Girl Power: obóz szkoleniowy dla motocyklistek wspierany przez BMW w Brnie

W tym tygodniu odbył się w Brnie torowy obóz szkoleniowy dla kobiet, organizowany przez Międzynarodową Federację Motocyklizmu (Fédération Internationale de Motocyclisme - FIM) i należącą do niej komisję „Kobiety w Motocyklizmie” (Women in Motorcycling Commission - CFM).

FIM realizuje projekt takich kobiecych obozów szkoleniowych od zeszłego roku – obecna edycja jest już trzecią z kolei (trwała od 2 do 25 września). Poprzednie obozy odbyły się w Albacete i w Almerii. Ta jest jednak rekordowa ze względu na liczbę zgłoszonych zawodniczek – jest ich ponad 30.

Obóz treningowy jest szansą dla motocyklistek pragnących podnosić swoje umiejętności jazdy na torze wyścigowym. Doświadczeni instruktorzy pomagają uczestniczkom poprawić technikę jazdy. Imprezę sponsoruje BMW Motorrad, dostarczając zawodniczkom motocykle – każda ma do dyspozycji BMW S 1000 RR, a specjaliści z BMW dbają na miejscu o stan techniczny przekazanych maszyn.Oczywiście można też przyjechac na trening własnych motocyklem.

Startujące dziewczyny mają też możliwość skorzystania z wiedzy światowej klasy instruktorów – byłych zawodników Moto GP (w czasie obecnej edycji są nimi Simon Crafar i Jürgen Fuchs). Swoje doświadczenie przekazują też utytułowane zawodniczki – Sabine Holbrook, jeżdącą w klasie Supersport 600 w ramach FIM European Alpe Adria Championship, a także Maria Costello, posiadaczka rekordu Guinessa za rekordowe przejazdy w wyścigu TT na Isle of Man przez pięć lat z rzędu.

Wydarzenie, poza jazdą po torze pod okiem instruktorów, obfituje w liczne seminaria poświęcone jeździe wyścigowej.

Organizatorki z komisji CFM mówią, że zainteresowanie imprezą przerosło ich oczekiwania. Zgłaszają się do nich nie tylko panie, chcące doskonalić swoje umiejętności, ale też potencjalni instruktorzy z najwyższej półki. Wygląda na to, że takie adresowane specjalnie do pań imprezy są potrzebne i tradycja obozów będzie kontynuowana.

Najnowsze

Pod maską to sportowe auto – nowy film Volvo Trucks „Casino”: czy podbije serca internautów?

W nowym filmie Volvo Trucks "The Casino" portier Ambrogio Adani staje przed koniecznością zaparkowania samochodu ciężarowego obok kasyna na włoskiej Riwierze. Wygląda na zaskoczonego. Obejrzyj film!

Sugestia twórców filmu „The Casino” jest taka, że w istocie pojazd ten ma wiele wspólnego z samochodami sportowymi, które Adani zwykle odprowadza na parking. Wszystko za sprawą nowatorskiej skrzyni biegów I-Shift Dual Clutch (więcej o niej poniżej).

Film zaczyna się od momentu wejścia głównego bohatera w pierwszym dniu pracy do ekskluzywnego kasyna. Adani ma tam pracować jako portier odprowadzający samochody gości na parking w Casino San Remo, we Włoszech. Podjeżdżają pierwsze, luksusowe auta, Ambrogio Adani otrzymuje kluczyki i odprowadza samochody. Nagle przy kasynie zatrzymuje się nowe Volvo FH – znane z roli w filmie „The Ballerina Stunt” (czytaj o tym tu) – a jego kierowca oddaje kluczyki zaskoczonemu portierowi.

 

 

– Gdy zdałem sobie sprawę, że mam zaparkować samochód ciężarowy, naprawdę się przestraszyłem. Pomyślałem: „Jak mam to coś tutaj ustawić?” – mówi Ambrogio Adani.

Z filmu „zza kulis” produkcji tego wideo dowiadujemy się, że auta luksusowe były wypożyczone, a ich kierowcy i towarzyszki wynajęci. Jedyne co nie było „udawane” to portier, który nie miał pojęcia o ukrytych kamerach, a jego zaskoczenie miało być zupełnie prawdziwe. W rzeczywistości całe ta sytuacja została ukartowana i sfilmowana z ukrycia.

– Chcieliśmy zobaczyć reakcję portiera, gdy zostanie poproszony o zaparkowanie dużego samochodu ciężarowego. Co zrobi? Czy spróbuje zaparkować? – mówi reżyser Henry Alex Rubin.

Okazuje się, że dzięki nowej skrzyni biegów I-Shift Dual Clutch, nowe Volvo FH ma wiele wspólnego z samochodem sportowym. Jego skrzynia biegów wyposażona jest w podwójne sprzęgło. Volvo Trucks – jako pierwsza firma na świecie – zaoferowała takie rozwiązanie w seryjnych samochodach ciężarowych o dużej ładowności.

Rezultaty kampanii Live Test („Test na żywo”) -filmy Volvo Trucks na You Tube
– Sześć filmów prezentujących nowatorskie cechy nowych serii samochodów ciężarowych Volvo Trucks obejrzano na portalu You Tube łącznie ponad 100 milionów razy, a ponad 8 milionów razy polecono je znajomym.
– W mediach na całym świecie pojawiło się ponad 20 000 wzmianek o tych filmach.
– Szacuje się, że zdobyty rozgłos, mierzony tzw. wartością wypracowaną, jest wart 126 milionów euro.
– Z badań wynika, że blisko połowa kupujących samochody ciężarowe, którzy obejrzeli filmy promocyjne deklaruje, że następnym razem najprawdopodobniej wybierze Volvo.
– Film „The Epic Split” jest absolutnym rekordzistą jako najczęściej oglądana reklama motoryzacyjna w historii YouTube, z ponad 73 milionami odsłon.
– Dzień po publikacji, „The Epic Split” był najczęściej polecanym filmem na świecie.

Filmem „The Casino” Volvo Trucks kontynuuje serię klipów reklamowych z roku 2012 i 2013 – popularnych w internecie produkcji, takich jak m.in. The Epic Split, The Hamster Stunt i The Hook.

– Za pomocą naszego najnowszego nowego filmu informujemy o naszych innowacjach technicznych w sposób, który przemawia nie tylko do osób zainteresowanych, ale także do szerokiej opinii publicznej – mówi Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks.

I-Shift Dual Clutch będzie dostępna od września 2014 r. na wszystkich rynkach oferujących Volvo FH z silnikami D13 Euro 6 o mocy 460, 500 i 540 KM.

I-Shift Dual Clutch
– I-Shift Dual Clutch bazuje na klasycznej skrzyni biegów I-Shift. Mimo, że zawiera wiele nowych podzespołów, jest od niej dłuższa zaledwie o 12 centymetrów.
– I-Shift Dual Clutch zmienia biegi bez przerw w transferze mocy. Jeżeli warunki jazdy pozwalają na pominięcie kilku biegów, proces zmiany przełożeń jest podobny do tego w I-Shift.
– Brak przerwy w przekazywaniu mocy dotyczy wszystkich zmian biegów, z wyjątkiem tych wymagających przełączenia przekładni zakresów, czyli przejścia z biegu 6. na 7. I odwrotnie.
– Płynne, łagodne zmiany biegów zmniejszają zużycie podzespołów napędowych i innych elementów pojazdu.
– I-Shift Dual Clutch nie powoduje żadnej zmiany w zużyciu paliwa, w porównaniu z I‑Shift.
– I-Shift Dual Clutch będzie dostępna w nowym Volvo FH, jako jedna z opcji alternatywnych, obok klasycznej I‑Shift i manualnej skrzyni biegów.

Najnowsze

Kobiety i mężczyźni za kierownicą – statystyki wypadkowości i zachowanie na drodze

Z roku na rok na polskich drogach jest coraz więcej kobiet za kierownicą. W 2006 roku, co 3 dorosła kobieta miała prawo jazdy kategorii B. Obecnie, według CEPiK (Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców) na 20 milionów kierowców, 44 procent, czyli około 8,8 miliona stanowią kobiety, a 56 procent - 11,2 miliona to mężczyźni.

Czy kobieta za kierownicą oznacza bezpieczeństwo na drodze?
fot. Motocaina.pl

Najwięcej kierowców ma uprawnienia na kategorię B. Kategoria ta pozwala prowadzić samochody o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony, z wyjątkiem motocykli i autobusów. Na popularne auto osobowe uprawnienia ma 17,6 miliona kierowców, z czego 40 procent to kobiety.

Przeczytaj najczęściej powtarzane teorie o „babie za kierownicą”tutaj.

Policyjne statystyki mogą też wskazywać, która z płci jeździ bezpieczniej? Sprawcami wypadków w zdecydowanej większości byli panowie, doprowadzając do 74,1% z nich. Panie były odpowiedzialne za co 5 wypadek. Co ciekawe, również wśród pieszych sprawców wypadków zdecydowany prym wiodą mężczyźni, przyczynili się oni do powstania 67,3% wypadków, a kobiety spowodowały ich 31,4%.   

A jakie (z danych Policji) są konsekwencje wypadków spowodowanych przez mężczyzn i kobiety? Statystyki pokazują, że w ogólnej liczbie wypadków z winy kobiet, w co 25 wypadku mieliśmy do czynienia z ofiarą śmiertelną, u mężczyzn statystyki były zdecydowanie wyższe, w co 11 wypadku ginęła 1 osoba.

Kobiety na motocyklach – ile nas jest. Statystyki przeczytasz tu.

Jeżeli spojrzymy na europejskie statystyki pokazujące ofiary wypadków, tam również można zauważyć, że większość osób, które zginęły w pojazdach, to mężczyźni, wśród nich 56% to kierowcy, a 17% to pasażerowie. Kobiety za kierownicą stanowiły 13% ofiar wypadków, a pasażerki 14%.

Światło na ten obraz statystyk rzucają badania przeprowadzone przez panią Annę Zielińską z Instytutu Transportu Samochodowego, które pokazują, że aż 45% kobiet martwi się, kiedy ich bliscy podróżują samochodem. Pozytywny obraz statystyk może być spowodowany większą empatią kobiet i ich zrozumieniem dla ryzyka, jakie wiąże się z podróżowaniem.

Policja do błędów, które popełniają panie – kierowcy zalicza głównie:

– zbyt wolną jazdę,
– późne sygnalizowanie chęci zmiany pasa ruchu lub skrętu, 
– asekuracyjne i zbyt wolne wykonywanie manewrów, 
– potrzebę zaparkowania za wszelką cenę.

Panowie natomiast mają największy problem z brawurą i prędkością. „Warto również zauważyć, co mówią badania na temat respektowania przepisów dotyczących przestrzegania limitów prędkości. TNS Pentor przeprowadził ankietę na temat prędkości na drodze i skojarzeń z nią. Porównując opisy można dostrzec zdecydowaną różnicę w podejściu pań i panów, o dziwo szczególnie u starszych respondentów. Dla pań prędkość to brawura, tragedia i nieodpowiedzialność, jeśli są pozytywne skojarzenia to dotyczą one odpoczynku. Panom prędkość kojarzy się zdecydowanie z męskością i siłą.

Co mówią statystyki? Mężczyźni zdecydowanie częściej łamią ograniczenia i limity, tylko 17% je zawsze respektuje. U kobiet te statystyki wyglądają lepiej, u 27% prędkość wynikająca z przepisów jest prędkością, z którą się poruszają po drodze.

Kobiety czują większą odpowiedzialność za osoby, które znajdują się w samochodzie. Sam fakt obecności pasażerów w samochodzie powoduje, że jadą spokojniej i wolniej. Na mężczyzn już to tak nie działa.

Badania TNS Pentor pokazują również, że podczas spotkań z Policją można określić z dużym prawdopodobieństwem jak będą się zachowywać przedstawiciele płci. Mężczyźni będę bagatelizować przewinienie i odwoływać się do braku zagrożenia, kobiety natomiast ciężar tłumaczenia przeniosą na niewiedzę i roztrzepanie.

Źródło: TNS Pentor, Skoda

Najnowsze

Motocyklowe „laski” na torze – Chicks at the Track. Film

Chcesz być gwiazdą toru wyścigowego i przyćmić nawet światowej klasy zawodników? Czy wiesz, jak się ubrać na taką okazję? Jak się wtedy zachować? Obejrzyj ten film!

Co sprawi, że wszyscy uczestnicy wyścigu zamiast na tor będą patrzeć tylko na ciebie? Ten film może da Ci odpowiedź jak NIE zachowywać się w takich miejscach, a przy okazji odpowiada też na pytanie: jak odpalić motocykl terenowy nosząc niebotycznie wysokie szpilki!

Ami Houde, autorka filmu, jest jedną z najlepszych motocrossowych zawodniczek w Kanadzie. Brała udział w setkach zawodów, więc jej prześmiewczy komentarz zapewne bazuje na własnych obserwacjach. A czy widzieliście kiedyś taką „gwiazdę toru” na naszym polskim podwórku?

Więcej informacji o Ami Houde możecie znaleźć tu: http://www.amihoude.com/about-me/

Jej kanał na Youtube tutaj.

Najnowsze

Współpraca Jaguara i Stelli McCartney

Jaguar połączył siły z brytyjską projektantką mody Stellą McCartney podczas wprowadzania na rynek nowego Jaguara XE.

– Jaguar to brytyjska marka przepełniona historią i urokiem, którą podziwiałam od lat, więc cieszę się, że wreszcie mogę z nimi bezpośrednio współpracować. Ciekawym doświadczeniem było dopasowywanie moich żartobliwych nadruków z superbohaterami do modelu XE, co dodało mocy jego porywającej stylistyce – nie mogę się doczekać, kiedy zobaczę go na paryskich ulicach – powiedziała Stella McCartney.

Projekt z cyklu FEEL XE Expierience oznacza początek kolejnej fazy prezentacji XE, podczas której Jaguar ogłosi po raz pierwszy szczegóły techniczne na targach w Paryżu. Znajdą się wśród nich informacje o zużyciu paliwa, systemie multimedialnym oraz światowej premierze nowego systemu All-Surface Progress Control.

Współpraca Jaguara i Stelli McCartney
fot. Jaguar

Projekt FEEL XE Experience zakłada udział w prmocji marki floty Jaguarów pokrytych charakterystycznymi nadrukami z superbohaterami z kolekcji Stelli McCartney na sezon wiosna 2015. Pojazdy te wyjadą na ulice Paryża w poniedziałek 29 września, prezentując szereg projektów z cyklu FEEL XE Experience, które zostały starannie dobrane przez Stellę i Jaguara, tak by klienci poczuli ekscytujący smak atrakcji kulturalnych, jakie można zobaczyć tylko w Paryżu.

Dwa lata po ukończeniu Central St. Martins College of Art and Design w Londynie Stella przeniosła się do Paryża, aby objąć funkcję dyrektora kreatywnego w firmie Chloe. Cztery lata później wylansowała pierwszą kolekcję własnego domu mody w Paryżu, więc to miasto bliskie jest jej sercu.

Stella McCartney uczestniczyła w światowej premierze Jaguara XE w Earls Court w Londynie 8 września, a kilka dni wcześniej zdecydowała się przyjechać Jaguarem XE na pokaz 2014 Stella McCartney Green Carpet Collection.

Po zakończeniu FEEL XE Experience w Paryżu, Jaguar ogłosi w ciągu najbliższych miesięcy szczegóły swego kolejnego projektu w ramach tej samej kampanii, ale tym razem z brytyjskim aktorem Idrisem Elbą.

Najnowsze