Katarzyna Frendl

Gosia Rdest na mecie drugiej rundy International Endurance Series

W sobotę zakończyła się rywalizacja w 12-godzinnym wyścigu na Autodromie Mugello w Toskanii zaliczana do International Endurance Series. Gosia Rdest, wraz z ekipą R8 Motorsport, wywalczyła 6 miejsce w klasie A3T i 37 w klasyfikacji generalnej.

Rywalizacja w Hankook 12H Italy – Mugello rozpoczęła się w piątek o godzinie 14:00. Golf GTI wystawiany przez Volkswagen Racing Polska wystartował z szóstej pozycji w swojej klasie. Wyścig rozpoczął się zmianą Adama Gładysza, następnie za kierownicą zasiadł Dominik Kotarba-Majkutewicz, piątkowe ściganie trwające łącznie cztery godziny zakończyła Gosia Rdest. Podczas zmiany Dominika Kotarby w Golfa GTI uderzył samochód rywali rozbijając prawe drzwi i wykrzywiając wahacz. Naprawa usterki trwała 20 minut i w efekcie uniemożliwiła walkę o podium w klasie. Piątkową rywalizację zespół ukończył ostatecznie na siódmym miejscu, W sobotę zawodnicy mieli do przejechania łącznie 8 godzin wyścigu. Zespół R8 Motorsport przystąpił do ataku i przez pewien czas utrzymywał się na piątej pozycji w klasie. Ostatecznie polski team zakończył rywalizację na szóstej pozycji.

– Wyścigi długodystansowe to ten rodzaj zawodów, które dopiero poznaję, jednak już budzą u mnie szczególny rodzaj emocji. To prawdziwa szkoła przetrwania, świetny sprawdzian przygotowania fizycznego, umiejętności skupienia uwagi na jeździe po torze, umiejętności pracy w zespole, pracy za kierownicą samochodu wyścigowego w warunkach dalekich od komfortowych, często na dużym zmęczeniu. Jestem bardzo zadowolona z występu na Mugello, uważam że wykonaliśmy świetną pracę zespołową, Golf spisywał się bez zarzutu. Szkoda, że nie wszystkie wydarzenia tym razem działały na naszą korzyść, niestety kraksa spowodowana przez jednego z rywali skutecznie wyeliminowała nas z walki o podium. Niestety, taki jest sport. Z Włoch wyjeżdżam z cennymi kilometrami zrobionymi za kierownicą Golfa, które mam nadzieję, zaowocują podczas tegorocznych zawodów Volkswagen Golf Cup – powiedziała Gosia Rdest.

Najnowsze

Daewoo Lanos powstrzymał wóz bojowy – film

Tak kończy się brawurowa jazda sprzętem wojskowym.

Nie mamy pojęcia, jakie procedury powinny obowiązywać podczas prowadzenia bojowego wozu piechoty, ale z pewnością powinien dominować zdrowy rozsądek. 

Na punkcie kontrolnym pomiędzy Artemiwskiem, a Łogwinowem doszło do kuriozalnej sytuacji. Rozpędzony wóz piechoty, załadowany żołnierzami, został „pokonany” przez kierowcę Lanosa, który na czas nie schował się z kolumnie aut. Rozpędzony pojazd wojskowy wyleciał z drogi i roztrzaskał się w rowie.

https://www.youtube.com/watch?v=sn670N_zLhQ 

Najnowsze

Roksana Ćwik

Bernie Ecclestone chce kobiet na polach startowych

Niedawno ujawniona została treść listu, który szef Formuły 1 wysłał w 2013 roku do Cyrila Abiteboula, ówczesnego szefa zespołu Caterham.

– Przypominam, że jeśli to możliwe, przepustki na pola startowe powinny być przeznaczone dla celebrytów, znaczących osób lub, jak zawsze, bardzo urodziwych kobiet. To nie jest kwestia sportowa, lecz część show-biznesu Formuły 1 – napisał Bernie Ecclestone.

Biuro Brytyjczyka podobno odmówiło komentarza w tej sprawie.

Kwestia wejściówek dla fanów jest obecnie szeroko omawiana po tym, jak na znak protestu przeciwko sugerowanym kolejnym ograniczeniom wstępu fanów do paddocku, szef zespołu Ferrari Maurizio Arrivabene wraz z kilkoma członkami swojej ekipy spędził dzień testów w Barcelonie wspólnie z kibicami na trybunach.

– Słyszałem, że w Australii będą kolejne ograniczenia wejściówek na paddock, więc pomyślałem, że my powinniśmy przyzwyczaić się do chodzenia na trybuny – powiedział Włoch. – Te ograniczenia są nie do zaakceptowania. Atmosfera „ekskluzywności” nie oznacza pustego paddocku.

Nie od dziś wiadomo, że piękne kobiety, a także szeroko pojęte gwiazdy są „ozdobami” wielu wyścigów, zwłaszcza jeśli są obecne w garażach zespołów. Niektóre z nich są fanami Formuły 1, ale jak udowodnili już niektórzy dziennikarze, niektórzy nie mają pojęcia o co w tym wszystkim chodzi. Niedawno było głośno o Pameli Anderson, która przed GP USA odpowiedziała dziennikarzowi, że wolała jak „brum brum” było głośniejsze.

Najnowsze

Mobilny ekspres do kawy od Audi

Szybkie espresso podczas długiej trasy nie będzie już problemem.

Bardzo często jadąc w daleką trasę mamy ochotę zatrzymać się w jakimś uroczym miejscu, aby napić się kawy. Jednak najczęściej okazuje się, że nie ma w pobliżu jakiejkolwiek kawiarni. Tutaj z pomocą przychodzi Audi, które właśnie zaprezentowało nowy premium-gadżet.

Mobilny ekspres do kawy jest zasilany z gniazdka zapalniczki i potrafi zaparzyć aromatyczną kawę w ciągu dwóch minut. Obsługa urządzenia nie jest trudna. Wystarczy mieć pod ręką małą butelkę z wodą oraz specjalną kapsułkę z espresso, którą wkładamy do maszyny i odczekujemy aż woda się zagotuje. Następnie przelewamy z urządzenia kawę prosto do filiżanki. Brzmi banalnie, pytanie tylko jak taka kawa smakuje?

Koszt takiego urządzenia to 199 euro, czyli w przeliczeniu na polskie złote kosztuje tyle, co najtańsze, stacjonarne ekspresy ciśnieniowe. W zestawie klient otrzymuje pokrowiec na urządzenie, komplet filiżanek oraz 18 kapsułek z espresso.

 

Najnowsze

Katarzyna Frendl

Najlepsze opony letnie według ADAC

Testy opon to cenne źródło informacji na temat ich realnych parametrów. Skutecznie obnażają słabe strony nawet najlepszych modeli. W najnowszej serii testów ADAC zaledwie 1/3 spośród 35 sprawdzonych opon okazała się szczególnie warta polecenia.

Współczesne samochody cechują się coraz lepszymi parametrami i właściwościami jezdnymi. Tym samym rosną ich wymagania wobec opon. Dlatego testy ogumienia zyskują coraz większe znaczenie. Dowodzą, że parametry poszczególnych modeli opon, nawet z tej samej grupy cenowej, mogą być bardzo zróżnicowane, co przekłada się bezpośrednio na bezpieczeństwo i komfort jazdy oraz koszty eksploatacji. Przed zakupem warto więc zapoznać się z wynikami testów.

Najlepsze opony letnie w rozmiarze 185/60 R14H wg ADAC

Continental ContiPremiumContact 5
ContiPremiumContact 5 w najnowszym teście ADAC wyjątkowo dobrze wypadła w rozmiarze 185/60 R14H. Osiągnęła najlepsze wyniki za zachowanie na mokrej nawierzchni (najważniejszego kryterium testu), jednak na suchym asfalcie musiała uznać wyższość sklasyfikowanego na drugiej pozycji Goodyeara. Pomimo tego, że na tle rywali nie wyróżniała pod względem efektywności paliwowej oraz zużycia paliwa, dzięki zrównoważonym właściwościom trakcyjnym na podłożu suchym i mokrym zajęła pierwszą pozycję.

Goodyear EfficientGrip Performance
Model EfficientGrip Performance w rozmiarze 185/60 R14H okazał się bezkonkurencyjny w testach na suchej nawierzchni, zaś na podłożu mokrym wypadł nieznacznie gorzej od opony Continentala. Na tle pozostałych testowanych opon uzyskał bardzo zbliżone oceny za efektywność paliwową i odporność na zużycie, które nie okazały się jego najmocniejszymi stronami.

Nokian Line
Nokian to marka, której opony zimowe cieszą się dużą popularnością w naszym kraju. Wyniki najnowszych testów ADAC potwierdzają jednak, że Nokian również będzie dobrym wyborem na lato. Model Line pod względem zachowania na nawierzchni suchej i mokrej wypadł nieznacznie gorzej w porównaniu z dwiema czołowymi oponami testu, natomiast zdecydowanie pokonał je w kategorii odporności na zużycie, dzięki czemu wywalczył trzecią pozycję.

Najlepsze opony letnie w rozmiarze 205/55 R16V wg ADAC

Michelin Primacy 3
W teście opon letnich w rozmiarze 205/55 R16V najlepiej wypadł model Primacy 3 od Michelina. Pomimo przeciętnych właściwości na nawierzchni mokrej, pierwsze miejsce osiągnął dzięki połączeniu najlepszych parametrów w teście na nawierzchni suchej z wyjątkowo wysoką odpornością na zużycie.

Goodyear EfficientGrip
Performance EfficientGrip Performance w teście 205/55 R16V potwierdził swoje świetne właściwości. Zyskał jedną z najwyższych not za zachowanie na mokrej nawierzchni, zaś na suchej tylko nieznacznie ustąpił pierwszemu Michelinowi i trzeciemu Continentalowi. Wyniki testów dowodzą, że EfficientGrip Performance niezależnie od rozmiaru zapewni zrównoważone parametry na suchym oraz mokrym asfalcie.

Continental ContiPremiumContact 5
Trzecia pozycja ContiPremiumContact 5 w teście 205/55 R16V to wynik nieco niższych ocen uzyskanych na nawierzchni mokrej. Jednak na suchej ContiPremiumContact 5 potwierdziły, że są nie do pokonania. Zajęłyby 1. lokatę, gdyby nie niższa odporność na zużycie w porównaniu z Primacy 3.

Warto zaznaczyć, że w pewnym zakresie wyniki powyższych testów można odnieść również do „sąsiednich” rozmiarów opon w zakresie +10/-10 mm w przypadku szerokości, a więc dla opon w rozmiarach 175/60 R14 i 195/60 R14 oraz 195/55 R16 i 216/55 R16.

Pamiętajmy, że wyniki testów to tylko jedno z kryteriów, które powinniśmy brać pod uwagę podczas doboru opon. Warto sprawdzić, czy dany rozmiar opony (wraz z indeksami prędkości i nośności) posiada homologację od producenta auta, do którego ma być przeznaczona. W razie wątpliwości zawsze możemy skorzystać z wiedzy profesjonalnych doradców klienta, którzy pomogą nam dobrać najlepsze opony do naszego stylu jazdy i samochodu.

Źródłó: Motointegrator

Najnowsze