Gdzie szukać motorsportowych wrażeń w 2011 roku?

Zamieszczamy przewodnik po sportach motorowych w sezonie 2011. Dowiecie się, gdzie się udać, żeby móc poczuć emocje sportów motorowych: rajdów i wyścigów, spotkać swoich idoli, zobaczyć ich umiejętności za kierownicą.

Skuteczny i najprostszy sposób zasmakowania w adrenalinie płynącej z czterech kółek jest skorzystanie z toru kartingowego. Nie trzeba mieć prawa jazdy, nie trzeba mieć swojego samochodu – a można pełnoprawnie się ścigać. Nic prostszego, prawda? Dzięki popularności w naszym kraju Roberta Kubicy i Formuły 1, powstaje coraz więcej profesjonalnych torów kartingowych, jest w czym wybierać!

Martyna markowska startuje w KJS’ach.
fot. szczepanrally.com

Inną formą dla amatorskiego ścigania są imprezy typu KJS, Sprint. Odbywają się one na drogach, torach i placach wyłączonych z normalnego ruchu. Żeby wystartować w takich zawodach potrzebujemy już samochodu, prawa jazdy, kasku i często pilota. Takie zawody prócz sportowej rywalizacji, dają nam możliwość niesamowitego rozwoju naszych umiejętności za kierownicą. Żeby znaleźć tego typu imprezę polecamy zajrzeć do wykazu automobilklubów PZM- http://www.pzm.pl/Kluby_zrzeszone_w_PZM , większość z nich posiada stronę internetową i kalendarz na sezon 2011.

Rajdy samochodowe
Jeżeli chcemy zobaczyć jak jeżdżą prawdziwi kierowcy rajdowi, porozmawiać z nimi czy poprosić o autograf – musimy wybrać się na trasę rajdu. Baza rajdu, a tam: start, meta i serwis – znajdują się zwykle w większych miastach, ale prawdziwe ściganie odbywa się najczęściej na wąskich, krętych drogach w małych miejscowościach, lub poza miastem. Trzeba się więc przygotować na dojeżdżanie do tych miejsc i piesze przemierzanie odcinków wzdłuż trasy rajdu w poszukiwaniu widowiskowego punktu. Nad całością i bezpieczeństwem oglądania, czuwają osoby w odblaskowych kamizelkach, których trzeba bezwzględnie słuchać! Przed wyjazdem na rajd, warto zajrzeć na stronę organizatora, bo znajdują się tam mapy odcinków specjalnych, godziny startów i listy zawodników. Sezon właśnie się zaczyna!

Rozgrywki rangi mistrzostw Polski odbędą się:

1 runda RSMP – Rajd Lotos Baltic Cup, 18.02.2011, Piątek → do 20.02.2011, Niedziela
www.rajdlotos.pl

2 runda RSMP – Rajd Świdnicki-Krause, 08.04.2011, Piątek → do 10.04.2011, Niedziela
www.ak-sudecki.pl

3 runda RSMP – Rajd Karkonoski, 10.06.2011, Piątek → do 12.06.2011, Niedziela

www.rajdkarkonoski.pl

4 runda RSMP + FIA-CEZ Rally Trophy – Rajd Rzeszowski,  05.08.2011, Piątek → do 07.08.2011, Niedziela

www.automobilrzesz.pl

5 runda RSMP – Rajd Dolnośląski, 02.09.2011, Piątek → do 04.09.2011, Niedziela

www.azk.com.pl

6 runda RSMP + RME – Rajd Polski, 23.09.2011, Piątek → do 25.09.2011, Niedziela

www.rajdpolski.pl

7 runda RSMP + FIA-CEZ Rally Trophy – Rajd Koszyce, 14.10.2011, Piątek → do 16.10.2011, Niedziela

www.rallye.sk


 

Zawodnicy, którzy nie mogą jeszcze startować w mistrzostwach Polski szlifują swoje umiejętności w Rajdowym Pucharze Polski. Warto docenić gorącym dopingiem ich entuzjazm i często w pocie zbierany budżet na starty – bo widowiskowo bywa, oj bywa!

Przekonajcie się sami na rajdach:

1 runda RPP – Rajd Lotos Baltic Cup, 19.02.2011, Sobota → do 20.02.2011, Niedziela

www.rajdlotos.pl

2 i 3 runda RPP – Rajd Świdnicki-Krause, 08.04.2011, Piątek → do 09.04.2011, Sobota

www.ak-sudecki.pl

4 runda RPP – Rajd Mazowiecki, 13.05.2011, Piątek → do 14.05.2011, Sobota

www.ak-polski.org.pl

5 runda RPP – Rajd Karkonoski, 10.06.2011, Piątek → do 12.06.2011, Niedziela www.rajdkarkonoski.pl

6 runda RPP – Rajd Rzeszowski, 06.08.2011, Sobota → do 07.08.2011, Niedziela

www.automobilrzesz.pl

7 i 8 runda RPP – Rajd Dolnośląski, 02.09.2011, Piątek → do 03.09.2011, Sobota

www.azk.com.pl

9 runda RPP – Rajd Wisły, 16.09.2011, Piątek → do 17.09.2011, Sobota

www.auto-slaski.katowice.pl

10 runda RPP – Rajd Zamkowy, 04.11.2011, Piątek → do 05.11.2011, Sobota

www.akzamkowy.pl

11 runda RPP – Rajd Barbórki Cieszyńskiej, 19.11.2011, Sobota → do 20.11.2011, Niedziela

www.ak-cieszynski.ox.pl

Wyścigi Górskie
Jeżeli nie chce Wam się przemieszczać po trasie rajdu, albo rajdówki wydają się Wam „za słabe” – wyścigi górskie będą dla Was idealne! Trasa wyścigu to odcinek gładkiego asfaltu pod górkę, niezmienny przez dwa dni trwania zawodów. Samochody to ostro podrasowane i „odchudzone” maszyny – które robią niesamowite wrażenie! Każdy zawodnik ma do pokonania podjazdy treningowe i te na czas, a na koniec przejazdów w barwnym korowodzie (i przy aplauzie kibiców) zawodnicy wracają na start.

Zobaczcie co się tam działo w poprzednim sezonie

Kierowcy będą jeździć dla Was tu:

1 i 2 runda GSMP – Korczyna, 29.04.2011, Piątek → do 01.05.2011, Niedziela

http://www.automalop.pl/

2 i 3 runda GSMP – Sienna, 20.05.2011, Piątek → do 22.05.2011, Niedziela

www.azk.com.pl

5 i 6 runda GSMP + FIA-CEZ Hill-Climb Trophy – Limanowa, 17.06.2011, Piątek → do 20.06.2011, Poniedziałek

www.amk.strefa.pl

7 i 8 runda GSMP – Sopot, 08.07.2011, Piątek → do 10.07.2011, Niedziela

www.akorski.pl

9 i 10 runda GSMP – FIA-CEZ Hill-Climb Trophy – J.Vrsok/SK, 29.07.2011, Piątek → do 31.07.2011, Niedziela

www.jvrsok.sk

11 i 12 runda GSMP – Rościszów, 19.08.2011, Piątek → do 21.08.2011, Niedziela

www.ak-sudecki.pl

13 i 14 runda GSMP – Załuż, 09.09.2011, Piątek → do 11.09.2011, Niedziela

www.automalop.pl

Wyścigi Samochodowe
Niestety ilość czynnych torów wyścigowych w naszym kraju nie jest zadowalająca i wyścigowe mistrzostwa Polski muszą być rozgrywane poza jej granicami. Profesjonalnie przygotowane auta wyścigowe i kierowców wyścigowych możemy spotkać w Poznaniu. Tam też odbywa się cykl Wyścigowego Pucharu Polski (WPP).

Kalendarz wyścigowy:

1 i 2 runda WSMP, 1 runda Endurance + FIA-CEZ Circuit Trophy – Hungaroring/H, 29.04.2011, Piątek → do 01.05.2011, Niedziela

3 i 4 runda WSMP, 1 i 2 runda WPP, 2 runda Endurance + FIA-CEZ Circuit Trophy – Tor Poznań, 27.05.2011, Piątek → do 29.05.2011, Niedziela

www.aw.poznan.pl

5 i 6 runda WSMP, 3 runda Endurance, 3 i 4 runda WPP – Tor Poznań, 01.07.2011, Piątek → do 03.07.2011, Niedziela

www.aw.poznan.pl

7 i 8 runda WSMP, 4 runda Endurance, + FIA-CEZ Circuit Trophy – Slovakiaring/SK, 19.08.2011, Piątek → do 21.08.2011, Niedziela

9 i 10 runda WSMP, 5 runda Endurance + CEZ-FIA Circuit Trophy Panoniaring / H, 26.08.2011, Piątek → do 28.08.2011, Niedziela

11 i 12 runda WSMP, 5 i 6 runda WPP, 6 runda Endurance + FIA-CEZ Circuit Trophy – Tor Poznań, 16.09.2011, Piątek → do 18.09.2011, Niedziela

www.aw.poznan.pl

13 i 14 runda WSMP, 7 runda Endurance, FIA-CEZ Circuit Trophy – Automotodrom Brno/CZ, 23.09.2011, Piątek → do 25.09.2011, Niedziela

7 i 8 runda WPP – Tor Poznań, 07.10.2011, Piątek → do 08.10.2011, Sobota

www.aw.poznan.pl

Rallycross
To jedna z najbardziej widowiskowych form wyścigów na torze. Zmienna nawierzchnia asfaltowo-szutrowa, mocne samochody i wielu zawodników na krótkim torze jednocześnie – to gwarancja widowiska, od którego ani na chwilę nie warto odrywać oczu. Lata piach, elementy karoserii – a czasem i całe auta, zobaczcie sami, co to rallycross.

Kalendarz 2011 i jedyne polskie eliminacje w Słomczynie:

1 runda MPRC + FIA-CEZ Rallycross Trophy – Autodrom Sosnova, 08.04.2011, Piątek → do 09.04.2011, Sobota

2 runda MPRC + FIA-CEZ Rallycross Trophy- Wachauring/A, 15.04.2011, Piątek → do 17.04.2011, Niedziela

3 runda MPRC + FIA-CEZ Rallycross Trophy – Nyirad/H, 06.05.2011, Piątek → do 08.05.2011, Niedziela

4 runda MPRC + FIA-CEZ Rallycross Trophy – Mariapocis/H, 10.06.2011, Piątek → do 12.06.2011, Niedziela

5 runda MPRC , 1 runda PPRC + FIA-CEZ Rallycross Trophy – Tor Słomczyn, 17.06.2011, Piątek → do 19.06.2011, Niedziela

www.rallycross.pl

6 runda MPRC – Litwa, 22.07.2011, Piątek → do 24.07.2011, Niedziela

7 runda MPRC, 2 runda PPRC + FIA-CEZ Rallycross Trophy – Tor Słomczyn, 19.08.2011, Piątek → do 21.08.2011, Niedziela

www.rallycross.pl

Runda European Rallycross Championship – Tor Słomczyn, 09.09.2011, Piątek → do 11.09.2011, Niedziela

www.rallycross.pl

Ostatnia pozycja w kalendarzu to mistrzostwa Europy w Słomczynie, a należy podkreślić, że to najwyższy szczebel tego sportu, bo Mistrzostw Świata nie ma w tej dyscyplinie motorowej. 

W sportach motorowych każdy może znaleźć coś dla siebie, jedne wymagają sporo własnej inicjatywy, inne jedynie zakupienia biletu na widowisko. Najważniejsze, że sport ten jest dla każdego i bez problemu można samemu spróbować rywalizacji za kierownicą! Życzymy wielu wrażeń w sezonie 2011 na torach, odcinkach specjalnych i we własnym samochodzie.

Słowniczek skrótów:

PZM – Polski Związek Motorowy

KJS – Konkursowa Jazda Samochodem

RSMP – Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

RPP – Rajdowy Puchar Polski

GSMP – Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski

WSMP – Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

WPP – Wyścigowy Puchar Polski

MPRC – Mistrzostwa Polski Rallycross

MERC – Mistrzostwa Europy Rallycross

PPRC – Puchar Polski Rallycross

FIA-CEZ – Rozgrywki Strefy Europy Centralnej FIA

Endurance – wyścigi długodystansowe

Najnowsze

Pokaz mody na… samochodach Opel Corsa

Przez Anglików nazwany Carwalk, czyli wybieg dla modelek zbudowany na samochodach, to obecnie główny temat w Londynie. Niezwykły pokaz mody, stanowiący jeden z punktów programu Tygodnia Mody odbył się w czwartkowy poranek.

fot. Vauxhall

Modelki dumnie prezentowały projekty młodych twórców na 20-metrowym wybiegu, umieszczonym na dachach trzech samochodów Vauxhall Corsa. Ten niezwykły pokaz został zaplanowany z okazji dziesiątej edycji Vauxhall Fashion Scout – największego w Wielkiej Brytanii pokazu młodych, wschodzących projektantów. Aby płynnie poruszać się na wysokości ponad 1,5 metra, modelki przez tydzień ćwiczyły z choreografem. Był to nie lada wyczyn, ponieważ pokaz trwał ponad trzy godziny. 

Pokaz odbył się na odświeżonych samochodach Opel Corsa – ich specjalnej edycji, poliftingowej odmiany OPC, występującej na wyspach pod kryptonimem VXR. Charakterystycze dla tego samochodu są 18-calowe felgi aluminiowe, przyciemnione szyby oraz lekko przestylizowany, agresywniejszy zderzak przedni ze światłami przeciwmgielnymi. Wewnątrz mocnej Corsy zainstalowano sportowe siedzenia marki Recaro. Tuningowana wersja Corsy przyspiesza od 0 do 96 km/h w 6,8 sekundy; pod maską tkwi 1,6-litrowa, turbodoładowana jednostca benzynowa. W samochodzie można wyłączyć system ESP, a także nieznacznie zwiększyć moment obrotowy, dzięki funkcji overboost. Maksymalna prędkość, jaką można osiągnąć tym autem to 225 km/h. 

fot. Vauxhall

Wendy Towler z Vauxhall Motors powiedziała:
– Nie ma lepszego sposobu na podkreślenie naszego długoletniego wsparcia młodych, brytyjskich projektanów, jak stworzenie unikalnej platformy, na  której mogli zaprezentować swoje projekty.

Najnowsze

Używany Volkswagen Passat i Golf najpopularniejsze!

Rynek samochodów używanych rośnie - przybywa ogłoszeń oraz osób poszukujących ciekawych ofert w sieci. W zeszłym roku żadnej marce nie udało się przebić popularności modeli Volkswagena: Golfa i Passata.

Volkswagen to zdecydowanie samochód numer jeden roku 2010 – zajął pierwszą pozycję w rankingu najczęściej sprzedawanych i szukanych przez użytkowników marek. Najbardziej popularne modele z tej rodziny to niezmiennie Golf i Passat. W czołówce modeli najczęściej wystawianych na sprzedaż znalazły się ponadto, popularne także wśród kupujących, Ople: Astra i Vectra. Często poszukiwane przez użytkowników było Audi A4, jednak zainteresowanie tym modelem było niemal trzy razy mniejsze niż Volkswagenami.  

Top 5 otoMoto.pl 2010

 

Najczęściej wyszukiwane przez użytkowników

Najczęściej wystawiane na sprzedaż

Marki luksusowe najczęściej wystawiane na sprzedaż

1.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

Ferrari

2.

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Maserati

3.

Audi A4

Opel Astra

Lamborghini

4.

Opel Astra

Opel Vectra

Aston Martin

5.

Audi A6

Audi A4

Bentley

W segmencie aut luksusowych, najczęściej wystawiane na sprzedaż w 2010 roku były legendarne włoskie marki sportowe – Maserati i Ferrari. Te ostatnie poszukiwane było przez użytkowników dwa razy częściej niż inne legendarne marki sportowe – Maserati,  Lamborghini czy Aston Martin.

fot. Motocaina

W ubiegłym roku największy ruch zaobserwowano na śląskim i wielkopolskim rynku samochodów używanych. Z tych regionów Polski pochodziła największa ilość ofert sprzedaży aut, a także użytkowników zainteresowanych kupnem samochodu.

Polacy sprzedawali najczęściej stare samochody – średnia wieku 5 najczęściej wystawianych w serwisach internetowych roczników to aż 11 lat. Wśród Volkswagenów, popularne były modele wyprodukowane z 1998 roku. Ten rocznik Passata można było kupić średnio za nieco ponad 12 tys. zł, taniej od Golfa o około 4,5 tys. zł. Poszukujący Opla Astry największy wybór mieli wśród roczników 1999 i 2001. Średnia cena tych modeli była zbliżona i wyniosła około 12 tys. zł. Najbardziej wysłużone, 15-letnie pojazdy przeważały wśród ofert sprzedaży Audi A4 – roczniki te wyceniane były średnio na niecałe 9 tys. zł. Największą podaż w 2010 roku odnotował natomiast Volkswagen Golf z 2006 roku – chętni do zakupu tego rocznika musieli liczyć się z wydatkiem w wysokości średnio 40 tys. zł.

Użytkownicy szukali w większości samochodów zasilanych olejem napędowym. Zainteresowanie tymi autami było o 46 proc. większe niż pojazdami napędzanymi benzyną. Samochody wyposażone w instalację LPG i CNG uplasowały się na trzecim miejscu pod kątem popularności.

Źródło: otomoto.pl

Najnowsze

Zawodniczki w Rajdzie Szwecji – I rundzie WRC

W niedzielę zakończył się Rajd Szwecji, zaliczany do Rajdowych Mistrzostw Świata. Było to niesamowite i zaskakujące widowisko, ponieważ do ostatnich chwil nie było wiadomo, kto znajdzie się na pierwszym miejscu. Jeszcze przed rozpoczęciem ostatniego oesu, aż pięciu kierowców miało szanse na wygraną.

Załoga Dmitrij Tagirov i Anna Zavershinskay.
fot. wrc.com

To przypomniało kibicom najlepsze czasy rajdów WRC, gdzie mieli okazje pasjonować się pojedynkami pomiędzy Colinem McRea, Carlosem Sainzem, Tommi’m Makkinenem, Richardem Burnsem i Marcusem Gronholmem. 

Otwierający sezon 2011 Rajd Szwecji wpisał się do historii, ze względu na jakże równą i spektakularną walkę w autach WRC nowej generacji. Podczas startu do ostatniego etapu, pierwszą piątkę rozdzielało zaledwie 15 sekund. Na największą uwagę zasłużył 23-letni Mads Ostberg, który przegrał z fabrycznym kierowcą forda Mikko Hirvonen’em o zaledwie 7 sekund. Trzecią pozycję wywalczył Jari-Matti Latvala, i tym samym całe podium należało do Forda. 

Do udanych, startu w Rajdzie Szwecji z pewnością nie zaliczy siedmiokrotny mistrz świata Sebastien Loeb, który mimo wygranej na czterech odcinkach specjalnych, w klasyfikacji generalnej zakończył rajd na szóstej pozycji. 

Ilka Minor
fot. materiały prasowe zawodniczki

Wyjątkowy pech towarzyszył również załodze Henning Solberg i jego pilotce Ilce Minor (o zawodniczce i jej udziale w rajdzie pisałyśmy tutaj), którzy po piątkowych przejazdach mieli szanse na walkę o dobre miejsce w klasyfikacji generalnej jednak kłopoty ze wspomaganiem kierownicy, zbyt długi serwis, i w końcu dachowanie spowodowały, że zostali zmuszeni do wycofania się z rywalizacji. 

KLASYFIKACJA GENERALNA RAJDU SZWECJI 2011
1. M. Hirvonen
2. M. Ostberg
3. J. Latvala
4. S. Ogier
5. P. Solberg
6. S. Loeb
7. P. Andersson
8. K. Raikkonen
9. M. Wilson
10. K. Al Qassimi 

W miniony weekend mieliśmy okazje być także świadkami zaciekłej walki jaka rozgrywała się w Grupie N. Oczy wszystkich kibiców skierowane były szczególnie na dwie załogi. Startujący Subaru Impreza STI  Anders Grondal i Veronica Engan oraz  Dmitrij Tagirov i pilot Anna Zavershinskay dostarczyli kibicom nie lada emocji. 

Veronica Engan
fot. materiały prasowe zawodniczki

Piątkowe przedpołudnie załoga pilotowana przez Veronicę Engan mogła zaliczyć do udanych. W dobry nastrój wprawiło ich nie tylko zwycięstwo w czwartkowym superoesie, ale również wygrane trzech oesów pierwszej pętli, mimo że stracili minutę obracając się na trasie. Popołudnie nie było, aż tak sprzyjające. Grondal, nie chcąc podejmować zbędnego ryzyka, starał się jechać bardziej zachowawczo. Mimo tego, zbyt duże zużycie opon przyczyniło się do 40 sekundowej straty w stosunku do Flodina, co stanowiło zapowiedź zaciekłej walki podczas sobotnich przejazdów. Do tego jednak nie doszło, ze względu na wykluczenie Flodina z rajdu. Grondal i Engan stracili głównego rywala i mogli spokojnie podążać do mety, wygrywając jednocześnie kolejne odcinki PWRC. Dobrą passę przerwała na 12 oesie awaria silnika. Niesamowity pech, zaprzepaścił szanse na wygraną. Tym samym musieli wycofać się z rywalizacji.

Anna Zavershinskay
fot. materiały prasowe zawodniczki

Dla załogi pilotowanej przez Annę Zavershinskay’ową pierwszy dzień był niezwykle pomyślny. Od samego początku pokazali swoją pewność siebie oraz umiejętność szybkiej jazdy na śniegu, nawet podczas wieczornego odcinka. Dzień ukończyli na trzeciej pozycji w PWRC. Dzień drugi przyniósł kolejną niespodziankę, którą było wykluczenie ich najgroźniejszego konkurenta Flodin’a, dzięki czemu uzyskali dodatkową sekundę przewagi. Jednakże odcinek ósmy okazał się dla nich niezwykle trudny, a kierowca Dmitrij Tagirov miał problem z utrzymaniem odpowiedniego toru jazdy, w efekcie czego dwukrotnie wypadli z trasy. Mimo pomocy kibiców, stracili ponad osiem minut. Również podczas 12 odcinka specjalnego na skutek utraty mocy w aucie załoga odnotowała 7 minutową stratę. Nerwy dały o sobie znać, w skutek czego kierowca nie opanował auta na dojazdówce, wypadł z trasy, zakopując się tak głęboko w śniegu, że nikt z pozostałych załóg nie mógł mu pomóc. To spowodowało, że kolejne oesy rosyjska załoga rozegrała w systemie superrally. Po sobotnich przygodach Tagirov i  Zavershinskay’owa stawili się na starcie kolejnej pętli w nie najlepszych nastrojach. Mimo, poprawnej jazdy podczas wszystkich przejazdów, nie udało im się odrobić strat i ostatecznie skończyli rajd w PWRC na szóstej pozycji.

KLASYFIKACJA GENERALNA PWRC RAJDU SZWECJI 2011:
1. M. Semerad
2. Y. Protasov
3. N. Fuchs
4. V. Gorban
5. G. Linari
6. D. Tagirov
7. O. Saliuk
8. M. Al Shamsi

Veronica Engan – 26 letnia Norweżka, prywatnie dziewczyna Mads’a Ostberga. Jej pierwszy start na poziomie światowym, miał miejsce w 2007 roku, kiedy zajęła czwarte miejsce w grupie N w Rajdzie Szwecji. Na co dzień jest pilotką  Andersa Grondal’a, z którym w  2010 roku zdobyli Mistrzostwo Norwegii. Rajdy to jej pasja, zawodowo natomiast zajmuje się księgowością.

Anna Zavershinskaya – 33-letnia Rosjanka, związana jest z rajdami od 7 lat. Razem z kierowcą Dmitrijem Tagirovem zdobyli zwycięstwo w Rosyjskim Rally Cup w 2010 roku. Rok 2011 to czas, kiedy Anna będzie stawiać przysłowiowe” pierwsze kroki” w Rajdowych Mistrzostwach Świata.  Prywatnie Rosjanka bardzo dba o kondycje fizyczną uprawiając biathlon, uwielbia  też żeglarstwo. 

Najnowsze

Alice Powell nagrodzona za zwycięstwo w Protyre Formula Renualt BARC

Jako pierwsza kobieta w historii Alice Powell została oficjalnie nagrodzona, za zdobycie tytułu mistrza w Mistrzostwach Protyre Formula Renualt BARC!

fot. Protyre Formula Renualt BARC

18 letnia Alice Powell pochodząca z Chipping Norton, wpisała się w zeszłym roku do historii motorsportu jako pierwsza kobieta, która wygrała Mistrzostwa Formuly Renualt. Zwycięstwo zdobyła w wielkim stylu, nadrabiając 16 punktową stratę do jej największego rywala Mitchella Hale. Spektakularne wygrana w dwóch ostatnich wyścigach w Thruxton, zapewniła jej nie tylko tytuł mistrzowski, ale również miejsce w księdze rekordów. 

Gala rozdania nagród miała miejsce w Hotelu Effingham Park w pobliżu Gatwick. Coroczna BARC Big Night Out jest najbardziej popularną imprezą w roku.  Jest to event, kiedy nagradzani są wszyscy zawodnicy, którym udało się zdobyć tytuł mistrza w danym sezonie Protyre Formula Renualt BARC. Powell, która w 2010 roku jeździła dla zespołu Richard Hillspeed Ollerenshaw, odebrała swoje trofeum z rąk samego organizatora mistrzostw Simona Northa (na zdjęciu). 

– Zwycięstwo w serii oznacza dla mnie bardzo wiele, przede wszystkim dlatego, że jako pierwsza kobieta kierowca w historii zdobyłam tytuł. 2010 był wspaniałym sezonem dla mnie i dla zespołu. Zwycięstwo w Thruxton to było fantastyczne przeżycie… W tym roku mam zamiar startować w Formule Renault UK, w barwach konkurencyjnego teamu Manor Competition – skomentowała Powell.

fot. Protyre Formula Renualt BARC

Nie była to jednak jedyna nagroda, jaką Powell miała okazje odebrać tego wieczoru. Poza tym do imponującego zbioru trofeów może dołączyć Densley Trophy. 

Warto zaznaczyć, że Powell posiada już w swoim dorobku,  poza zdobytą wcześniej nagrodę Elite Gold Star, przyznaną przez Women’s Racing Driver’s Club (BWRDC). 

 Dzień swojego triumfu Alice wspomina następująco:
– Zaczęło się od razu od kwalifikacji, ponieważ tym razem nie było przejazdów testowych. W momencie, kiedy wszyscy wystartowali, ja nie mogłam ruszyć. Przed oczami pojawiło mi się w jednej chwili dziewięć lat ciężkiej pracy okupionej wysiłkiem, łzami i potem. Miałam wrażenie, że każdy cent zainwestowany w moje starty poszedł na marne. Mijające sekundy zdawały się trwać w nieskończoność, kiedy siedząc w bolidzie słyszałam jadące obok pojazdy. W połowie kwalifikacji, kiedy słyszałam zjeżdżające na zmianę opon bolidy, czułam niesamowitą gorycz porażki. W tym momencie dla mnie to był koniec. Na szczęście z pomocą przyszła Sarah, której udało się uruchomić bolid, usuwając problem z wtryskiem paliwa….Po rozpoczęciu drugiej połowy wyścigu udało mi się wyjść na prowadzenie. Jednak niedługo potem rozpoczął się mój prywatny horror. Co chwile na trasie pojawiał się kolejny safty car. Byłam jednak tak podekscytowana i zmotywowana tym, że jest to moja jedyna szansa, że mimo tych przeciwności udało mi się zwyciężyć. 

A tak podekscytowana zwycięstwem Alice Powell komentowała sezon 2010, zaraz po zakończeniu wyścigu.
– To był wspaniały rok, wielkie podziękowania należą się mojej pani inżynier Sarah Shaw za jej poświęcenie i wsparcie jakim służyła mi przez cały sezon. Dziękuję również całemu mojemu zespołowi Hillspeed oraz moim sponsorom  sieci Hoteli Silverstone, Immun’Age oraz  Bristol Street Motors.” – powiedziała po zakończeniu sezonu Alice. „ Nie mogłam wyobrazić sobie lepszego zakończenia sezonu, niż wygrana w tym wyścigu. 

Obecnie Alice ma w planach starty w zimowej serii Formula Renault UK, w barwach jednego z najlepszych teamów w historii Formula Renault UK Championship- Manor Competition.

Protyre Formula Renault BARC Championship 2010

1. Alice Powell           12 wyścigów  2 wygrane.      2 pole positions  7 podium.   0 fastest laps    288

2. Mitchell Hale          12 wyścigów  3 wygrane       4 pole positions  6 podiums  6 fastest laps    280

3. James Theodore      12 wyścigów  3 wygrane       5 pole positions  6 podiums. 3 fastest laps    254

 

Najnowsze