Ford KA+ Active inspirowany samochodami SUV wjeżdża do Polski

Ford zaprezentował właśnie nowy model KA+ w wersji crossover, czyli KA+ Active, który ma dawać więcej komfortu i wygody, więcej systemów wspomagających kierowcę, niż oferuje jego poprzednik. Auta trafią do sprzedaży w Europie jeszcze w tym roku.

Wersja Active jest drugim z nowej serii samochodów Active oferowanych przez Forda, po Fiesta Active, która trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku. Modele Active charakteryzuje styl inspirowanym SUV-ami, podwyższone zawieszenie i dodatkowe elementy chroniące nadwozie, przy jednoczesnym zachowaniu całej praktyczności hatchbacków i prawdziwej przyjemności z jazdy dzięki typowym dla Forda charakterystykom samochodu.

Dysponujące miejscem dla pięciu osób i ich bagażu, modele KA+ i KA+ Active są dostępne z systemem komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3, z wycieraczkami z czujnikiem deszczu, czy z automatycznymi reflektorami. Producent oferuje do nich wybór silników benzynowych i wysokoprężnych, m.in. trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z Ti-VCT (z regulacją faz rozrządu dwoma niezależnie pracującymi wałkami), oferujący moc 70 KM lub 85 KM oraz silnik wysokoprężny TDCi o mocy 95 KM.

KA+ Active wzmacnia ofertę kompaktowego pięciodrzwiowego modelu Forda podwyższonym zawieszeniem o 23 milimetry, charakterystyczną konstrukcją przedniego wlotu powietrza, wyróżniającymi się elementami wykończeniami wnętrza.

Wszystkie wersje modelowe KA+ i KA+ Active oferują bogate wyposażenie standardowe, w tym elektryczne sterowanie przednich szyb i lusterek zewnętrznych, zamek centralny sterowany pilotem, asystent ruszania pod górę, ogranicznik prędkości oraz system Ford EasyFuel.

W odpowiedzi na życzenia klientów, przestrzeń bagażowa jest łatwiej dostępna dzięki przełącznikowi zamontowanemu na drzwiach bagażnika ułatwiającemu jego otwieranie, niezależnie od wygodnej dźwigni otwierania bagażnika dostępnej z fotela kierowcy.

Sześć poduszek powietrznych, elektroniczny system kontroli stabilności i system monitorowania ciśnienia w oponach chronią pasażerów, a dostępne rozwiązanie Ford MyKey pozwala właścicielowi ustawić maksymalną prędkość i limit głośności systemu audio, a także zapewnić, że funkcje bezpieczeństwa nie zostaną wyłączone, gdy Fordem KA+ będzie jeździł młody i niedoświadczony kierowca.

Ford KA+ i KA+ ACTIVE – specyfikacja techniczna

KA+ Podstawowe dane techniczne

Silnik

Rzędowy, trzycylindrowy, benzynowy, pojemność 1 194 cm3, niezależne sterowanie fazami dla obu wałków rozrządu (Ti-VCT), czystość spalin zgodna z Euro 6
 

Rzędowy, czterocylindrowy, wysokoprężny, pojemność 1 499 cm3, wtrysk bezpośredni Common-Rail, turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopat, czystość spalin zgodna z Euro 6.

Maks. moc: 70 KM (52 kW)
przy 5 500 – 6 500 obr./min.

Maks. moc: 85 KM (63 kW)
przy 5 500 – 6 500 obr./min.

Maks. moc: 95 KM (70 kW)
przy 3 750 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy: 113,5 Nm
przy 4 250 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy: 115 Nm
przy 4 250 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy: 215 Nm
przy 1 750 – 2 500 obr./min.

Układ napędowy

Napęd kół przednich, 5-biegowa przekładnia manualna
 

Zawieszenie kół

Przód – niezależne na kolumnach MacPherson, sprężyny śrubowe i stabilizator przechyłów
 

Tył – Częściowo niezależne z belką skrętną, sprężyny śrubowe I amortyzatory
 

Układ kierowniczy

Typ – Zębatkowy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS)
 

Obręcze kół i opony

15-calowe obręcze stalowe, opony 195/55 R 15

15-calowe obręcze aluminiowe, opony 195/55 R 15

KA+ Wymiary i masy

Wymiary pojazdu

Długość całkowita (mm)

Całkowita
szerokość (mm)

Całkowita
wysokość (mm)

Rozstaw osi (mm)

Pojemność bagażnika (litrów)

5-drzwiowy hatchback
 

3 941

1 704
(bez lusterek)

1 524

2 489

270
 

KA+ Zużycie paliwa, emisja spalin

 

Zużycie paliwa  l/100 km

 

Emisja CO2 (g/km)*

Cykl
miejski

Cykl pozamiejski

Zużycie
średnie

1.2 Ti-VCT, benzynowy 70 KM

117

6,3

4,4

5,1

1,2 Ti-VCT benzynowy 85 KM

114

6,1

4,4

5,0

1,5 TDCi wysokoprężny 95 KM

99

4,1

3,5

3,7

KA+ Active Podstawowe dane techniczne

Silnik

Rzędowy, trzycylindrowy, benzynowy, pojemność 1 194 cm3, niezależne sterowanie fazami dla obu wałków rozrządu (Ti-VCT), czystość spalin zgodna z Euro 6
 

Rzędowy, czterocylindrowy, wysokoprężny, pojemność 1499 cm3, wtrysk bezpośredni Common-Rail, turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopat, czystość spalin zgodna z Euro 6

Maks. moc: 85 KM (63 kW)
przy 5 500 – 6 500 obr./min.

Maks. moc: 95 KM (70 kW)
przy 3 750 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy: 115 Nm
przy 4 250 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy: 215 Nm
przy 1 750 – 2 500 obr./min.

Układ napędowy

Napęd kół przednich, 5-biegowa przekładnia manualna
 

Zawieszenie kół

Przód – niezależne, na kolumnach MacPherson, sprężyny śrubowe z Z hydraulicznym ogranicznikiem odbicia zawieszenia i usprawnionym stabilizatorem przechyłów.
 

Tył – Częściowo niezależne z belką skrętną, sprężyny śrubowe, amortyzatory z hydraulicznym ogranicznikiem odbicia zawieszenia
 

Układ kierowniczy

Typ – Zębatkowy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS)
 

Obręcze kół i opony

15-calowe obręcze aluminiowe, opony 185/60 R 15

KA+ Active wymiary

Wymiary pojazdu

Długość całkowita (mm)

Całkowita
szerokość (mm)

Całkowita
wysokość
(mm)

Rozstaw
osi
(mm)

Pojemność bagażnika
(litrów)

5-drzwiowy hatchback
 

3 955

1 743
(bez lusterek)

1 551

2 489

270

KA+ Active Zużycie paliwa, emisja spalin

 

Zużycie paliwa  l/100 km

 

Emisja CO2 (g/km)*

Cykl
miejski

Cykl pozamiejski

Zużycie
średnie

1,2 Ti-VCT benzynowy 85 KM

129

6,8

5,0

5,7

1,5 TDCi wysokoprężny 95 KM

108

4,3

4,0

4,1

* Oficjalnie dane homologacyjne, dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną opublikowane w przed premierą rynkową.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze