
Gosia Rdest na mecie drugiej rundy International Endurance Series
W sobotę zakończyła się rywalizacja w 12-godzinnym wyścigu na Autodromie Mugello w Toskanii zaliczana do International Endurance Series. Gosia Rdest, wraz z ekipą R8 Motorsport, wywalczyła 6 miejsce w klasie A3T i 37 w klasyfikacji generalnej.
Rywalizacja w Hankook 12H Italy – Mugello rozpoczęła się w piątek o godzinie 14:00. Golf GTI wystawiany przez Volkswagen Racing Polska wystartował z szóstej pozycji w swojej klasie. Wyścig rozpoczął się zmianą Adama Gładysza, następnie za kierownicą zasiadł Dominik Kotarba-Majkutewicz, piątkowe ściganie trwające łącznie cztery godziny zakończyła Gosia Rdest. Podczas zmiany Dominika Kotarby w Golfa GTI uderzył samochód rywali rozbijając prawe drzwi i wykrzywiając wahacz. Naprawa usterki trwała 20 minut i w efekcie uniemożliwiła walkę o podium w klasie. Piątkową rywalizację zespół ukończył ostatecznie na siódmym miejscu, W sobotę zawodnicy mieli do przejechania łącznie 8 godzin wyścigu. Zespół R8 Motorsport przystąpił do ataku i przez pewien czas utrzymywał się na piątej pozycji w klasie. Ostatecznie polski team zakończył rywalizację na szóstej pozycji.

– Wyścigi długodystansowe to ten rodzaj zawodów, które dopiero poznaję, jednak już budzą u mnie szczególny rodzaj emocji. To prawdziwa szkoła przetrwania, świetny sprawdzian przygotowania fizycznego, umiejętności skupienia uwagi na jeździe po torze, umiejętności pracy w zespole, pracy za kierownicą samochodu wyścigowego w warunkach dalekich od komfortowych, często na dużym zmęczeniu. Jestem bardzo zadowolona z występu na Mugello, uważam że wykonaliśmy świetną pracę zespołową, Golf spisywał się bez zarzutu. Szkoda, że nie wszystkie wydarzenia tym razem działały na naszą korzyść, niestety kraksa spowodowana przez jednego z rywali skutecznie wyeliminowała nas z walki o podium. Niestety, taki jest sport. Z Włoch wyjeżdżam z cennymi kilometrami zrobionymi za kierownicą Golfa, które mam nadzieję, zaowocują podczas tegorocznych zawodów Volkswagen Golf Cup – powiedziała Gosia Rdest.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: