GP Chin 2013 – treningi
Nico Rosberg okazał się najszybszy podczas pierwszego, a Felipe Massa podczas drugiego treningu na torze w Szanghaju.
Trening I
Jak to zwykle bywa na chińskim torze, warunki nie były zbyt łaskawe dla kierowców. Kurz oraz duża ilość pyłu spowodowały, że w początkowych minutach trwania treningu kierowcy mieli spore kłopoty z przyczepnością. Dopisywała za to pogoda.
Oczywiście, jak to już bywa i piszemy o tym aż do znudzenia, pierwsze 30 minut treningu przebiegło na wyczekiwaniu oraz kółkach instalacyjnych. Jako pierwszy w tabeli z czasami po 35 minutach znalazł się Jenson Button. Wyjazd Brytyjczyka zapoczątkował lawinę przejazdów. Jak się można byłospodziewać, większość zespołów przywiozła ze sobą cały arsenał nowych lub ulepszonych części aerodynamicznych, które testowano.
Poprawiające się warunki, zarówno atmosferyczne, jak i te na torze, spowodowały spore przetasowania w tabeli. Ostatecznie na czele uplasował się Nico Rosberg, a tuż za nim Lewis Hamilton. Trójkę uzupełnił Mark Webber, który od czwartku wzbudza spore zainteresowanie mediów, ze względu na… nową fryzurę.
1 N.Rosberg Mercedes 1:36.717 21
2 L.Hamilton Mercedes 1:37.171 20
3 M.Webber Red Bull 1:37.658 21
4 S.Vettel Red Bull 1:37.942 20
5 F.Alonso Ferrari 1:37.965 17
6 J.Button McLaren 1:38.069 24
7 F.Massa Ferrari 1:38.095 14
8 A.Sutil Force India 1:38.125 21
9 R.Grosjean Lotus 1:38.398 17
10 P. di Resta Force India 1:38.561 15
11 K.Raikkonen Lotus 1:38:790 16
12 J.E.Vergne Toro Rosso 1:39.057 19
13 P.Maldonado Williams 1:39.158 22
14 N.Hulkenberg Sauber 1:39.180 21
15 D.Ricciardo Toro Rosso 1:39.336 19
16 S.Perez McLaren 1:39.360 20
17 V.Bottas Williams 1:39.392 21
18 E.Gutierrez Sauber 1:40.032 22
19 J.Bianchi Marussia 1:41.966 16
20 M.Chilton Marussia 1:42.056 18
21 G.van der Garde Caterham 1:42.083 21
22 M.Qing Hua Caterham 1:43.545 20
Felipe Massa dyktował tempo podczas drugiego treningu |
![]() |
fot. Pirelli |
Trening II
Druga sesja przebiegła pod dyktando Felipe Massy, który wyprzedził Raikkonena i Alonso. Nico Rosberg zajął czwarte miejsce.
Pierwsze wyjazdy rozpoczęły się znacznie wcześniej, niż miało to miejsce podczas pierwszego treningu. Po około 20 minutach od rozpoczęcia treningu na torze pojawił się Mark Webber, który jako pierwszy wyjechał na miękkiej mieszance opon. Mimo iż Australijczyk wskoczył na pierwsze miejsce w tabeli, praktycznie całą sesję zdominował Felipe Massa z ekipy Ferrari.
Brazylijczyk imponował zwłaszcza podczas długich przejazdów z wykorzystaniem pośredniej mieszanki. Tempo, jakie zaprezentował, może budzić podziw, ponieważ wielu kierowców narzekało na ziarnienie opon. Spore przygody spotkały Adriana Sutila, który zaliczył obrót w ósmym zakręcie. Niemcowi udało się wyhamować na asfaltowym poboczu, co nie udało się jednak Perezowi. Meksykanin przejechał przez pułapkę żwirową i uderzył przodem swojego McLarena w bandę. Przygody nie omijały również Buttona, który niszcząc przednią lewą oponę na dohamowaniu jednego z zakrętów miał problemy z przyczepnością.
1 F.Massa Ferrari 1:35.340 32
2 K.Raikkonen Lotus 1:35.492 32
3 F.Alonso Ferrari 1:35.755 30
4 N.Rosberg Mercedes 1:35.819 35
5 M.Webber Red Bull 1:36.092 31
6 J.Button McLaren 1:36.432 29
7 L.Hamilton Mercedes 1:36.496 39
8 A.Sutil Force India 1:36.514 32
9 P. di Resta Force India 1:36.595 33
10 S.Vettel Red Bull 1:36.791 27
11 S.Perez McLaren 1:36.940 16
12 R.Grosjean Lotus 1:36.963 31
13 E.Gutierrez Sauber 1:37.103 22
14 D.Ricciardo Toro Rosso 1:37.206 39
15 J.E.Vergne Toro Rosso 1:38.127 34
16 V.Bottas Williams 1:38.185 18
17 N.Hulkenberg Sauber 1:38.211 32
18 P.Maldonado Williams 1:38.276 34
19 J.Bianchi Marussia 1:38.725 29
20 G.van der Garde Caterham 1:39.271 21
21 C.Pic Caterham 1:39.814 27
22 M.Chilton Marussia 1:43.227 5
Najnowsze
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Oto przegląd modeli Ford Pro - od kompaktowego Couriera po pełnowymiarowego Transita. Sprawdź, jakie zabudowy są dostępne, porównaj ładowność, zasięg i funkcjonalność, i dowiedz się, który wariant najlepiej odpowiada potrzebom Twojego biznesu. -
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
-
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Zostaw komentarz: