Karolina Chojnacka

Ford S-MAX i Galaxy dostępne w wersji Hybrid! Co oferuje benzynowo-elektryczny napęd?

Nowy S-MAX Hybrid i Galaxy Hybrid to tylko dwa z 17 zelektryfikowanych pojazdów, które Ford przedstawi europejskim klientom do końca tego roku.

Nowy S-MAX Hybrid – pierwszy zelektryfikowany samochód sportowo-użytkowy – wspiera aktywny styl życia, oferując praktyczne siedmiomiejscowe wnętrze i przyjemność korzystania z hybrydowego napędu benzynowo-elektrycznego. Ford wprowadza a rynek również nowego Galaxy Hybrid z hybrydowym napędem, zapewniającym wysoką oszczędność paliwa, konkurencyjną dla silników Diesla oraz możliwość jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym.

{{ image(34151) }}

Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań inżynieryjnych możliwe było wprowadzenie do oferty oszczędnego, benzynowo-elektrycznego układu napędowego w eleganckim i wszechstronnym nadwoziu S-MAXa, bez uszczerbku dla przestrzeni, elastyczności lub wyjątkowych sportowych wrażeń z jazdy.

Połączenie 2,5-litrowego silnika benzynowego, pracującego w cyklu Atkinsona, litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,1 kWh, silnika elektrycznego i przekładni Forda najnowszej generacji, umożliwia łatwe użytkowanie samochodu aktywnym rodzinom, którym zależy na ograniczeniu emisji CO2 i jednoczesnym cieszeniu się relaksującymi podróżami.  Energia elektryczna jest wykorzystywana w inteligentny sposób, aby – zależnie od sytuacji – obniżyć zużycie paliwa silnika benzynowego lub dla zapewnienia na krótkich dystansach cichej, bezemisyjnej jazdy na napędzie elektrycznym.

{{ image(34155) }}

Ponadto, silnik elektryczny współpracuje z benzynowym, zapewniając niższe zużycie paliwa na poziomie od 6,4 l/100 km oraz emisję CO2 od 146-147 g/km (WLTP) , co czyni wersję S-MAX Hybrid atrakcyjną alternatywą dla wysokoprężnych układów napędowych EcoBlue. 

Silnik o mocy 190 KM zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 9,8 sekundy. Płynne, liniowe przyspieszenie, współgrające ze sportowym charakterem modelu S MAX, uzyskano za sprawą przeprojektowanego sterownika silnika-generatora, przełączającego się automatycznie, bez udziału kierowcy, między trybami zasilania: czysto elektrycznym, hybrydowym i benzynowym.

{{ image(34156) }}

Ładowanie akumulatora odbywa się automatycznie z wykorzystaniem silnika benzynowego lub z zastosowaniem systemu ładowania regeneracyjnego, działającego podczas hamowania lub jazdy wybiegiem. Użytkownik nie musi korzystać z zewnętrznego źródła zasilania, bo S MAX Hybrid został zaprojektowany tak, by idealnie dopasować się do potrzeb rodziny – zawsze jest gotów dostarczyć wrażeń z jazdy charakterystycznych dla napędu elektrycznego, niezależnie od nieprzewidywalnych scenariuszy.

System hamowania regeneracyjnego pozwala na odzyskiwanie do 90 procent energii normalnie traconej podczas hamowania i wykorzystanie tej energii do doładowania akumulatora. Zasilany z akumulatora silnik elektryczny może samodzielnie napędzać przednie koła, umożliwiając cichy start z parkingu. Silnik ten umożliwia również krótkookresową, bezemisyjną jazdę w trybie elektrycznym, zwłaszcza w środowisku miejskim. Układ chłodzenia akumulatora cieczą eliminuje potrzebę stosowania wentylatora chłodzącego. Wpływa to na niższy poziom hałasu i poprawia komfort akustyczny w kabinie.

{{ image(34157) }}

Opracowana przez Forda, odpowiedzialna za rozdział mocy, skrzynia biegów modelu hybrydowego została wyposażona również w funkcję symulacji zmiany przełożeń, co bardziej zwiększa sportowe wrażenia z jazdy. System automatycznie dostosowuje obroty silnika wraz ze zmianą prędkości pojazdu, podnosząc zaangażowanie kierowcy.

Wybór biegów jest kontrolowany za pomocą stylowego i ergonomicznego, pokrętła z dodatkowym trybem, dobierającym wyższy poziom hamowania silnikiem podczas holowania lub zjeżdżania ze zboczy, dla bardziej komfortowej jazdy i skuteczniejszego odzyskiwania energii. Zaawansowany układ napędowy umożliwia także holowanie przyczep o masie do 1750 kg w wersji pięciomiejscowej S MAX Hybrid oraz do 1560 kg w odmianie siedmioosobowej.

Stylowy S-MAX Hybrid wciąż łączy sportową stylistykę zewnętrzną z funkcjonalnością i elastycznością kształtowania przedziału pasażerskiego. Łatwe konfigurowanie przestrzeni ładunkowej i siedzeń pozwala na wykorzystanie do 2200 l pojemności za pierwszym rzędem siedzeń. 2 Podczas rekreacyjnych wyjazdów przydatna może okazać się zdolność holowania przyczep o masie od 1560 do 1750 kg, w zależności od wersji.3

{{ gallery(3209) }}

Przeczytaj też: Test Ford S-Max i Ford Galaxy – co dwie kobiety (auta) to nie jedna (jedno)

Po raz pierwszy Ford oferuje również w pełni hybrydową wersję siedmioosobowego modelu Galaxy. Nowy Galaxy Hybrid wykorzystuje ten sam, zaawansowany napęd benzynowo-elektryczny, który otrzymał S-MAX Hybrid, dorównujący oszczędnością paliwa silnikom wysokoprężnym, a przy tym oferujący wysoką kulturę pracy. 

{{ image(34152) }}

Nowego Forda Galaxy Hybrid można zamawiać z tym samym, 190-konnym napędem benzynowo-elektrycznym, montowanym w modelu S-MAX Hybrid.

Galaxy Hybrid, oferujący w standardzie podróż w pierwszej klasie siedmiu pasażerom, jest dostępny w wersjach wyposażenia Trend, Titanium i V-Line. Zapewnia zużycie paliwa na poziomie 6,4-6,6 l/100 km, emisję CO2 w zakresie 148-151 g/km (WLTP) i przyspieszenie 0 100 km/h w 10.0 sekundy.

{{ image(34153) }}

Podobnie jak S-MAX Hybrid, przestronny Galaxy Hybrid oferuje funkcjonalność znaną z pozostałych wersji Galaxy, w tym ponad 1 metr przestrzeni od siedziska do dachu pierwszego i drugiego rzędu siedzeń, 2339 litrów przestrzeni ładunkowej za pierwszym rzędem siedzeń oraz 300-litrową przestrzeń ładunkową po rozstawieniu wszystkich siedmiu foteli.

{{ gallery(3210) }}

Intuicyjne funkcje prezentowane na 10-calowej tablicy zegarów pomagają kierowcom w monitorowaniu i obniżaniu zużycia paliwa oraz energii. Trener hamowania zachęca do stopniowego używania hamulców, aby odzyskać dla akumulatora trakcyjnego więcej energii, a animacja przepływu energii pomaga kierowcom zrozumieć, kiedy korzystają z zasilania elektrycznego lub hybrydowego.

{{ image(34154) }}

Każdy pasażer S-MAXa Hybrid może korzystać z dobrodziejstw łączności w ruchu za pośrednictwem standardowego modemu FordPass Connect, który dostarcza sygnał WiFi nawet dla 10 urządzeń,5 oraz  pozwala kierowcom planować szybsze i mniej stresujące podróże, dzięki aktualizacjom sytuacji drogowej Live Traffic dla systemu nawigacji.

Ponadto, FordPass Connect  za pośrednictwem aplikacji mobilnej FordPass,7 udostępnia szereg zdalnych funkcji, jak odblokowanie zamka drzwi, status pojazdu i lokalizator, a także system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze. System może informować o niebezpieczeństwie na drodze, nawet wówczas, gdy zagrożenie to znajduje się za zakrętem lub przed pojazdami poprzedzającymi i kierowca nie jest go w stanie jeszcze dostrzec.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze