GP Japonii – Vettel i Webber najszybsi w treningach

Jenson Button z teamu McLaren Mercedes i Mark Webber byli dziś najszybsi podczas dwóch pierwszych sesji treningowych.

Zarówno podczas pierwszego jak i drugiego treningu pogoda sprzyjała kierowcom. Było dość ciepło i słonecznie.

Q1
Podczas pierwszego treningu mogliśmy zauważyć, że team Lotus powrócił do testowania podwójnego systemu DRS. Jak poinformował Team, jeżeli wszystkie wyniki będą pozytywne system zostanie użyty także w wyścigu. Kolejnym teamem, który testował dziś nowe części aerodynamiczne było HRT, które do Japonii przywiozło nową podłogę.

Jenson Button
fot. Pirelli

Pierwszy trening został zdobyty przez Jensona Buttona i Lewisa Hamiltona, którzy na mecie treningu wyprzedzili Webbera. Australijczyk wyprzedził natomiast Nico Rosberga, który mając problemy w końcówce treningu zmuszony był zatrzymać swój bolid na torze. Za młodym Niemcem znalazł się Michael Schumacher, który… na wczorajszej konferencji ogłosił – po raz drugi w karierze – iż po tym sezonie wycofuje się z F1, co bardzo zmartwiło wielu kibiców na świecie, bo wielu nadal miało nadzieję, że stary mistrz znajdzie się w stawce na przyszły sezon. Lpierwszą szóstkę zamknął lokalny bohater – Kamui Kobayashi. Słabo w tej sesji wypadli keirowcy Ferrari, ale jak to się mówi „to tylko treningi”. Tradycyjnie koniec stawki uzupełnili kierowcy Marussi, Hrt oraz Caterhama. Natomiast kierowcy Lotusa wylądowali z nową podłogą na piczątku drugiej dziesiątki.

Warto też dodać, że na torze mieliśmy nową twarz wśród obecnej stawki. Za sterami bolidu Caterham zasiadł van der Garde, który uplasował się na przedostatnim miejscu.

   1          J.Button                   McLaren         1:34.507          20

   2          L.Hamilton              McLaren         1:34.740          26

   3          M.Webber                Red Bull         1:34.856          24

   4          N.Rosberg               Mercedes        1:35.059          18

   5          M.Schumacher        Mercedes        1:35.122          20

   6          K.Kobayashi           Sauber             1:35.199          27

   7          F.Massa                   Ferrari             1:35.283          24

   8          P. di Resta               Force India     1:35.299          18

   9          N.Hulkenberg          Force India     1:35.474          22

   10        P.Maldonado           Williams          1:35.478          24

   11        F.Alonso                  Ferrari             1:35.484          26

   12        S.Perez                    Sauber             1:35.584          24

   13        K.Raikkonen           Lotus              1:35.691          22

   14        R.Grosjean              Lotus              1:35.724          21

   15        D.Ricciardo             Toro Rosso      1:36.123          19

   16        J.E.Vergne               Toro Rosso      1:36.222          25

   17        S.Vettel                    Red Bull         1:36.366          23

   18        V.Bottas                  Williams          1:36.389          24

   19        T.Glock                    Marussia         1:37.716          17

   20        W.Pietrow               Caterham        1:38.295          23

   21        C.Pic                                   Marussia         1:38.616          25

   22        N.Karthikeyan         HRT F1           1:39.043          25

   23        G.van der Garde     Caterham        1:39.374          22

   24        P.de la Rosa             HRT F1           1:39.688          19

Q2
Drugi trening był już dominacją Marka Webbera. Australijczyk o przeszło 0,2 sekundy wyprzedził drugiego Buttona oraz trzeciego Vettela. Podczas tej sesji kierowcy testowali już dwa rodzaje opon. Warto nadmienić, że na ten weekend wyścigowy firma Pirelli dostarczyło mieszankę miękką oraz twardą. Według wyliczeń specjalistów, miękka mieszanka jest szybsza o 1,5 sekundy od mieszanki twardej.

Mark Webber
fot. Pirelli

Za czołową trójką uplasował się Nico Hulkenberg, który od pewnego już czasu wyrasta na nową gwiazdę wyścigów F1. Czołową dziesiątkę uzupełnił Michael Schumacher. Jedna Niemiec zaliczył dziś mały wyjazd poza tor. Schumacher wypadł na zakręcie Spoon i rozbił swojego Mercedesa na bandzie z opon. Podobną przygodę na początku sesji przeżył Paul di Resta, który zaliczył tylko dwa okrążenia instalacyjne. W przypadku Szkota, po jego wypadku sędziowie wywiesili nad torem czerwoną flagę.

Sporo pecha miał również Kimi Raikkonen, który zmuszony był z powodu awarii systemu KERS opuścić znaczną część treningu i spędzić go w garażu. Podczas drugiego treningu za stery Caterhama powrócił Heikki Kovalainen, który pokazał młodemu zastępcy z porannego treningu jak się jeździ.

   1          M.Webber                Red Bull         1:32.493          34

   2          L.Hamilton              McLaren         1:32.707          32

   3          S.Vettel                    Red Bull         1:32.836          37

   4          N.Hulkenberg          Force India     1:32.987          30

   5          F.Alonso                  Ferrari             1:33.093          28

   6          R.Grosjean              Lotus              1:33.107          35

   7          J.Button                   McLaren         1:33.349          22

   8          B.Senna                   Williams          1:33.499          35

   9          F.Massa                   Ferrari             1:33.614          32

   10        M.Schumacher        Mercedes        1:33.750          13

   11        N.Rosberg               Mercedes        1:33.866          19

   12        S.Perez                    Sauber             1:33.903          36

   13        K.Kobayashi           Sauber             1:33.983          33

   14        K.Raikkonen           Lotus              1:34.291          12

   15        P.Maldonado           Williams          1:34.300          33

   16        D.Ricciardo             Toro Rosso      1:34.863          32

   17        J.E.Vergne               Toro Rosso      1:35.080          34

   18        H.Kovalainen          Caterham        1:35.711          41

   19        W.Pietrow               Caterham        1:35.870          37

   20        T.Glock                    Marussia         1:36.194          32

   21        C.Pic                                   Marussia         1:36.636          28

   22        P.de la Rosa             HRT F1           1:37.342          30

   23        N.Karthikeyan         HRT F1           1:37.701          35

   24        P. di Resta               Force India     -:–.—              2

Q3
Obaj kierowcy Red Bull Racing okazali się dziś najszybsi podczas trzeciego treningu przed kwalifikacjami do GP Japonii.

Podobnie jak wczoraj tak i dziś kierowcy nie narzekali na panujące warunki atmosferyczne. Problemem mogła być za to temperatura, która obniżyła się w stosunku do wczorajszej o parę stopni co mogło nieco przeszkadzać w odpowiednim dogrzaniu opon. 

Sporo pecha na torze Suzuka ma zespół Force India. Wczoraj swój bolid rozbił di Resta a dziś pracy swoim mechanikom dostarczył Nico Hulkenberg, który rozbił swój bolid na bandzie na łuku zakrętu zwanego Degner.  Sporo pracy miał za to dziś Kimi Raikkonen, który po wczorajszych problemach z Kersem musiał nadrobić sporo zaległości. 

Sesja zakończyła się zwycięstwem Vettela, za którym uplasował się Mark Webber. Oczywiście jak to bywa koniec stawki należał do 3 najsłabszych teamów. Dość słabo spisał się również Lewis Hamilton. Według wielu dziennikarzy od czasu ogłoszenia decyzji o tym, że Brytyjczyk przechodzi do Mercedesa nie może się on dogadać z mechanikami – jednak team temu zaprzecza.

  1             S.Vettel                             Red Bull               1:32.136               17

  2             M.Webber                       Red Bull               1:32.371               20

  3             F.Massa                             Ferrari                  1:32.824               13

  4             M.Schumacher              Mercedes           1:32.918               23

  5             S.Perez                              Sauber                 1:32.920               19

  6             K.Kobayashi                     Sauber                 1:32.924               15

  7             R.Grosjean                       Lotus                     1:33.008               21

  8             J.Button                            McLaren              1:33.025               16

  9             P. di Resta                        Force India         1:33.094               17

  10           P.Maldonado                  Williams               1:33.160               16

  11           F.Alonso                            Ferrari                  1:33.184               14

  12           K.Raikkonen                    Lotus                     1:33.224               15

  13           L.Hamilton                        McLaren              1:33.589               14

  14           J.E.Vergne                       Toro Rosso         1:33.722               18

  15           N.Rosberg                        Mercedes           1:33.899               23

  16           B.Senna                             Williams               1:33.984               19

  17           D.Ricciardo                       Toro Rosso         1:34.023               19

  18           N.Hulkenberg                 Force India         1:34.369               11

  19           H.Kovalainen                   Caterham           1:35.568               19

  20           W.Pietrow                        Caterham           1:36.355               18

  21           T.Glock                              Marussia             1:36.389               11

  22           C.Pic                                   Marussia             1:36.517               18

  23           N.Karthikeyan                                HRT F1                  1:36.649               12

  24           P.de la Rosa                     HRT F1                  1:36.875               16

Najnowsze

Kaski motocyklowe w stylu retro

Dla wszystkich, którym kaski integralne wydają się zbyt nudne i powszechne, firma Les Ateliers Ruby przygotowała ofertę, która łączy w sobie zarówno modę, jak i bezpieczeństwo. Producent przedstawił model Castel, który ucieszy przede wszystkim wszystkie fanki i fanów motocykli typu Cafe Racer.

Kilka ostatnich lat to bardzo pomyślny czas dla francuskiego producenta kasków Les Ateliers Ruby. Teraz, w piątą rocznicę powstania marki designerzy zaproponowali kolejny,topowy projekt kasków w stylu retro.

fot. materiały prasowe

Podobnie jak poprzednie modele, klasyczny design modelu Castel zawdzięczamy materiałom wykorzystanym podczas produkcji, między innymi włókna karbonowego i tytanowym elementom. We wnętrzu zaś znajdziemy logo firmy w czerwonym kolorze wykonane z miękkiej skóry jagnięcej. Jakkolwiek nie wydawałoby się to modne i luksusowe, kaski te nie otrzymały jednak stosownego certyfikatu bezpieczeństwa wystawiany przez FIA.

fot. materiały prasowe

Mimo tego, nie da się ukryć, że kaski bez wątpienia mają duszę i charakter, czyli coś, czego po części oczekujemy od zakupionych akcesoriów, choćby miały stać jedynie na półce.

Cena kasku to 770 funtów.

Najnowsze

Targi Intermot: nowości Suzuki na 2013 rok

Podczas targów Intermot w Kolonii marka Suzuki zaprezentowała kilka zupełnie nowych odsłon swoich motocykli i skuterów przygotowanych na 2013 rok. Te modele to Hayabusa, Intruder C1500T oraz Burgman 650. Ponadto, Japończycy przedstawili specjalną wersję sportowego motocykla Suzuki GSX-R1000.

Podczas targów INTERMOT w Kolonii, które odbywają się w dniach 2-7 października 2012 r., Suzuki przedstawia nowości motocyklowe na rok 2013. W kolejnym sezonie w gamie modelowej znajdą się nowe wersje skuterów oraz motocykli Suzuki. Podczas targów można także zobaczyć koncepcyjną wersję popularnego turystyka V-Strom o zwiększonej pojemności silnika, która wynosi 1000 cm3. 

Skuter Suzuki – nowy Burgman 650/Executive

Według informacji producenta, jedną z większych zmian to wprowadzenie udoskonaleń w technologii silnika, dzięki którym obniżono spalanie paliwa o 15% względem poprzedniej wersji tego modelu. Burgman 650 standardowo wyposażony jest w czytelny wyświetlacz ze wskaźnikiem jazdy ekologicznej Eco Drive, system ABS, elektrycznie regulowane lusterka i szybę. Wersja Executive ponadto posiada również oparcie dla pasażera, podgrzewane siedzenie oraz manetki.

fot. Suzuki

Intruder C1500T

Silnik o pojemności 1462 cm3 ma zapewnić najwyższą moc i moment obrotowy w klasie cruiserów o pojemności 1000 do 1600 cm3 . W standardowym wyposażeniu znajdziemy kufry boczne, dużą szybę przednią i kanapę.

fot. Suzuki

Suzuki Hayabusa 

Nowa wersje tego sportowego motocykla została wyposażona w system ABS oraz układ hamulcowy Brembo Monoblock, dzięki czemu hamulce mają zyskać wyższą efektywność.

fot. Suzuki

Suzuki GSX-R1000 

Z okazji wyprodukowania milionowego egzemplarza motocykla z serii GSX-R (GSX-R600/750/1000/1100) Suzuki wprowadza limitowaną wersję modeli GSX-R1000 
– GSX-R 1 Million Commemorative Edition. Cechą charakterystyczną motocykla jest malowanie oraz detale takie, jak Czerwona pokrywa przedniego zawieszenia, złote rury zawieszenia i sprężyny tylnego zawieszenia w kolorze czerwonym. Dostępnych jest tylko 1985 modeli GSX-R1000 w tej serii. 

fot. Suzuki

 

 

Najnowsze

Zawodniczki motocyklowe w Action Sports Hall of Fame

Świat sportów ekstremalnych jest bogaty w różne talenty. Każdą wybitną indywidualność corocznie mają możliwość oceny widzowie wydarzenia "Action Sports Hall of Fame". W tym roku wśród zacnego grona nominowanych do nagród w kategorii "Moto" znalazło się również kilka Pań.

Action Sports Hall of Fame to przedsięwzięcie, o którego rezultacie decyduje sama publiczność. To ludzie spośród wielu nazwisk zebranych na stronie internetowej konkursu wybierają swoich ulubieńców w poszczególnych kategoriach: surfing, skating, snowboarding, narciarstwo, moto i rower. Głosowanie kończy się w maju 2013 roku, a oficjalne wyniki zostaną przedstawione w czerwcu.
Co więcej, istnieje możliwość zgłoszenia swojego kandydata drogą mailową. Każdy wniosek zostanie rozpatrzony przez organizatorów.

fot. ashleyfiolek.com

Nie można pominąć faktu, że w gronie nominowanych znalazły się również kobiety. Pierwszą z nich jest Ashley Fiolek, niesłysząca mistrzyni motocrossu. Tuż obok znalazła się też Jolene Van Vugt, motocyklowa Nitro Girl, która jako pierwsza kobieta zrobiła backflip’a (salto do tyłu) na pełnowymiarowym motocyklu crossowym. Poza tym, na liście figurują słynne nazwiska innych Pań związanych z motocrossem, głównie amerykańskim, jak: Tarah Gieger, Livia Lancelot, Mercedes Gonzalez, Mary Perkins, Sara Price, Sara Whitmore Steffi Laier, Sue Fish, czy Doreen Payne. 

Czy nie brakuje jednak na tej liście akcentu polskiego? Jakie motokobiety z naszego kraju powinny, według Was, znaleźć się wśród nominowanych?

Najnowsze

3 Puchar Kobiet Motocaina.pl już 27 października w Warszawie!

Nigdy nie startowałaś w zawodach samochodowych, a chciałyś spróbować? A może jeździłaś już i chętnie zmierzysz się z innymi amatorkami sportu motorowego? Zgłoś się do udziału w rywalizacji przeznaczonej tylko dla pań - Puchar Kobiet Motocaina.pl, która odbędzie się już 27 października 2012 w Warszawie!

Już 27 października kobiecy portal motoryzacyjny Motocaina.pl wspólnie z Automobilklubem Polski organizuje samochodowe zawody dla pań – amatorek; to już trzecia edycja! Podobnie jak w ubiegłych latach rywalizacja odbędzie się na warszawskim Autodromie lotniska Bemowo, gdzie wyznaczonych zostanie kilka odcinków specjalnych. Ich przejechanie w możliwie najkrótszym czasie zagwarantuje pozycje na podium.

Tym razem – aby wyrównać szanse pań, które zgłoszą się po raz pierwszy, przewidujemy odbrębną klasę Amator. Do niej klasyfikujemy osoby nie posiadające licencji sportu motorowego i takie, które nie startowały dotychczas w Pucharze Kobiet Motocaina.pl.

Dołącz do wydarzenia na Facebooku!

 

Zawodniczki pucharu.
fot. Arek Wiącek

Pozostałe panie dzielimy na klasy według pojemności pojazdów, którymi zgłoszą się na zawody. W związku z tym podczas pucharu będziemy mieć doczynienia w sumie z 5 klasami.

Klasa Amator – Panie, które nie uczestniczyły we wcześniejszych edycjach Pucharu Kobiet Motocaina.pl jako kierowca lub uczestniczyły jako pilot oraz nie przynależą do klasy Gość;

Klasa Profesjonalna – Panie, które uczestniczyły we wcześniejszych edycjach Pucharu Kobiet Motocaina.pl jako kierowca oraz nie przynależą do klasy Gość;

Klasa Gość – Panie z licencją sportu samochodowego.

Uczestniczki Pucharu Kobiet Motocaina.pl rywalizują w 3 ww. klasach. Klasa Amator oraz Profesjonalna dodatkowo zostaje podzielona na klasy pod kątem pojemności samochodu:

Klasa I     do 1500 ccm
Klasa II    powyżej 1501 ccm

Dla wszystkich pań, które staną na podium przewidujemy atrakcyjne nagrody. Do wygrania są m.in weekend z Mazdą CX-5, vouchery na szaleństwa z oferty motoprezent.pl, vouchery na jazdy gokartem w F1 Karting, profesjonalna metamorfoza stylizacyjno-fryzjerska, vouchery na zakupy akcesoriów motoryzacyjnych, koszulki rajdowe i wiele innych! Jednak można je będzie zdobyć również w innych kategoriach, nie tylko czasowych. Będziemy oceniać m.in. styl jazdy, czy przygotowanie do zawodów zarówno samochodu jak i zawodniczki.
 

fot. Maciej Niechwiadowicz

Dla lojalnych uczestniczek pucharu mamy dobrą wiadomość – poza OS’ami na Bemowie jedna z prób odbędzie się na lubianym, szybkim torze w Centrum Szkolenia Policji w Legionowie (zawodniczki dostaną roadbook – czyli mapkę dojazdu).

Jak się zgłosić?
Wystarczy wypełnić załączony poniżej formularz zgłoszeniowy i załączyć potwierdzenie przelewu 120 zł wpisowego (nr konta poniżej). Od momentu zgłosenia będziemy sukcesywnie informować zawodniczki o harmonogramie zawodów. Potem wystarczy przyjechać w sobotni poranek 27 października na teren lotniska sprawnym technicznie samochodem, w którym jest opłacone OC i NW. Tylko tyle, aby wystartować w unikatowych w Polsce zmaganiach samochodowych dla kobiet! Termin przyjmowania zgłoszeń upływa z dniem 24/10 (do północy).

Plik zgłoszeniowy należy wysłać jako załącznik mailem na adres puchar@motocaina.pl wraz ze skanem dowodu przelewu wpisowego (120 złotych) na konto Motocaina.pl w VW Bank Direct o numerze 63 2130 0004 2001 0465 3069 0001. W tytule przelewu należy umieścić informację: wpisowe IMIĘ NAZWISKO za udział w PK Motocaina.pl

Gdzie i kiedy?
Puchar Kobiet Motocaina.pl odbędzie się na terenie Automobilklubu Polskiego przy ul. Powstańców Śląskich 127 (płyta lotniska Bemowo, wjazd od ul. Piastów Śląskich). Zawody potrwają od około 8.30 do 16. Około godziny 18.00 planowana jest uroczysta ceremonia wyręczenia pucharów i nagród w siedzibie Automobilklubu Polski przy ul. Pańskiej 85 w Warszawie zakończona poczęstunkiem.

Mapki prób, regulamin oraz harmonogram zawodów kliknij tutaj.

Kontakt:

puchar@motocaina.pl

Katarzyna Frendl
redakcja@motocaina.pl 
602 624 140

Magdalena Wilk
wilk@motocaina.pl 
502 262 964 

Zobacz jak było podczas pierwszego pucharu

Wspierają nas:

  

 

Najnowsze