Jak zauważyli nasi komentatorzy, im wyższa temperatura toru, tym bolidy „Czerwonych Byków” są wolniejsze.
Romain Grosjean |
fot. Pirelli
|
Za Francuzem uplasował się Fernando Alonso, a trzeci był Sergio Perez, który na dwie minuty przed końcem treningu rozbił swojego McLarena. Wysoka temperatura – nie tylko ze względu na pogodę panuje również z boksach. Na torze zjawili się bowiem Jean Todt oraz Bernie Ecclestone, którzy poinformowali o sfinalizowaniu nowego Concorde Agreement.
Jak to zawsze bywa, trzecia sesja treningowa przebiegła pod znakiem wyjazdów kwalifikacyjnych oraz testowaniu miękkiej mieszanki. Stawkę tradycyjnie zamknęli kierowcy Marussi, Caterhama oraz Esteban Gutierrez – w jego bolidzie konieczna była wymiana silnika.
Poz. Kierowca Zespół Czas Okr.
1 R.Grosjean Lotus 1:20.730 20
2 F.Alonso Ferrari 1:20.898 13
3 S.Perez McLaren 1:21.052 10
4 S.Vettel Red Bull 1:21.125 27
5 F.Massa Ferrari 1:21.151 14
6 L.Hamilton Mercedes 1:21.158 19
7 M.Webber Red Bull 1:21.254 17
8 N.Rosberg Mercedes 1:21.356 23
9 J.Button McLaren 1:21.499 15
10 A.Sutil Force India 1:21.519 20
11 K.Raikkonen Lotus 1:21.589 17
12 P.Maldonado Williams 1:21.646 19
13 P. di Resta Force India 1:21.963 21
14 N.Hulkenberg Sauber 1:21.964 21
15 D.Ricciardo Toro Rosso 1:22.180 18
16 J.E.Vergne Toro Rosso 1:22.423 19
17 V.Bottas Williams 1:23.028 16
18 G.van der Garde Caterham 1:23.975 21
19 C.Pic Caterham 1:23.987 19
20 J.Bianchi Marussia 1:24.298 20
21 M.Chilton Marussia 1:25.122 20
22 E.Gutierrez Sauber -:–.— 2
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: