GP Kanady 2013 – treningi

W pierwszym treningu GP Kanady stawka zwycięzców zaprezentowała się nietypowo. Ogólnie antybohaterem toru okazała się pogoda.

I trening

Przez noc poprzedzającą trening nieustannie lało. Na pierwsze kółko pomiarowe zdecydował się tradycyjnie Esteban Guttierez po upływie piętnastu minut od rozpoczęcia. Potem byliśmy świadkami nieustannych przetasowań – kierowcy, w miarę przesychania toru, jeździli coraz szybciej, i na czoło tabeli wysuwali się kolejni liderzy – Mark Webber, Kimi Raikkonen, Jean-Eric Vergne i Nico Rosberg, który utrzymał tę pozycję najdłużej, aż wreszcie został zdystansowany przez Vettela.

Niespodziewany zwycięzca – Paul di Resta
fot. Pirelli

Jednak, gdzie mistrzowie się biją… Wszystko się zmieniło zaledwie na parę minut przed końcem treningu, gdy na torze pojawiła się żółta flaga po wypadku Pastora Maldonado. Zupełnie niespodziewanie na czoło stawki wysunął się Paul di Resta z Force India, przebijając czas wykręcony przez Jensona Buttona na oponach pośrednich. Zdołał tego dokonać mimo nakazu zwolnienia w miejscu kraksy Maldonado. Zwycięską trójkę uzupełnił – również dosyć niespodziewanie – Romain Grosjean.

 

Wyniki 1. treningu – GP Kanady

Kierowca

Zespół

Czas

Strata

Okr.

 

1.

Paul di Resta

Force India

1:21.020

10

 

2.

Jenson Button

McLaren

1:21.108

0.088

20

 

3.

Romain Grosjean

Lotus

1:21.258

0.238

21

 

4.

Fernando Alonso

Ferrari

1:21.308

0.288

16

 

5.

Kimi Raikkonen

Lotus

1:21.608

0.588

22

 

6.

Daniel Ricciardo

Toro Rosso

1:22.068

1.048

18

 

7.

Nico Rosberg

Mercedes

1:22.402

1.382

22

 

8.

Sergio Perez

McLaren

1:22.587

1.567

17

 

9.

Sebastian Vettel

Red Bull

1:23.047

2.027

26

 

10.

Mark Webber

Red Bull

1:23.131

2.111

16

 

11.

Felipe Massa

Ferrari

1:23.341

2.321

13

 

12.

Valtteri Bottas

Williams

1:23.352

2.332

17

 

13.

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso

1:23.386

2.366

19

 

14.

Adrian Sutil

Force India

1:23.417

2.397

19

 

15.

Esteban Gutierrez

Sauber

1:23.957

2.937

33

 

16.

Lewis Hamilton

Mercedes

1:25.054

4.034

21

 

17.

Nico Hulkenberg

Sauber

1:25.354

4.334

22

 

18.

Giedo van der Garde

Caterham

1:25.753

4.733

21

 

19.

Max Chilton

Marussia

1:25.821

4.801

19

 

20.

Alexander Rossi

Caterham

1:27.143

6.123

20

 

21.

Pastor Maldonado

Williams

1:27.522

6.502

11

 

22.

Jules Bianchi

Marussia

1:29.306

8.286

8

 

 

II trening

Drugi trening nie przyniósł już takich zaskoczeń – być może dlatego, że popołudniowa sesja okazała się sucha i zespoły nadrobiły straty, przy okazji wypróbowując nowe opony slick z kevlarowym pasem. Początkowo tempo dyktował Felipe Massa, który na zmodyfikowanym ogumieniu radził sobie najsprawniej. Po zmianie na miękkie opony jednak doszło do zmian w stawce – na czoło wysunął się Lewis Hamilton, za którym konsekwentnie gonili Vettel i Webber. Ostatecznie jednak wszystkich ich wyprzedził Alonso, nieznacznie przebijając czas Hamiltona.

Alonso o włos wyprzedził Hamiltona
fot. Pirelli

Pozycję z porannego treningu obronił jedynie Romain Grosjean, który znowu niepostrzeżenie wślizgnął się na trzecie miejsce. Zarówno Paul di Resta, jak i Jenson Button zmagali się z awariami bolidów – Button musiał się zatrzymać z powodu awarii czujnika przy skrzyni biegów i ostatecznie uplasował się na dziewiątej pozycji. Di Resta, który pokonał o wiele mniej okrążeń niż jego konkurenci, spadł na trzynaste miejsce.

 

Wyniki 2. treningu – GP Kanady

Kierowca

Zespół

Czas

Strata

Okr.

 

1.

Fernando Alonso

Ferrari

1:14.818

48

 

2.

Lewis Hamilton

Mercedes

1:14.830

0.012

45

 

3.

Romain Grosjean

Lotus

1:15.083

0.265

40

 

4.

Mark Webber

Red Bull

1:15.212

0.394

46

 

5.

Nico Rosberg

Mercedes

1:15.249

0.431

46

 

6.

Felipe Massa

Ferrari

1:15.254

0.436

43

 

7.

Sebastian Vettel

Red Bull

1:15.280

0.462

41

 

8.

Adrian Sutil

Force India

1:15.396

0.578

43

 

9.

Jenson Button

McLaren

1:15.422

0.604

29

 

10.

Daniel Ricciardo

Toro Rosso

1:15.566

0.748

38

 

11.

Kimi Raikkonen

Lotus

1:15.599

0.781

35

 

12.

Sergio Perez

McLaren

1:15.661

0.843

39

 

13.

Paul di Resta

Force India

1:15.855

1.037

22

 

14.

Pastor Maldonado

Williams

1:16.319

1.501

46

 

15.

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso

1:16.351

1.533

38

 

16.

Valtteri Bottas

Williams

1:16.374

1.556

40

 

17.

Esteban Gutierrez

Sauber

1:16.475

1.657

45

 

18.

Nico Hulkenberg

Sauber

1:16.929

2.111

35

 

19.

Jules Bianchi

Marussia

1:17.070

2.252

41

 

20.

Charles Pic

Caterham

1:17.236

2.418

35

 

21.

Max Chilton

Marussia

1:17.888

3.070

45

 

22.

Giedo van der Garde

Caterham

1:18.392

3.574

39

 

Najnowsze

Renault Twizy na polskim rynku

Renault Twizy jest już dostępne w salonach Renault w Polsce, w wyższej wersji Life 80 (z silnikiem elektrycznym o mocy 13kW/ 17KM) w cenie 33 900 zł.

Już od pierwszych szkiców model ten był zaplanowany jako nowoczesny pojazd dla dwóch osób (TWIN), intuicyjny i prosty w użyciu (EASY). Twizy od początku było projektowane jako w 100% elektryczny indywidualny środek transportu. Wszystkie duże miasta są zatłoczone: Twizy jest tym środkiem transportu, który jest w stanie temu zaradzić.

Renault proponuje każdemu użytkownikowi możliwość dodatkowego spersonalizowania swojego Twizy. W ofercie dostępne będą specjalne zestawy naklejek. Oprócz wyboru wersji wykończenia, możliwe będzie również zaprojektowanie swojego własnego Twizy i jego skonfigurowanie według własnych upodobań.

Twizy to również oferta akcesoriów – zestaw audio/głośnomówiący, wyjmowana 50-litrowa torba na zakupy, fartuch zwiększający komfort cieplny, radar cofania, alarm.

Odjazdowe Renault Twizy
fot. Renault

W rzeczywistych warunkach eksploatacji, stosując zasady ekojazdy, pojazd będzie mógł przejechać ok. 80 km (55 km w trudnych warunkach, np. w przypadku wielokrotnego silnego przyspieszania). Wbudowany kabel do ładowania o długości 3 m, kompatybilny z gniazdami domowymi 230 V, umożliwia pełne naładowanie akumulatora w ciągu 3,5 godziny.

Oferta wynajmu baterii pozwala na obniżenie ceny sprzedaży samochodu, gdyż akumulator jest istotnym elementem wpływającym na koszty produkcji auta.

Przy przebiegu rocznym 7 500 km w ciągu 36 miesięcy, miesięczny koszt najmu akumulatora w RCI Leasing Polska Sp. z o.o. wynosi 249 złotych. Oferta najmu obejmuje także większe przebiegi roczne (10 000 12 500, 15 000 km) oraz okresy 12 lub 24 miesiące. Opłaty miesięczne zawierają Assistance.

Najnowsze

Joanna Miller startuje w Słowenii

Joanna Miller w najbliższy weekend wystartuje w kolejnej rundzie Mistrzostw Świata Kobiet MX.

Zawody odbędą się w Słowenii, w miejscowości Orehova Vas. Reprezentantka Polski plasuje się obecnie na 15. pozycji.

Joanna Miller
fot. PZM

W tym samym czasie będą się też rozgrywać Mistrzostwa Świata w Motocrossie, w których zobaczymy dwóch Polaków: Arkadiusza Mańkę i Łukasza Lonkę. Pierwszy zadebiutuje w MŚ, drugi aktualnie zajmuje 19. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Najnowsze

VIII Zlot Motocykli w Maniowie

Akademicki Klub Motorowy "Apanonar" zaprasza na VIII Zlot Motocykli. Motocaina ma przyjemność patronować tej imprezie.

Impreza odbędzie się w dniach 26-28 lipca 2013 w miejscowości Maniów koło Sobótki.

Uczestnicy mogą liczyć na:

– urokliwe miejsce na cyplu otoczonym zalewem

– pole namiotowe

– koncerty rockowe

– tanie piwo

– punkt serwisowy

– znaczek zlotowy

– koszulkę zlotową

– fire show

– stoiska handlowe

– paradę do Sobótki

– konkursy z nagrodami

– inne ciekawe atrakcje

 

Zagrają między innymi Snake Charmer, Delirum Band, Pink Elephant, Sheep oraz Panzerhund.

Wjazd 45zł – dla Amazonek gratis!

Aktualne informacje na www.Apanonar.pl oraz

FB: https://www.facebook.com/events/509489355766025/

Najnowsze

Joasia Modrzewska w Rajdzie Albanii

Joasia Modrzewska wyruszyła do Albanii, gdzie po raz kolejny weźmie udział w Rally Albania 2013 na motocyklu KTM 450.

Rajd rozegra się między 7 a 14 czerwca. W ubiegłym roku nasza riderka zajęła w klasyfikacji generalnej 51. miejsce na 113 startujących. W tym roku na starcie pojawi się także ponad setka zawodników, którzy będą mieli do przejechania trasę ok. 1700 kilometrów (Albania, Macedonia, Kosowo). Początek imprezy to pięciokilometrowy prolog na plaży w Durres, a potem ekstremalna jazda górskimi pasmami, głębokimi wąwozami i przez przepiękne, ale i dzikie tereny Parku Narodowego Mavrovo.

Joanna Modrzewska
fot. X-cross

Na liście startowej znaleźli się także Maciej Kulawik, Wojciech Zembrzycki, Artur Zbigowski, Michał Zoll i Marcin Latoszek.

Najnowsze