GP Monako 2013: wyścig w rękach Rosberga

Mercedes radzi sobie w kwalifikacjach, ale na pewno polegnie podczas wyścigu – tym razem ta obiegowa opinia się nie sprawdziła. Nico Rosberg startując z pole position pewnie wygrał GP Monako.

Nietypowy uliczny tor Monako ma jedną podstawową cechę – wyprzedzanie jest niemal niemożliwe. Kierowcy ustawili się w zgrabnym rządku. Pierwsza ryzykowna sytuacja pojawiła się na dziewiątym okrążeniu. Bolid Charlesa Pica niespodziewanie się zapalił i musiał zostać zabrany z toru. Nico Rosberg od początku objął prowadzenie, wyprzedzając kolegę z zespołu, Lewisa Hamiltona, o dwie sekundy. Vettel trzymał się trzeciego miejsca. Na 30. okrążeniu Felipe Massa rozbił bolid na zakręcie St. Devote. Ten weekend był dla niego wyjątkowo nieudany. Uderzenie okazało się na tyle poważne, że Massa wymagał interwencji medycznej, a na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa.

To pierwsze zwycięstwo Rosberga w wyścigu o GP Monako
fot. Pirelli

Restart przyniósł Lewisowi Hamiltonowi spadek na czwartą pozycję. Nie był to jednak koniec niespodzianek. Pastor Maldonado, atakując pozycję Julesa Bianchi, na 46. okrążeniu uderzył w barierę. Sędziowie zdecydowali się na wywieszenie czerwonej flagi, a wyścig wstrzymano na 20 minut. Po raz kolejny samochód bezpieczeństwa wyjechał na trasę po kraksie, do jakiej doszło między Grosjeanem a Riccardo.

Nico Rosberg jednak nie dał się wybić z rytmu. To jego pierwsze zwycięstwo na torze Monako. Na drugim i trzecim miejscu uplasowali się kierowcy Red Bulla – odpowiednio Vettel i Webber. Lewis Hamilton był czwarty.

 

Wyniki GP Monako

Lp.

Imię i nazwisko

Zespół

Czas/Strata

Pkt.

1

N. Rosberg

Mercedes GP

 

25

2

S. Vettel

Red Bull

3.8 sek.

18

3

M. Webber

Red Bull

6.3 sek.

15

4

L. Hamilton

Mercedes GP

13.8 sek.

12

5

A. Sutil

Force India

21.4 sek.

10

6

J. Button

McLaren

23.1 sek.

8

7

F. Alonso

Ferrari

26.7 sek.

6

8

J. Vergne

Toro Rosso

27.2 sek.

4

9

P. di Resta

Force India

27.6 sek.

2

10

K. Raikkonen

Lotus

36.5 sek.

1

11

N. Hulkenberg

Sauber

2.5 sek.

 

12

V. Bottas

Williams F1

42.6 sek.

 

13

E. Gutierrez

Sauber

43.2 sek.

 

14

M. Chilton

Marussia

49.8 sek.

 

15

G. van der Garde

Caterham

62.5 sek.

 

16

S. Perez

McLaren

6 okr.

 

n/u

R. Grosjean

Lotus

 

 

n/u

D. Ricciardo

Toro Rosso

 

 

n/u

P. Maldonado

Williams F1

 

 

n/u

J. Bianchi

Marussia

 

 

n/u

F. Massa

Ferrari

 

 

n/u

C. Pic

Caterham

 

 

Najnowsze

GP Monako 2013, kwalifikacje: dublet Mercedesa

Początkowo wyglądało na to, że kwalifikacje będą należeć do zespołu Red Bulla. Jednak atak w Q3 przeprowadzony przez Rosberga i Hamiltona zostawił rywali z tyłu.

Red Bull w osobach Vettela i Webbera podkręcał tempo, nie zważając na kiepskie warunki atmosferyczne. Aż tu nagle niespodzianka: najpierw wysforował się Hamilton, a tuż po nim jeszcze lepszy czas wykręcił Rosberg, który ponownie zajął pierwsze miejsce. Nico ewidentnie jest w formie. Vettel atakował jeszcze drugie miejsce, ale strata okazała się nie do nadrobienia. Ostatecznie zakończył kwalifikacje na trzeciej pozycji, przed Webberem, Raikkonenem i Alonso. Pech dopadł Felipe Massę, który na tor nie wyjechał w ogóle – mechanicy nie zdążyli doprowadzić jego bolidu do porządku. Żadnego mierzonego okrążenia nie wykonał również Jules Bianchi – górny wlot powietrza jego bolidu zajął się ogniem tuż po wyjeździe z alei serwisowej.

Nico Rosberg radzi sobie znakomicie
fot. Pirelli

Finałową dziesiątkę dopełnili Perez, Sutil, Button i Vergne. Poza klasyfikacją znalazł się natomiast Romain Grosjean, co niemile zaskoczyło kibiców Lotusa, w Q1 spisywał się bowiem doskonale.

 

Grand Prix Monako: Kwalifikacje – Wyniki

Kierowca

Zespół

Q1

Q2

Q3

1.

Nico Rosberg

Mercedes

1:24.620

1:16.135

1:13.876

2.

Lewis Hamilton

Mercedes

1:23.779

1:16.265

1:13.967

3.

Sebastian Vettel

Red Bull

1:24.243

1:15.988

1:13.980

4.

Mark Webber

Red Bull

1:25.352

1:17.322

1:14.181

5.

Kimi Raikkonen

Lotus

1:25.835

1:16.040

1:14.822

6.

Fernando Alonso

Ferrari

1:23.712

1:16.510

1:14.824

7.

Sergio Perez

McLaren

1:24.682

1:17.748

1:15.138

8.

Adrian Sutil

Force India

1:25.108

1:17.261

1:15.383

9.

Jenson Button

McLaren

1:23.744

1:17.420

1:15.647

10.

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso

1:23.699

1:17.623

1:15.703

11.

Nico Hulkenberg

Sauber

1:25.547

1:18.331

 

12.

Daniel Ricciardo

Toro Rosso

1:24.852

1:18.344

 

13.

Romain Grosjean

Lotus

1:23.738

1:18.603

 

14.

Valtteri Bottas

Williams

1:24.681

1:19.077

 

15.

Giedo van der Garde

Caterham

1:26.095

1:19.408

 

16.

Pastor Maldonado

Williams

1:23.452

1:21.688

 

17.

Paul di Resta

Force India

1:26.322

 

 

18.

Charles Pic

Caterham

1:26.633

 

 

19.

Esteban Gutierrez

Sauber

1:26.917

 

 

20.

Max Chilton

Marussia

1:27.303

 

 

21.

Jules Bianchi

Marussia

 

 

22.

Felipe Massa

Ferrari

 

 

Najnowsze

Zawodniczki przed Rajdem Wisły 2013

Po 10 latach nieobecności do kalendarza RSMP powraca Rajd Wisły. Ciekawe i technicznie trudne oesy w okolicach Istebnej i Ustronia z pewnością ożywią rywalizację. W cyklu RSMP wystąpią 3 pilotki, a w RPP jedna kobieta za kierownicą.

Do cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski zgłosiło się 46 załóg. Z numerem 15 na rajdowe odcinki w Lancerze Evo X wyjedzie Tomek Czopik, a dyktować mu będzie Magda Lukas. Tomek po zapoznaniu stwierdził, że uznawany za trudny Rajd Świdnicki w porównaniu do Wisły – był zabawą… Bo odcinki, które opisali na zapoznaniu są wąskie, bardzo kręte, z licznymi podbiciami i dziurami. Mamy na dzieję, że tym razem meta zostanie przez tę sympatyczną załogę osiągnięta.

Magda Lukas
fot. archiwum załogi

Kolejna załoga to zgrany już duet polsko-francuski: Aleksander Zawada i Cathy Derousseaux w Renault Clio z numerem 23. Kierowca przyznaje, że międzynarodowa współpraca w rajdówce się układa:

– Wystartuję z Cathy Derousseaux, z którą złapaliśmy świetny kontakt podczas pierwszej rundy. Dogadujemy się bardzo dobrze, a atmosfera w rajdówce jest wspaniała.

A Cathy dodaje:

– Jestem przekonana, że nie przyjechałam tu po czwarte miejsce w klasie (śmiech). Głównym celem jest meta, a także zbieranie doświadczenia z Aleksem i zespołem. Odcinki są bardzo szybkie.

Dodatkowo organizacja jest bardzo dobra, a konkurenci są przyjaźnie nastawieni i dobrze dogadują się z Aleksem.

Cathy Derousseaux
fot. archiwum załogi

Trzecia kobieta w roli pilota to Agnieszka Hankiewicz, która pojedzie w klasie historycznej (Renault Clio nr 41) z mężem Pawłem za kierownicą.

Klaudia Temple
fot. archiwum zawodniczki

A w cyklu RPP wśród stawki 48 zawodników wystartuje jedyna kobieta za kierownicą – Klaudia Temple w Hondzie Civic z numerem 144. Towarzyszyć i dyktować jej będzie nowy pilot:

– Tegoroczny Rajd Wisły pojadę z nowym pilotem. Ostatnio w wolnych chwilach wraz z Kamilem trenowaliśmy jazdę na opis – w związku z czym mam nadzieję, że już podczas zapoznania i samego rajdu wszystko zagra jak należy! Cieszę się niezmiernie z faktu, że w środę udało się trochę przetestować samochód. Wydaje mi się, że jesteśmy przygotowani jak nigdy! Odcinki pokonywane przez stawkę RPP są nam już po części znane z dwóch poprzednich edycji Rajdu Cieszyńskiej Barbórki. Przy aktualnych prognozach pogody wiemy, że możemy się spodziewać tutaj naprawdę wszystkiego… Konkurencja w tym roku jest naprawdę mocna, mam nadzieję, że uda nam się dołączyć do walki o podium w klasie i zarazem dobrze się bawić. Za możliwość startu dziękujemy firmom Auto-Fart Sklep Motoryzacyjny Myślenice, RacingShop.pl oraz F.H.U.P. Klama. Patronat medialny nad startami załogi objęły miasto-info.pl, „Sedno” oraz kfpr.pl – podsumowuje Klaudia.

 

Zapraszamy do spędzenia weekendu w rajdowej atmosferze, kibicowania i śledzenia aktualności na oficjalnej stronie zawodów – www.rajd-wisly.pl. Emocji z pewnością nie zabraknie! A RSMP.pl, oficjalny serwis Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, zaprasza na relację live ze zmagań zawodników na stronie www.liversmp.pl.

Najnowsze

Wszyscy jesteśmy „Równi na drodze”

Po polskich drogach jeździ już ponad milion motocykli, jednakże miłośnicy dwóch kółek nie zawsze i nie dla wszystkich stanowią równoprawnych partnerów - uczestników ruchu drogowego.

Aby zachęcić kierowców samochodów jak i motocyklistów do bezpiecznego oraz kulturalnego poruszania się i koegzystowania na drogach, 16 maja rozpoczęła się kampania społeczna pod tytułem „Równi na drodze”.

Skierowana do wszystkich uczestników ruchu drogowego kampania jest organizowana przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego pod honorowym patronatem Komendy Głównej Policji. Ma na celu poprawę bezpieczeństwa poprzez zwiększenie u kierowców samochodów świadomości obecności motocykli w ruchu drogowym, popularyzację nawyków poprawiających bezpieczeństwo motocyklistów, takich jak np. patrzenie w lusterka czy nie otwieranie drzwi w korkach, a także zbudowanie wśród motocyklistów odpowiedzialności za koegzystencję w ruchu drogowym z innymi pojazdami i przekonania o konieczności przestrzegania przepisów.

Statystyki pokazują, że od kwietnia do października wyraźnie zwiększa się liczba pojazdów
na drogach. Wynika to także z faktu, że w tym okresie trwa tzw. sezon motocyklowy.

Ciepłe dni to czas weekendowych wyjazdów za miasto, co sprzyja zasiadaniu za kółkiem większej liczby tzw. „niedzielnych kierowców”. Kampania propaguje pozytywne zachowania wśród wszystkich kierowców i zachęca do respektowania ogólnych zasad ruchu drogowego.

Billboardy promujące kampanię pojawią się w największych miastach Polski oraz
na autobusach komunikacji miejskiej.

Partnerem wspierającym jest Fundacja „Jednym Śladem”, która w swoich działaniach promuje pozytywny wizerunek motocyklistów, zachęca do zmiany zachowań oraz integracji wszystkich użytkowników dróg, w ramach podnoszenia bezpieczeństwa i redukcji liczby wypadków.

Kampania ma swoją stronę internetową www.rowninadrodze.pl oraz fanpage na Facebooku, gdzie na bieżąco będą zamieszczane ciekawostki i informacje o wszystkich wydarzeniach
z nią związanych. Akcja rozpoczęła się w połowie maja i potrwa do późnej jesieni.

Najnowsze

Z Jaguarem na Mille Miglia

Gwiazdy biorące udział w Mille Miglia pod auspicjami Jaguara wystąpiły w krótkim filmie dokumentującym te doświadczenia. Są wśród nich modelka Yasmin Le Bon i aktorka Hannah Herzsprung.

Mille Miglia (dosłownie “tysiąc mil”) był to legendarny wyścig wytrzymałościowy, odbywający się na drogach publicznych północnych Włoch w latach 1927-1957. W późnych lata 70. został wznowiony jako Mille Miglia Storica. Do wyścigu stają historyczne pojazdy, wyprodukowane przez 1957 rokiem.

W tym roku było tych pojazdów ponad 400, co jest rekordową liczbą. Dla gwiazd zaproszonych do udziału w wyścigu przez Jaguara oznaczało to niezłe wyzwanie, zwłaszcza że wśród amatorów tylko Jim Gianopulos i Bernard Kuhnt mogli pochwalić się wcześniejszym doświadczeniem.

Yasmin Le Bon i David Gandy
fot. Jaguar

W trzech Jaguarach XK120 zasiedli sir Chris Hoy, szkocki kolarz torowy, i Andy Wallace; Oscarowy aktor Daniel Day-Lewis i Jim Gianopulos, producent filmowy, model David Gandy i modelka Yasmin Le Bon.

Natomiast w sportowych Jaguarach C-Type zasiedli regionalny przedstawiciel Jaguara na Europę – Bernard Kuhnt i aktorka Hannah Herzsprung, kierowca Alex Buncombe i żużlowiec Chris Harris, jak również projektant Salvatore Ferragamo Jr. i Michael Quinn – prawnuk założyciela Jaguara, sir Williama Lyonsa.

“Nie ma drugiego takiego wyścigu” – skomentował supermodel David Gandy. „Koniecznie chciałem wziąć w nim udział, a chociaż warunki były trudne, a pogoda niezbyt sprzyjająca, to reakcje fanów na trasie i poczucie euforii, której doznaliśmy z Yasmin przekraczając linię mety były tego warte”.

Najnowsze