Ford Focus WRC
Od lat walczy z Citroenem o prymat wśród konstruktorów w mistrzostwach świata. Kolejne ewolucje Focusa zawsze przynoszą kibicom wiele frajdy.
![]() |
Fot. Ford
|
Silnik:
4-cylindrowy, rzędowy, turbodoładowany, pojemność 1998 cm3, umieszczony z przodu-poprzecznie
Maksymalna moc: 300 KM przy 6000 obrotów/minutę
Maksymalny moment: 550 Nm przy 4000 obrotów/minutę
Wtrysk Pi, wielopunktowy,turbosprężarka Garrett
Dwa wałki rozrządu w głowicy, cztery zawory na cylinder
Przeniesienie napędu:
Sprzęgło węglowe, trzytarczowe,
5-biegowa, sekwencyjna skrzynia biegów Ricardo
Hamulce:
Brembo, tarczowe, wentylowane
Asfalt: 370 mm, 8-tłoczkowe (przód i tył)
Szuter: 300-mm, 4 – tłoczkowe (przód i tył)
Hamulec ręczny – hydrauliczny
Zawieszenie:
Exe-tc – MacPherson, z tyłu wahacze wzdłużne
Układ kierowniczy wspomagany hydraulicznie
Koła:
– asfalt 8×18 cali
– szuter 7×15 cali
Wymiary:
długość: 4362 mm
szerokość: 1800 mm
masa: minimum 1230 kg
rozstaw osi: 2640 mm
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: