Fiat Freemont: ‘Samochód jedyny w swoim rodzaju’
Jak połączyć w jedno cechy vana, SUV-a i samochodu osobowego? Wydaje się, że Fiat Freemont jest odpowiedzią na to pytanie. Do tego dokładamy napęd na 4 koła i mamy wszechstronnego crossovera.
Nowa wersja Freemonta – największa i najdroższa opcja oferowana przez Fiata – z napędem na 4 koła AWD (All-Wheel Drive) może być wyposażona w silnik wysokoprężny 2.0 MultiJet II (170KM) lub benzynowy 3.6 V6 (280KM). Oba silniki współpracują z nową, sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów, co jak pisze producent: pozwala bezpiecznie poruszać się samochodem nawet w warunkach uznawanych za ekstremalne.
Fiat Freemont AWD 4×4 |
fot. Fiat
|
Fiat Freemont AWD posiada aktywny system napędu na cztery koła typu 'on demand’ (w miarę potrzeby) sterowany elektronicznie, który w oparciu o wskazania układu czujników ocenia stopień przyczepności kół i decyduje o stopniu rozdziału mocy na oś tylną. System ten działa w sytuacjach obniżonej przyczepności (błoto, śnieg, lód, itp.) zapewniając maksimum trakcji bez względu na podłoże. W przypadku jazdy na asfalcie działanie AWD generuje dodatkową przyczepność, zwiększając bezpieczeństwa jazdy na łukach (zakrętach).
Pracując w trybie 'on demand’ system AWD Fiata Freemont nie powoduje nadmiernego zużycia paliwa – oczywiście wg. producenta.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Finał trzeciego sezonu TOYOTA GR CUP
-
Dynamiczne i wszechstronne: Audi Q5 Sportback drugiej generacji
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Zostaw komentarz: