Ford Focus RS plus Ken Block – to musi być dobry film!

W ten weekend, na Goodwood Festival of Speed, najnowsze wcielenie Forda Focusa RS poprowadzi Ken Block. Najpierw jednak Ford prezentuje świetny filmik, na którym widać i słychać, co to auto potrafi, a my publikujemy trochę danych technicznym o tym cacku.

Ford Focus RS będzie dysponował mocą maksymalną wynoszącą 350 KM – wyposażono go w jednostkę EcoBoost o pojemności 2,3 litra, która debiutowała pod maską nowego Forda Mustanga.

Ford po raz pierwszy zademonstruje publicznie możliwości nowego Forda Focusa RS na festiwalu szybkości Goodwood Festival of Speed odbywającym się w Anglii, a Ken Block – gwiazdor Gymkhany oraz wyścigów World Rallycross – zmierzy się ze słynną trasą Hillclimb za kierownicą prototypowego egzemplarza nowego Forda.

Galeria zdjęć Forda Focusa RS tutaj.

Wraz z Fordem Focusem RS, Ford wprowadza na rynek napęd wszystkich kół Ford Performance All-Wheel Drive z dynamicznym rozdziałem momentu napędowego Dynamic Torque Vectoring. Auto będzie wyposażone w wybór trybów jazdy Drive Mode z pierwszym w branży trybem Drift umożliwiającym kontrolowany nadsterowny uślizg tylnych kół oraz z funkcją kontroli startu Launch Control.

Co zmieniono w silniku?
Wyższa moc to zasługa zastosowania nowej turbosprężarki typu twin-scroll o niskiej bezwładności, ale z większą turbiną dostarczającą znacznie więcej powietrza. Znacznie większy intercooler dba o dostarczanie do silnika powietrza o maksymalnie dużej gęstości. Oddychanie silnika ułatwiono także poprzez zmniejszenie oporów w układzie dolotowym oraz zastosowanie wyczynowego układu wydechowego o dużych przekrojach z elektronicznie sterowaną przepustnicą w układzie wydechowym, która pozwala znajdować równowagę pomiędzy oporami przepływu i głośnością układu wydechowego.

Głowica cylindrów została wykonana z wysokowytrzymałego stopu aluminium odpornego na podwyższone temperatury, natomiast w bloku silnika użyto wytrzymalszych żeliwnych tulei cylindrowych.

Najwyższy priorytet przyznano także układowi chłodzenia silnika, pozwalając inżynierom na pozostawienie z przodu większej przestrzeni na umieszczenie powiększonego modułu chłodnicy – największego montowanego kiedykolwiek pod maską Forda Focusa – co zapewniło skuteczne chłodzenie wymagane w czasie ostrej jazdy na torze wyścigowym.

Dzięki odpowiedniej kalibracji, jednostka napędowa odznacza się doskonałą reakcją na otwarcie przepustnicy w dolnym zakresie obrotów, wysoką elastycznością w średnim zakresie oraz dynamiczną pracą przy wysokich obrotach, osiągając maksymalnie 6 800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 440 Nm występuje pomiędzy 2000 i 4500 obr/min, z podbiciem do 470 Nm na czas do 15 sekund w czasie chwilowego bardzo intensywnego przyspieszania.

Tak wyjątkowe osiągi wymagają wyjątkowej ścieżki dźwiękowej. Inżynierowie z Ford Performance zadbali o to, by Ford Focus RS generował satysfakcjonujący, sportowy dźwięk podczas dynamicznej jazdy, uzupełniany charakterystycznym dla modeli RS „bulgotaniem”, „strzelaniem” i „trzaskaniem”.

Nad samochodem pracował zespół inżynierów Ford Performance z Europy i USA. Nowy Ford Focus RS jest trzecim modelem oznaczonym literami RS, jego poprzednicy pojawili się na rynku w roku 2002, a następnie w 2009. Jest to też trzydziesty Ford noszący legendarne już oznaczenie RS. Nowy Ford Focus RS będzie produkowany w zakładach Saarlouis w Niemczech.

Ford Focus RS będzie dostępny dla europejskich klientów na początku 2016 roku.

https://www.youtube.com/watch?v=NnRB0KQrpPI

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze