
Goodyear znów współpracuje z Brabham Automotive. Teraz wyposażą drogowy model BT62R
Osiągnięcia legendarnej dynastii Brabhamów w świecie sportów motorowych nie mają sobie równych.
Organizacja Brabham rozpoczęła działalność w 1962 r., a trzy lata później nawiązano partnerstwo z Goodyearem. W 1966 roku kultowy BT19 Sir Jacka był maszyną nie do pokonania, w jego trzecim i ostatnim roku mistrzostw.
Podstawą mistrzostwa z 1966 roku były cztery zwycięstwa Sir Jacka z rzędu w połowie sezonu – w tym na pofałdowanym torze Brands Hatch i trudnej Pętli Północnej Nürburgringu. Brabham zapewnił sobie także wyjątkowy dublet, zdobywając koronę konstruktorów w Watkins Glen, macierzystym wyścigu Goodyear.
W 2019 r. Brabham Automotive i Goodyear ponownie połączyli swoje siły, powracając na tor wyścigowy. Samochód torowy Brabham BT62 kontynuuje tradycję wyścigowego rodowodu rodziny. Ten 700-konny, lekki, 6-biegowy i zaawansowany aerodynamicznie samochód wyścigowy został zaprojektowany z uwzględnieniem tych samych założeń, które obowiązują w każdym najlepszym samochodzie wyścigowym.
Auto ma już na swoim koncie pierwsze sukcesy. David zwyciężył w nim w swoim debiucie w 2019 roku, wraz z drugim kierowcą Willem Powellem, w mistrzostwach Britcar („Race into the Night”) dla samochodów sportowych, turystycznych i produkcyjnych, na znanym z mokrej nawierzchni torze Brands Hatch.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: