Karolina Chojnacka

Ford Focus Active Kombi – test, opinia, dane techniczne, cena. Czy wciąż ma to „coś”?

Ford Focus od ponad 20 lat jest jedną z motoryzacyjnych ikon. To samochód, którego nikomu nie trzeba przedstawiać. Jakiś czas temu popularny kompakt przeszedł kurację odmładzającą... Czy wciąż ma to „coś”, co sprawiło, że pokochali go kierowcy?

Ford Focus, gdy wyjechał na drogi w 1998 roku, zastępując model Escort, był modelem niemal rewolucyjnym. Wyróżniał się pod względem stylistyki nadwozia czy wyglądu deski rozdzielczej. Niemal od razu stał się jednym z najchętniej kupowanych i popularnych modeli. W 2018 roku na drogi wyjechała czwarta generacja Focusa, która w zeszłym roku została poddana kuracji odmładzającej.

Sprawdziłyśmy, czy Ford Focus w wersji Kombi wciąż ma to „coś”, co sprawiło, że pokochali go kierowcy!

Ford Focus Active Kombi
Ford Focus Active Kombi, fot. Beata Chojnacka

Ford Focus Active Kombi – design, wymiary

Po liftingu zmienił się przede wszystkim przód samochodu.  Przy nowym projekcie maski jej przednia krawędź przebiega wyżej, a „niebieski owal” Forda został przeniesiony z krawędzi maski na środek większego górnego wlotu powietrza, który w zależności od wybranej linii stylistycznej będzie różnić się detalami wykończenia. Dodatkowo Focus otrzymał wąskie, LED-owe reflektory.

Na tle standardowego modelu, jego „terenowa” odmiana wyróżnia się m.in. zwiększonym prześwitem i plastikowymi nakładkami na nadkola. Ciekawym i bardzo praktycznym elementem designu są wysuwane, plastikowo-gumowe odboje drzwi, dzięki którym nie obijemy lakieru.

Ford Focus Active Kombi
Ford Focus Active Kombi, fot. Beata Chojnacka

Ford Focus Active Kombi ma 4693 mm długości, 1848 mm szerokości i 1504 mm wysokości. Rozstaw osi to 2700 mm. Pojemność bagażnika to 635 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy  nawet 1653 l. To jeden z największych bagażników w segmencie i bez problemu przewieziemy w nim większe zakupy (pomocne będą haczyki i uchwyty na torby) czy też spakuje się do niego kilkuosobowa rodzina. Przewiezienie wózka dziecięcego z pewnością nie będzie problemem.

Punkty za funkcjonalność Ford Focus Active Kombi zbiera także dzięki specjalnej rączce, która pozwala błyskawicznie zdemontować roletę, oraz za przyciski w bagażniku, które składają tylne fotele.

Ford Focus Active Kombi – wnętrze

Wewnętrzu samochodu uwagę zwraca przede wszystkim wielki ekran o przekątnej 13,2 cala. Po liftingu w Focusie ubyło fizycznych przycisków, a obsługa klimatyzacji i wielu różnych funkcji odbywa się teraz przez system multimedialny Sync 4 zapożyczony z Mustanga Mach-E. Na szczęście dla kierowców, system jest funkcjonalny i łatwy w obsłudze, a ekran szybko reaguje na dotyk.

Materiały wykończeniowe, zarówno plastikowe jak tapicerskie, są dobrej jakości i przyjemne w dotyku. Kierownica dobrze leży w dłoniach – jest gruba i zapewnia dobry chwyt – fotele są wygodne i dobrze wyprofilowane, a miejsca dla pasażerów, zarówno z przodu jak i z tyłu, jest pod dostatkiem. Podłokietnik skrywa praktyczny i pojemny schowek, których zresztą  w tym aucie nie brakuje.

Ford Focus Active Kombi
Ford Focus Active Kombi, fot. Beata Chojnacka

Ford Focus Active Kombi – gama jednostek napędowych

Podstawowymi silnikami odświeżonego Forda Focusa pozostają trzycylindrowe Ecoboost 1.0 o mocy 100 KM lub 125 KM, sparowane z 6-biegowymi manualnymi skrzyniami biegów. Jednostka ta oferowana jest  także jako miękka hybryda z opcjonalną siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów w wariantach o mocy 125 i 155 KM.

Jedynym dieslem w gamie jednostek napędowych jest EcoBlue 1.5 w dwóch wariantach mocy – 95 lub 120 KM, współpracujący z sześciostopniową manualną lub w mocniejszej odmianie z opcjonalną ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.

My testowałyśmy Forda Focusa Active Kombi z silnikiem Ecoboost z układem miękkiej hybrydy o mocy 155 KM. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 8,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 206 km/h.

Ford Focus Active Kombi
Ford Focus Active Kombi, fot. Beata Chojnacka

Ford Focus Active Kombi – wrażenia z jazdy

Ford Focus w wersji Kombi prowadzi się świetnie. Jak większość modeli amerykańskiego producenta wyróżnia się niemal wzorowym zachowaniem na drodze. Zrywny i energiczny, daje poczucie, że pod maską pracuje 155 KM.

Zawieszenie jest przyjemnie utwardzone, ale podczas jazdy po gorszej nawierzchni nie odczujemy dyskomfortu. Samochód doskonale spisuje się na zakrętach, dając nam poczucie pewności oraz kontroli w każdej sytuacji. Ford Focus zapewnia doskonałą widoczność i pozwala nam widzieć więcej, a tym samym bezpieczniej poruszać się po drogach. Dodatkowo samochód wyposażono w system kamer i czujników, które ułatwiają manewrowanie.

Ford Focus Active Kombi
Ford Focus Active Kombi, fot. Beata Chojnacka

Nie do końca przypadła mi do gustu automatyczna skrzynia. Nie działa tak precyzyjnie, jak można się tego spodziewać i czasami potrafi szarpnąć.

Podczas tygodniowego testu średnie zużycie paliwo wyniosło 6,1 l/ 100 km. W trakcie jazdy po mieście wskaźnik zużycia paliwa wskazywał 6,5 l/ 100 km, a w trasie 5,9 l/100 km. To bardzo przyzwoity wynik, jak na 155-konny kompakt.

4.814,30.41 553.148,32.076 553.148,34.131 C553.148,36.186 554.814,37.852 556.869,37.852 C558.924,37.852 560.59,36.186 560.59,34.131 C560.59,32.076 558.924,30.41 556.869,30.41 M541,60.657 C535.114,60.657 530.342,55.887 530.342,50 C530.342,44.114 535.114,39.342 541,39.342 C546.887,39.342 551.658,44.114 551.658,50 C551.658,55.887 546.887,60.657 541,60.657 M541,33.886 C532.1,33.886 524.886,41.1 524.886,50 C524.886,58.899 532.1,66.113 541,66.113 C549.9,66.113 557.115,58.899 557.115,50 C557.115,41.1 549.9,33.886 541,33.886 M565.378,62.101 C565.244,65.022 564.756,66.606 564.346,67.663 C563.803,69.06 563.154,70.057 562.106,71.106 C561.058,72.155 560.06,72.803 558.662,73.347 C557.607,73.757 556.021,74.244 553.102,74.378 C549.944,74.521 548.997,74.552 541,74.552 C533.003,74.552 532.056,74.521 528.898,74.378 C525.979,74.244 524.393,73.757 523.338,73.347 C521.94,72.803 520.942,72.155 519.894,71.106 C518.846,70.057 518.197,69.06 517.654,67.663 C517.244,66.606 516.755,65.022 516.623,62.101 C516.479,58.943 516.448,57.996 516.448,50 C516.448,42.003 516.479,41.056 516.623,37.899 C516.755,34.978 517.244,33.391 517.654,32.338 C518.197,30.938 518.846,29.942 519.894,28.894 C520.942,27.846 521.94,27.196 523.338,26.654 C524.393,26.244 525.979,25.756 528.898,25.623 C532.057,25.479 533.004,25.448 541,25.448 C548.997,25.448 549.943,25.479 553.102,25.623 C556.021,25.756 557.607,26.244 558.662,26.654 C560.06,27.196 561.058,27.846 562.106,28.894 C563.154,29.942 563.803,30.938 564.346,32.338 C564.756,33.391 565.244,34.978 565.378,37.899 C565.522,41.056 565.552,42.003 565.552,50 C565.552,57.996 565.522,58.943 565.378,62.101 M570.82,37.631 C570.674,34.438 570.167,32.258 569.425,30.349 C568.659,28.377 567.633,26.702 565.965,25.035 C564.297,23.368 562.623,22.342 560.652,21.575 C558.743,20.834 556.562,20.326 553.369,20.18 C550.169,20.033 549.148,20 541,20 C532.853,20 531.831,20.033 528.631,20.18 C525.438,20.326 523.257,20.834 521.349,21.575 C519.376,22.342 517.703,23.368 516.035,25.035 C514.368,26.702 513.342,28.377 512.574,30.349 C511.834,32.258 511.326,34.438 511.181,37.631 C511.035,40.831 511,41.851 511,50 C511,58.147 511.035,59.17 511.181,62.369 C511.326,65.562 511.834,67.743 512.574,69.651 C513.342,71.625 514.368,73.296 516.035,74.965 C517.703,76.634 519.376,77.658 521.349,78.425 C523.257,79.167 525.438,79.673 528.631,79.82 C531.831,79.965 532.853,80.001 541,80.001 C549.148,80.001 550.169,79.965 553.369,79.82 C556.562,79.673 558.743,79.167 560.652,78.425 C562.623,77.658 564.297,76.634 565.965,74.965 C567.633,73.296 568.659,71.625 569.425,69.651 C570.167,67.743 570.674,65.562 570.82,62.369 C570.966,59.17 571,58.147 571,50 C571,41.851 570.966,40.831 570.82,37.631 Wyświetl ten post na Instagramie Post udostępniony przez Motocaina.pl (@motocaina)” />
Ford Focus Active Kombi, fot. Beata Chojnacka

Ford Focus Active Kombi – cena

Ceny Forda Focusa Active Kombi zaczynają się od 106 550 złotych za samochód w wersji wyposażenia Titanium z najmniejszym silnikiem benzynowym 1.0 EcoBoost 125 KM z manualną skrzynią sześciobiegową. Testowana przez nas wersja Active X z silnikiem o mocy 155 KM z układem miękkiej hybrydy kosztuje minimum  134 900 złotych.

Segment kompaktów to od lat jedna z najliczniej reprezentowanych grup samochodów, gdzie konkurencja jest bardzo silna i nie ma miejsca na błędy. Focus Kombi rywalizuje z takimi samymi odmianami nadwoziowymi popularnych kompaktów, jak Seat Leon, Volkswagen Golf, Hyundai i30, Opel Astra czy Peugeot 308.

Ford Focus Active Kombi zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. To bardzo dopracowane i funkcjonalne auto. Ze wszystkimi swoimi udogodnieniami, przestronnym wnętrzem i zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa Ford Focus Active Kombi doskonale sprawdzi się jako samochód rodzinny.  To dobre aut dla tych, którzy z różnych względów nie chcą mieć klasycznego SUV-a, a jednocześnie potrzebują te kilka centymetrów prześwitu więcej.

Ford Focus Active Kombi – dane techniczne

Moc maksymalna155 KM
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h8,6 sekundy
Prędkość maksymalna 260 km/h

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze