Gosia Rdest ponownie wystartuje na Oschersleben

23 kierowców spotka się w najbliższy weekend na torze w Oschesleben aby stanąć do rywalizacji podczas czwartej rundy Audi Sport TT Cup. Będzie to już drugi w tym sezonie występ Gosi Rdest na niemieckim torze zlokalizowanym pod Magdeburgiem.

Debiutujący monomarkowy puchar Audi TT wkroczył za półmetek rywalizacji. Po wakacyjnej przerwie od ścigania zawodnicy spotkają się jeszcze trzy razy. Dotąd rywalizacja w pucharze przebiegała niezwykle ekscytująco. Spośród 18 stałych kierowców aż 1/3 stała na najwyższym stopniu podium, a w każdym z sześciu już rozegranych wyścigów triumfował inny zawodnik. W pucharowej TT-ce coraz pewniej czuje się też Gosia Rdest – jedna z dwóch kobiet w stawce. Z wyścigu na wyścig jest to coraz bardziej widoczne w międzyczasach oraz zajmowanych miejscach. Polka już drugi raz w tym roku zawita na Motorsport Arenę Oschersleben, na niemieckim torze startowała się już podczas kwietniowej rundy Volkswagen Golf Cup.

Gosia Rdest: To ogromny plus, że będę ścigać się na znanym mi już obiekcie. Inaugurowaliśmy tutaj tegoroczny Volkswagen Golf Cup, jeździłam na nim również w ubiegłym roku, ale mimo wszystko innym samochodem o odmiennej charakterystyce i mniejszej mocy. Od czwartku będziemy intensywnie pracować z inżynierem na torze. Oschersleben to specyficzny obiekt. Nie jest może długi, ale ma kilka ciekawych punktów. Na pierwszym zakręcie na przykład można sporo zyskać, można też sporo stracić. Jest też kilka newralgicznych miejsc na których można przeprowadzać ataki. Powrót za kierownicę pucharowej TT-tki po prawie miesięcznej przerwie na pewno przyniesie sporo radości.

Mazda wprowadza części zamienne do renowacji roadstera MX-5

Organizatorzy Audi Sport TT Cup przykładają szczególną wagę do oprawy zawodów. Zawody towarzyszą niemieckiej serii DTM, która jest gwarantem wielotysięcznej publiki na torze. Wszystkie zawody można oglądać na żywo za pośrednictwem internetu. Weekend w wykonaniu zawodników Audi Sport TT Cup rozpocznie się w piątek o 12:50 sesją treningową. Kwalifikacje zaplanowano na sobotę na 10:15. Wyścigi będzie można śledzić na żywo i w internecie w sobotę o 16:55 i niedzielę o 12:20.

W sezonie 2015 zostaną rozegrane następujące rundy Audi Sport TT Cup:

12–13 września: Oschersleben

26–27 września: Nürburgring

17–18 października : Hockenheim

Najnowsze

Jak w przyszłości znajdziemy idealne miejsce parkingowe?

Znalezienie wolnego i dopasowanego do wielkości pojazdu miejsca parkingowego to wyzwanie dla wielu kierowców. Dla przykładu w Niemczech średni czas poszukiwania odpowiedniego wolnego miejsca parkingowego wynosi dziesięć minut.

Według sondażu przeprowadzonego przez europejskiego lidera w dziedzinie zarządzania parkingami, aby znaleźć odpowiednie miejsce parkingowe trzeba przejechać średnio 4,5 kilometra, co kosztuje 1,35 euro. Dzięki opracowanemu przez Boscha systemowi aktywnego zarządzania parkingiem, kierowcy mogą znaleźć idealne miejsce parkingowe bez straty czasu i skorzystać z aplikacji w smartfonie, aby poprowadzić auto do miejsca postojowego, co pozwala zaoszczędzić czas, pieniądze i jest korzystne dla środowiska.

Kluczem do aktywnego zarządzania parkingiem jest wykrywanie dostępnych miejsc postojowych. Opracowano więc specjalny czujnik wykrywający wolne miesjce postojowe, którego średnica jest zbliżona do średnicy płyty CD, a wysokość wynosi zaledwie trzy centymetry. Czujniki montuje się na przykład na parkingach ulicznych i wielopoziomowych i są one zamieszczone w asfalcie lub bezpośrednio na nim, w zależności od potrzeb. Cechą szczególną tego rozwiązania jest to, że czujniki wykrywające to czy dane miejsce postojwe jest zajęte czy nie, działają bezprzewodowo i są zasilane z baterii, co eliminuje konieczność układania kabli. Okres żywotności baterii wynosi do siedmiu lat. Dzięki wytrzymałej obudowie z tworzywa sztucznego czujniki są odporne na zróżnicowane warunki atmosferyczne, a ponadto wytrzymują zwiększone obciążenie pod naporem samochodów ciężarowych lub pługów śnieżnych. We wnętrzu obudowy Bosch instaluje dwa różne czujniki, które wzajemnie potwierdzają zebrane informacje. Zaletą tego rozwiązania jest odporność na zakłócenia i pewniejsze rozpoznawanie czy dane miejsce jest wolne czy nie.

Czujnik sprawdza w regularnych odstępach czasu, czy miejsce parkingowe jest wolne lub zajęte. Korzystając z bramki sieciowej (ang. gateway), podobnie jak w przypadku routera internetowego, czujnik bezpiecznie przesyła zaszyfrowane informacje do serwera, na którym zostaje utworzona w czasie rzeczywistym mapa ze wszystkimi wolnymi i zajętymi miejscami. Mapa jest dostępna w aplikacji lub online. Dla każdego miejsca są dostępne dodatkowo metainformacje, na przykład czy jest to miejsce przeznaczone dla rodzin, kobiet, lub osób niepełnosprawnych, jakie są koszty parkowania, czy jest stacja ładowania pojazdów elektrycznych. Możliwe są również inne usługi, na przykład funkcja płatności. Korzystając z aplikacji kierowcy mogą bezgotówkowo płacić za parkowanie.

Aktywne zarządzanie parkingiem jest doskonałym przykładem na to, w jaki sposób kształtuje się cyberprzestrzeń. Jednak usługa jest przeznaczona nie tylko dla kierowców, ale także dla operatorów parkingów. Kluczem do tego jest inteligentna analiza danych. Portal sieciowy zapewnia operatorom parkingu podgląd miejsc postojowych i określenie tego jak często i na jak długo były one zajmowane przez pojazdy. Inżynierowie Boscha opracowują również prognozy parkingowe na podstawie wcześniej zebranych danych. W przyszłości może to wyeliminować wyścig do miejsc postojowych, który towrzyszy imprezom masowym.

W niedalekiej przyszłości kierowcy będą po prostu zostawiać swoje pojazdy przy wjeździe na parking. Następnie za pomocą aplikacji w smartfonie przekażą informację do samochodu, aby ten sam odnalazł wolne miejsce parkingowe. W ten sam sposób samochód będzie przywoływany z powrotem (ang. Automated Valet Parking). Aby skorzystać z tej usługi, samodzielnie poruszające się pojazdy będą potrzebowały rzetelnych informacji na temat wolnych miejsc.

Najnowsze

Honda Civic z myślą o rowerzystach

Przewożenie jednośladów w samochodzie nie jest łatwą sprawą, jeżeli nie dysponujemy bagażnikiem dachowym oraz specjalnym uchwytem. Naprzeciw takim wymaganiom wychodzi jednak Honda ze swoim nowym konceptem.

Targi we Frankfurcie ruszają już za kilka dni, a tam pojawi się nowy koncept Hondy o nazwie Civic Tourer Active Life. Jak sama nazwa wskazuje jest to projekt skierowany do osób aktywnych. 

Maksymalna pojemność bagażnika w tym modelu to 1668 litrów (aż po linię dachu), przy złożonych tylnych oparciach. Pozwoli to na zamontowanie dwóch rowerów do specjalnych uchwytów. W środku znajdziemy także skrzynkę z narzędziami, schowki na sprzęt, miejsce na bidony oraz zbiornik na wodę. W zestawie jest także pompka oraz dodatkowe oświetlenie, gdy będziemy montować rowery wieczorem.

Gdyby miejsca jednak zabrakło, to na dachu pojawił się jeszcze opływowy box, do którego zmieścimy trochę rzeczy. Z zewnątrz auto prezentuje się bardzo dynamicznie. Japoński producent chciał udowodnić, że sportowy styl oraz duża przestrzeń mogą iść w parze. 

Pod maską koncepcyjnej wersji pracuje silnik 1.6 DTEC o mocy 120 KM oraz 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Producent podaje, że średnie spalanie tego modelu wynosi 3,8 l/100 km. 

Na razie nie wiemy, czy Honda zdecyduje się na produkcję tego modelu. Premiera odbędzie się 15 września we Frankfurcie.

Najnowsze

Lexus odpala klub na Manhattanie

Jeszcze jesienią tego roku w jednej z najmodniejszych dzielnic Manhattanu (Meatpacking District) zostanie uruchomiony lokal Intersect by Lexus. Na świecie powstaną tylko trzy takie miejsca.

Pierwszy projekt Intersect by Lexus powstał dwa lata temu w Tokio. Japoński producent chciał zaprosić zarówno odwiedzających miasto, jak i członków miejscowej społeczności do świata Lexusa i podzielić się z nimi klimatem. Szef koncernu nazywał Intersect „sekretną enklawą, w której można się cieszyć życiem”.

Nowojorski lokal powstaje w trzykondygnacyjnym budynku przy 412 West 14 Street. Ma on nawiązywać stylizacją do pierwszego Intersect w Tokio. Projektantem obu wnętrz jest renomowany architekt Masamichi Katayama ze studia Wonderwall, który połączył eleggancję z techniką motoryzacyjną. Klimat lokalu stworzą nie tylko starannie dobrane menu czy oprawa dźwiękowa, ale także specjalnie stworzone aromaty.

Intersect nie ma nic wspólnego z salonem samochodowym. Jest to miejsce, gdzie pod jednym dachem znajduje się galeria sztuki, klimatyczna kawiarnia, bistro oraz butik z ekskluzywnymi przedmiotami firmowanymi logo Lexus. W osobnym pomieszczeniu znajdują się koncepcyjne modele Lexusa.

Oprócz Tokio i Nowego Jorku trzecią lokalizacją Intersect ma być Dubaj.

Najnowsze

Kobiety kochają Mustanga!

Duży silnik pod maską, muskularne kształty i napęd na tył. Oto cechy najnowszego Mustanga, który jak się okazuje, zdobył spore uznanie wśród żeńskiej części klienteli.

Ford Mustang po pięćdziesięciu latach od narodzin pojawił się w końcu oficjalnie na Starym Kontynencie. Samochód cieszy się sporym zainteresowaniem, a jak donoszą najnowsze raporty, również wśród kobiet!

Zagraniczne źródła donoszą, że 36 procent kobiet kupujących model w tym segmencie wybiera Mustanga. Najpopularniejszą wersją silnikową jest jednak mniejszy, ale doładowany silnik EcoBoost. Kobiety częściej wybierają też wersję kabrio.

Mustang ogólnie cieszy się sporą popularnością. Nawet włodarze amerykańskiej marki nie spodziewali się takiego sukcesu, odkąd auto trafiło na światowe rynki. Najwięcej zamówień na samochód pojawiło się z Australii i Nowej Zelandii, Wielkiej Brytanii oraz Chin. W wielu krajach listy chętnych zapełniły się w ciągu kilku minut. W porównaniu z tym samym okresem w zeszłym roku sprzedaż Mustanga wzrosła o 56 procent. 

Najnowsze