GP Niemiec: Alonso wygrywa, Vettel z karą

Fernando Alonso wygrał GP Niemiec na torze Hockeinheim. Drugi był Vettel, a trzeci Button, jednak kara dla Vettela zmieniła podium.

Wyścig znów możemy zaliczyć do grona tych ciekawych i trzymających w napięciu. Start odbył się bezproblemowo dla czołowej piątki. Uszkodzeń na pierwszym okrążeniu nabawili się Felipe Massa – który stracił przedni noc po kolizji z jednym z Force India, oraz Romain Grosjean, który także był zmuszony do wymiany przedniego nosa.

Alonso ciągle w formie
fot. Ferrari

Dobrze wystartował Jenson Button, który wyprzedził Pastora Maldonado i sukcesywnie doganiał czołówkę. Niestety sporego pecha miał Lewis Hamilton, który przebił lewą tylną oponę na jednym z odłamków skrzydła Massy lub Grosjeana. Anglik zmuszony był jechać z kapciem prawie całe okrążenie. Najbardziej zdziwiła kibiców postawa Hamiltona, który po przebiciu opony chciał wycofać się z wyścigu… Jak to, Hamilton? Największy wojownik na torze chce się wycofać? Takie zadawano sobie pytania. Jednak Hamilton postanowił kontynuować wyścig i wspierać Buttona, który dzielnie walczył z Alonso i Vettelem. Mimo iż Lewis jechał na odległej, osiemnastej pozycji, zdołał osiągnąć cel zespołu – zdenerwować Vettela, wyprzedzając go na świeżych, miękkich oponach. Należy tutaj przypomnieć, że w czasie, kiedy Hamilton wyprzedził Vettela, kierowca McLarena był już zdublowany przez pierwszą trójkę. Kilka okrążeń później Lewis wycofał się z wyścigu.

Czołówka przez wiele okrążeń wyglądała bez zmian – Alonso, Vettel, Button. Zmiana nastąpiła dopiero po ostatnich zjazdach do boksu. Jenson Button wyprzedził Vettela. Jak się okazało po wyścigu, mechanicy pobili rekord wszech czasów w zmianie opon i dziś wynosi on 2,31 sekundy. Jak stwierdził Button „Mój najszybszy pit stop trwał 2,31 sekundy, to jak mrugnięcie okiem i powiedziano mi, że to był najszybszy postój w historii. Byli fenomenalni i dali z siebie wszystko- wszystkie nasze wysiłki teraz procentują.”

Sporo zaczęło się dziać na okrążenia przed końcem wyścigu. Vettel dość szybko dogonił Buttona i co prawda wyprzedził go (przedostatnie okrążenie wyścigu), ale zrobił to będąc czterema kołami poza torem. Mimo tego, Niemiec wszedł na drugi stopień podium. Po wyścigu jednak sędziowie poinformowali, że Vettel zostaje ukarany karą doliczenia 20 sekund do czasu końcowego, co spowodowało, że na trzecim miejscu znalazł się Raikkonen, a drugi w rezultacie był Button.

 Czas teraz na tydzień przerwy i spotkamy się na torze Hungaroring.

Poz.        Kierowca                 Zespół             Czas                Pkt.

   1          F.Alonso                  Ferrari             01:31:05.862   25

   2          J.Button                   McLaren         + 6.9               18

   3          K.Raikkonen           Lotus              + 16.4             15

   4          K.Kobayashi           Sauber             + 21.9             12

   5          S.Vettel                    Red Bull         + 23.7              10

   6          S.Perez                    Sauber             + 27.8             8

   7          M.Schumacher        Mercedes        + 28.9             6

   8          M.Webber                Red Bull         + 46.9             4

   9          N.Hulkenberg          Force India     + 48.1             2

   10        N.Rosberg               Mercedes        + 48.8             1

   11        P. di Resta               Force India     + 59.2 

   12        F.Massa                   Ferrari             + 1:11.4          

   13        D.Ricciardo             Toro Rosso      + 1:16.8         

   14        J.E.Vergne               Toro Rosso      + 1:16.9         

   15        P.Maldonado           Williams          + 1 okr.          

   16        W.Pietrow               Caterham        + 1 okr.          

   17        B.Senna                   Williams          + 1 okr.          

   18        R.Grosjean              Lotus              + 1 okr.          

   19        H.Kovalainen          Caterham        + 2 okr.          

   20        C.Pic                                   Marussia         + 2 okr.          

   21        P.de la Rosa             HRT F1           + 3 okr.          

   22        T.Glock                    Marussia         + 3 okr.          

   23        N.Karthikeyan         HRT F1           + 3 okr.          

   24        L.Hamilton              McLaren         + 11 okr. – wycofał się z wyścigu

Strategia pit stopów

Alonso:           SN       MN (18)          MN (41)                                                         2

Vettel:             SN       MN (20)          MU (41)                                                         2

Button:           SN       MN (19)          MN (40)                                                         2

Räikkönen:     SN       SN (11)           MN (38)                                                         2

Kobayashi:      MN     MN (22)          SN (43)                                                          2

Perez:              SN       MN (17)          MN (40)                                                         2

Schumacher:   SN       SN (14)           MN (36)          SN (52)                                  3

Webber:          SN       MN (12)          MN (40)                                                         2

Hülkenberg:    SN       MN (12)          SN (31)           MN (46)                                 3

Rosberg:         MN     SN (12)           SN (32)           SN (50)                                  3

Di Resta:         SN       MN (10)          MN (39)                                                         2

Massa:             SN       MN (1)            MU (24)          SN (47)                                  3

Ricciardo:       SN       MN (19)          MN (38)                                                         2

Vergne:           MN     MN (6)            MU (27)          SN (45)                                  3

Maldonado:    SN       MN (13)          MN (38)          SN (57)                                  3

Petrov:                        SN       MN (14)          MN (32)          MN (50)                                 3

Senna:             SN       MN (1)            MN (25)          SN (47)                                  3

Grosjean:        SN       MN (1)            MU (24)          SN (42)                                  3

Kovalainen:    SN       MN (13)          MN (31)          MN (44)          SU (53)           4

Pic:                  MN     SN (21)           MN (43)                                                         2

De La Rosa:    SN       SU (20)           MN (45)                                                         2

Glock:             MN     SN (19)           MN (40)                                                         2

Kartikeyan:     SN       MN (22)          MN (46)                                                         2                                                                    

Hamilton:        SN       MN (3)            MN (31)          SN (47)                       3 NC

 

S = Miękka mieszanka

 H = Twarda mieszanka

 N = Nowy komplet

 U = Używany komplet

 NC = Nie sklasyfikowany

 NS = Nie wystartował

Najnowsze

GP Niemiec: Alonso wystartuje z pole position

Fernando Alonso znakomicie wykorzystał poprawiające się warunki na torze i to on ruszy jutro z pierwszego pola do GP Niemiec.

Tak jak przewidywali synoptycy, podczas kwalifikacji nie zabrakło deszczu. Na dobre rozpadało się w przerwie między Q1 a Q2. Mimo iż kierowcy używali deszczowych opon, warunki – zwłaszcza w Q3 – szybko się poprawiały.

Razem z Fernando Alonso z pierwszej linii wystartuje Sebastian Vettel, który do samego końca walczył o pierwsze pole „w domowym wyścigu”. Z drugiej linii powinien wystartować Webber z Schumacherem, jednak Australijczyk, tak jak Romain Grosjean (o czym pisaliśmy tutaj) oraz Nico Rosberg zostanie cofnięty o pięć pozycji do tyłu za wymianę skrzyni biegów.

Fernando Alonso znakomicie wykorzystał warunki panujące na torze
fot. Ferrari

 Pierwsza część czasówki zakończyła się tradycyjnie odpadnięciem najsłabszych zespołów – pechowcem, który do nich dołączył, był Jean-Erick Vergne. Największe emocje zaczęły się po rozpoczęciu Q2, kiedy na torze pojawiły się pierwsze krople deszczu. Zmienne warunki spowodowały, że kierowcy zdecydowali się na opony przejściowe, jednak deszcz przybierał na sile. 

Najlepiej w takich warunkach poradził sobie Hamilton i to on bez żadnego problemu awansował z pierwszym czasem do Q3. Sporo szczęścia w tej części miał Alonso, który podążając za Felipe Massą (kolegą z zespołu) o mało nie uderzył w swojego partnera, gdy ten stracił kontrolę w trzecim sektorze tuż przed nosem Hiszpana.

Ostatecznie do jutrzejszego wyścigu jako pierwszy wystartuje Alonso, a za nim Vettel. Z trzeciego pola, po ukaraniu Webbera, wystartuje Schumacher. Po kwalifikacjach sędziowie poinformowali również, że Sergio Perez, który zajął dwunaste miejsce, także otrzyma karę przesunięcia o pięć pozycji do tyłu  za blokowanie swoich rywali.

Teraz pozostaje czekać na wyścig. Czy będzie padać? Zobaczymy.

Najnowsze

GP Niemiec: treningi bez fajerwerków

Treningi do GP Niemiec upłynęły pod znakiem testów i zmagań z pogodą. Słowem – bez szczególnych zaskoczeń.

I trening: Button wygrywa w cuglach

Jenson Button wygrał pierwszy trening do GP Niemiec, podczas którego panowała kapryśna pogoda. Drugi był Hamilton, a trzeci Alonso.

Pogoda znów nie rozpieszczała kierowców i po raz kolejny pokrzyżowała plany testowe. Początek treningu pozwolił jednak na przetestowanie nowej mieszanki Pirelli (srebrny pasek niewidoczny podczas jazdy). Pierwszy trening stał pod znakiem testowania nowych rozwiązań aerodynamicznych, które mogliśmy zaobserwować między innymi w Ferrari, Sauberze oraz McLarenie. Najwięcej uwagi przyciągał jednak Lotus Kimiego Raikkonena. W jego bolidzie zamontowano poprawioną wersję DRS wzorowaną na Mercedesie.

Valtteri Bottas co piątek zastępuje Sennę. Tym razem jednak nie poszło mu najlepiej
fot. materiały prasowe

Niestety pechowo trening zakończył się dla Bottasa, który co piątek zastępuje Sennę. Fin stracił panowanie nad pojazdem i uderzył tyłem swojego Williamsa o bandę, kończąc tym samym trening. Obok Bottasa wśród młodych testerów mogliśmy oglądać również Bianchiego w bolidzie Force India oraz Closa w bolidzie HRT.

Poz.        Kierowca                             Zespół             Czas                Okr.

   1          J.Button                              McLaren         1:16.595          27

   2          L.Hamilton                          McLaren         1:17.093          22

   3          F.Alonso                             Ferrari             1:17.370          21

   4          M.Schumacher                    Mercedes        1:17.382          20

   5          S.Perez                                 Sauber             1:17.413          28

   6          N.Hulkenberg                      Force India     1:17.599          17

   7          N.Rosberg                           Mercedes        1:17.915          27

   8          F.Massa                               Ferrari             1:17.995          22

   9          P.Maldonado                       Williams          1:18.020          20

   10        R.Grosjean                           Lotus               1:18.130          21

   11        K.Kobayashi                       Sauber             1:18.226          22

   12        S.Vettel                               Red Bull         1:18.339          21

   13        V.Bottas                              Williams          1:18.422          28

   14        D.Ricciardo                         Toro Rosso     1:18.709          30

   15        K.Raikkonen                       Lotus               1:18.831          14

   16        J.Bianchi                              Force India     1:18.972          21

   17        J.E.Vergne                          Toro Rosso     1:19.039          34

   18        W.Pietrow                           Caterham        1:19.674          24

   19        H.Kovalainen                      Caterham        1:19.963          24

   20        M.Webber                            Red Bull         1:20.122          27

   21        C.Pic                                               Marussia         1:20.169          20

   22        T.Glock                                Marussia         1:20.539          18

   23        P.de la Rosa                        HRT F1                      1:21.138          24

   24        D.Clos                                 HRT F1                      1:21.740          27

 

II trening: Trening pełen deszczu

Pastor Maldonado uzyskał najlepszy czas podczas drugiej sesji treningowej na torze Hockeinheim. Pogoda znów nie była łaskawa dla kierowców.

W porównaniu z pierwszą sesją treningową, pogoda podczas drugiej była o wiele gorsza – nad torem wisiały granatowe chmury, z których co chwila padały kolejne porcje deszczu. Czasy w tabeli należy oceniać z przymrużeniem oka, bo warunki na torze były bardzo zmienne – jedna wielka loteria.

Tym razem pecha miał Michael Schumacher
fot. Mercedes

Jedynym pechowcem podczas tej sesji okazał się Michael Schumacher, który pod koniec sesji stracił panowanie w zakręcie nr 12 i rozbił zarówno przód, jak i tył o bandę z opon. Podsumowując tę sesję śmiało można napisać, że „ciągle pada, sialala” byłoby idealnym tekstem nuconym przez wielu kierowców oraz członków ich zespołów.

Poz.        Kierowca                 Zespół             Czas                Okr.

   1          P.Maldonado           Williams          1:27.476          14

   2          N.Rosberg               Mercedes        1:27.564          24

   3          S.Vettel                   Red Bull         1:27.902          24

   4          S.Perez                    Sauber             1:28.402          26

   5          R.Grosjean              Lotus              1:28.420          20

   6          N.Hulkenberg          Force India     1:28.495          22

   7          D.Ricciardo             Toro Rosso     1:28.513          23

   8          J.Button                   McLaren         1:28.516          16

   9          M.Webber               Red Bull         1:28.877          21

   10        K.Raikkonen           Lotus              1:29.327          22

   11        J.E.Vergne               Toro Rosso     1:29.364          26

   12        F.Massa                   Ferrari             1:29.719          15

   13        K.Kobayashi           Sauber             1:29.785          24

   14        C.Pic                                   Marussia         1:30.090          19

   15        T.Glock                   Marussia         1:30.220          16

   16        B.Senna                   Williams          1:30.291          22

   17        H.Kovalainen          Caterham        1:30.331          26

 

III trening: Alonso najszybszy przed kwalifikacjami

Fernando Alonso okazał się najszybszy podczas trzeciego treningu przed GP Niemiec. Drugi był Hamilton, a trzeci Perez.

Podobnie jak wczoraj, pogoda nie rozpieszczała kierowców. Przez cały czas trwania treningu kierowcy otrzymywali informacje o deszczowych chmurach, które z każdą minutą zbliżały się nad tor. Na szczęście padać zaczęło dopiero na 5 minut przed końcem sesji treningowej. Dzisiejszy trening był pierwszym podczas tego weekendu, w czasie którego kierowcy mogli wykonywać przejazdy na miękkiej mieszance.

Treningi bez przynajmniej jednego zwycięstwa Alonso – to treningi stracone!
fot. Ferrari

Słaby czas podczas tej sesji uzyskał Jenson Button, jednak, jak się okazało, Anglik podczas tego treningu wykonywał symulacje wyścigu, co poskutkowało ostatnią pozycją.

Poz.        Kierowca                 Zespół             Czas                Okr.

   1          F.Alonso                  Ferrari             1:16.014          14

   2          L.Hamilton              McLaren         1:16.091          21

   3          S.Perez                     Sauber             1:16.202          21

   4          K.Raikkonen           Lotus               1:16.238          27

   5          M.Webber                Red Bull         1:16.447          19

   6          S.Vettel                   Red Bull         1:16.475          18

   7          P.Maldonado           Williams          1:16.664          18

   8          F.Massa                   Ferrari             1:16.771          15

   9          K.Kobayashi           Sauber             1:16.807          25

   10        B.Senna                   Williams          1:16.930          23

   11        R.Grosjean               Lotus               1:16.962          26

   12        N.Hulkenberg          Force India     1:17.033          26

   13        P. di Resta               Force India     1:17.148          24

   14        D.Ricciardo             Toro Rosso     1:17.238          25

   15        M.Schumacher        Mercedes        1:17.266          22

   16        J.E.Vergne               Toro Rosso     1:17.419          23

   17        N.Rosberg               Mercedes        1:17.491          26

   18        H.Kovalainen          Caterham        1:18.366          21

   19        W.Pietrow               Caterham        1:18.818          23

   20        P.de la Rosa            HRT F1                      1:19.778          22

   21        T.Glock                    Marussia         1:20.235          22

   22        C.Pic                                    Marussia         1:20.318          9

   23        N.Karthikeyan         HRT F1                      1:20.741          22

   24        J.Button                   McLaren         1:20.914          25

 

Najnowsze

Skuterowy kask Vespa z kryształkami Swarovskiego

Vespa zapowiedziała premierę kasku przeznaczonego do użytku podczas jazdy skuterem. Nie byłoby w tym nic zaskakującego, gdyby nie obecność kryształków Swarovskiego, które zdobią jego powierzchnię.

Kask Vespa Softouch Crystal w kolorze brązowym – unikalna ozdoba, czy przerost formy nas treścią?
fot. Vespa

Nowa seria przedstawiona przez Vespę obejmuje dwa modele nowych kasków: biały GTS Crystal, z szybką oraz bezszybkowy Softouch Crystal w kolorze brązowym. Oba pokryte są elementami kryształków Swarovskiego na wzór fali. Na powierzchni  kasków znajdziemy  logo marki Vespa, a także czerwone, białe i zielone elementy, które są odwzorowaniem włoskiej flagi.

Dla pełnego komfortu kierowcy produkt został wykonany z oddychającego i antyalergicznego materiału. Bezpieczeństwo zaś zapewnia obecność systemu odpinania ABS.

Kaski dostępne będą w rozmiarach od XS do XL. Już od września dostaniemy je u autoryzowanych dealerów Piaggio.

Czy rzeczywiście zdobione wysokiej klasy kryształami produkty wyglądają luksusowo i jesteśmy w stanie dostrzec w miejskim korku akurat taki kask? W tym przypadku może być to kwestia dyskusyjna.

fot. Vespa

Najnowsze

Mini i Puma łączą siły w nowej kolekcji toreb

MINI i Puma wspólnie tworzą kolekcję odzieży, obuwia i akcesoriów. Porozumienie obu firm zostało przypieczętowane na kilka najbliższych lat. Efekty współpracy dostępne będą już od września tego roku.

Torba z kolekcji Mini by Puma
fot. Mini

Producenci zgodnie twierdzą, że pozwolili, by w ich projektach sportowa moda kreowana przez firmę Puma spotkała się i nawiązywała do stylu, jaki może reprezentować kierowca poruszający się samochodem miejskim. Inspiracją w kreacji była także sama Wielka Brytania – miejsce, skąd wywodzą się obie marki. Produkty kolekcji zawierają  liczne nawiązania do tego kraju, jak „The Union Jack”, czyli brytyjskiej flagi, a także obecność wizerunków buldogów, jako elementów designerskich, które, według producentów, nadadzą kolekcji jeszcze bardziej stylowego wyglądu.

– W marce Puma odnaleźliśmy idealnego partnera, który podziela nasz entuzjazm w tworzeniu sportowego i zarazem miejskiego stylu. MINI zaś, to marka, która ze swoją międzynarodową sławą doskonale przemawia do młodych, otwartych na nowości, ludzi – mówi Dr Thomas Goerdt, ekspert ds. lifestyle’owych kolekcji koncernu BMW.

Pierwsza kolekcja firm MINI i Puma ukaże się już we wrześniu tego roku. Znajdziemy w niej między innymi torby i akcesoria przeznaczone dla obu płci, włączając w to większe walizki, kompaktowe bagaże podręczne, a także portfele. Uchwyty toreb inspirowane będą wyglądem pasów bezpieczeństwa samochodów MINI. Modele zobaczymy w kolorze czerni z neonowymi, żółtymi wstawkami. Dodatkowo, kolekcja oferować będzie również sportowe buty, dostępne zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Paleta kolorów skupi się na wcześniej wspomnianej czerni, a dołączą do niej zieleń i biel.

To nie pierwsza współpraca MINI z firmą odzieżową. W swoim „życiorysie” samochodowa marka ma także kontrakt z japońskim gigantem obuwniczym – Onitsuka Tiger.

Najnowsze