Karolina Chojnacka

Ford Transit stawia na uniwersalność. Co oferuje gama samochodów dostawczych?

Ford Transit to model, który produkowany jest już od ponad 60 lat. Dostępny jest w wielu odmianach, by sprostać wszystkim wymaganiom, a gama proponowanych modeli systematycznie się powiększa. Co oferuje amerykański producent?

Ford Transit po raz pierwszy pojawił się na drogach w 1965 roku i pokazał, że stosunkowo niewielkie auto może mieć ogromne możliwości ładunkowe. Dziś Ford Transit stawia na uniwersalność i każdy może skonfigurować odpowiedni model do własnych potrzeb. Niezależnie od tego, czy potrzebny jest zwinny i kompaktowy samochód dostawczy, czy też duży pojazd oferujący ogromną przestrzeń ładunkową, Ford ma dopasowaną ofertę, która powinna zadowolić każdego.

Ford Transit Courier

Courier to najmniejsza odmiana Transita, która sprawdzi się np. przy dostarczaniu przesyłek lub dostawach towaru. Mimo kompaktowych rozmiarów, które zapewniają zwinność w mieście, Transit Courier oferuje przestrzeń ładunkową o pojemności aż 2,3 m3. Auto mierzy zaledwie 4157 mm długości, dzięki czemu jazda po zatłoczonym mieście, osiedlowych uliczkach lub peryferiach miast nie powinna być problemem. Średnica zawracania pomiędzy krawężnikami to zaledwie 10,5 metra.

W ofercie umieszczono dwa silniki – benzynowy i wysokoprężny. Dodatkowo silnik Diesla dostępny jest w dwóch wariantach – o mocy 75 albo 100 KM. Niezależnie od wybranej wersji, można być pewnym niskiego zużycia paliwa – nawet 5,3 l/100km w przypadku silnika wysokoprężnego. Warto również wspomnieć o bogatym wyposażeniu. Auto może się poszczycić szeregiem zaawansowanych technologii, które ułatwiają kierowcy codzienną pracę. Wśród nich znajdziemy m.in. Ford SYNC 3 z obsługą głosową telefonu i funkcji samochodu oraz system kontroli prędkości.

Ford Transit Connect

Ford Transit Connect oferuje spore możliwości personalizacji i wyposażenia auta. Przykładowo model ten może być wzbogacony w specjalną przegrodę z funkcją klapy umożliwiającą przewożenie długich przedmiotów do 3,4 m. Poza tym do wyboru są dwie długości nadwozia L1 i L2 oraz trzy wersje: Van, Kombi N1 i Van z podwójną kabiną.

W ofercie jest też  odmiana Active. Wygląd idzie również w parze z funkcjonalnością i wygodą, bowiem w tej wersji, oprócz wielu nakładek na nadwozie, które chronią lakier przed zadrapaniami, samochód ma również wyższy prześwit, który idealnie sprawdzi się w nieco trudniejszym terenie np. za miastem czy w lesie. Pod maską może pracować silnik 1.0 EcoBoost o mocy 100 KM, jak również jeden z dwóch silników wysokoprężnych 1.5 EcoBlue o mocy 100 lub 120 KM.

Przeczytaj też: Ford Transit w wersji L5 z kabiną sypialną – nowe silniki i napęd na przednie koła

Ford Transit Custom

Ford Transit Custom słynie z wytrzymałości, niezawodności, funkcjonalności oraz komfortu typowego dla aut osobowych. Teraz oferuje nowoczesne silniki wysokoprężne oraz zaawansowane napędy hybrydowe.

Jednym z ciekawszych rozwiązań jest napęd EcoBlue Hybrid z tzw. miękką hybrydą, czyli dodatkową instalacją 48 V, która wspiera jednostkę napędową nie tylko zmniejszając zużycie paliwa, ale poprawiając komfort codziennej eksploatacji i dynamikę jazdy. Ponadto występuje również odmiana hybrydowa typu plug-in, która, po naładowaniu baterii, jest w stanie pokonać nawet 50 km w trybie bezemisyjnym. Przy wykorzystaniu odpowiedniej infrastruktury, codzienna eksploatacja może być niezwykle ekonomiczna. Dla tradycjonalistów są oczywiście silniki wysokoprężne EcoBlue o mocy nawet 185 KM.

Ten wyjątkowy van zapewnia aż 6 m3 w wersji z krótkim nadwoziem (L1 – 4973 mm), podczas gdy wersja z długim nadwoziem (L2 – 5340 mm) oferuje 6,8 m3. Do wyboru są także dwie wersje wysokości H1 i H2 (od 1922 do 2426 mm w zależności od wersji). Kierowca ma także do dyspozycji szereg systemów wsparcia od systemu rozpoznawania znaków drogowych, po system stabilizacji toru jazdy przyczepy. W ofercie są także nadwozia Van z podwójną kabiną, Kombi i Kombi-Van oraz odmiana Nugget.

Ford Transit Van

Pojemność 15,1 m3, długość ponad 3 metry i ładowność do 2,4 tony w wersji z 5-tonową masą całkowitą – tak w skrócie prezentuje się przestrzeń ładunkowa modelu Ford Transit Van. Do tego szeroko otwierane drzwi boczne, komfortowa wysokość załadunku oraz nisko zawieszony próg tylnych drzwi ułatwiają zarówno załadunek, jak i rozładunek. To podstawowe cechy kultowego już pojazdu dostawczego. W ofercie jest również odmiana z podwójną kabiną, a wszystkie wersje są dostępne w różnych konfiguracjach długości – od L2 do L4 (od 5531 do 6704 mm) – oraz dwóch wersjach wysokości – od H2 do H3 (od 2490 do 2790 mm).

Dodatkowo samochód dostawczy jest wyposaży w liczne systemy wsparcia i ochrony. Do najważniejszych funkcji należy między innymi system BLIS (monitorowanie martwego pola widzenia w lusterku), Cross Traffic Alert (ostrzeganie o pojazdach nadjeżdżających podczas wyjazdu z miejsca parkingowego z prawej oraz lewej strony) czy Active Park Assist (system automatycznego parkowania). Takie dodatki sprawiają, że manewrowanie tak dużym autem jest nie tylko prostsze, ale również znacznie bezpieczniejsze. Nad komfortem w trasie czuwa także inteligentny tempomat Adaptive Cruise Control.

Ford Transit stawia na uniwersalność

W trudnych warunkach, a takich nie brakuje np. na budowie lub za miastem, sprawdzi się z kolei napęd na wszystkie koła (AWD) zapewniający maksymalną przyczepność bez względu na warunki. Największego Transita napędzają 2-litrowe silniki wysokoprężne Ford EcoBlue nowej generacji, dzięki którym pojazd jest mocniejszy i bardziej wydajny niż kiedykolwiek przedtem. Do wyboru jest jeden z czterech wariantów mocy do 185 KM oraz 415 Nm momentu obrotowego.

Ford Transit Podwozie

Ford Transit Podwozie z pojedynczą lub podwójną kabiną dostarcza wiele możliwości konwersji dopasowanych do charakteru biznesu. Wywrotka? Pojazd ratowniczy? Laweta a może chłodnia? Solidne podwozie może być bazą dla wielu zastosowań.

Dodatkowo uniwersalne rozwiązanie marki Ford zmienia postrzeganie tego typu pojazdów między innymi dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań.

Na przykład, elektryczny układ wspomagania kierownicy dostosowuje się do szybkości pojazdu, umożliwiając lekkie manewrowanie przy niskich prędkościach oraz bardziej stabilne przy wyższych. Z kolei inteligentny tempomat sprawia, że długie przejazdy autostradowe są mniej męczące i bardziej ekonomiczne, a napęd na wszystkie koła (AWD) zapewnia pewne prowadzenie na nieutwardzonych nawierzchniach. Dostępny jest także tradycyjny napęd na przednią oś (FWD), zapewniający niższe spalanie oraz na tylne koła (RWD), który sprawdzi się w najcięższych zadaniach.

Transit Podwozie może być wyposażony w jeden z zaawansowanych 2-litrowych silników wysokoprężnych Ford EcoBlue, dzięki którym jest jeszcze mocniejszy i wydajniejszy. Cztery dostępne warianty mocy zapewniają do 185 KM oraz 415 Nm momentu obrotowego. Każdy silnik spełnia rygorystyczne wymogi standardów dotyczących emisji spalin Euro 6.2. Pojazd jest również dostępny z silnikiem Heavy Duty Truck (HDT) oraz w wersji mild Hybrid Electric Vehicle (mHEV).

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Mercedes EQS i panel ekranów na ponad 1,41 metra! Zobaczcie, jak wygląda wnętrze elektryka

Mercedes zaprezentował, jak będzie wyglądać wnętrze elektrycznego modelu EQS. Fani tradycyjnych przycisków i pokręteł będą zawiedzeni. Ekrany, ekrany, wszędzie są ekrany!

Mercedes pokazał wnętrze modelu EQS, czyli elektrycznego odpowiednika klasy S. To co najbardziej rzuca się w oczy, to gigantyczny panel wyświetlaczy szeroki na 1,41 metra!

Mercedes EQS - wnętrze

Hyperscreen , bo tak się ten panel nazywa, wykorzystuje najnowszą wersję systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX, który jest obsługiwany przez 8 procesorów korzystających z 24 GB pamięci RAM i wyświetlających obraz na trzech osobnych ekranach, które łączy wspomniany panel o szerokości 1,41 metra.

Ekran kierowcy i pasażera mają po 12,3 cala średnicy, a środkowy ekran systemu multimedialnego – 12,8 cala. Jeśli kogoś przeraża ta „ekranoza”, to w podstawowej wersji wyposażenia nie będzie ekranu przed pasażerem. Cały szklany panel na być wykonany z takiego materiału, żeby był odporny na zarysowania i łatwy do utrzymania w czystości.

Mercedes EQS - wnętrze

Przeczytaj też: MBUX Hyperscreen – cyfrowy „kręgosłup” Mercedesa EQ

Jak już odkleimy wzrok od ekranów, to warto zwrócić uwagę na 12 haptycznych paneli pod ekranami, które, jak zapewnia Mercedes, wibrują w miejscu dotknięcia, sprawiając wrażenie uginania się pod palcem.

Kabina wyposażona jest też we filtr HEPA, który dba o bezpieczeństwo oraz komfort kierowcy i pasażerów, usuwając ponad 99% zanieczyszczeń powietrza, a także… zestaw perfum! To się nazywa roztaczać wokół siebie atmosferę luksusu…

Mercedes EQS - wnętrze

Atmosferę luksusu zapewniają także wysokiej jakości tapicerka i oświetlenie ambientowe, które każdy podróżujący może dopasować do swojego gustu. O odpowiednie nagłośnienie dba 15-głośnikowy zestaw audio Burmester o mocy 710 W.

Przeczytaj też: Mercedes-EQ: aż sześć nowych modeli „na prąd” pojawi się w ofercie do 2022 roku!

Gdy samochód będzie w bezruchu, bo na przykład stoi podpięty do ładowarki, kierowca może uciąć sobie relaksacyjną drzemkę. Wystarczy uruchomić specjalny tryb Power Nap, który rozłoży fotel, zasunie rolety, włączy jonizację powietrza i odtworzy muzykę, która pomoże kierowcy zapaść w sen.

Gdy kierowca i samochód będą już odpowiednio naładowani energią, nic tylko ruszać w drogę! Mercedes zapewnia, że EQS o mocy 476 KM może na jednym ładowaniu przejechać ponad 700 kilometrów. Akumulatory mają pojemność do 108 kWh.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Kibice zdecydują o kolejności zawodników na starcie. Czy to nowy trend w sportach motorowych?

Sporty motorowe stawiają kibiców w centrum uwagi. Kibic już nie tylko kibicuje przed telewizorem czy na trybunach. Może także zdecydować o kolejności zawodników na starcie. Jest tylko jeden warunek...

Trzeba być kibicem Extreme E! Nowa seria wyścigów elektrycznych aut off-road’owych startuje już w ten weekend w AlUla w Arabii Saudyjskiej. Extreme E chce wykorzystać swoją platformę sportową do osiągnięcia dwóch ważnych celów: zwiększenia świadomości ludzi na temat kryzysu klimatycznego i roli mobilności opartej na czystej energii oraz rozprawienia się z istniejącymi w sportach motorowych uprzedzeniami dotyczącymi płci. I chce zrobić to, jak najbardziej angażując w wyścigi kibiców.

Wcześniej kibicom możliwość decydowania o wynikach rywalizacji (w pewnym stopniu) dała Formuła E.

FANBOOST daje fanom Formuły E możliwość głosowania na swojego ulubionego kierowcę i nagrodzenia go dodatkowym zastrzykiem mocy podczas wyścigu. Pięciu kierowców z największą liczbą głosów FANBOOST otrzyma dodatkowe 100 kJ mocy, z której będą mogą skorzystać w drugiej połowie wyścigu.

Fani mogą głosować na swojego ulubionego kierowcę w ciągu czterech dni poprzedzających E-Prix. Głosowanie kończy się 15 minut przed startem wyścigu. Każdy fan może głosować raz dziennie. Istnieją dwa sposoby głosowania: online na fanboost.fiaformulae lub za pośrednictwem oficjalnej aplikacji Formuły E.

Czy to nowy trend w sportach motorowych? Chcielibyście, żeby inne serie wyścigowe wprowadziły podobne rozwiązania? Czy kibice mogący przyznawać dodatkowe użycie systemu DRS w Formule 1, wtedy gdy strata jednego zawodnika do drugiego jest większa niż przepisowa sekunda, zwiększyliby atrakcyjność rywalizacji, czy wręcz przeciwnie?

Przeczytaj też: Extreme E: pierwsza na świecie seria wyścigowa promująca równość płci

Czym jest GirdPlay?

GridPlay stawia fanów w centrum akcji, dając im możliwość głosowania na swojego ulubionego kierowcę. Drużyny z największą liczbą głosów będą mogły wybrać swoje miejsce na linii startu do wyścigu finałowego.

Jak to działa?

Fani głosują na swojego ulubionego kierowcę. Głody są sumowane, by obliczyć wynik zespołu. Pięć drużyn, które zakwalifikowały się do finału, otrzymuje swój procent głosów. Cztery drużyny, które nie ścigają się w finale przekazują oddane na siebie głosy wybranej przez siebie ekipie. Tak więc każdy głos ma znaczenie.

Zespół z największą liczbą głosów może jako pierwszy wybrać swoją pozycję startową w finałowym wyścigu. Następnie robi to drużyna z drugą największą liczbą głosów i tak dalej.

Kiedy można głosować?

Głosowanie rozpoczyna się na cztery dni przed finałem i kończy godzinę po rozpoczęciu tzw. Crazy Race.

Gdzie można głosować?

Fani mogą głosować na swojego ulubionego kierowcę dwa razy dziennie na stronie Extreme E i na Twitterze, używając #GridPlay #NazwiskoKierowcy.

Przeczytaj też: Zawodniczki Extreme E testują elektryczną terenówkę

Najnowsze

Wielkanoc 2021 na polskich drogach: czy pijani kierowcy znów będą zagrożeniem?

Choć w 2020 roku podczas wielkanocnego weekendu pandemia przełożyła się na mniejsze natężenie ruchu na drogach, nie powstrzymało to kierowców od jazdy pod wpływem alkoholu. Policja zatrzymała wówczas 542 pijanych kierowców z czego najwięcej - aż 212 - w Wielką Sobotę. Natomiast w 2019 wynik ten był przeszło o 1/3 większy. Łącznie w 3 dni skontrolowano 878 osób, w tym 347 zanotowano 20 kwietnia w sobotę. Czy w 2021 roku tendencja spadkowa się utrzyma, a Polacy postawią na trzeźwe Święta?

Wielka Sobota sprzyja spotkaniom i… powrotom na podwójnym gazie
Polacy podczas przerwy świątecznej chętnie nadrabiają spotkania z przyjaciółmi, co potwierdzają dane statystyczne policji informujące o tym, że w Wielką Sobotę zatrzymywanych jest najwięcej nietrzeźwych kierowców. Wynik ten nie zmienia się od lat.

Święta dla wielu z nas to przede wszystkim czas rodzinnych spotkań i chwil odpoczynku. Tym chętniej sięgamy po różne trunki od piwa, wina po alkohole wysokoprocentowe. Spędzając miło czas w doborowym towarzystwie nie myślimy o powrocie, a tym bardziej o konsekwencjach wsiadania za kierownicę w stanie nietrzeźwym. Wielu osobom wydaje się, że czują się dobrze, zatem na pewno zdążyły wytrzeźwieć. Natomiast błędne przekonanie doprowadziło już do niejednej tragedii. Wsiadając za kółko każdy powinien mieć 100% pewności – podkreśla Rafał Misztalski, prezes AutoWatch Polska. Brak wyobraźni i brawura na drodze w połączeniu z nadmiarem alkoholu często prowadzą do tragedii. Wracając ze świąt, nie tylko tych wielkanocnych, bywamy zmęczeni, poirytowani wzmożonym ruchem na drodze, chcemy jak najszybciej dojechać do domu. Niestety nie każdy kierowca pamięta, że dopuszczalnym limitem w wydychanym powietrzu jest tylko 0,2, a dobre samopoczucie fizyczne i odpowiednia ilość snu „dzień po” nie dają pewności, że organizm się w pełni zregenerował i jesteśmy trzeźwi.

Jak przeciwdziałać pijanym kierowcom?
Według Dyrekcji Generalnej Komisji Europejskiej odpowiedzialnej za transport w UE jednym z najskuteczniejszych środków przeciwdziałania pijanym kierowcom są blokady alkoholowe. Urządzenia te chociaż w Polsce stosunkowo mało znane, w Europie stają się nieodłącznym elementem wyposażenia m.in. transportu użytku publicznego. Z europejskich danych wynika również, że system ten doskonale sprawdza się wśród recydywistów, którym odebrano prawo jazdy za prowadzenie pod wpływem alkoholu. 

Najnowsze

Volkswagen Taigo – producent ujawnia nazwę nowego crossovera i pokazuje szkice!

Co znajdziemy pod maską nowego Volkswagena Taigo?

Volkswagen ujawnił nazwę nowego crossovera przed jego oficjalną premierą w Europie. Taigo – przedstawiciel samochodów miejskich – wzbogaci liczną gamę modeli Volkswagena. Samochód przyciąga uwagę dynamicznym designem i będzie wyposażony w wiele systemów asystujących oraz najnowsze rozwiązania z dziedziny łączności ze światem zewnętrznym.

Volkswagen Taigo

Jeszcze w tym roku do gamy SUV-ów Volkswagena dołączy nowy CUV, który podwyższoną pozycję za kierownicą oferuje w nadwoziu o sylwetce coupé. Nowy Volkswagen Taigo będzie napędzany ekonomicznymi benzynowymi silnikami TSI i w standardzie będzie wyposażony w m.in. reflektory LED, cyfrowe zegary i liczne systemy asystujące.

Volkswagen Taigo

Taigo bazuje na modelu Nivus oferowanym w Brazylii i na rynki europejskie będzie produkowany w zakładach w Pampelunie w Hiszpanii.

Nowy Volkswagen Taigo zadebiutuje latem, a sprzedaż modelu rozpocznie się pod koniec 2021 roku. Pierwsze samochody pojawią się w salonach w Polsce w I kwartale 2022 roku.

Najnowsze