
Główne grzechy kierowców – telefon i zmęczenie
Tyle mówi się o bezpieczeństwie za kółkiem, a tymczasem wyniki badania przeprowadzonego przez AA-Populus Driver Poll i Lease Plan przyprawiają o zawrót głowy. Ośmiu na dziesięciu kierowców przyznało się do zachowań, które negatywnie wpływają na bezpieczeństwo.
W badaniu wzięło udział 17,5 kierowców, których zapytano o powodu zmęczenia podczas jazdy. Odpowiedź „długi i ciężki dzień w pracy” wybrało 39 proc. ankietowanych. Aż 43 proc. kierowców w wieku 18-34 lat narzeka na zmęczenie podczas jazdy w nocy, a jedna trzecia (31 proc. ) pokonuje zbyt duże dystanse w ciągu dnia.
Badanie przeprowadzone przez Lease Plan pokazało, że 74 proc. kierowców korzysta podczas jazdy z telefonu komórkowego. Z kolei 20 proc. wysyła w tym czasie wiadomości tekstowe, a 9 proc. korzysta z serwisów społecznościowych.
Kierowcy mają świadomość, że jest to niezgodne z prawem, a 28 proc. potwierdziło takie zachowanie jako normę. Na dodatek ponad 40 proc. kierowców nie czuje z tego powodu zagrożenia, a 57 proc. twierdzi, że nie traci kontroli nad pojazdem.
Telefony komórkowe to niejedyna plaga za kółkiem. Ponad 35 proc. kierowców przyznało się do jedzenie podczas jazdy, a 68 proc. kierujących pije za kółkiem. Co ciekawe tylko 2 proc. kobiet robi makijaż podczas jazdy i tyle samo mężczyzn goli się siedząc za kierownicą. Z kolei 5 proc. kierowców przyznało się do czytania.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: