Fiat 500 inspiruje reżyserów

16 kwietnia Fiat i Gucci zaprezentowały wspólnie zestawienie pięciu etiud filmowych z Fiatem 500 w głównej roli.  

Fiat 500
fot. Fiat

Za powstanie krótkich filmów inspirowanych Fiatem 500 odpowiadali Jefferson Hack (redaktor naczelny portali Dazed & Confused oraz AnOther Magazine), Chris Sweeney (reżyser filmowy, współpracownik portalu LVMH 'NOWNESS'), Olivier Zahm (redaktor naczelny portalu Fashion Magazine), Franca Sozzani (redaktor naczelna włoskiej edycji magazynu Vogue) oraz Alexi Tan (reżyser filmowy). Wszyscy połączyli siły na specjalne zaproszenie dyrektor kreatywnej Gucci – Fridy Giannini.

Prezentacja etiud odbyła się w siedzibie firmy Independent Ideas w Mediolanie.

 

Fiat 500 by Gucci
fot. Fiat

Fiat 500 by Gucci, wzbogacony o elektrycznie sterowany płócienny dach, to pokazana w 2011 roku wersja Fiata 500 opracowana wspólnie przez Fridę Giannini i Fiat Centro Stile.

Kolekcję krótkometrażówek można obejrzeć tutaj: http://500bygucci.com/shortvideos/ita/

Najnowsze

Lancia na filmowo

Woody Allen kontynuuje swoją podróż przez europejskie stolice. Odwiedził już Londyn, Barcelonę i Paryż, teraz pora na Rzym. W najnowszym filmie reżysera-intelektualisty ważną rolę odgrywa Lancia Thema.

Lancia Thema
fot. Lancia

„To Rome with love” Woody’ego Allena miało swoją premierę 12 kwietnia w rzymskim Auditorium Parco della Musica, do włoskich kin trafi 20 kwietnia, a potem sukcesywnie będzie wyświetlane na całym świecie.

W filmie pojawia się nie tylko Lancia Thema, ale również Lancia Delta, która zagrała już w „Aniołach i demonach” z Tomem Hanksem w roli głównej.

Sama Lancia Thema natomiast była oficjalnym samochodem VIP-ów podczas ubiegłorocznego festiwalu w Wenecji.

 

Najnowsze

Czy Audi kupi Ducati? Dalsze doniesienia

Jak podaje jedno z nieoficjalnych źródeł, niemiecka marka Audi jest już u progu finalizowania transakcji dotyczącej kupna Ducati.

Jaka przyszłość czeka Ducati?
fot. Ducati

Portal ekonomiczny Bloomberg.com podaje informację, jakoby jedno z anonimowych źródeł wyraziło swoją pewność co do zakończenia przedsięwzięcia rozpoczętego przez Audi, a związanego z kupnem bolońskiej marki Ducati Motor Holding.

Według źródła kwota, jaką niemiecki gigant postanowił przeznaczyć na swój zakup, oscyluje w granicach 860 mln euro. Według szacunków, liczba ta siedmiokrotnie przewyższa zeszłoroczny zysk wypracowany przez Ducati.

Przedstawiciele zarówno Audi, jak i Ducati odmawiają jakichkolwiek komentarzy co do powstałych spekulacji. Wszystkie niejasności swoje rozwiązanie mają mieć 18 kwietnia (czyli już dzisiaj), kiedy to, według doniesień, obie formy mają potwierdzić sfinalizowanie transakcji.

Ferdinand Piech, szef rady nadzorczej koncernu Volkswagen, już od dawna wyrażał swoje zainteresowanie zakupem włoskiej marki – po raz pierwszy w kwietniu 2008 roku, jednak w tym zamierzeniu wyprzedził go obecny właściciel Ducati, Investindustrial.

Ducati byłoby jedenastym nabytkiem Volkswagena i znalazłoby się w gronie takich super-samochodów, jak Bugatti czy Lamborghini.

Najnowsze

Poduszka powietrzna dla motocyklistki

W poszukiwaniu sposobu na jeszcze lepszą ochronę motocyklisty na ulicach, włoska firma Dainese opracowała nowy system poduszki powietrznej usytuowanej w odzieży motocyklowej – model D-air Street.

System D-air
fot. Dainese

Jak sama nazwa mówi, opcja ta ma stanowić zabezpieczenie podczas jazdy przede wszystkim w warunkach miejskiego zgiełku.

Jak to działa?

Odzież ochronna podzielona jest na dwie części: pierwszą, zwaną „J-Kit”, znajdującą się w kurtce motocyklisty, i drugą o nazwie „M-Kit”, która zespolona jest z motocyklem.

J-Kit generuje powietrze potrzebne do wypełnienia poduszki powietrznej o objętości 12 litrów, znajdującej się w kluczowych miejscach ciała wymagających szczególnej ochrony.

Sprawne działanie poduszki umożliwia inteligentny elektroniczny system umieszczony w ramie motocykla i widelcach teleskopowych, które pod wpływem nagłego tarcia lub uderzenia wysyłają dane do czujników w kurtce, otwierając poduszkę powietrzną najszybciej jak to możliwe.

System D-Air
fot. Dainese

Według szacunków producenta czas potrzebny na uruchomienie systemu od momentu wykrycia zagrożenia to 45 milisekund.

 Statystyki firmy Dainese sugerują, że system D-air redukuję moc uderzenia do 92% na klatce piersiowej i 82% na plecach.

 

fot. Dainese

Najnowsze

Debiut i pierwsze miejsce dla Julii

VI edycja Rajdu Czechowickiego otworzyła cykl Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska. W swoim debiutanckim rajdzie pilotowała Julia Kolonko-Woś, która wraz z mężem wygrała ten rajd.

Szczęśliwa Julia Kolonko-Woś
fot. archiwum zawodniczki

Automobilklub Śląski przygotował dla zawodników 6 OS-ów do pokonania, po 5,5 km każdy, na terenie gminy Czechowice-Dziedzice. Do rywalizacji stanęło 65 załóg, a mało przychylna pogoda znacznie podniosła poprzeczkę w rywalizacji. Osiemnaście z nich nie pojawiło się na linii mety na skutek awarii technicznych lub niegroźnych wypadnięć z trasy.

W klasyfikacji generalnej najszybciej trasę pokonała załoga Piotr Woś z pilotką Julią Kolonko -Woś, jadąca samochodem Honda Civic Type – R. Julia podzieliła się wrażeniami ze swojego debiutu na fotelu pilota:

Jak pierwsze wrażenia z Rajdu Czechowickiego?

Rajd bardzo mi się podobał, dla mnie był to debiut na fotelu pilota, więc podwójnie cieszę się ze zwycięstwa! Miałam pewne obawy przed tym rajdem, bo nie mieliśmy okazji do testów samochodu i do momentu startu nie wiedziałam, czy uda nam się dobrze zgrać jako załodze. Na szczęście wszystko poszło po mojej myśli, a wynik rajdu jest dodatkową nagrodą za pierwsze dobrze podyktowane odcinki.

Zwycięska Honda Civic Type-R
fot. Rafał Roguski

Jaka taktyka pozwoliła Wam wygrać?

W trakcie rajdu nie przywiązywaliśmy dużej wagi do czasów, nie analizowaliśmy ich, po prostu jechaliśmy tak szybko, na ile pozwoliły nam warunki. A one były dosyć ciężkie i zmieniające się z odcinka na odcinek.

Czy ten debiut zapoczątkuje jakąś serię Twoich startów?

Mam nadzieję, że nie będzie to start okazjonalny, bo Mistrzostwa Śląska są świetną inicjatywą i planujemy wystartować też w pozostałych eliminacjach. Chcielibyśmy również wystartować w dwóch eliminacjach RPP, co na pewno będzie dla mnie kolejnym wyzwaniem.

Julii życzymy powodzenia w zdobywaniu kolejnych doświadczeń i samych miejsc na podium. A już wkrótce napiszemy o zawodniczkach wybierających się na Rajd Świdnicki.

Najnowsze