Ford Explorer jedzie do Europy

Zupełnie nowy Ford Explorer trafi na europejski rynek jeszcze w tym roku. Najlepiej sprzedający się SUV Ameryki będzie oferowany w wersji hybrydowej.

Przy długości przekraczającej 5 metrów, szerokości 2 metrów i wysokości prawie 2 metrów, nowy Explorer Plug-In Hybrid zapewnia przestrzeń nawet dla siedmiu osób w trzech rzędach siedzeń. Pasażerowie w pierwszym i drugim rzędzie korzystają z ponad 1 metra przestrzeni nad głowami, 1 metra miejsca na nogi oraz ponad 1,5 metra szerokości wnętrza na wysokości ramion. Trzeci rząd siedzeń oferuje 96 centymetrów nad głowami pasażerów, ponad 1 metr szerokości wnętrza na wysokości ramion (dla 2 osób) i ponad 83 centymetry miejsca na nogi, dzięki czemu z łatwością zmieszczą się tam osoby dorosłe.

Standardowo fotele trzeciego rzędu EasyFold są składane i rozkładane elektrycznie, a fotele EasyFold w drugim rzędzie pozwalają na złożenie ich na płasko, tworząc przestrzeń ładunkową o objętości 2 274 litrów. We wnętrzu zaprojektowano schowki o łącznej pojemności 123 litrów, dzięki czemu pasażerom we wszystkich trzech rzędach nie zabraknie miejsca do przechowywania rzeczy osobistych, ponadto w kabinie znalazło się 12 uchwytów na kubki z napojami.

Pokrętło zmiany biegów 10-biegowej przekładni automatycznej, podgrzewane i chłodzone przednie fotele z elektryczną regulacją w 10 kierunkach, podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie, bezprzewodowa ładowarka do kompatybilnych urządzeń mobilnych, podgrzewana kierownica, chowane zasłony przeciwsłoneczne w drugim rzędzie siedzeń, przyciemniane szyby w drugim i trzecim rzędzie należą do standardowego wyposażenia samochodu. Wersja Platinum jest standardowo wyposażona w 14-głośnikowy, 1000-watowy system muzyczny B&O, a w wersji w ST-Line zastosowano system audio B&O z 12 głośnikami o mocy 800 wat.

10,1-calowy pionowy ekran dotykowy, będący wyposażeniem standardowym wersji Platinum, pozwala na wyświetlenie mapy systemu nawigacyjnego na całej powierzchni ekranu, ale możliwy jest też podział pomiędzy mapę i informacje systemu audio. Ekran pojemnościowy zbudowany w technologii używanej w ekranach smartfonów i tabletów, zapewnia szybszą i bardziej precyzyjną interakcję z systemem informacji i rozrywki SYNC 3, umożliwiającym kierowcy sterowanie funkcjami audio, nawigacją i klimatyzacją oraz połączonymi smartfonami, za pomocą prostych poleceń głosowych.

Ekran dotykowy może też wyświetlać informacje współdzielone z dostępnym w Explorerze 12,3-calowym, cyfrowym zestawem wskaźników, dostarczającym informacje o pracy hybrydowego układu napędowego, na przykład o przepływie energii, ładowaniu akumulatora, czy zarządzaniu sprawnością energetyczną. Zarówno 8‑calowy centralny ekran dotykowy, jak i 12,3-calowy zestaw wskaźników cyfrowych są standardem w wariancie ST-Line.

Explorer Plug-In Hybrid jest standardowo wyposażony w 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów z wykończeniem w kolorze czarnym dla wersji ST-Line i z ciemnym matowym wykończeniem w wersji Platinum.

Odmiana ST-Line otrzymała jednoczęściowy przedni wlot powietrza w wykończeniu na wysoki połysk i relingi dachowe oraz okładziny drzwi w błyszczącej czerni. We wnętrzu w charakterze akcentów zastosowano szwy w kolorze czerwonym w tapicerce siedzeń, na dywanikach i na sportowej spłaszczonej u dołu kierownicy oraz detale z efektem włókna węglowego na desce rozdzielczej.

Wersja Platinum posiada satynowany, jednoczęściowy przedni wlot powietrza oraz satynowane relingi dachowe i okładziny drzwiowe. Wnętrze otrzymało również detale deski rozdzielczej wykonane z drewna.

Nowy Explorer Plug-In Hybrid ma pod maską 3-litrowy silnik EcoBoost o mocy 350 KM, który wspierany jest przez 100 KM wytwarzane przez silnik elektryczny. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 13,1 kWh pozwala na przejechanie do 40 km w trybie bezemisyjnym. Kierowca może wybrać, kiedy i jak wykorzystać energię zgromadzoną w akumulatorze, używając odpowiednio trybów jazdy EV Auto, EV Now, EV Later i EV Charge. Gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania, Explorer automatycznie powraca do trybu EV Auto, w którym silnik elektryczny wspomaga silnik benzynowy, korzystając z energii elektrycznej odzyskanej przy hamowaniu. Według szacunków producenta Explorer Plug-In Hybrid będzie emitował 78 g/km  CO2, a zużycie benzyny wyniesie 3,4 l/100 km.

Explorer ma sprawdzać się również poza utwardzonymi drogami, dzięki systemowi zarządzania jazdą w terenie. Kierowca może wybierać spośród trybów Normal, Sport, Trail, Slippery, Tow/Haul, Eco i Deep Snow and Sand. Kontrola zjazdu ze wzniesienia dodatkowo pomaga w łagodzeniu kłopotów w terenie.

Najnowsze

Nowy Ford Puma – oto pierwsze informacje

Ford zaprezentował pierwszą grafikę nowej Pumy. Model powróci na rynek jako kompaktowy crossover. Zapowiada się wyjątkowo ciekawie.

Pierwsza grafika Forda Pumy ujawnia istotne elementy stylistyczne, w tym charakterystyczne reflektory zamontowane nad błotnikami i sportowe linie, a także kompaktowe proporcje crossovera.

Samochód zaprojektowano tak, by spełnić wymóg elastyczności przestrzeni bagażowej, jaki pojawił się w trakcie długich rozmów z klientami. Kufer jest głęboki (pojemność 456 l) i łatwo w nim pomieścić dwie torby golfowe ustawione w pozycji pionowej.

Do Pumy trafi silnik EcoBoost Hybrid o mocy do 155 KM. Połączony z silnikiem za pomocą paska rozrusznik, zintegrowany z alternatorem umożliwia odzyskiwanie energii zwykle traconej podczas hamowania i jazdy w celu ładowania 48‑woltowego akumulatora litowo-jonowego.

BISG działa również jako silnik elektryczny, bezproblemowo współpracujący z 1‑litrowym, trzycylindrowym silnikiem benzynowym EcoBoost. Układ wykorzystuje energię zmagazynowaną w akumulatorze do wspomagania momentu obrotowego silnika.

Puma trafi do sprzedaży pod koniec roku. Będzie produkowana w fabryce Forda Craiova w Rumunii, w którą od 2008 roku Ford zainwestował prawie 1,5 miliarda euro. Auto dołącza do wciąż poszerzanej na rynku europejskim oferty samochodów SUV oraz crossoverów inspirowanych SUVami, takich jak Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge oraz zupełnie nowy Explorer Hybrid Plug-In, którego zaprezentowano po raz pierwszy w ramach specjalnego wydarzenia Forda „Go Further”.

Najnowsze

Pieszy zobaczył za dużo filmów z Jackie Chanem?

Agresja pieszych wobec samochodów czasami się zdarza. Ale nigdy w tak absurdalnym wydaniu.

Samochody przejeżdżały przez skrzyżowanie na zielonym świetle, kiedy do przejścia dla pieszych zbliżył się mężczyzna. Chyba nie spodobało mu się, że auta utrudniają mu przejście, więc kopnął w koło przejeżdżającego Volvo.

Zachowanie oburzające, ale agresora dopadła tak zwana „natychmiastowa karma”. Kopnięcie wytrąciło go z równowagi i upadł na asfalt. Szybko jednak się podniósł i już nieco spokojniejszy, przeszedł przez przejście na czerwonym świetle. Nie wiemy jak wy, ale my po obejrzeniu tego nagrania musieliśmy sobie przypomnieć nieśmiertelne „King Bruce Lee Karate Mistrz” Franka Kimono.

Najnowsze

Wyprzedzanie BMW mogło skończyć się tragicznie

Brawurowa jazda zawsze jest ryzykowna, a szczególnie wyprzedzanie z dużą prędkością sznura wolno jadących aut.

Kierowcy BMW widocznemu na nagraniu zabrakło nawet odrobiny wyobraźni. Tak szybka jazda i wyprzedzanie na raz wielu samochodów to zwykłe proszenie się o nieszczęście. I niewiele brakowało.

Z bocznej uliczki wyjechało auto i w ostatniej chwili zdążyło uciec na pobocze, unikając czołowego zderzenia. Tak na marginesie, wyjeżdżając z drogi podporządkowanej, kierujący ma obowiązek upewnić się, że nie wyjedzie pod koła innemu kierowcy, również temu wyprzedzającemu.

Najnowsze

Toyota Aygo to naprawdę szybki samochód!

Może miejski model Toyoty ma tylko 69 KM pod maską, ale w rękach „wprawnego” kierowcy może być najszybszy na drodze!

Korek na jednopasmowej ulicy to sytuacja, w której możemy najwyżej podążać za innymi samochodami w ślimaczym tempie. Takie warunki nie są jednak przeszkodą dla tego kierowcy w Aygo. Popatrzcie tylko na jego „wyczyny”.

Wrażenie robi szczególnie to, jak wiele czasu udało mu się zaoszczędzić wyprzedzając w niedozwolonym miejscu. Zwróćcie uwagę na samo zakończenie filmu. Myślicie, że opanował auto?

Najnowsze