GP Japonii – Vettel i Webber najszybsi w treningach
Jenson Button z teamu McLaren Mercedes i Mark Webber byli dziś najszybsi podczas dwóch pierwszych sesji treningowych.
Zarówno podczas pierwszego jak i drugiego treningu pogoda sprzyjała kierowcom. Było dość ciepło i słonecznie.
Q1
Podczas pierwszego treningu mogliśmy zauważyć, że team Lotus powrócił do testowania podwójnego systemu DRS. Jak poinformował Team, jeżeli wszystkie wyniki będą pozytywne system zostanie użyty także w wyścigu. Kolejnym teamem, który testował dziś nowe części aerodynamiczne było HRT, które do Japonii przywiozło nową podłogę.
Jenson Button |
fot. Pirelli |
Pierwszy trening został zdobyty przez Jensona Buttona i Lewisa Hamiltona, którzy na mecie treningu wyprzedzili Webbera. Australijczyk wyprzedził natomiast Nico Rosberga, który mając problemy w końcówce treningu zmuszony był zatrzymać swój bolid na torze. Za młodym Niemcem znalazł się Michael Schumacher, który… na wczorajszej konferencji ogłosił – po raz drugi w karierze – iż po tym sezonie wycofuje się z F1, co bardzo zmartwiło wielu kibiców na świecie, bo wielu nadal miało nadzieję, że stary mistrz znajdzie się w stawce na przyszły sezon. Lpierwszą szóstkę zamknął lokalny bohater – Kamui Kobayashi. Słabo w tej sesji wypadli keirowcy Ferrari, ale jak to się mówi „to tylko treningi”. Tradycyjnie koniec stawki uzupełnili kierowcy Marussi, Hrt oraz Caterhama. Natomiast kierowcy Lotusa wylądowali z nową podłogą na piczątku drugiej dziesiątki.
Warto też dodać, że na torze mieliśmy nową twarz wśród obecnej stawki. Za sterami bolidu Caterham zasiadł van der Garde, który uplasował się na przedostatnim miejscu.
1 J.Button McLaren 1:34.507 20
2 L.Hamilton McLaren 1:34.740 26
3 M.Webber Red Bull 1:34.856 24
4 N.Rosberg Mercedes 1:35.059 18
5 M.Schumacher Mercedes 1:35.122 20
6 K.Kobayashi Sauber 1:35.199 27
7 F.Massa Ferrari 1:35.283 24
8 P. di Resta Force India 1:35.299 18
9 N.Hulkenberg Force India 1:35.474 22
10 P.Maldonado Williams 1:35.478 24
11 F.Alonso Ferrari 1:35.484 26
12 S.Perez Sauber 1:35.584 24
13 K.Raikkonen Lotus 1:35.691 22
14 R.Grosjean Lotus 1:35.724 21
15 D.Ricciardo Toro Rosso 1:36.123 19
16 J.E.Vergne Toro Rosso 1:36.222 25
17 S.Vettel Red Bull 1:36.366 23
18 V.Bottas Williams 1:36.389 24
19 T.Glock Marussia 1:37.716 17
20 W.Pietrow Caterham 1:38.295 23
21 C.Pic Marussia 1:38.616 25
22 N.Karthikeyan HRT F1 1:39.043 25
23 G.van der Garde Caterham 1:39.374 22
24 P.de la Rosa HRT F1 1:39.688 19
Q2
Drugi trening był już dominacją Marka Webbera. Australijczyk o przeszło 0,2 sekundy wyprzedził drugiego Buttona oraz trzeciego Vettela. Podczas tej sesji kierowcy testowali już dwa rodzaje opon. Warto nadmienić, że na ten weekend wyścigowy firma Pirelli dostarczyło mieszankę miękką oraz twardą. Według wyliczeń specjalistów, miękka mieszanka jest szybsza o 1,5 sekundy od mieszanki twardej.
Mark Webber |
fot. Pirelli |
Za czołową trójką uplasował się Nico Hulkenberg, który od pewnego już czasu wyrasta na nową gwiazdę wyścigów F1. Czołową dziesiątkę uzupełnił Michael Schumacher. Jedna Niemiec zaliczył dziś mały wyjazd poza tor. Schumacher wypadł na zakręcie Spoon i rozbił swojego Mercedesa na bandzie z opon. Podobną przygodę na początku sesji przeżył Paul di Resta, który zaliczył tylko dwa okrążenia instalacyjne. W przypadku Szkota, po jego wypadku sędziowie wywiesili nad torem czerwoną flagę.
Sporo pecha miał również Kimi Raikkonen, który zmuszony był z powodu awarii systemu KERS opuścić znaczną część treningu i spędzić go w garażu. Podczas drugiego treningu za stery Caterhama powrócił Heikki Kovalainen, który pokazał młodemu zastępcy z porannego treningu jak się jeździ.
1 M.Webber Red Bull 1:32.493 34
2 L.Hamilton McLaren 1:32.707 32
3 S.Vettel Red Bull 1:32.836 37
4 N.Hulkenberg Force India 1:32.987 30
5 F.Alonso Ferrari 1:33.093 28
6 R.Grosjean Lotus 1:33.107 35
7 J.Button McLaren 1:33.349 22
8 B.Senna Williams 1:33.499 35
9 F.Massa Ferrari 1:33.614 32
10 M.Schumacher Mercedes 1:33.750 13
11 N.Rosberg Mercedes 1:33.866 19
12 S.Perez Sauber 1:33.903 36
13 K.Kobayashi Sauber 1:33.983 33
14 K.Raikkonen Lotus 1:34.291 12
15 P.Maldonado Williams 1:34.300 33
16 D.Ricciardo Toro Rosso 1:34.863 32
17 J.E.Vergne Toro Rosso 1:35.080 34
18 H.Kovalainen Caterham 1:35.711 41
19 W.Pietrow Caterham 1:35.870 37
20 T.Glock Marussia 1:36.194 32
21 C.Pic Marussia 1:36.636 28
22 P.de la Rosa HRT F1 1:37.342 30
23 N.Karthikeyan HRT F1 1:37.701 35
24 P. di Resta Force India -:–.— 2
Q3
Obaj kierowcy Red Bull Racing okazali się dziś najszybsi podczas trzeciego treningu przed kwalifikacjami do GP Japonii.
Podobnie jak wczoraj tak i dziś kierowcy nie narzekali na panujące warunki atmosferyczne. Problemem mogła być za to temperatura, która obniżyła się w stosunku do wczorajszej o parę stopni co mogło nieco przeszkadzać w odpowiednim dogrzaniu opon.
Sporo pecha na torze Suzuka ma zespół Force India. Wczoraj swój bolid rozbił di Resta a dziś pracy swoim mechanikom dostarczył Nico Hulkenberg, który rozbił swój bolid na bandzie na łuku zakrętu zwanego Degner. Sporo pracy miał za to dziś Kimi Raikkonen, który po wczorajszych problemach z Kersem musiał nadrobić sporo zaległości.
Sesja zakończyła się zwycięstwem Vettela, za którym uplasował się Mark Webber. Oczywiście jak to bywa koniec stawki należał do 3 najsłabszych teamów. Dość słabo spisał się również Lewis Hamilton. Według wielu dziennikarzy od czasu ogłoszenia decyzji o tym, że Brytyjczyk przechodzi do Mercedesa nie może się on dogadać z mechanikami – jednak team temu zaprzecza.
1 S.Vettel Red Bull 1:32.136 17
2 M.Webber Red Bull 1:32.371 20
3 F.Massa Ferrari 1:32.824 13
4 M.Schumacher Mercedes 1:32.918 23
5 S.Perez Sauber 1:32.920 19
6 K.Kobayashi Sauber 1:32.924 15
7 R.Grosjean Lotus 1:33.008 21
8 J.Button McLaren 1:33.025 16
9 P. di Resta Force India 1:33.094 17
10 P.Maldonado Williams 1:33.160 16
11 F.Alonso Ferrari 1:33.184 14
12 K.Raikkonen Lotus 1:33.224 15
13 L.Hamilton McLaren 1:33.589 14
14 J.E.Vergne Toro Rosso 1:33.722 18
15 N.Rosberg Mercedes 1:33.899 23
16 B.Senna Williams 1:33.984 19
17 D.Ricciardo Toro Rosso 1:34.023 19
18 N.Hulkenberg Force India 1:34.369 11
19 H.Kovalainen Caterham 1:35.568 19
20 W.Pietrow Caterham 1:36.355 18
21 T.Glock Marussia 1:36.389 11
22 C.Pic Marussia 1:36.517 18
23 N.Karthikeyan HRT F1 1:36.649 12
24 P.de la Rosa HRT F1 1:36.875 16
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: