GP Chin 2013: Hamilton na pole position
Odkąd Lewis Hamilton przeniósł się do Mercedesa, wiedzie mu się jakby gorzej. To jego pierwsze pole position w tym sezonie.
Początek sesji kwalifikacyjnej upłynął w duchu debiutantek na balu – nikt się nie kwapił do wyjazdu na tor. Pierwszym, który zdecydował się wypróbować miękkie opony na rozgrzanej nawierzchni, był Jules Bianchi (Marussia).
| Alonso jak zwykle przystojny, Hamilton jak zwykle uśmiechnięty, Kimi jak zwykle zasępiony |
![]() |
|
fot. Pirelli
|
Q1 należało całkowicie do Mercedesa. Lewis Hamilton i Nico Rosberg wykręcili najlepsze czasy (odpowiednio 1:35.793 i 1:35.959). Nadal pecha ma Mark Webber. Nieciekawe nastroje w ekipie Red Bulla zmusiły go ostatnio do wyjazdu wypoczynkowego dla „podreperowania nerwów”, a tu kolejny stres. Podczas Q2 jego bolid odmówił współpracy. Co gorsza, kontrola wykazała, że w zbiorniku znajduje się za mało paliwa i Webber za karę trafił na koniec stawki. Do finału czasówki fuksem awansował natomiast Daniel Ricciardo z Toro Rosso. Najlepszy natomiast znowu był Hamilton, przed Alonso i Vettelem. Ostatnimi czasy Vettel idzie jak burza, najwyraźniej los uznał, że czas mu trochę przytrzeć nosa. Niemiec, który jako jeden z nielicznych wyjechał do Q3 na pośredniej mieszance, popełnił błąd i nie zaliczył kółka pomiarowego. Ostatecznie do wyścigu o GP Chin wystartuje z dziewiątej pozycji. Lewis Hamilton natomiast ma powody do radości – zdobył pierwsze pole position od czasu, gdy dołączył do ekipy Mercedesa. Na drugiej pozycji uplasował się Kimi Raikkonen, a na trzeciej – Fernando Alonso.
Wyniki kwalifikacji do GP Chin
|
Lp. |
Imię i nazwisko |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
|
1 |
L. Hamilton |
Mercedes GP |
1:35.793 |
1:35.078 |
1:34.484 |
|
2 |
K. Raikkonen |
Lotus |
1:37.046 |
1:35.659 |
1:34.761 |
|
3 |
F. Alonso |
Ferrari |
1:36.253 |
1:35.149 |
1:34.788 |
|
4 |
N. Rosberg |
Mercedes GP |
1:35.959 |
1:35.537 |
1:34.861 |
|
5 |
F. Massa |
Ferrari |
1:35.972 |
1:35.403 |
1:34.933 |
|
6 |
R. Grosjean |
Lotus |
1:36.929 |
1:36.065 |
1:35.364 |
|
7 |
D. Ricciardo |
Toro Rosso |
1:36.993 |
1:36.258 |
1:35.998 |
|
8 |
J. Button |
McLaren |
1:36.667 |
1:35.784 |
2:05.673 |
|
9 |
S. Vettel |
Red Bull |
1:36.537 |
1:35.343 |
– |
|
10 |
N. Hulkenberg |
Sauber |
1:36.985 |
1:36.261 |
– |
|
11 |
P. di Resta |
Force India |
1:37.478 |
1:36.287 |
|
|
12 |
S. Perez |
McLaren |
1:36.952 |
1:36.314 |
|
|
13 |
A. Sutil |
Force India |
1:37.349 |
1:36.405 |
|
|
14 |
M. Webber |
Red Bull |
1:36.148 |
1:36.679 |
|
|
15 |
P. Maldonado |
Williams F1 |
1:37.281 |
1:37.139 |
|
|
16 |
J. Vergne |
Toro Rosso |
1:37.508 |
1:37.199 |
|
|
17 |
V. Bottas |
Williams F1 |
1:37.769 |
|
|
|
18 |
E. Gutierrez |
Sauber |
1:37.990 |
|
|
|
19 |
J. Bianchi |
Marussia |
1:38.780 |
|
|
|
20 |
M. Chilton |
Marussia |
1:39.537 |
|
|
|
21 |
C. Pic |
Caterham |
1:39.614 |
|
|
|
22 |
G. van der Garde |
Caterham |
1:39.660 |
|
|
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.

Zostaw komentarz: