
Fiat-Chrysler i Peugeot prezentują nowe logo supergrupy Stellantis
Nie ma na nim samochodu i nigdy nie pojawi się na samochodzie.
Stellantis, podmiot powstały w wyniku połączenia Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) i PSA Group, ujawnił swoje logo. Jest tak samo anonimowe, jak nazwa czwartego co do wielkości producenta samochodów na świecie.
Kierownictwo wyjaśniło, że logo symbolizuje bogate dziedzictwo firm założycielskich grupy oraz połączone mocne strony 14-markowego portfolio nowego konglomeratu. Chociaż jest to z pewnością jeden ze sposobów interpretacji, to znalezienie odrobiny dziedzictwa w logo Stellantis wymaga niezwykle bujnej wyobraźni.
Logo zawiera nazwę firmy zapisaną czcionką bezszeryfową na niebieskim tle. Projektanci usunęli poziomy pasek z litery A i otoczyli go czterema rzędami coraz mniejszych kropek rozmieszczonych jak gwiazdy w galaktyce.
Przeczytaj też: Test Fiat 500C – cukiereczek
Chrysler pomógł NASA opracować i zbudować rakietę Mercury-Redstone, ale wątpimy, że właśnie o tym przypomina nam logo w kształcie galaktyki. Nic w nim nie sugeruje, że Stellantis obejmuje jednych z najstarszych i najbardziej znanych producentów samochodów na świecie. Równie dobrze wyglądałoby w reklamie firmy obsługującej karty kredytowe, na ulotkach lub w pudełku ze środkami przeciwbólowymi dostępnymi bez recepty, ale to prawdopodobnie było zamierzone. To logo firmy, które pojawi się na długopisach, plakietkach z nazwiskami, kubkach do kawy i wielu różnych dokumentach, więc nie musi przyciągać wzroku ani wzbudzać emocji – nigdy nie pojawi się na samochodzie.
Stellantis Charger Hellcat? Nie. Jeep Wrangler Unlimited Stellantis Edition? To się też nie stanie. Chrysler, Peugeot, Dodge, Opel, Vauxhall, Jeep, Alfa Romeo, Ram, Citroën, Fiat, Maserati i inne drobiazgi, które zostaną wrzucone do tygla Stellantis, będą dalej produkowane z odpowiednimi sobie tożsamościami i systemami nazw.
Więc to jest Stellantis. Oczekuj, że nowe logo pojawi się na listach płac pracowników i innych oficjalnych papierach firmowych po sfinalizowaniu wartej 38 miliardy dolarów 50:50 fuzji. Obie strony poinformowały, że planują zakończyć fuzję w pierwszej połowie 2021 roku.
Przeczytaj też: Grupa PSA w Tychach wznawia produkcję silników. Zapowiada bezpieczny restart
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: