GP Chin 2013: Hamilton na pole position
Odkąd Lewis Hamilton przeniósł się do Mercedesa, wiedzie mu się jakby gorzej. To jego pierwsze pole position w tym sezonie.
Początek sesji kwalifikacyjnej upłynął w duchu debiutantek na balu – nikt się nie kwapił do wyjazdu na tor. Pierwszym, który zdecydował się wypróbować miękkie opony na rozgrzanej nawierzchni, był Jules Bianchi (Marussia).
Alonso jak zwykle przystojny, Hamilton jak zwykle uśmiechnięty, Kimi jak zwykle zasępiony |
![]() |
fot. Pirelli
|
Q1 należało całkowicie do Mercedesa. Lewis Hamilton i Nico Rosberg wykręcili najlepsze czasy (odpowiednio 1:35.793 i 1:35.959). Nadal pecha ma Mark Webber. Nieciekawe nastroje w ekipie Red Bulla zmusiły go ostatnio do wyjazdu wypoczynkowego dla „podreperowania nerwów”, a tu kolejny stres. Podczas Q2 jego bolid odmówił współpracy. Co gorsza, kontrola wykazała, że w zbiorniku znajduje się za mało paliwa i Webber za karę trafił na koniec stawki. Do finału czasówki fuksem awansował natomiast Daniel Ricciardo z Toro Rosso. Najlepszy natomiast znowu był Hamilton, przed Alonso i Vettelem. Ostatnimi czasy Vettel idzie jak burza, najwyraźniej los uznał, że czas mu trochę przytrzeć nosa. Niemiec, który jako jeden z nielicznych wyjechał do Q3 na pośredniej mieszance, popełnił błąd i nie zaliczył kółka pomiarowego. Ostatecznie do wyścigu o GP Chin wystartuje z dziewiątej pozycji. Lewis Hamilton natomiast ma powody do radości – zdobył pierwsze pole position od czasu, gdy dołączył do ekipy Mercedesa. Na drugiej pozycji uplasował się Kimi Raikkonen, a na trzeciej – Fernando Alonso.
Wyniki kwalifikacji do GP Chin
Lp. |
Imię i nazwisko |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
1 |
L. Hamilton |
Mercedes GP |
1:35.793 |
1:35.078 |
1:34.484 |
2 |
K. Raikkonen |
Lotus |
1:37.046 |
1:35.659 |
1:34.761 |
3 |
F. Alonso |
Ferrari |
1:36.253 |
1:35.149 |
1:34.788 |
4 |
N. Rosberg |
Mercedes GP |
1:35.959 |
1:35.537 |
1:34.861 |
5 |
F. Massa |
Ferrari |
1:35.972 |
1:35.403 |
1:34.933 |
6 |
R. Grosjean |
Lotus |
1:36.929 |
1:36.065 |
1:35.364 |
7 |
D. Ricciardo |
Toro Rosso |
1:36.993 |
1:36.258 |
1:35.998 |
8 |
J. Button |
McLaren |
1:36.667 |
1:35.784 |
2:05.673 |
9 |
S. Vettel |
Red Bull |
1:36.537 |
1:35.343 |
– |
10 |
N. Hulkenberg |
Sauber |
1:36.985 |
1:36.261 |
– |
11 |
P. di Resta |
Force India |
1:37.478 |
1:36.287 |
|
12 |
S. Perez |
McLaren |
1:36.952 |
1:36.314 |
|
13 |
A. Sutil |
Force India |
1:37.349 |
1:36.405 |
|
14 |
M. Webber |
Red Bull |
1:36.148 |
1:36.679 |
|
15 |
P. Maldonado |
Williams F1 |
1:37.281 |
1:37.139 |
|
16 |
J. Vergne |
Toro Rosso |
1:37.508 |
1:37.199 |
|
17 |
V. Bottas |
Williams F1 |
1:37.769 |
|
|
18 |
E. Gutierrez |
Sauber |
1:37.990 |
|
|
19 |
J. Bianchi |
Marussia |
1:38.780 |
|
|
20 |
M. Chilton |
Marussia |
1:39.537 |
|
|
21 |
C. Pic |
Caterham |
1:39.614 |
|
|
22 |
G. van der Garde |
Caterham |
1:39.660 |
|
|
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: