Fiat 500 3+1 właśnie ujrzał światło dzienne. Drzwi pasażerów zaskoczyły wszystkich

W turyńskim Lingotto Olivier Franҫois, prezes marki Fiat, zaprezentował Nową 500 3+1 i całą gamę Nowej 500. Czy nowa gama zrewolucjonizuje mobilność elektryczną na całym świecie? Producent twierdzi, że tak!

Po prezentacji, 4 marca br., Nowej 500 „la Prima” cabrio, a następnie, 8 czerwca br., wersji hatchback, nastał ważny moment dla zakończenia projektu Nowej 500. W galerii sztuki Pinacoteca Agnelli w Lingotto w Turynie, Olivier Franҫois, prezes marki Fiat, przedstawił całą gamę 500, już gotową do wprowadzenia na rynek, wraz z Nową 500 3+1 „la Prima” Opening Edition, trzecim rodzajem „nadwozia” Nowej 500, uzupełniającym wersję cabrio i hatchback.

Projektanci Centrum Stylu pracowali nad inteligentnym rozwiązaniem o identycznych wymiarach, jak w przypadku wersji cabrio i hatchback, ale małymi drzwiami ułatwiającymi dostęp do tylnej kanapy. Podobnie jak w pierwszej 500 w 1957 roku, w której drzwi były zamocowane na zawiasach z tyłu: powrót modelu do korzeni w owocnym dialogu między przeszłością a przyszłością. Wynikiem tych prac jest nowe nadwozie, uzupełniające wersje hatchback i cabrio o niezmienionych wymiarach i tym samym stylu.

Fiat 500 3+1 właśnie ujrzał światło dzienne. Drzwi pasażerów zaskoczyły wszystkich

Trzecie „małe drzwi” otwierają się w przeciwnym kierunku i, dzięki braku słupka drzwi, umożliwiają wygodne wejście do samochodu, łatwiejszy załadunek dużych przedmiotów czy szybkie i proste umieszczenie dziecka w foteliku lub na podstawce. Po ich zamknięciu, nie widać żadnej różnicy w stosunku do innych 500: ten sam styl, te same wymiary. To wszystko przy zwiększeniu masy zaledwie o 30 kg, bez uszczerbku dla zachowania samochodu na drodze lub zużycie paliwa.

Fiat 500 3+1 właśnie ujrzał światło dzienne. Drzwi pasażerów zaskoczyły wszystkich

Nowa 500 3+1 pojawi się na rynku w wersji „la Prima” Opening Edition – premierowa wersja zaoferuje: reflektory „full led” ze wzorem „Infinity”, dwukolorowe 17-calowe obręcze kół o diamentowym szlifie oraz chromowane wstawki w oknach i panelu bocznym, a także: fotele, deskę rozdzielczą i kierownicę obite skórą ekologiczną, monogram Fiata na fotelach, dwukolorową kierownicę i ekskluzywną plakietkę „la Prima” na słupku.

Fiat 500 3+1 właśnie ujrzał światło dzienne. Drzwi pasażerów zaskoczyły wszystkich

Nowy model oferuje w standardzie również automatyczną klimatyzację, kluczyk w kształcie kamyka, funkcję szybkiego ładowania o mocy 85 kW i w kabel Mode 3 o mocy 11 kW przeznaczony do ładowania prądem zmiennym na publicznych stacjach ładowania. Samochód jest oczywiście wyposażony w system autonomicznej jazdy na poziomie 2, który po raz pierwszy pojawił się w samochodzie miejskim.

Fiat 500 3+1 właśnie ujrzał światło dzienne. Drzwi pasażerów zaskoczyły wszystkich

500 ACTION jest wyposażona w silnik elektryczny o mocy 70 kW, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 sekundy i osiąga prędkość do 135 km/h. 500 ACTION wyposażona jest w akumulator litowo-jonowy o pojemności 23,8 kWh zapewniający zasięg ponad 180 km wg cyklu WLTP lub ponad 240 km podczas jazdy po mieście. Przy założeniu, że codzienne pokonujemy średnio poniżej 50 km, nową 500 wystarczy ładować co kilka dni.

Dostępne są trzy wersje:

  • 500 PASSION oferuje zasięg 320 km w cyklu WLTP, który można zwiększyć do 460 km, jeśli jeździmy tylko po mieście. Samochód jest wyposażony w funkcję szybkiego ładowania o mocy 85 kW, umożliwiającej naładowanie  akumulatora do 80% w 35 minut lub zgromadzenie rezerwy energii wystarczającą na pokonanie 50 km, czyli średniego dziennego dystansu, w około 5 minut.

Fiat 500 3+1 właśnie ujrzał światło dzienne. Drzwi pasażerów zaskoczyły wszystkich

  • 500 ICON to zatem prawdziwa ikona mobilności z zasięgiem do 320 km w cyklu WLTP, który można zwiększyć do 460 km w samym cyklu miejskim. Szybkie ładowanie zapewnia ładowarka prądu stałego (DC) o mocy do 85 kW.
  • Fiat 500 jest wyposażony w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS), dzięki którym jest łatwiejszy, bezpieczniejszy, bardziej intuicyjny i przyjemniejszy w prowadzeniu, a także jest pierwszym samochodem w swoim segmencie wyposażonym w system autonomicznej jazdy na poziomie 2.

Fiat 500 3+1 właśnie ujrzał światło dzienne. Drzwi pasażerów zaskoczyły wszystkich

System kontroli toru jazdy  utrzymuje Nową 500 na środku pasa drogi, a system kontroli martwego pola wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe do monitorowania martwego pola i ostrzegania o zbliżaniu się innych pojazdów za pomocą święcącego trójkąta ostrzegawczego pojawiającego się na lusterku bocznym. Natomiast jedenaście czujników parkowania 360° pozwala wyświetlić podgląd auta imitujący widok z lotu ptaka, by uniknąć przeszkód podczas parkowania lub wykonywania skomplikowanych manewrów.

 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze