GP Kanady: treningi w rękach Hamiltona i Vettela
Dwa piątkowe treningi należały do Lewisa Hamiltona, natomiast w sobotę Sebastian Vettel nie dał szans rywalom. Hamilton musiał się zadowolić pozycją trzecią.
GP Kanady – pierwszy trening
Pierwszy, piątkowy trening to przede wszystkim rywalizacja pomiędzy Hamiltonem a Rosbergiem. Najlepsze czasy notował raz jeden, raz drugi kierowca. Jednak pod koniec treningu Rosberg zmienił opony na miękkie i nie zagroził już Hamiltonowi, który był szybszy o 0.118 sekundy od Vettela i o 0.218 od Rosberga. Pozycję czwartą zdobył Fernando Alonso z Ferrari, a czołową piątkę uzupełnił Mark Webber w drugim Red Bullu.
fot. redbullracing.com
|
„Jestem bardzo zadowolony z początku weekendu – z tego, że deszcz odpuścił sobie na obie dzisiejsze sesje i z tego, że przeszliśmy z powodzeniem przez wiele zmian ustawień. Dziś super miękkie opony były trochę szybsze, ale ja wolałem te twardsze. To wspaniały tor do jazdy – to miejsce, które wymaga 100 procent oddania, w którym kierowca naprawdę robi różnicę. Jest tu kilka całkiem bliskich ścian i trzeba budować swoją prędkość stopniowo. Dziś było pozytywnie, ale zdecydowanie będzie to ciasny weekend, nie tylko w kwalifikacjach, ale także w wyścigu” – mówił Hamilton po treningu.
Wielu kierowców użyło miękkich opon, gdyż nad torem zawisły deszczowe chmury. Skończyło się na kilku kroplach, ale temperatura toru i powietrza nie przekraczała 21 stopni Celsjusza.
Zaraz po półmetku na około 13 minut wstrzymano jazdy czerwoną flagą dla Heikki Kovalainena, który dosyć poważnie rozbił prawą stronę swojego Caterhama na ścianie przy zakręcie 9.
Poz. Kierowca Zespół Czas Okr.
1 L.Hamilton McLaren 1:15.564 30
2 S.Vettel Red Bull 1:15.682 29
3 N.Rosberg Mercedes 1:15.782 30
4 F.Alonso Ferrari 1:15.842 34
5 M.Webber Red Bull 1:15.897 28
6 N.Hulkenberg Force India 1:15.986 29
7 K.Kobayashi Sauber 1:16.000 31
8 S.Perez Sauber 1:16.249 32
9 M.Schumacher Mercedes 1:16.264 28
10 J.Button McLaren 1:16.347 12
11 P. di Resta Force India 1:16.460 32
12 F.Massa Ferrari 1:16.619 17
13 P.Maldonado Williams 1:16.859 26
14 R.Grosjean Lotus 1:16.890 36
15 K.Raikkonen Lotus 1:17.014 42
16 J.E.Vergne Toro Rosso 1:17.352 28
17 D.Ricciardo Toro Rosso 1:17.580 31
18 W.Pietrow Caterham 1:17.935 23
19 H.Kovalainen Caterham 1:18.177 16
20 P.de la Rosa HRT F1 1:18.182 26
21 B.Senna Williams 1:18.762 36
22 N.Karthikeyan HRT F1 1:19.354 23
23 T.Glock Marussia 1:20.004 21
24 C.Pic Marussia 1:20.067 23
GP Kanady – drugi trening
fot. mclaren.com
|
Hamilton nie dał szans rywalom także na drugim treningu i na czoło tabeli wspiął się już po 14 minutach. Zaczynał na oponach twardych, jednak potem zmienił je na miękkie, co zaowocowało najlepszym czasem dnia – 1:15.259.
Zagrozić Hamiltonowi mógł jedynie Fernando Alonso, który, mimo kilku niegroźnych przygód, zbliżył się do lidera na 0.054 sekundy. Felipe Massa w drugim Ferrari uzyskał trzeci czas, gorszy od rekordu o 0.151 sekundy. Czwarte miejsce należało do Sebastiana Vettela, który uplasował się bezpośrednio przed imponującym Paulem di Restą.
Ekipa McLarena po porannym wycieku oleju zdiagnozowała problemy ze skrzynią biegów w bolidzie Jensona Buttona, który wyjechał na tor dopiero na ostatnie 20 minut, pokonując 14 okrążeń. A Bruno Senna miał bliskie spotkanie z szykaną przy „ścianie mistrzów”, niszcząc także nowe, tylne skrzydło, jakie jego team przywiózł do Kanady.
Poz. Kierowca Zespół Czas Okr.
1 L.Hamilton McLaren 1:15.259 43
2 F.Alonso Ferrari 1:15.313 36
3 F.Massa Ferrari 1:15.410 39
4 S.Vettel Red Bull 1:15.531 44
5 P. di Resta Force India 1:15.544 32
6 K.Kobayashi Sauber 1:15.651 37
7 M.Schumacher Mercedes 1:15.697 32
8 N.Hulkenberg Force India 1:15.799 39
9 J.Button McLaren 1:15.812 14
10 N.Rosberg Mercedes 1:15.878 40
11 S.Perez Sauber 1:15.898 38
12 M.Webber Red Bull 1:15.907 41
13 P.Maldonado Williams 1:15.987 39
14 R.Grosjean Lotus 1:16.360 29
15 K.Raikkonen Lotus 1:16.562 33
16 H.Kovalainen Caterham 1:16.981 24
17 B.Senna Williams 1:17.022 22
18 W.Pietrow Caterham 1:17.075 41
19 J.E.Vergne Toro Rosso 1:17.124 41
20 D.Ricciardo Toro Rosso 1:17.716 34
21 P.de la Rosa HRT F1 1:18.908 27
22 T.Glock Marussia 1:19.084 40
23 N.Karthikeyan HRT F1 1:19.378 21
24 C.Pic Marussia 1:16.902 18
GP Kanady – trzeci trening
Ostatni trening odbył się w sobotę, już przy pięknej pogodzie. Najlepszą formę pokazał Vettel, który stanowczo poprawiał czasy swoich rywali: Buttona, Alonso i Hamiltona. Aktualny mistrz świata F1 nieznacznie, bo tylko o 0,006 sekundy wyprzedził Fernando Alonso i Lewisa Hamiltona. Tuż za czołową trójką trening zakończył Mark Webber przed Pastorem Maldonado i Felipe Massą.
fot. redbullracing.com
|
Pecha już na początku sesji mieli Nico Rosberg, który zatrzymał się na torze już podczas pierwszego okrążenia, i Jean-Erick Vergne, który wypadł na zakręcie drugim. Problemy może mieć też Kimi Raikkonen, bo nieprzepisowo zjechał do boksów.
Poz. Kierowca Zespół Czas Okr.
1 S.Vettel Red Bull 1:14.442 22
2 F.Alonso Ferrari 1:14.448 17
3 L.Hamilton McLaren 1:14.712 19
4 M.Webber Red Bull 1:14.724 21
5 P.Maldonado Williams 1:24.755 22
6 F.Massa Ferrari 1:14.767 21
7 M.Schumacher Mercedes 1:14.796 19
8 R.Grosjean Lotus 1:14.873 20
9 K.Raikkonen Lotus 1:14.977 21
10 N.Hulkenberg Force India 1:14.992 22
11 P. di Resta Force India 1:15.067 19
12 S.Perez Sauber 1:15.112 21
13 K.Kobayashi Sauber 1:15.126 24
14 B.Senna Williams 1:15.237 22
15 J.Button McLaren 1:15.327 22
16 D.Ricciardo Toro Rosso 1:15.498 19
17 W.Pietrow Caterham 1:16.268 24
18 H.Kovalainen Caterham 1:16.545 20
19 P.de la Rosa HRT F1 1:17.705 21
20 T.Glock Marussia 1:17.974 23
21 N.Karthikeyan HRT F1 1:18.189 21
22 C.Pic Marussia 1:18.684 23
23 J.E.Vergne Toro Rosso -:–.— 3
24 N.Rosberg Mercedes -:–.— 1
Najnowsze
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskich -
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
DACIA DUSTER ZDOBYWA TYTUŁ CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
-
LEXUS RC SKOŃCZYŁ 10 LAT. PIERWSZE COUPE Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM I WERSJA RC F Z SILNIKIEM V8
Zostaw komentarz: