GP Monako 2013: wyścig w rękach Rosberga
Mercedes radzi sobie w kwalifikacjach, ale na pewno polegnie podczas wyścigu – tym razem ta obiegowa opinia się nie sprawdziła. Nico Rosberg startując z pole position pewnie wygrał GP Monako.
Nietypowy uliczny tor Monako ma jedną podstawową cechę – wyprzedzanie jest niemal niemożliwe. Kierowcy ustawili się w zgrabnym rządku. Pierwsza ryzykowna sytuacja pojawiła się na dziewiątym okrążeniu. Bolid Charlesa Pica niespodziewanie się zapalił i musiał zostać zabrany z toru. Nico Rosberg od początku objął prowadzenie, wyprzedzając kolegę z zespołu, Lewisa Hamiltona, o dwie sekundy. Vettel trzymał się trzeciego miejsca. Na 30. okrążeniu Felipe Massa rozbił bolid na zakręcie St. Devote. Ten weekend był dla niego wyjątkowo nieudany. Uderzenie okazało się na tyle poważne, że Massa wymagał interwencji medycznej, a na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa.
To pierwsze zwycięstwo Rosberga w wyścigu o GP Monako |
![]() |
fot. Pirelli
|
Restart przyniósł Lewisowi Hamiltonowi spadek na czwartą pozycję. Nie był to jednak koniec niespodzianek. Pastor Maldonado, atakując pozycję Julesa Bianchi, na 46. okrążeniu uderzył w barierę. Sędziowie zdecydowali się na wywieszenie czerwonej flagi, a wyścig wstrzymano na 20 minut. Po raz kolejny samochód bezpieczeństwa wyjechał na trasę po kraksie, do jakiej doszło między Grosjeanem a Riccardo.
Nico Rosberg jednak nie dał się wybić z rytmu. To jego pierwsze zwycięstwo na torze Monako. Na drugim i trzecim miejscu uplasowali się kierowcy Red Bulla – odpowiednio Vettel i Webber. Lewis Hamilton był czwarty.
Wyniki GP Monako
Lp. |
Imię i nazwisko |
Zespół |
Czas/Strata |
Pkt. |
1 |
N. Rosberg |
Mercedes GP |
|
25 |
2 |
S. Vettel |
Red Bull |
3.8 sek. |
18 |
3 |
M. Webber |
Red Bull |
6.3 sek. |
15 |
4 |
L. Hamilton |
Mercedes GP |
13.8 sek. |
12 |
5 |
A. Sutil |
Force India |
21.4 sek. |
10 |
6 |
J. Button |
McLaren |
23.1 sek. |
8 |
7 |
F. Alonso |
Ferrari |
26.7 sek. |
6 |
8 |
J. Vergne |
Toro Rosso |
27.2 sek. |
4 |
9 |
P. di Resta |
Force India |
27.6 sek. |
2 |
10 |
K. Raikkonen |
Lotus |
36.5 sek. |
1 |
11 |
N. Hulkenberg |
Sauber |
2.5 sek. |
|
12 |
V. Bottas |
Williams F1 |
42.6 sek. |
|
13 |
E. Gutierrez |
Sauber |
43.2 sek. |
|
14 |
M. Chilton |
Marussia |
49.8 sek. |
|
15 |
G. van der Garde |
Caterham |
62.5 sek. |
|
16 |
S. Perez |
McLaren |
6 okr. |
|
n/u |
R. Grosjean |
Lotus |
|
|
n/u |
D. Ricciardo |
Toro Rosso |
|
|
n/u |
P. Maldonado |
Williams F1 |
|
|
n/u |
J. Bianchi |
Marussia |
|
|
n/u |
F. Massa |
Ferrari |
|
|
n/u |
C. Pic |
Caterham |
|
|
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: