GP Kanady 2013, wyścig: mistrz pozostaje mistrzem

Sebastian Vettel prowadzi w klasyfikacji generalnej już 36 punktami – powiększył swoją przewagę, zwyciężając w wyścigu o GP Kanady.

To był ewidentnie dzień Sebastiana Vettela. Wprost rozpierała go energia. Od samego początku objął prowadzenie i balansował na granicy ryzyka, raz ocierając się o ścianę, a raz wjeżdżając na pobocze. Jednak opłaciło się: to pierwszy zwycięstwo Niemca na torze w Montrealu, ba, w ogóle pierwsze zwycięstwo dla ekipy Red Bulla.

Vettel ma powody do zadowolenia
fot. Pirelli

Drugie miejsce obronił, chociaż nie bez wysiłku, Fernando Alonso. Początkowo oscylował w granicach trzeciego miejsca, konkurując z Rosbergiem i Webberem, jednak Rosbergowi na przeszkodzie stanęły zużywające się opony, a Webberowi – utrata fragmentu przedniego skrzydła po kolizji z Giedo van der Garde. Pokonawszy tych dwóch rywali, Alonso przystąpił do zaciętej walki z Lewisem Hamiltonem i ostatecznie ten pojedynek wygrał. Reszcie stawki do Vettela zabrakło przynajmniej jednego okrążenia. Trochę szkoda Valtteriego Bottasa, który po świetnym wyniku w kwalifikacjach w wyścigu zajął 14. pozycję.

 

Grand Prix Kanady – Wyścig – Wyniki końcowe

Kierowca

Zespół

Strata

 

1.

Sebastian Vettel

Red Bull

70 okrążeń

 

2.

Fernando Alonso

Ferrari

+14.4 sek.

 

3.

Lewis Hamilton

Mercedes

+15.9 sek.

 

4.

Mark Webber

Red Bull

+25.7 sek.

 

5.

Nico Rosberg

Mercedes

+69.7 sek.

 

6.

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso

+1 okr.

 

7.

Paul di Resta

Force India

+1 okr.

 

8.

Felipe Massa

Ferrari

+1 okr.

 

9.

Kimi Raikkonen

Lotus

+1 okr.

 

10.

Adrian Sutil

Force India

+1 okr.

 

11.

Sergio Perez

McLaren

+1 okr.

 

12.

Jenson Button

McLaren

+1 okr.

 

13.

Roamin Grosjean

Lotus

+1 okr.

 

14.

Valtteri Bottas

Williams

+1 okr.

 

15.

Daniel Ricciardo

Toro Rosso

+2 okr.

 

16.

Pastor Maldonado

Williams

+2 okr.

 

17.

Jules Bianchi

Marussia

+2 okr.

 

18.

Charles Pic

Caterham

+3 okr.

 

19.

Max Chilton

Marussia

+3 okr.

 

20.

Esteban Gutierrez

Sauber

nie ukończył

 

21.

Nico Hulkenberg

Sauber

nie ukończył

 

22.

Giedo van der Garde

Caterham

nie ukończył

 

 

Najnowsze

Nowy Chevrolet Camaro będzie kosztował od 219 990 zł

Przeprojektowany Chevrolet Camaro wejdzie do sprzedaży w Europie pod koniec 2013 roku. Ceny tego modelu w Polsce będą rozpoczynać się od 219 990 zł, a pierwsze dostawy nowego Camaro do klientów będą realizowane we wrześniu.

Nowe Camaro ma zmieniony design przedniej i tylnej części nadwozia. Z przodu uwagę zwraca szerszy dolny wlot powietrza oraz węższy górny wlot, z kolei wlot powietrza na masce ma przyczyniać się do lepszego odprowadzenia ciepła i pomagać ograniczyć siłę nośną. Dopełnieniem całości są elementy umieszczone z tyłu samochodu, takie jak wyprofilowana pokrywa bagażnika, poziome lampy i dyfuzor.

fot. Chevrolet


Pod maską Chevroleta Camaro pracuje silnik o pojemności 6,2 litra rozwijający 432 KM (318 kW) w wersji z sześciobiegową przekładnią manualną i 405 KM (298 kW) w wersji wyposażonej w skrzynię automatyczną z funkcją ręcznej zmiany przełożeń „TAP shift”.

Nowy Chebrolet Camaro
fot. Chevrolet


W wyposażeniu standardowym znalazł się system zdalnego otwierania samochodu bez kluczyka, a dodatkowo klienci mogą zamówić funkcję zdalnego uruchamiania silnika oferowaną w modelach z automatyczną skrzynią biegów.

fot. Chevrolet

Standardem będzie też technologia Chevrolet MyLink z siedmiocalowym ekranem dotykowym, kamerą cofania i systemem rozpoznawania mowy, która w połączeniu z nowym kolorowym wyświetlaczem head-up pozwala kierowcy skupić się na obserwacji drogi bez potrzeby odrywania rąk od kierownicy. Opcjonalnie oferowana jest nawigacja satelitarna z mapami Europy.

Nowe Camaro może być również wyposażone w opcjonalne przednie skórzane fotele sportowe Recaro z elektryczną regulacją, dostępne w wersji coupe.

Najnowsze

Mandat dla księżniczki

Szwedzka księżniczka Madeleine zaledwie kilka dni przed swoim bajkowym ślubem wywołała niezłe zamieszanie. Policjant nie zamierzał jej puścić płazem jazdy buspasem.

Księżniczka czy nie, Madeleine została zatrzymana i ukarana mandatem. Próbowała się wprawdzie zasłaniać przysługującym jej immunitetem, który umożliwia członkom rodziny królewskiej korzystanie z buspasów. Policjant nie był jednak przekonany, czy immunitet rozciąga się na całą rodzinę, czy też dotyczy tylko króla Karola Gustawa, toteż wypełnił swój służbowy obowiązek. Przedstawiciel dworu jednakże argumentuje, że o ile Madeleine jako osoba faktycznie immunitetu to nie ma, to jednak poruszała się pojazdem na specjalnych prawach.

Płacz i płać, księżniczko Madeleine
fot. materiały prasowe

Kilka dni później, ósmego czerwca, Madeleine poślubiła swojego wybranka, Christophera O’Neilla, i raczej nie w głowie jej teraz mandaty. Również te za nieprawidłowe parkowanie, których nazbierała już piętnaście…

 

 

Najnowsze

Ramona w roli wykładowcy

Ramona Karlsson prowadziła szkolenie dla piętnastu kobiet na profesjonalnym torze w ramach Tierp Arena Motorsport Academy TAMA.

To nowy projekt Szwedzkiej Federacji Sportu i Tierp Areny, mający na celu przyśpieszenie rozwoju szwedzkiego motosportu na wszystkich poziomach. Całe szkolenie jest trzydniowe, obejmuje teorię i praktykę. A na koniec – zawody, które przybrały formę Time Attack, czyli każdy uczestnik pokonuje okrążenia toru jak najszybciej w ograniczonym czasie. W projekcie mogą brać udział początkujący, a także już zaawansowani zawodnicy.

fot. bloggar.espressen.se
fot. bloggar.espressen.se


Na ostatnim spotkaniu pojawiła się Ramona Karlsson, która pierwszego dnia poprowadziła wykład o technice jazdy na torze dla 15 zawodniczek. A potem odbyły się treningi, jazdy z instruktorami (jednym z nich także była Ramona) i dwa wyścigi dla dziewczyn za kierownicą WV Golfa R.

Ramona w roli instruktorki
fot. bloggar.espressen.se

Lina Bjorklund – jedna z podopiecznych Ramony (z jej autorskiego projektu „Młode kobiety za kierownicą”), miała także szansę przetestować swoje Volvo na torze. Zawodniczka uzyskała najlepszy czas podczas wyścigu Time Attack!

Najnowsze

GP Kanady 2013, kwalifikacje: Vettel na pole position

Sebastian Vettel przypomniał sobie, że tytuł mistrza świata zobowiązuje i w rywalizacji o pole position pokonał Lewisa Hamiltona. Niespodziankę sprawił Valtteri Bottas, plasując się na trzeciej pozycji.

Hamilton zabiegał z całych sił o utrzymanie trendu świetnej dyspozycji Mercedesa w kwalifikacjach, ale w końcu musiał ulec. Tor był mokry, co okazało się przeszkodą dla Fernando Alonso – Hiszpan najwyraźniej lepiej sobie radzi na suchej nawierzchni. Trwa kiepska passa dla Felipe Massy, który znowu zakończył występ na bandzie, wypadając z zakrętu podczas Q2. Średnio powiodło się też Romainowi Grosjeanowi, który tak dobrze zapowiadał się na treningach, nie przebrnął przez Q1, ponadto ciąży na nim kara cofnięcia o 10 pól. Paul di Resta zmagał się ze szwankującą skrzynią biegów i również nie przeszedł do Q2. Buttonowi natomiast zaszkodziło ograniczenie czasowe – po wypadku Massy przerwano kwalifikacje, a wznowienie sesji pozostawiło zaledwie dwie minuty na wkręcenie się do Q3. Button nie wyrobił się w regulaminowym czasie o zaledwie parę sekund.

Zwycięski Vettel
fot. Pirelli

Prawdziwym bohaterem dnia był jednak Valtteri Bottas, tegoroczny debiutant z Williamsa, który zapanował nad nerwami i poradził sobie z czasówką na tyle dobrze, by zająć świetne trzecie miejsce.

 

Grand Prix Kanady: Kwalifikacje – Wyniki

Kierowca

Zespół

Q1

Q2

Q3

1.

Sebastian Vettel

Red Bull

1:22.318

1:28.166

1:25.425

2.

Lewis Hamilton

Mercedes

1:23.801

1:27.649

1:25.512

3.

Valtteri Bottas

Williams

1:23.446

1:28.419

1:25.897

4.

Nico Rosberg

Mercedes

1:23.840

1:28.420

1:26.008

5.

Mark Webber

Red Bull

1:23.247

1:28.145

1:26.208

6.

Fernando Alonso

Ferrari

1:23.224

1:28.788

1:26.504

7.

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso

1:24.159

1:28.527

1:26.543

8.

Adrian Sutil

Force India

1:24.551

1:28.799

1:27.348

9.

Kimi Raikkonen

Lotus

1:24.451

1:28.667

1:27.432

10.

Daniel Ricciardo

Toro Rosso

1:24.770

1:29.359

1:27.946

11.

Nico Hulkenberg

Sauber

1:23.899

1:29.435

 

12.

Sergio Perez

McLaren

1:24.176

1:29.761

 

13.

Pastor Maldonado

Williams

1:24.776

1:29.917

 

14.

Jenson Button

McLaren

1:24.021

1:30.068

 

15.

Esteban Gutierrez

Sauber

1:24.408

1:30.315

 

16.

Felipe Massa

Ferrari

1:23.735

1:30.354

 

17.

Paul di Resta

Force India

1:24.908

 

 

18.

Charles Pic

Caterham

1:25.626

 

 

19.

Romain Grosjean

Lotus

1:25.716

 

 

20.

Jules Bianchi

Marussia

1:26.508

 

 

21.

Max Chilton

Marussia

1:27.062

 

 

22.

Giedo van der Garde

Caterham

1:27.110

 

 

Najnowsze