GP Monako 2013, treningi: Mercedes górą, słabo Red Bull

To nie był udany dzień dla zespołu Red Bull Racing. Inaczej było za to w boksie Mercedesa oraz Ferrari, gdzie kierowcy w obu treningach pokazali, że pragną wygrywać.

Monako ma wyjątkowe miejsce w kalendarzu F1. Zespoły zjeżdżają się do świątyni hazardu i zabawy co roku pod koniec maja. Wyjątkowość tego miejsca uwidacznia się na każdym kroku. Nawet tradycyjne „piątkowe treningi” odbywają się tu w… czwartek. Dlaczego w czwartek? W Monako odbywają się również inne serie wyścigowe, a ponieważ treningi mają miejsce na ulicach, władze tego kraju nie mogą sobie pozwolić na paraliż miasta w piątek, w okresie wzmożonego ruchu.

Nico Rosberg okazał się bezkonkurencyjny na treningach
fot. Pirelli

Treningi zdominowali kierowcy Mercedesa. Pierwsza sesja odbyła się w sprzyjających warunkach pogodowych. Jako pierwszy mierzony czas okrążenia uzyskał młody Meksykanin Esteban Gutierrez. Tor Monako jest bardzo wymagający dla debiutantów. Przekonał się o tym Max Chilton, który o mało co nie staranował Felipe Massy przy wjeździe do alei serwisowej. Drobnych pomyłek z czasem przybywało. Ostatecznie zwyciężył Nico Rosberg, dobre wrażenie wywarli też kierowcy Ferrari i Lotusa.

Wyniki 1. treningu – GP Monako

Kierowca

Zespół

Czas

Strata

Okr.

 

1.

Nico Rosberg

Mercedes

1:16.195

31

 

2.

Fernando Alonso

Ferrari

1:16.282

0.087

27

 

3.

Romain Grosjean

Lotus

1:16.380

0.185

21

 

4.

Felipe Massa

Ferrari

1:16.394

0.199

23

 

5.

Lewis Hamilton

Mercedes

1:16.469

0.274

28

 

6.

Pastor Maldonado

Williams

1:16.993

0.798

27

 

7.

Mark Webber

Red Bull

1:17.020

0.825

27

 

8.

Jenson Button

McLaren

1:17.129

0.934

29

 

9.

Sergio Perez

McLaren

1:17.378

1.183

25

 

10.

Sebastian Vettel

Red Bull

1:17.380

1.185

23

 

11.

Kimi Raikkonen

Lotus

1:17.509

1.314

26

 

12.

Paul di Resta

Force India

1:17.548

1.353

27

 

13.

Adrian Sutil

Force India

1:17.625

1.430

20

 

14.

Nico Hulkenberg

Sauber

1:18.193

1.998

26

 

15.

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso

1:18.454

2.259

25

 

16.

Esteban Gutierrez

Sauber

1:18.754

2.559

28

 

17.

Valtteri Bottas

Williams

1:18.830

2.635

28

 

18.

Daniel Ricciardo

Toro Rosso

1:19.067

2.872

25

 

19.

Giedo van der Garde

Caterham

1:19.203

3.008

21

 

20.

Charles Pic

Caterham

1:19.438

3.243

28

 

21.

Jules Bianchi

Marussia

1:19.773

3.578

20

 

22.

Max Chilton

Marussia

1:20.225

4.030

21

 

Druga sesja odbyła się w znacznie lepszych warunkach. Ponownie jako pierwszy wyjechał Esteban. Kierowcy sprawdzali mieszanki opon oraz wykonywali dłuższe przejazdy. Zaskoczeniem okazała się słabsza dyspozycja Red Bulla – Vettel zmagał się z usterką KERSu. Znów omal nie doszło do incydentu z udziałem kierowcy Ferrari – Alonso w ostatnim momencie uniknął uderzenia w wolno jadącego Hulkenberga. Pod koniec sesji Sergio Perez zatrzymał się na końcu pitlane. Na czele tabeli z czasami po raz kolejny Rosberg przed Hamiltonem. Mercedes po raz kolejny wygląda przed kwalifikacjami bardzo groźnie. Pechowo zakończył sesję Romain Grosjean, który rozbił swój bolid na pierwszym zakręcie toru.

Wyniki 2. treningu – GP Monako

Kierowca

Zespół

Czas

Strata

Okr.

 

1.

Nico Rosberg

Mercedes

1:14.759

46

 

2.

Lewis Hamilton

Mercedes

1:15.077

0.318

51

 

3.

Fernando Alonso

Ferrari

1:15.196

0.437

38

 

4.

Felipe Massa

Ferrari

1:15.278

0.519

39

 

5.

Mark Webber

Red Bull

1:15.404

0.645

42

 

6.

Kimi Raikkonen

Lotus

1:15.511

0.752

39

 

7.

Romain Grosjean

Lotus

1:15.718

0.959

10

 

8.

Jenson Button

McLaren

1:15.959

1.200

40

 

9.

Sebastian Vettel

Red Bull

1:16.014

1.255

33

 

10.

Paul di Resta

Force India

1:16.046

1.287

43

 

11.

Adrian Sutil

Force India

1:16.349

1.590

44

 

12.

Sergio Perez

McLaren

1:16.434

1.675

41

 

13.

Nico Hulkenberg

Sauber

1:16.823

2.064

43

 

14.

Pastor Maldonado

Williams

1:16.857

2.098

41

 

15.

Esteban Gutierrez

Sauber

1:16.935

2.176

45

 

16.

Daniel Ricciardo

Toro Rosso

1:17.145

2.386

38

 

17.

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso

1:17.184

2.425

43

 

18.

Valtteri Bottas

Williams

1:17.264

2.505

47

 

19.

Jules Bianchi

Marussia

1:17.892

3.133

41

 

20.

Charles Pic

Caterham

1:18.212

3.453

44

 

21.

Max Chilton

Marussia

1:18.784

4.025

41

 

22.

Giedo van der Garde

Caterham

1:19.031

4.272

31

 

Najnowsze

Citroen w teledysku “The Saturdays”

Zespoły pop mnożą się jak grzyby po deszczu i często okazują się być gwiazdą jednego hitu, ale promocja teledysku to również dobra okazja reklamowa.

Citroen promuje swoje DS3 Cabrio w klipie do piosenki „Gentleman” brytyjskiego zespołu „The Saturdays”. Singiel ma się ukazać pod koniec czerwca. Drugim bohaterem teledysku, korzystającym z okazji do reklamy, jest biżuteria Swarovskiego.

Najnowsze

Nowy projekt Audi: możliwość elektronicznego płacenia za parking

Audi rozbudowuje oferowane przez siebie usługi Audi connect, dając kolejną możliwość połączenia pojazdu, kierowcy i infrastruktury. W  Ingolstadt rozpoczyna się właśnie faza testów praktycznych projektu „Audi connect – elektroniczne opłaty parkingowe“. Dzięki tej usłudze, kierowcy mogą uiścić opłatę za parking nie opuszczając pojazdu.

Drobne, codzienne czynności, np. kłopotliwe płacenie za parking, są często bardzo uciążliwe. Inżynierowie z Audi doszli więc do wniosku, że należałoby zmienić sytuację, kiedy kierowca wjeżdżając na parking musi najpierw pobrać bilet, a potem poszukać odpowiedniego automatu, by za niego zapłacić.

fot. Audi

Nowa, wygodna usługa „Audi connect – elektroniczne opłaty parkingowe“ może być optymalnym rozwiązaniem tego problemu. Już w najbliższych miesiącach przejdzie ona cykl szeroko zakrojonych testów. Pierwsze rozpoczynają się właśnie w Ingolstadt i mają potwierdzić przydatność rozwiązania w praktyce. Według szacunków, w pilotażowym projekcie może wziąć udział nawet 13 tysięcy pojazdów. Celem nowego projektu, jest włączenie możliwości elektronicznego uiszczania opłat parkingowych do puli usług w Audi connect na wzór tego, jak wcześniej zintegrowano przyjazną kierowcy nawigację z mapami Google Earth czy Google Street View.

W fazie testów, administracja parkingów i pojazd komunikują się za pomocą nadajników RFID (Radio Frequency Identification). Jest to możliwe dzięki umieszczeniu po wewnętrznej stronie przedniej szyby pojazdu transpondera radiowego. Specjalny czytnik przy barierze wjazdowej identyfikuje wysyłany drogą radiową sygnał jako „bilet“ i podnosi barierę. Osoby biorące udział w testach muszą dokonać jedynie jednorazowej rejestracji numeru swojego nadajnika na portalu oferującym dostęp do tej usługi.

Najnowsze

Iwona Basta odbiera Mercedesa CLA

17 maja w Warszawie przed wejściem do siedziby głównej Mercedes-Benz Polska odbyło się uroczyste przekazanie Nowego Mercedesa CLA zwyciężczyni nagrody głównej Orlen Warsaw Marathon.

Nowy Mercedes CLA powędrował w ręce Iwony Basty, która najlepiej poradziła sobie w konkursie organizowanym podczas Orlen Warsaw Maratonu. Laureatka w drodze do zwycięstwa pokonała blisko 4000 uczestników w trzech różnych etapach konkursu. Otrzymana przez nią nagroda to najnowsze czterodrzwiowe coupé w wersji CLA 180 z silnikiem benzynowym o mocy 122 KM.

Iwona Basta i jej nowy Mercedes CLA
fot. Mercedes

Najnowsze

Sesja zrodzona z miłości

Porsche 911 ma wielu miłośników. Należy do nich również Kate Bellm, która swoje emocje ubrała w formę zmysłowej sesji zdjęciowej.

Urodzona w Londynie i pracująca w Berlinie Kate jest fotografikiem. Słynie ze zmysłowych, przepełnionych erotyzmem i kobiecością zdjęć. Jej sesja z Porsche 911 jest celebracją dwóch form doskonałych – ciała kobiety i samochodu.

Najnowsze