Ford Mustang55 – pięciolitrowa bestia w specjalnej edycji

Ford ogłosił wprowadzenie do europejskiej oferty nowego modelu Ford Mustang55, przygotowanego z okazji 55 rocznicy debiutu kultowego samochodu sportowego.

Konstrukcyjnie oparty na 450-konnym Fordzie Mustangu z silnikiem V8 o pojemności 5 litrów, nowy Mustang55 wyróżnia się wyjątkową stylistyką zewnętrzną, w tym charakterystycznymi pasami na masce i bokach nadwozia, oznaczeniami i opcjonalnym spoilerem tylnym, a także szczególnie starannym wykończeniem wnętrza.

Ponadto Ford Mustang z silnikiem 2,3-litra EcoBoost oferuje teraz akcenty stylistyczne inspirowane legendarnymi Mustangami Shelby posiada też standardowo instalowany układ wydechowy Active Valve Performance, który umożliwia kierowcom dostosowanie intensywności akustycznej wydechu Mustanga do ich nastroju i scenariusza jazdy.

Nowe kolory Mustanga wprowadzone w całej gamie modelowej obejmują Iconic Silver, Lucid Red, Twister Orange i Grabber Lime, a wprowadzenie modemu pokładowego FordPass Connect zamienia Mustanga w mobilny hotspot WiFi zapewniający internetową łączność nawet dla 10 urządzeń. 

– Mustang jest jednym z tych wyjątkowych pojazdów, które pozostają nieprzerwanie przez ponad pół wieku w produkcji, a w tym przypadku apetyt klientów na najlepiej sprzedający się samochód sportowy na świecie nie wykazuje żadnych oznak słabnięcia – powiedział Roelant de Waard, Wiceprezes ds. Marketingu, Sprzedaży i Serwisu Ford of Europe. – Nasz nowy Mustang55, to esencja Mustanga łącząca ekscytujące osiągi, śmiały design i rozwiązania zwiększające komfort, takie jak nasz modem pokładowy FordPass Connect, czy system audio B&O.

Choć niedawno minęło 55 lat od premiery Mustanga, która miała miejsce 17 kwietnia 1964 roku, w 2018 roku Mustang był najlepiej sprzedającym się sportowym coupe na świecie – już czwarty rok z rzędu. Nowego Mustanga55 z 5-litrowym silnikiem V8 i ulepszony Mustanga z 2,3-litrowym silnikiem EcoBoost będzie można zamówić już w sierpniu tego roku.

55 lat – jak dotychczas
Nowa edycja specjalna Mustang55 dostępna w nadwoziach fastback i kabriolet zapewnia wyjątkowy wygląd w eleganckim i sportowym stylu Forda Mustanga, z czarnymi zanikającymi pasami na nisko przebiegającej masce silnika i w dolnej części boków nadwozia oraz z malowanym na czarno dachem dla modeli fastback, a szczególny wygląd uzupełniają błyszczące czarne 19-calowe aluminiowe obręcze kół. Mustang55 w kolorze Shadow Black otrzymał pasy w kolorze srebrnym, a kabriolety wyposażane są w czarny materiałowy składany dach.

Górny i dolny przedni wlot powietrza wykończono dwutonowo w czarnym połysku i w kolorze Pillar Black, z logo Mustanga w kolorze Pillar Black umieszczonym w górnym wlocie powietrza. Oznaczenia pojemności silnika 5.0 na przednich błotnikach również wykonano w kolorze Pillar Black, z kropką w ekskluzywnym kolorze Colorado Red. Opcjonalny spojler montowany na pokrywie bagażnika, malowany w kolorze Pillar Black, może stanowić dopełnienie zindywidualizowanego wyglądu zewnętrznego.

Dobrze wykończone wnętrze Mustanga55 robi na pasażerach świetne wrażenie dzięki wstawkom z włókna węglowego w desce rozdzielczej oraz dzięki skórzanemu poszyciu konsoli środkowej z ochraniającymi kolana elementami z charakterystycznym szarym szwem, który jest powtórzony w wysokiej jakości dywanikach podłogowych.

Wersje Mustanga55 wyposażone w sześciobiegową manualną skrzynię biegów Forda otrzymały gałkę zmiany biegów o unikalnym kształcie wykonaną z tworzywa, a wersje z 10-biegową przekładnią automatyczną są wyposażone w charakterystyczną metalową gałkę zmiany biegów. Fotele i boczki drzwiowe wykończono wysokiej jakości alkantarą.

Instalowane standardowo rozwiązania zwiększające komfort i wygodę obejmują podgrzewane i chłodzone przednie fotele, zaawansowany system łączności Ford SYNC 3, obecnie z radiem DAB+, wysokiej jakości 12-głośnikowy system audio B&O oraz modem pokładowy FordPass Connect zapewniający lepszą łączność i funkcjonalność, w tym zdalne uruchamianie silnika* w wersjach z automatyczną przekładnią, zdalne odblokowywanie zamka centralnego i lokalizator pojazdu.

Samochody z kierownicą po prawej stronie wyposażono w aluminiowe akcenty deski rozdzielczej, skórzane wykończenie gałki zmiany biegów oraz siedzenia wykończone skórą w kolorach Ebony, Ceramic lub Russet.

Inspiracje – Carroll Shelby
Modele Ford Mustang Shelby, w tym Mustang Shelby GT350 i GT500, które od ponad 50 lat zapewniają wspaniałe osiągi i wyjątkową stylizację nabywcom Mustangów, teraz stały się także inspiracją dla twórców Mustanga z 2,3-litrowym silnikiem EcoBoost w nadwoziach fastback i kabriolet.

Lusterka boczne i spojler bagażnika wykończono w kolorze Magnetic Grey oraz w zanikające czarne pasy na masce, które zaczynają się w przetłoczeniach wylotów powietrza. Ponadto pojawiły się charyzmatyczne akcenty, jak wlot powietrza Magnetic Grey California z klasycznym logo, które po raz pierwszy pojawiło się w Mustangach z 1965 roku, przedstawiające kucyka na tle trójbarwnego paska,. Wyjątkowemu wyglądowi służą też obrabiane mechanicznie 19-calowe aluminiowe obręcze kół.

Obecnie standardowym wyposażeniem Mustanga z 2,3-litrowym silnikiem EcoBoost jest układ wydechowy z systemem aktywnego zaworu wydechowego, oferujący innowacyjny tryb dobrego sąsiada. System można zaprogramować tak, by automatycznie ograniczał poziom hałasu układu wydechowego w zaprogramowanych porach dnia, aby uniknąć przeszkadzania sąsiadom. System automatycznie dostosowuje się do ustawień elektronicznej kontroli stabilności, reakcji przepustnicy, mapy automatycznej zmiany biegów i ustawień wspomagania kierownicy w zależności od wybranego trybu jazdy: Normal, Sport, Track, Snow/Wet, Drag Strip i konfigurowanego przez kierowcę trybu My Mode.

Najlepiej sprzedający się samochód sportowy na świecie
Ford będzie również kontynuował produkcję edycji specjalnej Mustang BULLITT w wersji europejskiej już drugi rok. Napędzany silnikiem V8 o pojemności 5 litrów o mocy podniesionej do 460 KM i o momencie obrotowym 529 Nm, Mustang Bullitt jest oferowany w kolorach nadwozia Shadow Black lub Classic Dark Highland Green. Unikalne cechy samochodu, to 19-calowe koła w stylu Torq Thrust, czerwone zaciski hamulcowe Brembo™, imitacja zakrętki wlewu paliwa Bullitt, unikalny czarny przedni wlot powietrza, zielone szwy na standardowych fotelach lub opcjonalne fotele sportowe Recaro®, a także biała gałka dźwigni zmiany biegów.

Według danych IHS Markit, Mustang pozostaje czwarty rok z rzędu najlepiej sprzedającym się sportowym coupe na świecie. W 2018 roku do klientów trafiło 113 066 egzemplarzy. W pierwszym półroczu 2019 roku Ford sprzedał 5 500 Mustangów w Europie. Stanowi to wzrost o ponad 5 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.** Od 2015 roku na świecie sprzedano ponad 500 000 Mustangów szóstej generacji, w tym ponad 48 000 w Europie.

Najnowsze

Części zamienne do motocykli

Niezależnie, jaki motocykl posiadasz: motocykl off-roadowy, cruiser czy szosowy, będziesz potrzebować jego serwisowania i naprawy. Który sklep wybrać, aby kupić do niego części zamienne?

Sklep internetowy Autodoc.pl oferuje szeroki zakres czyści do motocykla: łańcuchów, tarcz i klocków hamulcowych, elementów układu wydechowego, elementów sprzęgła i skrzyni biegów, różnorodnych uszczelek, akumulatorów, olejów, filtrów powietrza i paliwa, świec zapłonowych, podzespołów oświetleniowych oraz akcesoriów do użytku i pielęgnacji twojego 2-kołowego lub 3-kołowego pojazdu. Pełen asortyment zaprezentowany w ww. sklepie internetowym to towar jakościowy – pochodzi wyłącznie od dobrze znanych producentów. Poza tym jakość każdego produktu jest potwierdzona gwarancją.

Autodoc ma do zaoferowania wszystkie części zarówno dla starych, jak i nowych modeli motocykli. Poza akcesoriami do motocykli w sklepie można znaleźć części i elementy do skuterów oraz quadów. Nasz katalog internetowy jest prosty i przyjazny dla użytkownika, wszystkie jego elementy mają zdjęcia i szczegółowe opisy, dzięki czemu znalezienie potrzebnej części nie zajmie zbyt dużo czasu i wysiłku.

https://www.youtube.com/watch?v=3O68ZIp6-xg

Wyszukiwarka umożliwia znalezienie niezawodnej części wysokiej jakości – wystarczy wpisać numer OEM lub numer VIN motocykla.

Już teraz zamów części zamienne do motocykli – sklep zapewnia dostęp do korzystnych promocji i zniżek, a dostawa produktów wykonywana jest za pośrednictwem sprawdzonych firm kurierskich. W magazynie zawsze znajduje się ogromna liczba dostępnych produktów.

Na stronie sklepu można wybrać wygodną metodę płatności. Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące części, warunków dostawy lub naszej strony internetowej, konsultanci naszego działu obsługi klienta udzielą zawsze kompetentnych odpowiedzi. Zrób zakupy przez Internet na Autodoc.pl przy pomocy kilku kliknięć myszki i zapewnij sobie bezawaryjną pracę motocykla.

Najnowsze

Opony do motocykli

Skoro typowy motocykl ma tylko dwa koła to ważnym jest, aby wybrać do niego odpowiednie opony - chodzi przecież o zapewnienie najlepszej przyczepności na drodze, a tym samym nasze bezpieczeństwo

Producenci opon dzielą ogumienie do jednośladów w zależności od przeznaczenia motocykla. Są więc opony do motocykli drogowych, off-roadowych, enduro i wyścigowych, do motorowerów i skuterów, do krążowników i motocykli turystycznych, do motocykli sportowych, do quadów, chopperów. Przede wszystkim, każda opona ma średnicę felgi, więc kupując oponę upewnij się, że masz potrzebne informacje wynikacjące z dokumentacji technicznej motocykla. Średnica felgi to parametr mierzony w calach i waha się w zakresie od 8 do 21.

Wybierając opony do motocykla musisz stosować się do oznaczeń znajdujących się na ścianach bocznych ogumienia, które – poza średnicą – zawierają szerokość (zazwyczaj od 50 do 330 mm), stosunek wysokości profilu wyrażony jako procent szerokości (od 30 do 600 mm), prędkość (w km/h) i wskaźniki obciążenia (w kg). Dlatego też opona może mieć następujące oznaczenia z boku – 185/70 ZR17 M/C (58W), gdzie 185 to szerokość, 70 – wysokość wynosząca 129,5 mm, Z – wskaźnik prędkości wynoszący +240 km/h, R – opona radialna, 17 – średnica w calach, M/C oznacza “wyłącznie dla motocykli”, a 58 oznacza maksymalną wagę 236 kg.https://www.youtube.com/watch?v=3O68ZIp6-xg

Innym parametrem, który wymaga wzięcia pod uwagę podczas kupna opony, jest pora roku, dla której opona została zaprojektowana. Dostępne są letnie, całoroczne, a nawet opony zimowe. Ponadto, opony motocyklowe mogą być wykonane do zastosowania wyłącznie z przodu lub z tyłu, albo i tu i tu.

Odpowiedni montaż jest kluczowy, jeśli chcemy uzyskać optymalną wydajność. Opony motocyklowe, a także te dla samochodów, mogą mieć w środku dętkę lub mogą być bezdętkowe. Wzór bieżnika może się różnić, od tych skomplikowanych z wieloma rowkami i lamelami do tych całkowicie gładkich.
iezależnie od tego jaki motocykl posiadasz, mały miejski krążownik lub potężny chopper, odpowiednie opony do niego znajdziesz w sklepie online.

Najnowsze

Top 10 aut używanych najczęściej pojawiających się w ogłoszeniach o sprzedaży

Według miesięcznego raportu opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, w lipcu 2019 roku w Polsce pojawiło się 275.407 ofert sprzedaży samochodów używanych, czyli prawie 7.200 więcej niż w czerwcu. Jakie modele dominują w zestawieniu, a co za tym idzie - na jakie auta najczęściej "polują" Polacy?

Najpopularniejszym modelem oferowanym na sprzedaż w lipcu 2019 roku był Opel Astra – 8.906 samochodów, na drugim miejscu znalazło się Audi A4 – 6.895 samochodów, a na trzecim Volkswagen Passat – 6.882 samochodów.

Mediana ceny samochodu używanego w lipcu 2019: 18.000 PLN

Mediana przebiegu w lipcu 2019: 180.000 km

Mediana rocznika produkcji w lipcu 2019: 11,5 lat

Najwięcej ofert sprzedaży samochodów używanych w lipcu br. pojawiło się w województwie mazowieckim (48.357 ofert), a najmniej w województwie opolskim (4.474 ofert). Najdroższe samochody oferowano w województwie mazowieckim (mediana ceny: 23 500 zł), a najtańsze
w kujawsko-pomorskim (14 499 zł). Największa liczba ofert prezentowała samochody z silnikami diesla, benzynowym oraz LPG.

Liczba ofert sprzedaży samochodów używanych w poszczególnych województwach wraz z medianą cen, przebiegu i wieku samochodów w lipcu 2019 roku:

Województwo

Liczba ofert                    w lipcu 2019

Mediana ceny (PLN)

Mediana wieku (lat)

Mediana przebiegu (km)

Mazowieckie

48357

23500

10,3

170000

Śląskie

33200

19500

10,8

164456

Wielkopolskie

32108

18700

10,9

171300

Małopolskie

22563

18500

11,4

176000

Dolnośląskie

20175

16900

11,8

184000

Pomorskie

16081

18900

11,3

187000

Łódzkie

15325

15900

12,1

184000

Kujawsko-pomorskie

12479

14499

12,6

193500

Lubelskie

11856

14900

12,9

205119,5

Podkarpackie

10767

16200

12,3

185000

Świętokrzyskie

9634

15900

12,5

199000

Zachodniopomorskie

9145

15500

12,4

193000

Niezidentyfikowane

8870

21900

10,2

170000

Warmińsko-mazurskie

7586

15500

12,7

196107

Lubuskie

6874

15800

12,3

191000

Podlaskie

5913

16900

12,4

192450

Opolskie

4474

18500

11,6

188665

Ogółem

275 407

18 000

11,5

180 000

ŁĄCZNIE: 275.407 ofert w lipcu 2019r.

Rodzaje silników w samochodach ogłaszanych do sprzedaży w lipcu 2019 roku:

Typ silnika

Liczba ofert

w lipcu 2019

Diesel

138 055

Benzynowy

113 411

LPG

20 465

Niezidentyfikowane

1 771

Hybrydowy

1 515

CNG

151

Elektryczny

38

10 modeli aut używanych najczęściej ogłaszanych do sprzedaży w lipcu 2019 roku (zestawienie przygotowane przez AAAuto):

  1. Opel Astra (1 miejsce w czerwcu)
  1. Audi A4 (2 miejsce w czerwcu)
  1. Volkswagen Passat (3 miejsce w czerwcu)
  1. BMW 3 (4 miejsce w czerwcu)
  1. Volkswagen Golf (5 miejsce w czerwcu)
  1. Ford Focus (6 miejsce w czerwcu)
  1. Skoda Octavia (7 miejsce w czerwcu)
  1. Opel Corsa (10 miejsce w czerwcu)
  1. Ford Mondeo (8 miejsce w czerwcu)
  1. BMW 5 (9 miejsce w czerwcu)

Najnowsze

Samochody autonomiczne – taka czeka nas przyszłość?

Czy nowe technologie zmniejszą liczbę wypadków na polskich drogach? Czy kierowcy stracą kompetencje i zostaną zastąpieni przez komputery? Czy obecnie funkcjonujący model branży transportowej radykalnie się zmieni? Kiedy zobaczymy na drogach pojazdy bez kierowców? To pytania, na które odpowiedzi poszukuje konsorcjum Ministerstwa Infrastruktury, ITS i Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej, realizujące projekt AV-PL-ROAD.

Akronim projektu oznacza pojazdy autonomiczne (ang. Autonomous Vehicles – AV) oraz pojazdy komunikujące się z innymi pojazdami i infrastrukturą (ang. Connected Autonomous Driving – CAD).

Pomysłodawcą i liderem przedsięwzięcia jest resort infrastruktury, który dostrzega możliwość uzyskania przewagi konkurencyjnej dla polskiej gospodarki w zakresie innowacyjnych produktów i usług związanych z pojazdami samojezdnymi.

Mam nadzieję, że nasz projekt będzie skutecznym narzędziem do wdrażania innowacji transportowych w Polsce. Rewolucja przemysłowa, w której obecnie żyjemy, potrwa może jeszcze tylko kilka lat i wtedy obudzimy się w zupełnie nowej rzeczywistości. Tylko od nas zależy, jak dobrze się do niej przygotujemy i czy mobilność 4.0 stanie się faktem również w Polsce – zaznacza Adrian Mazur, dyrektor Departamentu Strategii Transportu w Ministerstwie Infrastruktury, kierownik projektu.

Nadchodząca automatyzacja zmieni funkcjonowanie obecnego modelu transportu. Wpłynie również na procesy cywilizacyjne, społeczne i gospodarcze, a także ukształtuje nowy model mobilności społeczeństwa. Pojazdy autonomiczne będą również oddziaływać na biznes i rynek pracy w usługach transportowych.

– Wyobraźmy sobie, że nasz samochód odwozi nas do pracy, a następnie nie parkuje pod biurem, tylko jedzie do myjni, albo odbiera nasze zakupy z supermarketu. To już nie futurologia, tylko nadchodząca rzeczywistość – mówi prof. Marcin Ślęzak, dyrektor Instytutu Transportu Samochodowego.

Ta dynamika rozwoju innowacji technologicznych – określana mianem Czwartej Rewolucji Przemysłowej – wymaga jednak podjęcia przemyślanych działań w wielu dziedzinach, w tym w obszarze prawa i infrastruktury. Zmiany dokonają się także w nas samych.

 – Będziemy musieli oswoić się z obecnością samojezdnych aut na drogach. W wielu przypadkach przełamać także strach i powierzyć kierowanie maszynie. I choć takie pojazdy cieszą się rosnącym zainteresowaniem, to jednocześnie budzą społeczne obawy o przekazanie maszynom części ludzkiej autonomii – zauważa prof. Ślęzak.

Warto zaznaczyć, że planowane działania rządu w obszarze pojazdów autonomicznych pozwolą na wsparcie i aktywizację społeczną m.in. osób niepełnosprawnych i wykluczonych. Wpłyną także na transformację obszarów życia objętych cyfryzacją transportu, np. w obszarze ubezpieczeń komunikacyjnych. Postęp odczują też polscy przedsiębiorcy.

– Rozwój technologii CAD jest bardzo dynamiczny. W ramach projektu opracowujemy obecnie analizę zagadnień technicznych automatyzacji, żeby dostarczyć decydentom najbardziej aktualną wiedzę na temat tego, co się dzieje na świecie – mówi prof. Włodzimierz Choromański z Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej.

Realizowany od grudnia 2018 roku projekt AV-PL-ROAD ma na celu przygotowanie Polski na nowe wyzwania, związane z bezpiecznym wdrażaniem do ruchu drogowego pojazdów zautomatyzowanych, a w przyszłości autonomicznych. Jednym z jego istotnych aspektów jest plan utworzenia Centrum Kompetencji CAD. Budując zaplecze merytoryczne ITS rozwija kompetencje, jak również inwestuje w aparaturę badawczą w zakresie testowania technologii autonomicznych.

Zakłada się, że transport przyszłości oparty na nowym modelu mobilności przyniesie poprawę bezpieczeństwa na drodze, przede wszystkim poprzez zmniejszenie liczby i ograniczenie skutków kolizji i wypadków drogowych. Taka zmiana będzie miała nie tylko pożądany wymiar ludzki, ale i finansowy, bo w praktyce – tylko w przypadku Polski – oznacza to miliardowe oszczędności.

Wyeliminowanie skutków zmęczenia czy roztargnienia kierowcy, wspomaganie decyzji kierującego w sytuacjach zagrożenia, możliwość komunikowania się pojazdów, to narzędzia, które powinny znacząco wpłynąć na polepszenie bezpieczeństwa i efektywności ruchu drogowego.

Automatyzacja transportu doprowadzi także do zmniejszenia zatłoczenia miast poprzez wykorzystanie map cyfrowych i informacji o wolnych miejscach parkingowych w celu ograniczenia ruchu związanego z poszukiwaniem miejsca do zaparkowania – ocenia się, że pojazdy poszukujące miejsca do zaparkowania generują ok. 30 proc. ruchu w mieście. Oprócz tego, pojazdy autonomiczne nie będą potrzebowały tyle miejsc do parkowania, bo po dowiezieniu nas do pracy, mogą realizować inne zadania.

W ramach projektu AV-PL-ROAD przeprowadzone zostaną badania wybranych systemów automatyzujących prowadzenie pojazdów na zamkniętym torze badawczym i na wybranych odcinkach infrastruktury drogowej w Polsce. Analizie poddane zostaną również kwestie społeczne – nt. świadomości i wiedzy o pojazdach na różnym poziomie automatyzacji. Dodatkowo stworzony zostanie katalog potrzeb, barier i wytycznych niezbędny do kształcenia wysoko wykwalifikowanych kadr technicznych i managerskich.

Rezultatem projektu będzie tzw. Mapa Drogowa wprowadzania pojazdów autonomicznych. Znajdą się w niej kierunki rozwoju automatyzacji w Polsce.

AV-PL-ROAD to akronim projektu „Polska droga to automatyzacji transportu drogowego”, realizowany w ramach I konkursu na projekty otwarte w ramach Strategicznego programu badań naukowych i prac rozwojowych „Społeczny i gospodarczy rozwój Polski w warunkach globalizujących się rynków”. Projekt jest dofinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach umowy Gospostrateg.

Najnowsze