Film ze szkolenia offroad 13.09.2014 – dziewczyny w akcji!

Oto filmowa relacja z tego, co działo się na szkoleniu z offroadu w Skoda Auto Szkole w miniony weekend - a działo się!

Relacja Magdy Wilk ze szkolenia offroad tutaj.

Chcesz wygrać kolejne szkolenie – tym razem z eco-drivingu? Weź udział w prostym konkursie! Kliknij tu.

Zobacz co się dzieje na takich szkoleniach w Skoda Auto Szkole!

Najnowsze

Motocaina Team na wielkopolskich bezdrożach ze Skoda Auto Szkoła – relacja ze szkolenia offroad

Tym razem na Motocainowy Team czekał udział w szkoleniu z jazdy off-roadowej. Szczerze mówiąc, nie wiedziałam czego mogę się spodziewać, bo z off-road'em do tej pory miałam niewiele wspólnego. Tym bardziej szkolenie było dla mnie wielką niewiadomą.

Trudna przeprawa przez mostek – dla dziewczyn po szkoleniu to już pestka!
fot. Magda Wilk

Najpierw na szczęście czekał na mnie  „wieczorek zapoznawczy”, czyli kolacja w urokliwej miejscowości Śrem. Świetna sprawa, bo mogłam przede wszystkim poznać dziewczyny, które wygrały w naszym konkursie z Auto Szkołą Skoda – Dagmarę, Karolinę i Kingę – jak i pozostałych uczestników, głównie z klubów Skody. Moje zawodniczki okazały się wręcz pasjonatkami czterech, jak i dwóch kółek, ale najbardziej łączyło nas to, że do tej pory nie miałyśmy za wiele wspólnego z tematyką off-roadu.

Galeria zdjęć ze szkolenia tutaj.

W sobotę z samego rana, 12-osobową grupą wyruszyłyśmy na szkolenie do Autodromu 4×4 w miejscowości Włościejewki, dosłownie po środku niczego. Już na samym początku byliśmy pod wrażeniem tego obiektu. W „wigwamie” czekała na nas kawa, a przede wszystkim cała załoga ze Szkoła Auto Skoda. A przed nim – cztery auta, w tym dwie nowe Skody Scout 4×4, sprowadzone specjalnie dla nas z Czech. Harmonogram szkolenia również wyglądał dość obiecująco. Podzielone na grupy mogłyśmy zarówno sprawdzić auta w terenie, poza autodromem, jak i na specjalnie przygotowanej trasie przeprawowej.

Chcesz wygrać szkolenie w Skoda Auto Szkole – tym razem z eco-drivingu? Dołącz do Motocaina Team – kliknij tu.

Jakby na przekór wszystkim i wszystkiemu, na początku wyruszyłyśmy na… „miasto”. To po to, aby główną część programu, a więc przejażdżki m.in. po muldach, hopkach, czy mostku, zostawić sobie na przysłowiowy deser.

Film ze szkolenia offroad tutaj.

Na tej trasie mogłyśmy wypróbować ponad 180-konne Skody Scout, które świetnie spisywały się na przeróżnych nawierzchniach. Trasa prowadziła bowiem nie tylko przez asfaltowe, wiejskie drogi, ale również szutrowymi odcinkami leśnymi i pomiędzy polami. Pomimo podróżowania z instruktorem, dostałyśmy książkę drogową, bardzo podobną do tych stosowanych w rajdach.

Motocaina Team na szkoleniu offroad w Skoda Auto Szkole.
fot. Motocaina

Sama trasa stanowiła jedynie część atrakcji. Na ponad 2-godzinnej wyprawie miałyśmy również odnaleźć charakterystyczne miejsca, jakie zostały umieszczone w postaci zdjęć w książce drogowej. Niby banalna, „dziecięca” zabawa, ale jadąc w trójkę każda miała jakieś zadanie i żadna z nas się nie nudziła. Jedna mogła przetestować nowe auto, druga w tym czasie wcielała się w rolę pilota, a trzecia… rozglądała się na boki szukając obrazków i podziwiając okolicę. I tak na zmianę. Jak to podsumowała Kinga: „Pierwsze zadanie, czyli dotarcie do celu będąc uważnym i czujnym zarówno jako kierowca jak i pasażer pozwoliło Nam nie tylko na przetestowanie samochodów ale od początku mogłyśmy siebie poznać i zintegrować, współpracując w grupie”.

Wypowiedzi uczestniczek kursu tutaj.

Co ciekawe przesympatyczny Pan Instruktor nie pozostawał bierny, a nawet czasem próbował wprowadzić nas w błąd, by sprawdzić naszą czujność. Ale nie dałyśmy się, chociaż raz celowo udawałyśmy zgubienie się na polu. Jadąc autem z czeskimi tablicami rejestracyjnymi zrobiłyśmy drobnego psikusa rolnikowi. Mianowicie instruktor w języku czeskim spytał się go o drogę do domu. Taki drobny żart, jednak trzeba przyznać, że marka zobowiązuje i w Szkole Auto Skody świetnie znają język czeski.

Jazda po szosie również uradowała uczestniczki szkolenia.
fot. Magda Wilk

Po 80-kilometrowej przejażdżce wróciliśmy do „wigwamu”. Chwila przerwy i część bardziej ekstremalna, czyli jazda Skodą Yeti po Autodromie 4×4. Trzeba przyznać, że to wyjątkowe miejsce do prezentacji właściwości samochodów, nie tylko dla fanów off-roadu.
Na terenie toru znajduje się kilkanaście tras o różnym stopniu trudności. Mamy tu wyrobiska żwirowe, strome zjazdy, podjazdy, torfowisko, bagno, a także szereg przygotowanych sztucznych przeszkód. Wszystko wyglądało super, tym bardziej że pogoda tego dnia naprawdę dopisywała.

Zaczęłyśmy od zapoznania z torem i omówienia przez instruktora wszystkich przeszkód. Dawid dokładnie objaśnił co należy robić, aby się nie zakopać, stoczyć bądź też nie zawisnąć. Jazda w tego typu terenie to wprawdzie nie żaden Dakar. Nie liczy się tu również czas, ale próba pokonania różnego rodzaju przeszkód w końcu „cywilnym” SUV-em pokazała, że nawet tego typu auta świetnie sobie radzą.

Nasze pierwsze metry to stromy zjazd, a później przeprawa mostkiem. Zgodnie oczywiście z założeniami rajdów przeprawowych, niezbędny jest nawigator, który wspomoże kierowcę i „przeprowadzi” na drugi brzeg. Jadąc dalej miałyśmy do pokonania strome podjazdy. Wydawało nam się, że auto może nie podołać na tych grząskich, piaszczystych partiach, jednak było to bardzo mylne. Instruktor cały czas tłumaczył zasady panujące w off-roadzie. Mimo to nie obyło się bez saperki, która została wykorzystana do podkopania wjazdu – w końcu to jeden z elementów wyposażania samochodów terenowych, bez którego ani rusz. Przemierzyłyśmy też las ze stromymi podjazdami i zjazdami, wąskimi partiami. Brakowało nam trochę błota i przeprawy przez wodę. Niestety warunki pogodowe były takie, że wszystko tuż przed naszym przyjazdem wyschło. Ale i tak byłyśmy w pełni usatysfakcjonowane, ponieważ każda z nas mogła pokonać ten sam odcinek toru, siedząc za kierownicą samochodu.

Jazda taką terenówką była ukoronowanie szkolenia w Skoda Auto Szkole.
fot. Skoda

A czego się nauczyłyśmy? Na szkoleniu z Off-Road Driving’u dowiedziałyśmy się przede wszystkim jak bezpiecznie pokonywać trudne przeszkody w terenie leśnym oraz jak zachowywać się jeżdżąc w górach – od zagadnień teoretycznych po praktykę: poruszanie się w terenie, właściwe wykorzystanie napędów i obsługa samochodów uterenowionych. Poznałyśmy również trochę off-roadowej terminologii, jak trawers, kąty natarcia, zejścia, czy też wykrzyż – kąt zawarty pomiędzy osią przednią i tylną w czasie gdy koła po przeciwnych narożach pojazdu znajdują się w pozycji maksymalnego ugięcia.

Po muldach, hopkach i dzikim terenie czekał nas jeszcze trial – przejazd między wąsko ustawionymi słupkami z piłeczkami. Niestety, nie udało mi się pobić rekordu z poprzedniego szkolenia ale na równi z innym zawodnikiem zdobyłam ponownie pierwsze miejsce – tym razem mając dwie strącone piłki na koncie. Trzeba jednak przyznać, że warunki okazały się dużo trudniejsze. Sporym zaskoczeniem była zaś znakomita zwrotność Skody Octavii Combi.

Każda z członkiń Motocaina Team poradziła sobie świetnie w terenie!
fot. Skoda

Dziewczyny też całkiem nieźle sobie poradziły – w końcu to Motocainowy Team. Co ciekawe, zdobywca drugiego miejsca w tej konkurencji wybierze się na szkolenie do ośrodka szkoleniowego ADAC w Niemczech. Jeśli więc macie dalej wątpliwości, czy warto brać udział w naszych konkursach i jechać z nami na szkolenie, to chyba właśnie je rozwiałam. A macie taką szansę ponownie bo wkrótce ruszamy z kolejnym, tym razem z Eco-Driving. Temat bardzo na czasie, bo pomagający zaoszczędzić paliwo, aby mieć pieniądze na inne przyjemności w życiu. Mi na pewno się przyda. W końcu pieniądze mogę przeznaczyć na start w rajdzie, zmieniając tryb jazdy z „eco” na „sport”.

Podsumowując bardzo się cieszę, że mogłyśmy liznąć nieco off-roadowej jazdy, szczególnie pod koniec szkolenia, kiedy to miałyśmy okazję odbyć przejażdżkę Nissanem Patrolem z właścicielem Autodromu 4×4. Rzeczywiście była to fajna próbka tego, czego można doświadczyć na prawdziwej wyprawie. Jak to powiedziała Dagmara: „Niesamowite przez jakie przeszkody ten samochód potrafi przejechać! A gdzie jest za duży, tam wyśle Yeti”. I chyba w ten sposób właściwie podsumowała nasz dzień, dodając jeszcze: „O Wasze bezpieczeństwo i rozwój umiejętności dbają bardzo sympatyczni i kompetentni instruktorzy, którzy odpowiadają na wszelkie pytania i dodają otuchy, kiedy siedzisz w Yeti na szczycie właściwie pionowej skarpy i masz z niej zjechać „na luzie” czy przejechać przez trawers pod kątem 45 stopni w stosunku do podłoża.”

Teraz Ty też możesz wygrać szkolenie – tym razem z eco-drivingu, które odbędzie się 4 października w Bednarach pod Poznaniem. Dołącz do Motocaina Teamszczegóły tutaj.

Najnowsze

Trailer nowego filmu Volvo Trucks – czy powtórzy sukces epickiego splitu z Van Damme?

Volvo Truck "The Casino" to nowy film reklamowy reżyserowany przez Henry'ego Alex'a Rubin'a. Na razie wiemy jedynie tyle, że głównym bohaterem będzie ciężarówka. Premiera filmu już 24 września.

Za sprawą słynnych produkcji, takich jak „The Epic Split”, „The Hamster Stunt” i „The Hook”, Volvo Trucks pokazało, że reklama samochodu ciężarowego może być zabawna, oszałamiająca i może przyciągnąć ogromną widownię na całym świecie.

– Wszystkie reakcje były zdecydowanie pozytywne – nasze filmy są równie nowatorskie jak nasze samochody ciężarowe. Kampania ta nie tylko wzbudziła zainteresowanie naszymi pojazdami, ale także wzmocniła naszą markę – mówi Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks.

Nowy film będzie miał swoją premierę 24 sierpnia br. na wystawie branżowej IAA w Hanowerze, w Niemczech. Równocześnie zostanie opublikowany na kanale Volvo Trucks na portalu YouTube (łącze). Film ma związek z wprowadzeniem na rynek I-Shift Dual Clutch (czytaj opis poniżej), opracowanej przez Volvo pierwszej na świecie dwusprzęgłowej skrzyni biegów dla samochodów ciężarowych o dużej ładowności, a jago akcja, podobnie jak w przypadku poprzednich filmów, zaskoczy widza.

– Zamiast testu na żywo, pokażemy nowoczesną wersję widowiska „Ukrytej kamera”, które w nietypowy sposób przedstawia zalety nowej skrzyni biegów. Ktoś naprawdę mocno się zdziwi – ale więcej szczegółów nie mogę zdradzić – zastrzega Per Nilsson.

Najnowsze filmy reklamowe Volvo Trucks zdobyły 130 nagród na całym świecie i ogromne rzesze zwolenników na portalach Facebook, Twitter i YouTube.

– To niesamowite.  Nieczęsto zdarza się, że kampania reklamowa adresowana do podmiotów gospodarczych osiąga tak wielki ogólnoświatowy rozgłos. Nowym filmem o I-Shift Dual Clutch kontynuujemy naszą koncepcję docierania z przekazem do szerokiej opinii publicznej – wyjaśnia Per Nilsson.

Film wyreżyserował Henry Alex Rubin, który był twórcą także innych filmów Volvo Trucks, będących zapisem testów na żywo: „The Chase” i „The Ballerina Stunt”. Henry Alex Rubin jest również autorem thrillera „Disconnect” z 2012 r.

I-Shift Dual Clutch jest pierwszą na rynku dwusprzęgłową skrzynią biegów przeznaczoną dla samochodów ciężarowych o dużej ładowności. W I-Shift Dual Clutch proces zmiany biegu odbywa się pod obciążeniem, bez przerywania transferu mocy, dzięki czemu samochód ciężarowy nie traci siły napędowej ani prędkości. Dla kierowcy oznacza to większy komfort i wydajność pracy.

Najnowsze

Verva Street Racing – Dakar na Narodowym: to już w sobotę!

Rywalizacja prosto z Rajdu Dakar, pokazy specjalne, ponad 300 wyczynowych maszyn oraz występ na żywo zespołu Jamiroquai - tak będzie wyglądać piąta edycja Verva Street Racing, która odbędzie się już w tę sobotę na Stadionie Narodowym.

Zanim jednak samochody wyjadą zmierzyć się z pustynnym krajobrazem, będzie można przyjrzeć im się z bliska w strefie wystawowej Pit Party. W godzinach 14.00-18.00 (wejście do 17.00) posiadacze biletów ze specjalną wejściówką będą mogli podejrzeć przygotowania do wieczornego show. W Strefie Akcji, zlokalizowanej od strony Wybrzeża Szczecińskiego, będą odbywały się natomiast emocjonujące popisy drifterów, motocyklistów FMX i stunt. Pit Party zlokalizowane będzie na promenadzie zewnętrznej Stadionu Narodowego. Wejście bramami nr 2 i 11.

Wejście na główną część imprezy będzie się odbywało bramami nr 2, 3 i 11, znajdującymi się odpowiednio od strony Al. Zielenieckiej, Ronda Jerzego Waszyngtona i Al. Księcia Józefa Poniatowskiego.

Dla osób niepełnosprawnych przygotowany jest specjalny parking, a wejście odbywać się będzie bramą numer 1. Tam też czekać będą wolontariusze, którzy pomogą w poruszaniu się po terenie imprezy.

Do godziny 18.00 można wyjść z Pit Party oraz wrócić na wieczorne show. Wyjście możliwe będzie bramą nr 2, 3 i 11 – osoby, które chcą wrócić, muszą uzyskać odpowiednie oznaczenie biletu u pracownika eBilet. W przypadku opuszczenia terenu imprezy po godzinie 18.00, bilet traci ważność!

O godzinie 18.00 otwarte zostaną wejścia na trybuny Stadionu. Już od 19.00 odbywać się będzie rozgrzewające publiczność Pre Show, czyli motoryzacyjne pokazy towarzyszące. O 20.00 Bitwą Mistrzów rozpocznie się Verva Street Racing – Dakar na Narodowym.

Nadchodzące wydarzenie to przede wszystkim pokazy samochodów sportowych. W związku z tym należy spodziewać się zagęszczenia spalin oraz podwyższonego hałasu. Wybierając się na imprezę, szczególnie z dziećmi, warto zaopatrzyć się w zatyczki do uszu.

Na teren imprezy nie będzie można wnosić aparatów fotograficznych z wymiennym zestawem optycznym i kamer wideo. Osoby posiadające ze sobą tego typu sprzęt będą musiały liczyć się z koniecznością przekazania go w depozyt.

W związku z organizacją imprezy na Stadionie Narodowym nastąpią utrudnienia w ruchu drogowym. Od 17 września od godz. 20.00 do 22 września do godz. 15.00 zamknięta będzie ul. Siwca. W dniu 20 września ograniczeniami w ruchu zostanie objęty również rejon Saskiej Kępy. Na terenach obok Stadionu znajdować się będzie płatny parking, jednak jego pojemność jest ograniczona. Organizator zachęca do korzystania ze środków komunikacji miejskiej w drodze na imprezę.

Punkt odbioru pasażerów korzystających z taksówek będzie znajdował się na Rondzie Waszyngtona.

Wszystkie praktyczne informacje: mapa Pit Party, program i regulamin imprezy znajdują się na stronie Organizatora.

Dostępne są jeszcze ostatnie wolne miejsca. Sprzedaż biletów odbywa się za pośrednictwem serwisu eBilet.pl. W dniu 20 września bilety będzie można kupić także w kasach na miejscu imprezy (czynne w godz. 10.00-20.00, brama nr 2 przy Rondzie Waszyngtona). Bilety z wejściem na Pit Party zostały już wyprzedane.

Ceny biletów kształtują się następująco:

  • Sektory G: normalny 49 zł / ulgowy 34 zł
  • Sektory C: normalny 69 zł / ulgowy 48 zł
  • Sektory D: normalny 109 zł / ulgowy 76 zł

Najnowsze

Nowy mega hit reklamowy Volvo Trucks już 24 września – dziś trailer!

Oto trailer następnego filmu reklamowego Volvo Trucks - czy po słynnym epickim splicie z aktorem Jean-Claude'em Van Damme również ta reklama powtórzy sukces?

Szwedzki producent samochodów cięzarowych skutecznie stopniuje napięcie – oficjalna premiera reklamy Volvo Trucks ma nastąpić 24 września. Dziś z trailera dowiadujemy się, w jakim klimacie utrzymany zostanie film. Po jego tytule „The Casino” i otoczeniu (San Remo), można mieć skojarzenia ze słynną serią z Jamesem Bondem.

Widok kasyna oraz podkład muzyczny mogą jednak mylić – jaki kierunek zatem obrano? Dowiemy się już niebawem.

Pamiętajmy, że poprzednia reklama Volvo Trucks osiagnęła rekordową liczbę wyświetleń 75 147 975 (pisałyśmy o niej tu) i wykonano na jej podstawie mnóstwo parodii. Została obsypana nagrodami, a Volvo stało się jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek ciężarówek na świecie.

Dziś wiemy jedynie, że głównym bohaterem kolejnego filmu rekamowego będzie z pewnością nowy samochód ciężrowy Volvo z innowacyjnym rozwiązaniem, jakim jest I-Shift Dual Clutch (skrzynia z podwójnym sprzęgłem)*. Szczegóły tego pomysłu zostaną ujawnione podczas zbliżających się najważniejszych targów aut ciężarowych IAA Truck Show 24 września.

Tymczasem polecamy obejrzeć trailer być może nowego hitu internetu!

* I-Shift Dual Clutch jest pierwszą na rynku dwusprzęgłową skrzynię biegów przeznaczoną dla samochodów ciężarowych o dużej ładowności. W I-Shift Dual Clutch proces zmiany biegu odbywa się pod obciążeniem, bez przerywania transferu mocy, dzięki czemu samochód ciężarowy nie traci siły napędowej ani prędkości. Dla kierowcy oznacza to większy komfort i wydajność pracy. Nowa skrzynia Volvo Truks ma dwa wałki wejściowe i dwa sprzęgła, co oznacza możliwość wyboru dwóch biegów równocześnie. To, który z nich jest w danej chwili aktywny, zależy od tego, które sprzęgło jest aktualnie włączone. I-Shift Dual Clutch bazuje na skrzyni biegów I-Shift, z tym, że przednia jej sekcja została całkowicie przeprojektowana. Jest szczególnie efektywna w warunkach, które wymagają częstej zmiany biegów, np. na drogach górskich lub krętych, a także podczas przejazdy przez miasto z dużą liczbą rond i skrzyżowań z sygnalizacją świetlną. I-Shift Dual Clutch stanowi także zupełnie nową jakość w transporcie płynów w cysternach lub żywych zwierząt, ponieważ niewyczuwalne zmiany biegów powodują mniejsze przemieszczenia ładunku. Dzięki dużej sprawności działania, będącej naturalną cechą I-Shift Dual Clutch, maleje ryzyko ugrzęźnięcia pojazdu na śliskiej lub nieutwardzonej drodze, np. z ładunkiem drewna w lesie.

I-Shift Dual Clutch będzie dostępna w Volvo FH z silnikami Euro 6 o mocy 460, 500 i 540 KM od jesieni 2014 roku.

Najnowsze