GP Chin 2013: Hamilton na pole position
Odkąd Lewis Hamilton przeniósł się do Mercedesa, wiedzie mu się jakby gorzej. To jego pierwsze pole position w tym sezonie.
Początek sesji kwalifikacyjnej upłynął w duchu debiutantek na balu – nikt się nie kwapił do wyjazdu na tor. Pierwszym, który zdecydował się wypróbować miękkie opony na rozgrzanej nawierzchni, był Jules Bianchi (Marussia).
Alonso jak zwykle przystojny, Hamilton jak zwykle uśmiechnięty, Kimi jak zwykle zasępiony |
![]() |
fot. Pirelli
|
Q1 należało całkowicie do Mercedesa. Lewis Hamilton i Nico Rosberg wykręcili najlepsze czasy (odpowiednio 1:35.793 i 1:35.959). Nadal pecha ma Mark Webber. Nieciekawe nastroje w ekipie Red Bulla zmusiły go ostatnio do wyjazdu wypoczynkowego dla „podreperowania nerwów”, a tu kolejny stres. Podczas Q2 jego bolid odmówił współpracy. Co gorsza, kontrola wykazała, że w zbiorniku znajduje się za mało paliwa i Webber za karę trafił na koniec stawki. Do finału czasówki fuksem awansował natomiast Daniel Ricciardo z Toro Rosso. Najlepszy natomiast znowu był Hamilton, przed Alonso i Vettelem. Ostatnimi czasy Vettel idzie jak burza, najwyraźniej los uznał, że czas mu trochę przytrzeć nosa. Niemiec, który jako jeden z nielicznych wyjechał do Q3 na pośredniej mieszance, popełnił błąd i nie zaliczył kółka pomiarowego. Ostatecznie do wyścigu o GP Chin wystartuje z dziewiątej pozycji. Lewis Hamilton natomiast ma powody do radości – zdobył pierwsze pole position od czasu, gdy dołączył do ekipy Mercedesa. Na drugiej pozycji uplasował się Kimi Raikkonen, a na trzeciej – Fernando Alonso.
Wyniki kwalifikacji do GP Chin
Lp. |
Imię i nazwisko |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
1 |
L. Hamilton |
Mercedes GP |
1:35.793 |
1:35.078 |
1:34.484 |
2 |
K. Raikkonen |
Lotus |
1:37.046 |
1:35.659 |
1:34.761 |
3 |
F. Alonso |
Ferrari |
1:36.253 |
1:35.149 |
1:34.788 |
4 |
N. Rosberg |
Mercedes GP |
1:35.959 |
1:35.537 |
1:34.861 |
5 |
F. Massa |
Ferrari |
1:35.972 |
1:35.403 |
1:34.933 |
6 |
R. Grosjean |
Lotus |
1:36.929 |
1:36.065 |
1:35.364 |
7 |
D. Ricciardo |
Toro Rosso |
1:36.993 |
1:36.258 |
1:35.998 |
8 |
J. Button |
McLaren |
1:36.667 |
1:35.784 |
2:05.673 |
9 |
S. Vettel |
Red Bull |
1:36.537 |
1:35.343 |
– |
10 |
N. Hulkenberg |
Sauber |
1:36.985 |
1:36.261 |
– |
11 |
P. di Resta |
Force India |
1:37.478 |
1:36.287 |
|
12 |
S. Perez |
McLaren |
1:36.952 |
1:36.314 |
|
13 |
A. Sutil |
Force India |
1:37.349 |
1:36.405 |
|
14 |
M. Webber |
Red Bull |
1:36.148 |
1:36.679 |
|
15 |
P. Maldonado |
Williams F1 |
1:37.281 |
1:37.139 |
|
16 |
J. Vergne |
Toro Rosso |
1:37.508 |
1:37.199 |
|
17 |
V. Bottas |
Williams F1 |
1:37.769 |
|
|
18 |
E. Gutierrez |
Sauber |
1:37.990 |
|
|
19 |
J. Bianchi |
Marussia |
1:38.780 |
|
|
20 |
M. Chilton |
Marussia |
1:39.537 |
|
|
21 |
C. Pic |
Caterham |
1:39.614 |
|
|
22 |
G. van der Garde |
Caterham |
1:39.660 |
|
|
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: