GP Kanady 2013 – treningi
W pierwszym treningu GP Kanady stawka zwycięzców zaprezentowała się nietypowo. Ogólnie antybohaterem toru okazała się pogoda.
I trening
Przez noc poprzedzającą trening nieustannie lało. Na pierwsze kółko pomiarowe zdecydował się tradycyjnie Esteban Guttierez po upływie piętnastu minut od rozpoczęcia. Potem byliśmy świadkami nieustannych przetasowań – kierowcy, w miarę przesychania toru, jeździli coraz szybciej, i na czoło tabeli wysuwali się kolejni liderzy – Mark Webber, Kimi Raikkonen, Jean-Eric Vergne i Nico Rosberg, który utrzymał tę pozycję najdłużej, aż wreszcie został zdystansowany przez Vettela.
Niespodziewany zwycięzca – Paul di Resta |
fot. Pirelli
|
Jednak, gdzie mistrzowie się biją… Wszystko się zmieniło zaledwie na parę minut przed końcem treningu, gdy na torze pojawiła się żółta flaga po wypadku Pastora Maldonado. Zupełnie niespodziewanie na czoło stawki wysunął się Paul di Resta z Force India, przebijając czas wykręcony przez Jensona Buttona na oponach pośrednich. Zdołał tego dokonać mimo nakazu zwolnienia w miejscu kraksy Maldonado. Zwycięską trójkę uzupełnił – również dosyć niespodziewanie – Romain Grosjean.
Wyniki 1. treningu – GP Kanady |
||||||
|
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Okr. |
|
1. |
Paul di Resta |
Force India |
1:21.020 |
– |
10 |
|
2. |
Jenson Button |
McLaren |
1:21.108 |
0.088 |
20 |
|
3. |
Romain Grosjean |
Lotus |
1:21.258 |
0.238 |
21 |
|
4. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:21.308 |
0.288 |
16 |
|
5. |
Kimi Raikkonen |
Lotus |
1:21.608 |
0.588 |
22 |
|
6. |
Daniel Ricciardo |
Toro Rosso |
1:22.068 |
1.048 |
18 |
|
7. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:22.402 |
1.382 |
22 |
|
8. |
Sergio Perez |
McLaren |
1:22.587 |
1.567 |
17 |
|
9. |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:23.047 |
2.027 |
26 |
|
10. |
Mark Webber |
Red Bull |
1:23.131 |
2.111 |
16 |
|
11. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:23.341 |
2.321 |
13 |
|
12. |
Valtteri Bottas |
Williams |
1:23.352 |
2.332 |
17 |
|
13. |
Jean-Eric Vergne |
Toro Rosso |
1:23.386 |
2.366 |
19 |
|
14. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:23.417 |
2.397 |
19 |
|
15. |
Esteban Gutierrez |
Sauber |
1:23.957 |
2.937 |
33 |
|
16. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:25.054 |
4.034 |
21 |
|
17. |
Nico Hulkenberg |
Sauber |
1:25.354 |
4.334 |
22 |
|
18. |
Giedo van der Garde |
Caterham |
1:25.753 |
4.733 |
21 |
|
19. |
Max Chilton |
Marussia |
1:25.821 |
4.801 |
19 |
|
20. |
Alexander Rossi |
Caterham |
1:27.143 |
6.123 |
20 |
|
21. |
Pastor Maldonado |
Williams |
1:27.522 |
6.502 |
11 |
|
22. |
Jules Bianchi |
Marussia |
1:29.306 |
8.286 |
8 |
|
II trening
Drugi trening nie przyniósł już takich zaskoczeń – być może dlatego, że popołudniowa sesja okazała się sucha i zespoły nadrobiły straty, przy okazji wypróbowując nowe opony slick z kevlarowym pasem. Początkowo tempo dyktował Felipe Massa, który na zmodyfikowanym ogumieniu radził sobie najsprawniej. Po zmianie na miękkie opony jednak doszło do zmian w stawce – na czoło wysunął się Lewis Hamilton, za którym konsekwentnie gonili Vettel i Webber. Ostatecznie jednak wszystkich ich wyprzedził Alonso, nieznacznie przebijając czas Hamiltona.
Alonso o włos wyprzedził Hamiltona |
fot. Pirelli |
Pozycję z porannego treningu obronił jedynie Romain Grosjean, który znowu niepostrzeżenie wślizgnął się na trzecie miejsce. Zarówno Paul di Resta, jak i Jenson Button zmagali się z awariami bolidów – Button musiał się zatrzymać z powodu awarii czujnika przy skrzyni biegów i ostatecznie uplasował się na dziewiątej pozycji. Di Resta, który pokonał o wiele mniej okrążeń niż jego konkurenci, spadł na trzynaste miejsce.
Wyniki 2. treningu – GP Kanady |
||||||
|
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Okr. |
|
1. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:14.818 |
– |
48 |
|
2. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:14.830 |
0.012 |
45 |
|
3. |
Romain Grosjean |
Lotus |
1:15.083 |
0.265 |
40 |
|
4. |
Mark Webber |
Red Bull |
1:15.212 |
0.394 |
46 |
|
5. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:15.249 |
0.431 |
46 |
|
6. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:15.254 |
0.436 |
43 |
|
7. |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:15.280 |
0.462 |
41 |
|
8. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:15.396 |
0.578 |
43 |
|
9. |
Jenson Button |
McLaren |
1:15.422 |
0.604 |
29 |
|
10. |
Daniel Ricciardo |
Toro Rosso |
1:15.566 |
0.748 |
38 |
|
11. |
Kimi Raikkonen |
Lotus |
1:15.599 |
0.781 |
35 |
|
12. |
Sergio Perez |
McLaren |
1:15.661 |
0.843 |
39 |
|
13. |
Paul di Resta |
Force India |
1:15.855 |
1.037 |
22 |
|
14. |
Pastor Maldonado |
Williams |
1:16.319 |
1.501 |
46 |
|
15. |
Jean-Eric Vergne |
Toro Rosso |
1:16.351 |
1.533 |
38 |
|
16. |
Valtteri Bottas |
Williams |
1:16.374 |
1.556 |
40 |
|
17. |
Esteban Gutierrez |
Sauber |
1:16.475 |
1.657 |
45 |
|
18. |
Nico Hulkenberg |
Sauber |
1:16.929 |
2.111 |
35 |
|
19. |
Jules Bianchi |
Marussia |
1:17.070 |
2.252 |
41 |
|
20. |
Charles Pic |
Caterham |
1:17.236 |
2.418 |
35 |
|
21. |
Max Chilton |
Marussia |
1:17.888 |
3.070 |
45 |
|
22. |
Giedo van der Garde |
Caterham |
1:18.392 |
3.574 |
39 |
|
Najnowsze
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskich -
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
DACIA DUSTER ZDOBYWA TYTUŁ CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
-
LEXUS RC SKOŃCZYŁ 10 LAT. PIERWSZE COUPE Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM I WERSJA RC F Z SILNIKIEM V8
Zostaw komentarz: