
Gigantyczny spadek rejestracji pojazdów przez COVID-19. Europejski przemysł motocyklowy wymaga wsparcia KE
Przez wybuch epidemii Covid-19, liczba rejestracji motocykli w Europie gwałtownie spadła w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. Zamknięte przedstawicielstwa handlowe i zablokowane gospodarki spowodowały, że działalność motocyklowa została praktycznie sparaliżowana.
Całkowita liczba rejestracji na 5. największych rynkach motocykli (tj. We Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii) spadła o 39,6% w marcu 2020 r. w porównaniu z tym samym miesiącem 2019 r. Sytuacja pogorszyła się jeszcze bardziej w kwietniu 2020 r., gdy łączna liczba rejestracji na największych rynkach zmniejszyła się o 74,9%, a w niektórych krajach nawet od 84% do 96%.
Dotknięty został także segment motorowerów. Największe rynki motorowerów w Europie (tj. Belgia, Francja, Niemcy, Włochy, Holandia, Polska i Hiszpania) zmniejszyły się o 37,9% w marcu 2020 r/r. W kwietniu 2020 r. liczba rejestracji motorowerów na tych samych rynkach spadła o 55,1%.
Ze względu na sezonowy charakter rynku, którego sprzedaż koncentruje się na wiosnę, wpływ epidemii w marcu i kwietniu spowodował znaczną presję finansową u europejskich dealerów. Ponadto dealerzy dysponują obecnie nadmiarem pojazdów Euro 4, które były przygotowywane na sezon wiosenny, ale które mogą stać się niezbywalne z powodu zmian regulacyjnych i zaistniałej sytuacji.
Europejski przemysł motocyklowy z zadowoleniem przyjmuje różne środki wsparcia dla całej gospodarki, które wprowadziły państwa członkowskie i Komisja. Jedynym dodatkowym wnioskiem ze strony sektora jest przedłużenie okresu, w którym pojazdy Euro 4 mogą być sprzedawane, aby uniknąć sytuacji, gdy dealerom pozostaną setki tysięcy niezbywalnych produktów.
Komentując obecną sytuację sektora, Antonio Perlot, Sekretarz Generalny ACEM, powiedział:
Dzięki stopniowemu ponownemu uruchamianiu działalności , dane z następnych trzech miesięcy dadzą nam wyraźniejszy pogląd ostatecznego wpływu wirusa COVID-19. Niemniej jednak jest już jasne, że rok 2020 będzie bardzo trudny dla sektora, z nadzwyczajnymi zakłóceniami w działalności producentów, przedstawicieli handlowych i dostawców. ACEM i jego członkowie współpracują z administracjami UE i krajowymi, aby znaleźć rozwiązanie problemu setek tysięcy nadwyżek pojazdów Euro 4. Będzie to wymagało przeglądu odpowiednich przepisów, aby zapewnić dealerom motocykli w całej Europie odbudowę po skutkach kryzysu COVID-19, tak szybko jak to jest możliwe.
Źródło: PZPM
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: