
Ford KA+ Active inspirowany samochodami SUV wjeżdża do Polski
Ford zaprezentował właśnie nowy model KA+ w wersji crossover, czyli KA+ Active, który ma dawać więcej komfortu i wygody, więcej systemów wspomagających kierowcę, niż oferuje jego poprzednik. Auta trafią do sprzedaży w Europie jeszcze w tym roku.
Wersja Active jest drugim z nowej serii samochodów Active oferowanych przez Forda, po Fiesta Active, która trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku. Modele Active charakteryzuje styl inspirowanym SUV-ami, podwyższone zawieszenie i dodatkowe elementy chroniące nadwozie, przy jednoczesnym zachowaniu całej praktyczności hatchbacków i prawdziwej przyjemności z jazdy dzięki typowym dla Forda charakterystykom samochodu.
Dysponujące miejscem dla pięciu osób i ich bagażu, modele KA+ i KA+ Active są dostępne z systemem komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3, z wycieraczkami z czujnikiem deszczu, czy z automatycznymi reflektorami. Producent oferuje do nich wybór silników benzynowych i wysokoprężnych, m.in. trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z Ti-VCT (z regulacją faz rozrządu dwoma niezależnie pracującymi wałkami), oferujący moc 70 KM lub 85 KM oraz silnik wysokoprężny TDCi o mocy 95 KM.
KA+ Active wzmacnia ofertę kompaktowego pięciodrzwiowego modelu Forda podwyższonym zawieszeniem o 23 milimetry, charakterystyczną konstrukcją przedniego wlotu powietrza, wyróżniającymi się elementami wykończeniami wnętrza.
Wszystkie wersje modelowe KA+ i KA+ Active oferują bogate wyposażenie standardowe, w tym elektryczne sterowanie przednich szyb i lusterek zewnętrznych, zamek centralny sterowany pilotem, asystent ruszania pod górę, ogranicznik prędkości oraz system Ford EasyFuel.
W odpowiedzi na życzenia klientów, przestrzeń bagażowa jest łatwiej dostępna dzięki przełącznikowi zamontowanemu na drzwiach bagażnika ułatwiającemu jego otwieranie, niezależnie od wygodnej dźwigni otwierania bagażnika dostępnej z fotela kierowcy.
Sześć poduszek powietrznych, elektroniczny system kontroli stabilności i system monitorowania ciśnienia w oponach chronią pasażerów, a dostępne rozwiązanie Ford MyKey pozwala właścicielowi ustawić maksymalną prędkość i limit głośności systemu audio, a także zapewnić, że funkcje bezpieczeństwa nie zostaną wyłączone, gdy Fordem KA+ będzie jeździł młody i niedoświadczony kierowca.
Ford KA+ i KA+ ACTIVE – specyfikacja techniczna
KA+ Podstawowe dane techniczne
Silnik |
Rzędowy, trzycylindrowy, benzynowy, pojemność 1 194 cm3, niezależne sterowanie fazami dla obu wałków rozrządu (Ti-VCT), czystość spalin zgodna z Euro 6 |
Rzędowy, czterocylindrowy, wysokoprężny, pojemność 1 499 cm3, wtrysk bezpośredni Common-Rail, turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopat, czystość spalin zgodna z Euro 6. |
|
Maks. moc: 70 KM (52 kW) |
Maks. moc: 85 KM (63 kW) |
Maks. moc: 95 KM (70 kW) |
|
Maksymalny moment obrotowy: 113,5 Nm |
Maksymalny moment obrotowy: 115 Nm |
Maksymalny moment obrotowy: 215 Nm |
|
Układ napędowy |
Napęd kół przednich, 5-biegowa przekładnia manualna |
||
Zawieszenie kół |
Przód – niezależne na kolumnach MacPherson, sprężyny śrubowe i stabilizator przechyłów |
||
Tył – Częściowo niezależne z belką skrętną, sprężyny śrubowe I amortyzatory |
|||
Układ kierowniczy |
Typ – Zębatkowy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS) |
||
Obręcze kół i opony |
15-calowe obręcze stalowe, opony 195/55 R 15 15-calowe obręcze aluminiowe, opony 195/55 R 15 |
KA+ Wymiary i masy
Wymiary pojazdu |
Długość całkowita (mm) |
Całkowita |
Całkowita |
Rozstaw osi (mm) |
Pojemność bagażnika (litrów) |
5-drzwiowy hatchback |
3 941 |
1 704 |
1 524 |
2 489 |
270 |
KA+ Zużycie paliwa, emisja spalin
|
Zużycie paliwa l/100 km |
|||
|
Emisja CO2 (g/km)* |
Cykl |
Cykl pozamiejski |
Zużycie |
1.2 Ti-VCT, benzynowy 70 KM |
117 |
6,3 |
4,4 |
5,1 |
1,2 Ti-VCT benzynowy 85 KM |
114 |
6,1 |
4,4 |
5,0 |
1,5 TDCi wysokoprężny 95 KM |
99 |
4,1 |
3,5 |
3,7 |
KA+ Active Podstawowe dane techniczne
Silnik |
Rzędowy, trzycylindrowy, benzynowy, pojemność 1 194 cm3, niezależne sterowanie fazami dla obu wałków rozrządu (Ti-VCT), czystość spalin zgodna z Euro 6 |
Rzędowy, czterocylindrowy, wysokoprężny, pojemność 1499 cm3, wtrysk bezpośredni Common-Rail, turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopat, czystość spalin zgodna z Euro 6 |
Maks. moc: 85 KM (63 kW) |
Maks. moc: 95 KM (70 kW) |
|
Maksymalny moment obrotowy: 115 Nm |
Maksymalny moment obrotowy: 215 Nm |
|
Układ napędowy |
Napęd kół przednich, 5-biegowa przekładnia manualna |
|
Zawieszenie kół |
Przód – niezależne, na kolumnach MacPherson, sprężyny śrubowe z Z hydraulicznym ogranicznikiem odbicia zawieszenia i usprawnionym stabilizatorem przechyłów. |
|
Tył – Częściowo niezależne z belką skrętną, sprężyny śrubowe, amortyzatory z hydraulicznym ogranicznikiem odbicia zawieszenia |
||
Układ kierowniczy |
Typ – Zębatkowy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS) |
|
Obręcze kół i opony |
15-calowe obręcze aluminiowe, opony 185/60 R 15 |
KA+ Active wymiary
Wymiary pojazdu |
Długość całkowita (mm) |
Całkowita |
Całkowita |
Rozstaw |
Pojemność bagażnika |
5-drzwiowy hatchback |
3 955 |
1 743 |
1 551 |
2 489 |
270 |
KA+ Active Zużycie paliwa, emisja spalin
|
Zużycie paliwa l/100 km |
|||
|
Emisja CO2 (g/km)* |
Cykl |
Cykl pozamiejski |
Zużycie |
1,2 Ti-VCT benzynowy 85 KM |
129 |
6,8 |
5,0 |
5,7 |
1,5 TDCi wysokoprężny 95 KM |
108 |
4,3 |
4,0 |
4,1 |
* Oficjalnie dane homologacyjne, dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną opublikowane w przed premierą rynkową.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: