Ford B-MAX odporny na dziecięcą pomysłowość

Firma Ford przebadała swój nowy, rodzinny model B-MAX pod kątem odporności na zniszczenia, jakich można się spodziewać podróżując z dziećmi. Tkaniny i plastiki kabiny zostały poddane testom sprawdzającym ich odporność na zabrudzenie błotem, mlekiem czy napojami gazowanymi.

Inżynierowie Forda poddali pojazd najbardziej wymagającym próbom, które odzwierciedlają trudne warunki stawiane rodzinnemu autu przez dzieci i domowych pupili. Testy te obejmowały zanurzanie materiałów w mleku i napojach gazowanych, próby podziurawienia tkanin tapicerki oraz odbijanie ciężkiej, gumowej piłki na elementach plastikowych.

Próbki tkanin i skóry naturalnej z Forda B-MAX poddano testom odporności na plamienie oraz sprawdzono jak szybko można je doczyścić po 24-godzinnej kąpieli w rozmaitych płynach oraz po zabrudzeniu ziemią i zaplamieniu tłuszczem.

fot. Ford

Wykonano również testy odporności materiałów wykończeniowych na zniszczenia spowodowane przez ostre suwaki i rzepy dziecięcych ubrań i plecaków. W „teście buławy” wykorzystano metalową kulę z ostrymi wypustkami, którą 600 razy potarto tkaniny wnętrza, co miało imitować kontakt z ostrymi zamkami błyskawicznymi i napami. Aby sprawdzić odporność materiałową, wielokrotnie pocierano również tkaniny rzepami.

fot. Ford

Przy temperaturach dochodzących do minus 30 Co, gdy wzrasta łamliwość plastików, przeprowadzono również testy wytrzymałościowe tworzyw sztucznych, które uderzano gumową piłką o masie 10-krotnie przekraczającej wagę standardowej piłki nożnej. Tkaniny poddano   17-godzinym testom na wytrzymałość, podczas których były one pocierane 60 tysięcy razy, elementy plastikowe próbowano zarysować metalowymi kolcami, a dywaniki podłogowe rozpięto na specjalnych ramach i przycierano szorstkimi kołami.

Najnowsze

Kobiety mają lepsze oko do szczegółów

Kiedy następnym razem będzie cię kusiło, żeby wykpiwać kobiece problemy z orientacją w przestrzeni i czytaniem mapy, przypomnij sobie, jak często sam masz problem ze zlokalizowaniem kluczyków do samochodu.

Mężczyźni generalnie są lepszymi nawigatorami, natomiast często mają kłopot z dostrzeżeniem czegoś, co mają dokładnie pod nosem i w efekcie godzinami wpatrują się we wnętrze lodówki, szukając butelki z ketchupem. Te różnice wynikają z ewolucyjnego ukształtowania naszych mózgów i sięgają czasów, kiedy mężczyźni tradycyjnie zajmowali się polowaniem, a kobiety zbieractwem.

fot. materiały prasowe

Innych umiejętności wymagało podchodzenie zwierzyny, a innych – zręczne wyszukiwanie jadalnych korzeni, owoców czy orzechów. Te ukształtowane przed wiekami różnice widać jeszcze dzisiaj w podejściu kobiet i mężczyzn do określania kierunku i wyznaczania trasy. Mężczyźni częściej posługują się miarami odległości, kobiety zaś skupiają się na punktach orientacyjnych i punktach odniesienia, np. „na lewo od czegoś” bądź „po prawej stronie czegoś”.

 

Źródło: National Academy of Science

Najnowsze

Otyłość zwiększa ryzyko śmierci w wypadku

Dbałość o właściwą wagę to nie tylko kwestia zdrowia. Jak wynika z najnowszych badań, otyłe kobiety są bardziej narażone na śmierć w wypadku samochodowym niż ich szczupłe koleżanki czy nawet mężczyźni z nadwagą.

Badanie zostało opublikowane przez British Medical Journal. Jego podstawą były dane dotyczące tragicznych wypadków na amerykańskich drogach między 1996 a 2008 rokiem. Badacze skupili się na pojazdach podobnych rozmiarów, w których jechało dwoje pasażerów i co najmniej jedno z nich zginęło. Jedna na trzy ofiary śmiertelne miała nadwagę, jedna na pięć była otyła. Jedna trzecia badanych niewłaściwie zapięła pas bezpieczeństwa lub nie zrobiła tego wcale. W ponad połowie przypadków zawiodła poduszka powietrzna.

Ponad jedna trzecia Amerykanów cierpi na otyłość
fot. materiały prasowe

Badanie odwoływało się do skali otyłości opracowanej przez WHO. I grupa otyłości zwiększała zagrożenie o 21%, II grupa o 51%, a III aż o 80%. Bliższa analiza dowiodła, że szczególnie narażone na śmierć są otyłe kobiety – w przypadku III grupy to niemal dwukrotnie większa liczba. W przypadku ludzi cierpiących na nadmiar kilogramów, w chwili zderzenia dolna część ciała leci do przodu, a pasy nie blokują miednicy, lecz górną część ciała, co zwiększa poziom zagrożenia.

Całkiem dobra motywacja do wiosennej diety, prawda?

Najnowsze

Citroen DS3 cabrio w wydaniu Vogue

Podczas Tygodnia Mody w Mediolanie zaprezentowano wyjątkową wersję Citroena DS3 cabrio pod nazwą „L’Uomo Vogue”.

Model jest efektem współpracy między czasopismem „L’Uomo Vogue” a projektantami Citroena. Inspiracją do jego powstania były najnowsze trendy panujące w modzie męskiej, stąd też nieprzypadkowa data premiery. Matowy lakier pięknie kontrastuje ze srebrnymi obudowami lusterek, na których widnieje laserowo wygrawerowany monogram DS, obecny również na dachu.

fot. Citroen

Auto zostanie wystawione na licytację, a dochód ze sprzedaży zasili konto organizacji Women Create Life, działającej na rzecz zdrowia kobiet i dzieci. Wcześniej można je będzie oglądać na Festiwalu Samochodowym w Paryżu między 20 stycznia a 3 lutego.

 

Najnowsze

Srebrna edycja na stulecie Astona Martina

Kilka dni temu Aston Martin świętował stulecie urodzin. Dla upamiętnienia tego szczególnego jubileuszu firma wypuściła specjalne edycje swoich flagowych modeli: V8 Vantage, DB9, Rapide i Vanquish.

W każdej wersji modelowej wypuszczono 100 sztuk pod nazwą „Centenary Edition”. Nie ma różnic pod względem wyposażenia czy technologii, za to sporo pod względem wizualnym. Każdy samochód z tej limitowanej serii jest pokryty szarym lakierem, którego nałożenie zajmuje aż 68 godzin, czyli 18 godzin więcej niż normalnie. Na masce widnieje srebrne skrzydlate logo.

Wszystkie modele z serii Centenary Edition są indywidualnie numerowane i oznaczone specjalnymi tabliczkami. Wnętrze wyróżnia tapicerka skórzana ze srebrnymi przeszyciami „Deep Soft”, którą wcześniej można było znaleźć wyłącznie w modelu One-77.

Każdy, kto kupi Astona Martina Centenary Edition, dostanie prezent: eleganckie pudełko, a w nim dwa szklane kluczyki, dwa uszyte na zamówienie futerały na kluczyki wykonane ze skóry odpowiadającej wykończeniu wnętrza wybranego modelu, dwie srebrne spinki do mankietów z logo Aston Martin, srebrne pióro oraz słuchawki firmy Bang & Olufsen.

Samochody z serii Centenary Edition dostępne są wyłącznie na zamówienie w 146 punktach dilerskich rozlokowanych w 46 państwach na całym świecie.

Na zaostrzenie apetytu prezentujemy, jak wygląda Aston Martin Vanquish Centenary Edition.

fot. Aston Martin

Najnowsze