Gorący wyścig w Misano. Gosia Rdest 13. w trzecim wyścigu W Series!

W upalnym wyścigu w Misano, trzeciej rundzie serii W Series, Gosia Rdest zajęła 13. miejsce. Jedyna Polka startująca w cyklu w klasyfikacji generalnej jest tuż za pierwszą dziesiątką.

Za nami już półmetek pierwszych w historii mistrzostw W Series, w których ścigają się  najlepsze zawodniczki motorsportu z całego świata. Wyścig w Misano, będący trzecią rundą cyklu, rozgrywany był przy temperaturze ponad 33 °C i na torze również było gorąco. Tuż po starcie z toru wypadła trzecia w klasyfikacji generalnej Alice Powell, a walkę o prowadzenie wygrała Brytyjka Jamie Chadwick. W zamieszaniu na starcie kilka pozycji straciła też Gosia Rdest, której pozostało atakowanie z 15. miejsca. Pod koniec wyścigu udało się poprawić tę lokatę i Gosia dojechała do mety jako 14. zawodniczka. Ostatecznie została sklasyfikowana „oczko” wyżej, po karze pięciu sekund dla Jessiki Hawkins.
 
Niestety weekendu w Misano nie mogę zaliczyć do udanych. Od pierwszych treningów miałam problemy ze znalezieniem dobrego tempa, walczyliśmy też z ustawieniami korektora siły hamowania. Przy hamowaniu do zakrętów nr 4 i 8 blokowały się tylne koła, szczególnie przy redukcji, co utrudniało poprawny wjazd w zakręt. Czasowo było bardzo ciasno. Widać, że tempo zawodniczek rośnie wraz z każdym wyścigowym weekendem – mówi Gosia Rdest. – W samym wyścigu, po stracie kilku pozycji na starcie, trudno było już poprawiać pozycję. Miałyśmy bardzo równe tempo, więc dopóki któraś z zawodniczek nie popełniła poważnego błędu, jechałyśmy jak jeden długi pociąg. Przy pierwszym zakręcie robiłam co prawda przymiarkę do wyprzedzenia, ale niestety się nie udało – dodaje. 
 
W czołówce również nie było zbyt wielu udanych ataków. Ukształtowana na pierwszym okrążeniu pierwsza trójka dojechała do mety w niezmienionej kolejności. Chadwick skutecznie odpierała ataki Holenderki Beitske Visser, a podium uzupełniła zwyciężczyni kwalifikacji – reprezentantka Liechtensteinu Fabienne Wohlwend. W klasyfikacji generalnej na pierwszym miejscu umocniła się Chadwick (68 pkt), przed Visser (55 pkt) i Martą Garcia (35 pkt).
 
 
Gosia Rdest z 2 punktami zdobytymi w pierwszym wyścigu na Hockenheim, zajmuje 11. miejsce. Przed nami jeszcze trzy wyścigi. Najbliższy odbędzie się 6 lipca na niemieckim torze Norisring, znany Gosi ze startów w Audi Sport TT Cup. – Jeszcze w Misano miałyśmy jazdy na symulatorze Norisringu, ale pamiętam ten obiekt ze swoich poprzednich startów. To tor uliczny o zupełnie innej charakterystyce. 
 
Muszę teraz wyciągnąć wnioski, “zresetować” głowę i jak najlepiej przygotować się do kolejnych zawodów – podsumowuje Gosia Rdest. 
Kalendarz na drugą połowę sezonu:
 
5 – 7 lipca | Norisring
19 – 21 lipca | Assen
10 – 11 sierpnia | Brands Hatch
 

Najnowsze

Prawie 70 kobiet w samochodach terenowych w trzeciej edycji rajdu Women’s Challenge 4×4!

Off-road'owy weekend zacznie się już w piątek 21 czerwca. Od godziny 12:00 na placu B. Hoffa po raz pierwszy odbędzie się „Family Off-Road Day”, podczas którego będzie można osobiście poznać kobiece załogi startujące w „Women’s Challenge 4x4”, z bliska przyjrzeć się ich pojazdom oraz porozmawiać na tematy związane nie tylko z off-roadem.

Ale „Family Off-Road Day” to nie tylko samochody. Podczas wydarzenia w ramach „Future Off-Road, czyli elektromobilność w terenie” po raz pierwszy będzie można zobaczyć i, w niektórych przypadkach, nawet przetestować terenowe pojazdy na prąd. I tak, na rynku nie zabraknie wspomnianego już samochodu elektrycznego Sokół 4×4, czyli konwersji Land Rovera Defendera na wersję elektryczną. Odbędzie się także pierwszy otwarty pokaz motocykla enduro trzeciej generacji opracowanego przez studentów zespołu E-moto AGH. Elektryczną flotę uzupełnią: quad, segway’e, hulajnogi, rowery terenowe oraz samochodziki terenowe dla dzieci.

Dzieci zaprezentują się także na tradycyjnych motocyklach enduro. Do Wisły zawita mocna reprezentacja SMK Enduro Czerwionka ze swoimi najmłodszymi zawodnikami. Reprezentanci klubu startują w zawodach terenowych Cross Country i Enduro, a najmłodsi z riderów mają zaledwie 5 lat. Nie zabraknie także tych starszych, już utytułowanych zawodników i zawodniczek, jak Weronika Duraj. Wercia jeździ od 4 roku życia, a debiut w zawodach zaliczyła już jako 9-latka. Jak zacząć przygodę z off-road’em? Na to pytanie najlepiej odpowiedzą rodzice zawodników, a dzieci na swoich jednośladach pokażą, na co jest stać.

„Podczas piątkowego wydarzenia wystartuje także akcja „Doładuj Hospicjum Świetlikowo“. Jeśli macie stary, zużyty akumulator, który leży w piwnicy lub garażu – koniecznie przynieście go w piątek na rynek w Wiśle. Dzięki zbiórce wspólnie zadbamy o środowisko naturalne i co najważniejsze – pomożemy wybudować Hospicjum dla Dzieci Świetlikowo. Zebrane akumulatory zostaną zezłomowane, a otrzymane w ten sposób pieniądze będą przekazane na rzecz Fundacji Śląskie Hospicjum dla Dzieci Świetlikowo.“ – mówi Dagmara Kowalczyk pomysłodawczyni i organizatorka „Women’s Challenge 4×4“.

Piątkowym wydarzeniom na rynku w Wiśle towarzyszyć będzie energetyczna Zumba. Mamy nadzieję, że Zumba Family przypadnie widzom do gustu i porwie wszystkich do zabawy. Oprócz tego do godziny 18:00 mnóstwo konkursów, nagród i zabaw organizowanych przez sponsorów i partnerów rajdu: farby KABE, NEO Tools, DRAGON WINCH, miasto Wisła i CAN-AM.

A już w sobotę od godz. 8:00 na rynek zaczną zjeżdżać samochody zawodniczek III edycji „Women’s Challenge 4×4”, aby od godz. 9:30 uczestniczyć w uroczystym rozpoczęciu rajdu z prezentacją załóg na rampie startowej. Następnie zawodniczki przejadą na tor „Pod Piramidą”, gdzie wystartują w trzech klasach na trasach o różnym stopniu trudności. Klasa Extreme przeznaczona jest dla doświadczonych teamów, a klasa Adventure dla początkujących. W klasie Gość drugim pilotem może być mężczyzna, którego zadaniem jest pomoc damskiej załodze na odcinku specjalnym. Poza samochodami na torze zobaczymy także pojazdy typu UTV, które będą klasyfikowane osobno.

Off-roadowy weekend zakończy się w niedzielę spotkaniem „Siła Pasji”, które zaplanowano w Hotelu Krokus w Wiśle. Podczas niego uczestniczki podzielą się pasją, opowiadając jak zmieniła ich życie. Będzie więc o: modzie, sporcie, tańcu, ochronie zwierząt, ale także nietypowych „męskich” zainteresowaniach. „Siła Pasji” to spotkanie otwarte dla wszystkich, na które wstęp jest wolny.

Najnowsze

Nowa Katana już w czerwcu trafi do sprzedaży w Polsce!

Legendarny naked Suzuki Katana już w czerwcu trafi do polskich salonów sprzedaży. Ultranowoczesny, litrowy power naked to najnowszy model w ofercie motocykli Suzuki. Znamy już polskie ceny!

Nowa Katana już w czerwcu trafi do polskich salonów sprzedaży. Ultranowoczesny, litrowy power naked to najnowszy model w ofercie motocykli Suzuki. Nowe wcielenie legendarnej Katany zostało wycenione na 58 990 zł. W czerwcu wybrane autoryzowane salony sprzedaży Suzuki zapraszają na dni otwarte, podczas których klienci będą mogli skorzystać ze specjalnej oferty, obejmującej atrakcyjny pakiet korzyści o wartości 7 000 zł, obejmujący m.in. czerwone zaciski hamulcowe Brembo, zestaw odbojników ramy i karbonowe osłony.

Nowa Katana nawiązuje designem do kultowego modelu, który w 1981 roku skradł serca motocyklistów na całym świecie. To ultranowoczesna, zapierająca dech w piersiach 150-konna maszyna, zaprojektowana, aby zapewnić maksymalną kontrolę i optymalną wydajność. Jest wykonana tak jak japońskie miecze – z dbałością o najdrobniejszy szczegół – i przenosi przyjemność z jazdy motocyklem na zupełnie nowy poziom.

Najnowsze

Premiera Nissana w wersji King Cab z 5‑drążkowym zawieszeniem tylnym. Znamy ceny w Polsce!

Nissan Navara jest uniwersalnym pick-upem, który doskonale nadaje się do ciężkiej pracy w dni powszednie i na weekendową wyprawę za miasto. Dzięki właściwościom terenowym i zastosowanym rozwiązaniom samochód świetnie radzi sobie zarówno na szosie, jak i poza nią. Sprawdźcie ceny jeszcze mocniejszego modelu od Nissana w Polsce!

Mocniejsza, inteligentniejsza i jeszcze oszczędniejsza Navara wyznacza nowy standard w swoim segmencie, łącząc najlepsze cechy crossoverów Nissana z ponad 80‑letnim doświadczeniem firmy w projektowaniu i produkowaniu solidnych pick-upów o przemyślanej konstrukcji.

Nissan zaprezentował mocniejszego, inteligentniejszego i oszczędniejszego pod względem zużycia paliwa pick-upa Navara, wyposażonego w szereg nowych rozwiązań podnoszących atrakcyjność tego modelu. Zwiększony maksymalny moment obrotowy – z 403 na 425 Nm – bazowego zespołu napędowego o mocy 160 KM dzięki zastosowaniu podwójnego turbodoładowania.6-biegowa przekładnia manualna, z krótszym niż dotychczas drążkiem zmiany biegów, zapewniająca większy komfort użytkowania oraz – dzięki zmianie przełożeń poszczególnych biegów – przyczyniająca się do niższego zużycia paliwa.

Standardowe wyposażenie najchętniej kupowanej wersji Tekna obejmuje: system wspomagania ruszania pod górę, system kontroli zjazdu, inteligentny system hamowania awaryjnego oraz system kamer 360°. A system multimedialny NissanConnect jest teraz z bardziej przyjaznym dla użytkownika 8‑calowym ekranem i usługami opartymi na połączeniu z Internetem, umożliwiającymi zdalne sterowanie niektórymi funkcjami pojazdu. 

Na uwagę zasługuję także System Trailer Sway Assist, który zwiększa stabilność toru jazdy holowanej przyczepy poprzez przyhamowywanie odpowiednich kół oraz sterowanie momentem obrotowym silnika. Standardowe wyposażenie najchętniej kupowanej wersji Tekna obejmuje: system wspomagania ruszania pod górę, system kontroli zjazdu, inteligentny system hamowania awaryjnego oraz system kamer 360°.

Ceny nowego Nissana Navara Double Cab w Polsce rozpoczynają się od 127 720 zł brutto za wersję Visia z silnikiem 2.3 dCi 160 KM, a najpopularniejsza wersja Tekna z automatyczną skrzynią biegów i silnikiem 2.3 dCi 190 KM to wydatek rzędu 167 586 zł brutto. W gamie jest także nadwozie typu King Cab, dostępne w wersji Visia oraz jako podwozie do zabudowy. 

Najnowsze

Nowy Peugeot 508 SW – znamy polskie ceny!

Po sukcesie sprzedaży limitowanej serii First Edition, nowy PEUGEOT 508 SW jest dostępny w Polsce w sprzedaży od dziś w pełnej gamie, składającej się z 4 wersji wyposażenia oraz pięciu jednostek napędowych. Znamy ceny w Polsce!

Po premierze bezkompromisowego sedana, na polskim rynku pojawiła się wersja SW nowego PEUGEOT 508. Model jest wyposażony w najnowszej generacji PEUGEOT i-Cockpit®, nowością jest również unikatowy w tym segmencie system Night Vision oraz adaptacyjne zawieszenie. Samochód ma niewielki promień skrętu, dzięki temu nie są mu straszne ani ulice ze zwartą miejską zabudową, ani szerokie autostrady.

Podstawowa wersja otwierająca gamę to jednostka wysokoprężna BlueHDi o mocy 130 KM połączona z manualną 6-stopniową skrzynią biegów w wersji Active, która zawiera bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa (Pakiet Safety 5*), czujniki parkowania, 8” ekran dotykowy, tempomat, system bezkluczykowego uruchomienia auta. Cena: 129 400 PLN1.  Dodatkowo w wersji Active z silnikiem PureTech 180 KM EAT8 w standardzie występuje zawieszenie adaptacyjne Active Suspension Control. 

Silnik PureTech 180 KM EAT8 to jednostka, która otwiera gamę silników benzynowych. Tak skonfigurowana oferta odpowiada na oczekiwania klientów tego segmentu rynku, poszukujących mocnych, dynamicznych silników. Gama wersji mainstream dopełniona jest poprzez wersje pozycjonowane blisko konkurencji premium – GT Line i GT, które swoim wykończeniem, mocnymi silnikami i bogatym wyposażeniem ukazują w pełni agresywny i komfortowy charakter koncepcji nowego PEUGEOT 508 SW. 

W czwartym kwartale 2019 r. planowane jest rozszerzenie gamy silnikowej o jednostkę typu Plug-in Hybrid (PHEV) o mocy 225 KM. 

Marka PEUGEOT zawsze projektuje nadwozia kombi na bazie sylwetki sedana. 
Dzięki funkcjonalnym relingom dachowym, doskonale wpisującym się w styl samochodu, jest on prawie tak niski jak sedan i ma zaledwie 1,42 m wysokości. To prawie o 6 cm mniej niż PEUGEOT 508 SW poprzedniej generacji. Niskie nadwozie zapewnia optymalną aerodynamikę przy zachowaniu wystarczającego miejsca nad głową dla pasażerów na tylnych siedzeniach, zgodnie ze standardami w tym segmencie.

Nowy PEUGEOT 508 SW ma długość 4,78 m (tylko 3 cm więcej niż w sedanie i 5 cm mniej niż model poprzedniej generacji). Z profilu ukazuje napiętą i jednocześnie płynną linię maski, przechodzącą w niską i rozciągniętą linię dachu. Unikatowym rozwiązaniem dla modelu kombi zaprojektowanego przez producenta samochodów seryjnych są drzwi z oknami bez obramowania. 

Dzięki reflektorom wykonanym w technologii Full LED i pionowym, opalizującym światłom dziennym LED, nowy PEUGEOT 508 SW ma silną i niepowtarzalną osobowość, którą podkreśla dodatkowo logo lwa umieszczone pośrodku grilla i znak „508” na przodzie maski.

Bagażnik ma pojemność 530 litrów pod roletą, a dzięki prostopadłościennym kształtom jest bardzo ustawny. Jego pojemność jest bardzo zbliżona do pojemności bagażnika modelu poprzedniej generacji (560 litrów).

Wysokiej klasy system Hi-Fi został opracowany przez renomowaną francuską firmę FOCAL®, specjalizującą się w projektowaniu systemów audio. Na system składa się dziesięć głośników wyposażonych w unikatowe technologie. Oferują krystalicznie czysty i precyzyjny dźwięk, wypełniający wnętrze samochodu. Wysokotonowe głośniki umieszczone w czterech drzwiach są osłonięte siatkami ze szczotkowanego metalu.

Najnowsze