GP Japonii, wyścig: podium pełne niespodzianek
Wyścig o GP Japonii obfitował w niespodziewane zwroty akcji. Zacięta walka na pierwszym okrążeniu, kolizje i niespełnione ambicje kilku kierowców nadały rywalizacji rumieńców.
Wszystko rozegrało się na pierwszym zakręcie. Kimi Raikkonen miał kontakt z Fernando Alonso, wskutek czego Hiszpan przebił oponę i zakończył swoją przygodę na pierwszym okrążeniu. Drugi Lotus prowadzony przez Romaina Grosjeana z impetem staranował Webbera, co skończyło się sporymi uszkodzeniami auta Australijczyka, który – mimo wszystko – ukończył wyścig i karą dla Francuza za staranowanie Webbera. Kolejnym, który odpadł na pierwszych metrach był Nico Rosberg, który jak się okazało wdał się w „bójkę” z Senną, za co Brazylijczyk także został ukarany.
| Sebastian Vettel na pierwszym stopniu podium GP Japonii. |
![]() |
|
fot. Pirelli
|
Sporo szczęścia miał Felipe Massa, który ominął całe to zamieszanie, Vettel, który jako lider szybko uciekł stawce, Hamilton, który o mało nie wjechał w tył Ferrari prowadzone przez Massę, oraz Schumacher, który przez moment był na ostatniej pozycji z powodu całego zamieszania. Po wszystkich tych incydentach i zjeździe samochodu bezpieczeństwa zaczęło się prawdziwe ściganie.
Walka toczyła się do ostatnich metrów wyścigu. O miejsca na podium walczyło 5 kierowców: Vettel – który był niezagrożony, Kobayashi – który musiał na ostatnich metrach uciekać przed szalejącym Buttonem, Massa – który dzięki sprawnej pracy mechaników i strategi zajął fantastyczne drugie miejsce i po dwóch latach wrócił na podium, Button – który nie dał rady w końcówce wyprzedzić Kobayashiego i Perez – niestety Perez próbując wyprzedzić Hamiltona zaliczył pobocze, co zakończyło się utknięciem w pułapce żwirowej.
Sporo działo się też za plecami czołowej czwórki. Button co jakiś czas zgłaszał problemy ze skrzynią jednak jego inżynier twierdził, że wszystko jest ok. Michael Schumacher został poinformowany, że zespół stracił telemetrię, tj. boks stracił łączność z bolidem, co spowodowało, że Schumi nie bardzo wiedział na ile może sobie pozwolić. Problemy w końcówce miał także Vettel, który zbyt mocno katował opony a cała załoga próbowała studzić młodego Niemca na wszelkie sposoby.
Ostatecznie z dość dużą przewagą wygrał Vettel, przed Massą i Kobayashim, dla którego jest to pierwsze podium czym spracił niesamowitą radość rodakom znajdującym się na torze, bo warto przypomnieć, że Kamui pierwszy raz znalazł się na podium i to podczas swojego rodzimego GP. Czwarty był natomiast Button, któremu nie udało się wyprzedzić Japończyka. Na brawa zasługuje również Mark Webber, który mimo wszystko dojechał na dziewiątym miejscu. Teraz parę dni przerwy i zawitamy do Korei.
1 S.Vettel Red Bull 1:28:56.242 25
2 F.Massa Ferrari +20.6 18
3 K.Kobayashi Sauber +24.5 15
4 J.Button McLaren +25.0 12
5 L.Hamilton McLaren +46.4 10
6 K.Raikkonen Lotus +50.4 8
7 N.Hulkenberg Force India +51.1 6
8 P.Maldonado Williams +52.3 4
9 M.Webber Red Bull +54.6 2
10 D.Ricciardo Toro Rosso +1:06.9 1
11 M.Schumacher Mercedes +1:07.7
12 P. di Resta Force India +1:23.4
13 J.E.Vergne Toro Rosso +1:28.6
14 B.Senna Williams +1:28.7
15 H.Kovalainen Caterham +1 okr.
16 T.Glock Marussia +1 okr.
17 W.Pietrow Caterham +1 okr.
18 P.de la Rosa HRT F1 +1 okr.
19 R.Grosjean Lotus +2 okr.
20 C.Pic Marussia +16 okr.
21 N.Karthikeyan HRT F1 +21 okr.
22 S.Perez Sauber +35 okr.
23 F.Alonso Ferrari +53 okr.
24 N.Rosberg Mercedes +53 okr.
Kolizja Webber – Grosjean
Kolizja Raikkonen – Alonso
Strategia doboru opon podczas wyścigu o GP Japonii:
Vettel: SU HN (17) HN (37) 2
Massa: SN HN (17) HN (36) 2
Kobayashi: SU HN (14) HN (31) 2
Button: SU HN (13) HN (35) 2
Hamilton: SU HN (16) HN (31) 2
Räikkönen: SU HN (13) HN (30) 2
Hülkenberg: SN HN (13) HN (31) 2
Maldonado: SU SN (16) HN (33) 2
Webber: SU HN (1) HN (26) 2
Ricciardo: SN SU (17) HN (34) 2
Schumacher: HN SN (17) SN (36) 2
Di Resta: SN HN (13) HN (32) 2
Vergne: HN SN (18) SU (35) 2
Senna: SN HN (1) HN (16) DT (21) SN (34) 4
Kovalainen: SN HN (18) HN (41) 2
Glock: SN HN (20) HN (40) 2
Petrov: SN HN (19) SU (42) DT (48) 3
De La Rosa: SN SU (17) HN (36) 2
Grosjean: SU HN (1) SG (7) HN (22) 3
Pic: HN SN (14) HN (31) 2 NC
Kartikeyan: SN SU (15) 1 NC
Perez: SU HN (15) 1 NC
Alonso: SU 0 NC
Rosberg: SN 0 NC
S – miękka mieszanka
H – twarda mieszanka
N – nowy komplet
U – używany komplet
NC – niesklasyfikowany
DT – kara przejazdu przez boksy
SG – kara stop and go
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?

Zostaw komentarz: