Garmisch Partenkirchen na Mottorad Days Husqvarną stoi

Przeczytaj i wygraj pen drive Husqvarny!

Podczas zlotu BMW największa uwagę przyciągał Husqvarna Track – dla twardzieli usypano spory tor motocrossowy na środku powierzchni wystawowej.  Z możliwości przetestowania aktualnej bazy modelowej Huski skorzystało 300 jeźdźców. Najprzyjemniej jednak było obserwować co wyprawiają chłopaki z Husqvarna Racing Team. Włoski mistrz świata enduro – Simone Albergoni, stanął w szranki ze swoim krajanem, Giacomo Redondi i dwoma niemieckimi jeźdźcami enduro – Andreasem „Letti” Lettenbichler’em i Gerhardem Forsterem – wszyscy swoimi akrobacjami, wyskokami, przepychankami w pierwszym zakręcie i spektakularnym wyścigiem na bandach toru zdobyli serca zgromadzonej na widowni gawiedzi, czyli nie tylko nasze.

Husqvarna Nuda 900R
Poczesne miejsce na stoisku zajął nowy model Husqvarny (przedprodukcyjny egzemplarz), o którym pisałyśmy wcześniej tutaj (tam też obszerna galeria zdjęć tego motocykla) Już od listopada 2010 roku, kiedy na mediolańskich targach motocyklowych EICMA zaprezentowano koncept tego motocykla – wówczas pod nazwą Mille 3 – nie mogłyśmy doczekać się tej maszyny. Dwucylidrowa jednostka pochodząca w prostej linii od silnika z BMW F800R (wprowadzono modyfikacje, aby zapewnić bardziej srpotowe zestrojenie, m.in. zwiększono pojemność, a tym samym moc i moment obrotowy) w szosowej maszynie marki specjalizującej się w terenówkach (choć marka w swojej historii ma udane modele drogowe)? Dlaczego by nie?! Ponad 100-konny motor, widelec sachs, amortyzatory Öhlins (w pełni regulowane), hamulce Brembo Racing, sportowy układ wydechowy i lekkość konstrukcji – czego więcej chcieć! Jak przyznaje Husqvarna: możecie go nazywać supermoto lub naked – my wolimy Nuda 900R! Zobaczymy go w salonach europejskich pod koniec tego roku

Typowo kobiece – dzieci i ciuchy…
Najpierw rozczulone, a potem pełne podziwu miny prezentowałyśmy zapewne po przejazdach dziecięcych zawodników – obaj chłopcy radzili sobie z torem – mimo niewielkiego wzrostu i słabszych silników – kapitalnie (patrz galeria zdjęć).

Oczywiście do dyspozycji zwiedzających BMW Motorrad Days, Husqvarna wystawiła całą swoją ofertę modelową. Naszym uznaniem – poza świetnymi maszynami – cieszyła się też kolekcja ubiorów Husqvarna. Poza typowo motocyklowymi – zwłaszcza na offroad – ciuchami, marka raduje oko modą lifestyle. Bluzy, bikini, koszulki, spodnie – wszystko w ekologicznych kolorach (khaki, beże). Nie możemy się doczekać, kiedy będzie można zobaczyć tę kolejcję w Polsce.

Ale o co chodzi z tą fuzją?
19 lipca minęły 4 lata od momentu, kiedy dr Herbert Diess, ówczesny Dyrektor Generalny BMW Motorrad i włoski przemysłowiec, Claudio Castiglioni, podpisali umowę o połączeniu sił obu motocyklowych marek. Dla BMW nabycie Husqvarna Motorcycles to był logiczny krok w kierunku wzmocnienia działań w sektorze
lekkich, sportowych motocykli – wtedy został on wzbogacony jedynie o modele z serii BMW G 650 X. Dzięki fuzji, BMW mogło pozyskać grupy młodszych klientów, a także ofertę motocykli stricte terenowych i
supermoto znacznie szybciej i skuteczniej, niż oferując tylko produkty własnej marki. Co więcej, ta transakcja miała za zadanie zapewnić bezpośredni dostęp do sieci sprzedaży na całym świecie w segmencie off-road. BMW Motorrad zapowiadało, że planuje kontynuować działalność firmy
Husqvarna Motorcycles jako odrębne przedsięwzięcie, więc cała działalność włoskiej marki pozostała w swoim obecnym miejscu – w regionie Varese w północnych Włoszech.

Podobne korzenie i zapał do sportu
Tak jak BMW Motorrad, firma Husqvarna Motorcycles to kultywująca najlepsze tradycje, jedna z najbardziej
znanych producentów motocykli na świecie. Od 1903 roku motocykle były początkowo produkowane w Szwecji, a od roku 1986 we Włoszech. Husqvarna Motorcycles ma na swoim koncie wiele zwycięstw w międzynarodowych wyścigach, włączając tytuły w mistrzostwach Europy i świata. Husqvarna Motorcycles należała wcześniej do włoskiej firmy MV Agusta S.p.A. Marka koncentruje się na produkcji sportowych motocykli terenowych wyposażonych wyłącznie w silniki jednocylindrowe.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze