Ford S-MAX i Galaxy w wersji Hybrid – producent chce pomóc rodzinom w wyborze zelektryfikowanego pojazdu
Ford ogłosił dziś, że można już zamawiać zelektryfikowany samochód sportowo-użytkowy – nowego Forda S-MAX Hybrid, oferującego siedem miejsc oraz w pełni hybrydowy układ napędowy.
Ford zapewnia, że rodzinom spodoba się połączenie 2,5-litrowego silnika benzynowego, pracującego w cyklu Atkinsona, litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,1 kWh, silnika elektrycznego i przekładni najnowszej generacji.
{{ image(34166) }}
Ładowanie akumulatora odbywa się automatycznie z wykorzystaniem silnika benzynowego lub z zastosowaniem systemu ładowania regeneracyjnego, działającego podczas hamowania lub jazdy wybiegiem.
{{ image(34163) }}
Łatwe konfigurowanie przestrzeni ładunkowej i siedzeń pozwala na wykorzystanie do 2200l pojemności za pierwszym rzędem siedzeń. Podczas rekreacyjnych wyjazdów przydatna może okazać się zdolność holowania przyczep o masie od 1560 do 1750 kg.
{{ image(34164) }}
Akumulator o pojemności 1,1 kWh wykorzystuje system chłodzenia cieczą, pozwalający na bliskie rozmieszczenie ogniw, dla większej oszczędności przestrzeni. Specjalnie zaprojektowany, podwójny układ wydechowy został poprowadzony wokół akumulatora trakcyjnego, by umożliwić jego montaż tak nisko, jak to możliwe, przy jednoczesnym zachowaniu walorów praktycznych samochodu.
{{ image(34165) }}
Silnik o mocy 190 KM zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 9,8 sekundy. Funkcje prezentowane na 10-calowej tablicy zegarów pomagają kierowcom w monitorowaniu i obniżaniu zużycia paliwa oraz energii.
{{ gallery(3212) }}
Trener hamowania zachęca do stopniowego używania hamulców, aby odzyskać dla akumulatora trakcyjnego więcej energii, a animacja przepływu energii pomaga kierowcom zrozumieć, kiedy korzystają z zasilania elektrycznego lub hybrydowego.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: