Fotelik dla berbecia w najnowszym Golfie GTI

Podobno 84 procent kupujących Golfa GTI to mężczyźni; sześciu na dziesięciu z nich jest żonatych. Według badań 70 procent kierowców tego auta nie ma dzieci. Chyba na przekór tym statystykom, Volkswagen zaoferował do kraciastej tapicerki z tkaniny „Jacky" fotelik dziecięcy w tej samej kolorystyce sugerując, że większość tych macho to jednak ojcowie.

fot. VW

Nowy Golf VI GTI (nasza pierwsza jazda tym autem już wkrótce) dedykowany jest co prawda męskiej części nabywców, za czym przemawiają od lat utrzymujące się statystyki, jednak okazuje się, że nawet do tak pozycjonowanego samochodu koncern oferuje typowo rodzinne rozwiązanie. Fotelik dla motobrzdąca nadaje się dla dzieci w wieku od 3 do 12 lat w przedziale wagowym od 15 do 36 kg.

Dedykowany fotelik do Golfa GTI jest – rzecz jasna – fajnym gadżetem, w wyjątkowo przyjemnej, kraciastej oprawie, która może pasować także do tych nie usportowionych odmian nawet poprzednich generacji. Czekamy zatem na polską cenę tego cacka, choć limitowana, niewielka liczba wyprodukowanych egzemplarzy może wróżyć wysoki koszt za ten nabytek.

Najnowsze

Fotelik dla berbecia w najnowszym Golfie GTI

Podobno 84 procent kupujących Golfa GTI to mężczyźni; sześciu na dziesięciu z nich jest żonatych. Według badań 70 procent kierowców tego auta nie ma dzieci. Chyba na przekór tym statystykom, Volkswagen zaoferował do kraciastej tapicerki z tkaniny „Jacky" fotelik dziecięcy w tej samej kolorystyce sugerując, że większość tych macho to jednak ojcowie.

 

fot. VW

Nowy Golf VI GTI (nasza pierwsza jazda tym autem już wkrótce) dedykowany jest co prawda męskiej części nabywców, za czym przemawiają od lat utrzymujące się statystyki, jednak okazuje się, że nawet do tak pozycjonowanego samochodu koncern oferuje typowo rodzinne rozwiązanie. Fotelik dla motobrzdąca nadaje się dla dzieci w wieku od 3 do 12 lat w przedziale wagowym od 15 do 36 kg.

Dedykowany fotelik do Golfa GTI jest – rzecz jasna – fajnym gadżetem, w wyjątkowo przyjemnej, kraciastej oprawie, która może pasować także do tych nie usportowionych odmian nawet poprzednich generacji. Czekamy zatem na polską cenę tego cacka, choć limitowana, niewielka liczba wyprodukowanych egzemplarzy może wróżyć wysoki koszt za ten nabytek.

 

Najnowsze

Pomyłka BMW Sauber

Robert Kubica w trzeciej części kwalifikacji do GP Hiszpanii mógł osiągnąć lepszy czas. Niestety, znowu zawiedli jego mechanicy.

Nie wiem,  czy jest o czym rozmawiać…
Robert Kubica i jego inżynier Antonio Cuquerella
fot. BMW Motorsport

Serwisy informacyjne podają, że niezbyt udany przejazd Roberta Kubicy w trzeciej sesji kwalifikacyjnej był wynikiem problemów z bolidem. Nie chodzi jednak o awarię techniczną. Polski kierowca pierwsze okrążenie pomiarowe wykonał na używanych oponach z miękkiej mieszanki. Tak jak ustalono wcześniej zjechał następnie do pit lane, aby założyć nowy komplet opon i poprawić swój czas. Podczas następnego szybkiego przejazdu bolid stał się podsterowny i Robert nie mógł dokończyć okrążenia. Jak się okazało, bardzo wrażliwy na jakiekolwiek zmiany samochód zachowywał się prawdopodobnie naturalnie jak na sytuację, która wystąpiła. Zespół popełnił błąd. Mechanicy założyli prawe koło po lewej stronie i lewe po prawej. Sam Robert stwierdził, że bywało już gorzej, kiedy jeździł
z niedokręconymi kołami. Słaba to pociecha
i szczerze mówiąc brzmi trochę jak wyjątek z powieści sensacyjnej. Dlaczego nie spróbowano zmienić kół, aby Robert mógł wyjechać jeszcze raz, tego nie wiemy, prawdopodobnie nie było już czasu. Pomyłkę zespołu potwierdził Dr Mario Theissen.

Najnowsze

Bitwa pomiędzy Red Bulll i BrawnGP

Tylko Felipe Massa był w stanie włączyć się do walki pomiędzy kierowcami BrawnGP i Red Bulll. Robert Kubica po naprawdę dobrych przejazdach w pierwszych dwóch częściach kwalifikacji musiał uznać wyższość pozostałych dziewięciu zawodników startujących w Q3.  

Rubens Barrichello, Jenson Button i Sebastian Vettel
fot. Red Bull

BrawnGP dominuje nadal w Formule 1. Jenson Button po raz trzeci w tym sezonie zdobył dziś pole position. Dokonał tego rozpoczynając swoje ostatnie okrążenie pomiarowe dosłownie na dwie sekundy przed końcem regulaminowego czasu kwalifikacji. Rubens Barrichello w Q2 uzyskał najlepszy czas dnia. Drugim zespołem, który utrzymuje stałą wysoką formę jest Red Bull. Gdyby nie świetny przejazd Felipe Massy sześć pierwszych pozycji zajmowaliby kierowcy trzech najlepszych do tej pory zespołów: BrawnGP, Red Bull i Toyota.

Nieprawdopodobnym wydaje się błąd jaki popełnił Kimi Raikkonen, który nie zakwalifikował się nawet do drugiej sesji. Po swoim pierwszym przejeździe Fin był przekonany, że czas jaki uzyskał na okrążeniu pomiarowym będzie wystarczający, aby zakwalifikować się do Q2 i jednocześnie taka taktyka pozwoli mu wykorzystać nowe miękkie opony w przejeździe w Q3. Posiadając lżejszy bolid niż jego kolega z zespołu i ten sam pakiet aerodynamiczny, miałby szansę na znacznie lepszą pozycję. Według informacji podanych przez FIA samochód Kimi Raikkonena będzie miał na starcie jutrzejszego wyścigu zdecydowanie więcej paliwa niż bolid Felipe Massy.

W bardzo trudnej sytuacji znajduje się McLaren Mercedes. Heikki Kovalainen już w trakcie Q1 wyglądał jakby poprostu zrezygnował. Jak powiedział dziś po południu, jego samochód nie miał na torze pod Barceloną przyczepności. W konsekwencji Heiki będzie startować do jutrzejszego wyścigu z 18 pola. Lewisowi Hamiltonowi udało się co prawda zakwalifikować do drugiej części sesji kwalifikacyjnej, ale na tym jego walka dzisiaj zakończyła się i jutro Brytyjczyk wystartuje z siódmej linii. Mistrz Świata stwierdził, że jego samochód jest zwyczajnie gorszy niż się spodziewał.
 

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Q1

Q2

Q3

Liczba
okrążeń

1

22

Jenson Button

BrawnGP

1:20,707

1:20,192

1:20,527

21

2

15

Sebastian Vettel

Red Bull

1:20,715

1:20,220

1:20,660

15

3

23

Rubens Barrichello

BrawnGP

1:20,808

1:19,954

1:20,762

20

4

3

Felipe Massa

Ferrari

1:20,484

1:20,149

1:20,934

18

5

14

Mark Webber

Red Bull

1:20,689

1:20,007

1:21,049

17

6

10

Timo Glock

Toyota

1:20,877

1:20,107

1:21,247

25

7

9

Jarno Trulli

Toyota

1:21,189

1:20,420

1:21,254

25

8

7

Fernando Alonso

Renault

1:21,186

1:20,509

1:21,392

20

9

16

Nico Rosberg

Williams

1:20,745

1:20,256

1:22,558

22

10

5

Robert Kubica

BMW Sauber

1:20,931

1:20,408

1:22,685

15

11

17

Kazuki Nakajima

Williams

1:20,818

1:20,531

16

12

 8

Nelsinho Piquet

Renault

1:21,128

1:20,604

20

13

 6

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:21,095

1:20,676

16

14

1

Lewis Hamilton

McLaren Mercedes

1:20,991

1:20,805

12

15

12

Sebastien Buemi

Toro Rosso

1:21,300

1:21,067

15

16

4

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:21,291

5

17

11

Sebastien Bourdais

Toro Rosso

1:21,300

8

18

2

Heikki Kovalainen

McLaren Mercedes

1:21,675

10

19

20

Adrian Sutil

Force India

1:21,742

11

20

 21

Giancarlo Fisichella

Force India

1:22,204

11


Zgodnie z tegorocznymi zasadami FIA podała po kwalifikacjach wagę bolidów. Z obliczeń wynika,
że bolid Jensona Buttona jest lżejszy niż samochody startujących za nim konkurentów. Dzięki temu możliwe, że Brytyjczyk będzie w stanie zyskać sporą przewagę zaraz po starcie. Jedynym kierowcą startującym z pierwszych rzędów, którego bolid wyposażony jest w KERS jest Felipe Massa i to on może zmienić układ stawki na pierwszych okrążeniach.

Robert Kubica w sobotnich kwalifikacjach 
fot. BMW Motorsport

Prawie wszyscy kierowcy startujący przed Robertem Kubicą zjadą prawdopodobnie na pierwsze dotankowania przed Polakiem. Powinno to pozwolić mu zyskać lepszą pozycję. Robert musi jednak zaraz po starcie wyprzedzić jedyny bardziej zatankowany bolid Nico Rosberga, aby ten nie znalazł się przed nim po dotankowaniu na jakie Polak zjedzie przed kierowcą Williamsa. Będzie to niełatwe zadanie, ponieważ tor pod Barceloną uchodzi za taki, na którym bardzo trudno jest wyprzedzać. W pierwszym zakręcie, kiedy wszyscy kierowcy wystartują jest zawsze bardzo ciasno
i w związku z tym niezbyt bezpiecznie. Z drugiej strony, samochody startujące z miejsc od 11. do 17. są zdecydowanie bardziej zatankowane, a więc znacznie cięższe. Może to świadczyć o chęci przejechania jak najdłuższego dystansu na miękkich, lepiej sprawujących się na katalońskim torze oponach, bez dotankowywania.  Wszyscy ci zawodnicy będą więc zjeżdżać do garaży po większej liczbie okrążeń niż Robert. 

Poz. startowa

Kwalifikacje

Kierowca

Waga (kg)

Paliwo (kg)

Liczba okrążeń

1

1

Jenson Buton

646

41 17

2

2

Sebastian Vettel

651,5

46,5 19

3

3

Rubens Barrichello

649,5

44,5 18

4

4

Felipe Massa

655

50 21

5

5

Mark Webber

651,5

46,5 19

6

6

Timo Glock

646,5

41,5 17

7

7

Jarno Trulli

655,5

50,5 21

8

8

Fernando Alonso

645

40 16

9

9

Nico Rosberg

668

63 26

10

10

Robert Kubica

660

55 23

11

11

Kazuki Nakajima

676,6*

71,6 30

12

12

Nelson Piquet

677,4*

72,4 30

13

13

Nick Heidfeld

676,3*

71,3 30

14

14

Lewis Hamilton

683*

78 33

15

15

Sébastien Buemi      

678*

73 31

16

16

Kimi Raikkonen

673*

68 28

17

17

Sébastien Bourdais   

669*

64 27

18

18

Heikki Kovalainen

657*

52 21

19

19

Adrian Sutil

675*

70 29

20

20

Giancarlo Fisichella

656*

51 21

* zadeklarowana waga

Obliczenia dotyczące ilości okrążeń jakie będą mogli przejechać kierowcy oparte są na informacjach podanych przez zespół WiIlliams: 2,271 kg paliwa/okrążenie. Od wyniku odjęto przybliżoną wagę paliwa potrzebną na przejazd okrążenia przed startem i zjazd do pit lane. Oczywiście należy wziąć pod uwagę, że wyliczenia mogą nieco odbiegać od realnej sytuacji, która zaitnieje podczas wyścigu. Na zużycie paliwa mogą mieć wpływ następujące czynniki: pogoda, pojawienie się samochodu bezpieczeństwa, ustawienia bolidu, zużycie paliwa przez dany silnik, coraz mniejsze zużycie paliwa w związku ze zmniejszającą się całkowitą wagą bolidu.

Na przejazd po Circuit de Catalunya zaprasza Nico Rosberg:

Najnowsze

Rocznica historycznej wyprawy Berthy Benz

Bertha Benz zapisała się w historii jako pierwsza osoba, której 125 lat temu udało się samodzielnie pokonać trójkołowym automobilem dystans ponad stu kilometrów. Z okazji tej rocznicy, w muzeum Mercedesa między 2 a 4 sierpnia odbędzie się ekspozycja "Bertha Benz Days". 

Bertha Benz (1849-1944), żona Karla Benza, 5 sierpnia 1888 roku wraz z dwoma synami: 14-letnim Richardem oraz 15-letnim Eugenem, kierując automobilem Benz Patent-Motorwagen Nummer 1 skonstruowanym przez męża, wybrała się bez jego wiedzy w podróż z Mannheim przez Weinheim, Heidelberg, Wiesloch i Durlach, aż do rodzinnego Pforzheim. Tym samym zapisała się w historii jako pierwsza osoba, której udało się samodzielnie pokonać ponad stukilometrowy dystans (106 km) bez obecności mechanika.

Bertha Benz
fot. Daimler

Z Mannheim wyjechali o świcie. Podczas podróży Bertha własnoręcznie oczyściła zatkany gaźnik broszką z kapelusza i owinęła nieizolowany przewód własną podwiązką. Parokrotnie na znacznych nachyleniach jej synowie musieli wysiąść z pojazdu i pchać go pod górkę, ponieważ moc automobilu okazała się niewystarczająca na pokonanie stromych wzniesień. Troskę wzbudzała także dostępność tzw. „ligroiny” (nafty), ponieważ 4,5-litrowy zapas paliwa w gaźniku (pojazd nie był jeszcze wyposażony w bak) szybko się zużywał. Naftę kupowało się wtedy w aptekach; jedna z nich w mieście Wiesloch wybawiła podróżnych z kłopotu. Zakład istnieje do dziś i z dumą informuje odwiedzających, że tu właśnie mieściła się pierwsza na świecie „stacja benzynowa”.

Późnym wieczorem odważna, lecz mocno zakurzona ekipa dotarła do Pforzheim, gdzie mieszkała matka Berthy. O sukcesie pionierka poinformowała męża pełnym radości telegramem; chciała swoim dokonaniem pokazać Karlowi, że jednym z warunków finansowego powodzenia przedsięwzięcia produkcji automobili jest pokazanie jego praktycznego zastosowania szerokiej publiczności. Do macierzystego Mannheim wróciła następnego dnia.
Po wyprawie, dzięki sugestiom żony, Karl Benz mógł wprowadzić poprawki do nowych modeli swoich automobili; zbudowano ich w sumie 25 egzemplarzy. Auta napędzały 2 l. jednocylindrowe silniki czterosuwowe o mocy 2 KM (przy 250 obr./min), co pozwalało osiągać prędkość maksymalną 18 km/h. Pojazdy wyposażone były w dwuprzełożeniową skrzynię biegów. Nadwozie osadzono na trzech drewnianych kołach. Potem eksperymentalnie wypuszczono rownież wersję czterokołową (prawdopodobnie tylko jeden egzemplarz).

fot. Daimler

Patent-Motorwagen Type III zapisał się w historii jako pierwszy „seryjnie produkowany pojazd”. Sprzedaż nie była początkowo łatwa, ludzie reagowali nieufnie – do momentu, gdy paryżanin Emile Roger wziął na siebie zadanie promocji i popularyzacji marki w rodzinnej Francji. To za jego pośrednictwem do Londynu trafił jedyny model pojazdu, który przetrwał do dzisiaj. Na co dzień prezentowany w londyńskim Muzeum Nauki, obecnie gościnnie uświetnia ekspozycję w muzeum Karla Benza w Ladenburgu. Istnieją przesłanki wskazujące na fakt, że to właśnie tym konkretnym samochodem Bertha odbyła swoją historyczną przejażdżkę.

Program oferowany przez Mercedes-Benz Museum w pierwszy weekend sierpnia został opracowany z myślą o upamiętnieniu rocznicy wyprawy Berthy. Przez trzy dni będzie dostępna możliwość zwiedzania w kostiumach z epoki, a trasy wycieczki zostaną podporządkowane sylwetce legendarnej pionierki. Można będzie przejechać się repliką trójkołowca i wziąć udział w historycznej pogadance z udziałem Jutty Benz, prawnuczki Berthy. Między 9 a 11 sierpnia  natomiast entuzjaści klasycznych samochodów zasiądą za kierownicą, by symbolicznie odtworzyć trasę pokonaną przez Berthę między Mannheim a Pforzheim.

Najnowsze