Ford Focus WRC
Od lat walczy z Citroenem o prymat wśród konstruktorów w mistrzostwach świata. Kolejne ewolucje Focusa zawsze przynoszą kibicom wiele frajdy.
![]() |
Fot. Ford
|
Silnik:
4-cylindrowy, rzędowy, turbodoładowany, pojemność 1998 cm3, umieszczony z przodu-poprzecznie
Maksymalna moc: 300 KM przy 6000 obrotów/minutę
Maksymalny moment: 550 Nm przy 4000 obrotów/minutę
Wtrysk Pi, wielopunktowy,turbosprężarka Garrett
Dwa wałki rozrządu w głowicy, cztery zawory na cylinder
Przeniesienie napędu:
Sprzęgło węglowe, trzytarczowe,
5-biegowa, sekwencyjna skrzynia biegów Ricardo
Hamulce:
Brembo, tarczowe, wentylowane
Asfalt: 370 mm, 8-tłoczkowe (przód i tył)
Szuter: 300-mm, 4 – tłoczkowe (przód i tył)
Hamulec ręczny – hydrauliczny
Zawieszenie:
Exe-tc – MacPherson, z tyłu wahacze wzdłużne
Układ kierowniczy wspomagany hydraulicznie
Koła:
– asfalt 8×18 cali
– szuter 7×15 cali
Wymiary:
długość: 4362 mm
szerokość: 1800 mm
masa: minimum 1230 kg
rozstaw osi: 2640 mm
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: