Ford Focus debiutuje w wersji EcoBoost mHEV

Ford Focus debiutuje w wersji EcoBoost mHEV

26 czerwca 2020
1
Ford wprowadził na europejski rynek odświeżonego Focusa, tym razem z oszczędnym, zelektryfikowanym układem napędowym EcoBoost Hybrid. Co jeszcze się zmieniło w topowym kompakcie?

Zaawansowana, 48-woltowa instalacja miękkiej hybrydy dostarcza 155 KM mocy. Hybrydowy układ napędowy 1,0-litra EcoBoost Hybrid o mocy 155 KM zapewnia ponad dwukrotnie większą sprawność niż 2,0-litrowy silnik benzynowy o mocy 145 KM, montowany w Focusie zaledwie 10 lat temu, przy czym zużycie paliwa spadło aż o 45 procent. 

BISG działa również jako silnik elektryczny, płynnie współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową o niskich stratach tarcia wewnętrznego, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu.

Udoskonalony Focus oferuje również wyższy komfort, m.in. nowy cyfrowy wyświetlacz konfigurowalny na tablicy zegarów o przekątnej 12,3 cala, a także nowe funkcje łączności, dzięki którym korzystanie z samochodu posiadającego w standardzie FordPass Connect stanie się dla właścicieli źródłem większej satysfakcji. Wśród nich znajdzie się system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze, dostępny pod koniec roku.

W pełni konfigurowalny, 24-bitowy cyfrowy wyświetlacz na tablicy zegarów  wyświetla szczegółowe, bardziej intuicyjne obrazy i ikony w pełnym spektrum kolorów, dzięki czemu stają się jaśniejsze, mniej męczące dla oczu i łatwiejsze do odczytania. Zestaw wskaźników pozwala również kierowcy na określenie priorytetów ważności wyświetlanych informacji zgodnie z własnymi preferencjami.

Focus ST-Line i Focus Active są teraz oferowane z dodatkowym wyposażeniem w standardzie: dwustrefową, automatyczną, elektroniczną klimatyzacją, samościemniającym się lusterkiem wstecznym, wycieraczkami z czujnikiem deszczu i systemem dostępu bezkluczykowego. Dodatki stylistyczne obejmują standardowy większy spojler dachowy w wersji Focus ST-Line oraz standardową czarną podsufitkę dla Focusa Active X.

Nowa wersja wyposażenia Focus Connected zapewnia indukcyjną ładowarkę dla smartfonów i nawigację dla aktywowanego głosem systemu SYNC 3 z 8-calowym ekranem dotykowym. 

Focus nadal będzie oferowany w wersji pięciodrzwiowego hatchbacka, kombi, a na wybranych rynkach z nadwoziem czterodrzwiowym, w szerokiej gamie odmian – między innymi w stylowej wersji Focus Titanium, jako crossover Focus Active inspirowany stylem segmentu SUV, a także sportowy Focus ST-Line i ekskluzywny Focus Vignale. Hybrydowe zespoły napędowe EcoBoost są dostępne w całej gamie wersji i nadwozi.

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!