
Ferrari Daytona SP3 – osiągi nie z tej ziemi i zabójcza cena. Limitowany samochód tylko dla wybranych
Ferrari zaprezentowało limitowany model, który powstał by upamiętnić zajęcie przez włoską markę całego podium podczas 24-godzinnego wyścigu w Daytonie w 1967 roku.
Ferrari Daytona SP3 to trzeci przedstawiciel serii Icona. To naprawdę wyjątkowy samochód. Ma najmocniejszy silnik spalinowy w historii drogowych modeli Ferrari.

Ferrari Daytona SP3 swoim wyglądem nawiązuje do dawnych samochodów wyścigowych. Jednocześnie prezentuje się prezentuje się bardzo nowocześnie i wygląda na ewolucję najnowszych modeli włoskiej marki. Samochód ma światła z powiekami, które unoszą się po włączeniu. Tył auta został zdominowany przez poziome pasy. Opony Pirelli P Zero Corsa zostały stworzone specjalnie dla tego modelu.
Wnętrze Ferrari Daytona SP3 w pięknym stylu łączy nowoczesności z wyglądem nawiązującym do historii. Łączące się ze sobą na tunelu środkowym i „wylewające się” na boki fotele zostały zainspirowane miejscem pracy kierowców wyścigowych z lat 60., którzy siedzieli bezpośrednio na podwoziu.

Ferrari Daytona SP3 – najmocniejszy silnik spalinowy w historii
Ferrari Daytona SP3 napędza najmocniejszy silnik spalinowy dla auta drogowego w historii włoskiej marki. To 6,5-litrowa jednostka V12 bazująca na tej z modelu 812 Competizione, ale z jeszcze większą mocą. Generuje ona 840 KM przy 9250 obr./min i 697 Nm przy 7250 obr./min. Napęd przenoszony jest na tylną oś za pomocą 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni i szpery.
Osiągi Ferrari Daytona SP3 są niesamowite. Od 0 do 100 km/h samochód rozpędza się w 2,85 sekundy, do 200 km/h w 7,4 sekundy, a maksymalnie osiąga 340 km/h.

Ferrari Daytona SP3 – limitowany supersamochód tylko dla wybranych
Ferrari Daytona SP3 kosztuje 2 miliony euro netto, czyli ok. 9,4 miliona złotych przed doliczeniem podatku (co w praktyce oznacza w blisko 11,6 miliona złotych brutto). Powstanie tylko 599 egzemplarzy tego wyjątkowego samochodu. Wszystkie zostały już wyprzedane.
Wszyscy właściciele 499 modeli Monza SP1 i Monza SP2 zdecydowali się na Daytonę SP3, a pozostałe 100 egzemplarzy trafi do innych, już wybranych kolekcjonerów Ferrari.
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: