Ford Fiesta RS WRC – szybki i bezpieczny

Klatki bezpieczeństwa zdolne wytrzymać nacisk 10 ton, stworzone ze stalowych rur o łącznej długości 35 metrów. Wprawdzie wypadki są smutną, acz nieodłączną częścią sportów motorowych, ale nie zmienia to dążenia do maksymalnego bezpieczeństwa.

Ford Fiesta RS WRC w Paryżu
fot. Ford

Takie zabezpieczenia można znaleźć w Fordzie Fiesta RS WRC, który jest rajdową wersją jednego z najlepiej sprzedających się hatchbacków. Ma pod maską 300 KM i dochodzi do setki w mniej niż 5 sekund. Przede wszystkim jednak kierowcy ekipy Forda – Jari-Matti Latvala i Petter Solberg – twierdzą, że czują się w nim bezpiecznie, a to procentuje podczas pokonywania odcinków specjalnych trasy. Po prostu nic ich nie rozprasza – skupiają się wyłącznie na celu. Oprócz wymienionych już wyżej klatek, modyfikacji uległy fotele. Są odsunięte od drzwi, co zabezpiecza przed urazami w przypadku uderzenia w bok pojazdu. Zbiornik paliwa jest odporny na przebicie, co ogranicza ryzyko zapalenia się samochodu, wyposażonego zresztą w specjalną gaśnicę – jej dysze umieszczono w całej kabinie.

fot. Ford

Jari-Matti Latvala i jego pilot, Miikka Anttila, cztery lata temu podczas Rajdu Portugalii ulegli groźnemu wypadkowi. Ich Ford Focus RS WRC spadł wówczas z 200-metrowego zbocza, jednak kierowcy nie odnieśli żadnych obrażeń. To najlepszy dowód na to, że technologia Forda faktycznie idzie we właściwym kierunku. A to oznacza, że i szanse na wygraną w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata FIA są w 2012 roku duże.

 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze