GP Monako 2013, treningi: Mercedes górą, słabo Red Bull
To nie był udany dzień dla zespołu Red Bull Racing. Inaczej było za to w boksie Mercedesa oraz Ferrari, gdzie kierowcy w obu treningach pokazali, że pragną wygrywać.
Monako ma wyjątkowe miejsce w kalendarzu F1. Zespoły zjeżdżają się do świątyni hazardu i zabawy co roku pod koniec maja. Wyjątkowość tego miejsca uwidacznia się na każdym kroku. Nawet tradycyjne „piątkowe treningi” odbywają się tu w… czwartek. Dlaczego w czwartek? W Monako odbywają się również inne serie wyścigowe, a ponieważ treningi mają miejsce na ulicach, władze tego kraju nie mogą sobie pozwolić na paraliż miasta w piątek, w okresie wzmożonego ruchu.
| Nico Rosberg okazał się bezkonkurencyjny na treningach |
![]() |
| fot. Pirelli |
Treningi zdominowali kierowcy Mercedesa. Pierwsza sesja odbyła się w sprzyjających warunkach pogodowych. Jako pierwszy mierzony czas okrążenia uzyskał młody Meksykanin Esteban Gutierrez. Tor Monako jest bardzo wymagający dla debiutantów. Przekonał się o tym Max Chilton, który o mało co nie staranował Felipe Massy przy wjeździe do alei serwisowej. Drobnych pomyłek z czasem przybywało. Ostatecznie zwyciężył Nico Rosberg, dobre wrażenie wywarli też kierowcy Ferrari i Lotusa.
|
Wyniki 1. treningu – GP Monako |
||||||
|
|
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Okr. |
|
|
1. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:16.195 |
– |
31 |
|
|
2. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:16.282 |
0.087 |
27 |
|
|
3. |
Romain Grosjean |
Lotus |
1:16.380 |
0.185 |
21 |
|
|
4. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:16.394 |
0.199 |
23 |
|
|
5. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:16.469 |
0.274 |
28 |
|
|
6. |
Pastor Maldonado |
Williams |
1:16.993 |
0.798 |
27 |
|
|
7. |
Mark Webber |
Red Bull |
1:17.020 |
0.825 |
27 |
|
|
8. |
Jenson Button |
McLaren |
1:17.129 |
0.934 |
29 |
|
|
9. |
Sergio Perez |
McLaren |
1:17.378 |
1.183 |
25 |
|
|
10. |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:17.380 |
1.185 |
23 |
|
|
11. |
Kimi Raikkonen |
Lotus |
1:17.509 |
1.314 |
26 |
|
|
12. |
Paul di Resta |
Force India |
1:17.548 |
1.353 |
27 |
|
|
13. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:17.625 |
1.430 |
20 |
|
|
14. |
Nico Hulkenberg |
Sauber |
1:18.193 |
1.998 |
26 |
|
|
15. |
Jean-Eric Vergne |
Toro Rosso |
1:18.454 |
2.259 |
25 |
|
|
16. |
Esteban Gutierrez |
Sauber |
1:18.754 |
2.559 |
28 |
|
|
17. |
Valtteri Bottas |
Williams |
1:18.830 |
2.635 |
28 |
|
|
18. |
Daniel Ricciardo |
Toro Rosso |
1:19.067 |
2.872 |
25 |
|
|
19. |
Giedo van der Garde |
Caterham |
1:19.203 |
3.008 |
21 |
|
|
20. |
Charles Pic |
Caterham |
1:19.438 |
3.243 |
28 |
|
|
21. |
Jules Bianchi |
Marussia |
1:19.773 |
3.578 |
20 |
|
|
22. |
Max Chilton |
Marussia |
1:20.225 |
4.030 |
21 |
|
Druga sesja odbyła się w znacznie lepszych warunkach. Ponownie jako pierwszy wyjechał Esteban. Kierowcy sprawdzali mieszanki opon oraz wykonywali dłuższe przejazdy. Zaskoczeniem okazała się słabsza dyspozycja Red Bulla – Vettel zmagał się z usterką KERSu. Znów omal nie doszło do incydentu z udziałem kierowcy Ferrari – Alonso w ostatnim momencie uniknął uderzenia w wolno jadącego Hulkenberga. Pod koniec sesji Sergio Perez zatrzymał się na końcu pitlane. Na czele tabeli z czasami po raz kolejny Rosberg przed Hamiltonem. Mercedes po raz kolejny wygląda przed kwalifikacjami bardzo groźnie. Pechowo zakończył sesję Romain Grosjean, który rozbił swój bolid na pierwszym zakręcie toru.
|
Wyniki 2. treningu – GP Monako |
||||||
|
|
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Okr. |
|
|
1. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:14.759 |
– |
46 |
|
|
2. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:15.077 |
0.318 |
51 |
|
|
3. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:15.196 |
0.437 |
38 |
|
|
4. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:15.278 |
0.519 |
39 |
|
|
5. |
Mark Webber |
Red Bull |
1:15.404 |
0.645 |
42 |
|
|
6. |
Kimi Raikkonen |
Lotus |
1:15.511 |
0.752 |
39 |
|
|
7. |
Romain Grosjean |
Lotus |
1:15.718 |
0.959 |
10 |
|
|
8. |
Jenson Button |
McLaren |
1:15.959 |
1.200 |
40 |
|
|
9. |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:16.014 |
1.255 |
33 |
|
|
10. |
Paul di Resta |
Force India |
1:16.046 |
1.287 |
43 |
|
|
11. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:16.349 |
1.590 |
44 |
|
|
12. |
Sergio Perez |
McLaren |
1:16.434 |
1.675 |
41 |
|
|
13. |
Nico Hulkenberg |
Sauber |
1:16.823 |
2.064 |
43 |
|
|
14. |
Pastor Maldonado |
Williams |
1:16.857 |
2.098 |
41 |
|
|
15. |
Esteban Gutierrez |
Sauber |
1:16.935 |
2.176 |
45 |
|
|
16. |
Daniel Ricciardo |
Toro Rosso |
1:17.145 |
2.386 |
38 |
|
|
17. |
Jean-Eric Vergne |
Toro Rosso |
1:17.184 |
2.425 |
43 |
|
|
18. |
Valtteri Bottas |
Williams |
1:17.264 |
2.505 |
47 |
|
|
19. |
Jules Bianchi |
Marussia |
1:17.892 |
3.133 |
41 |
|
|
20. |
Charles Pic |
Caterham |
1:18.212 |
3.453 |
44 |
|
|
21. |
Max Chilton |
Marussia |
1:18.784 |
4.025 |
41 |
|
|
22. |
Giedo van der Garde |
Caterham |
1:19.031 |
4.272 |
31 |
|
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?

Zostaw komentarz: